Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 16:40

heb ik iets gemist Belker?

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-15 22:41

Hebben niet meer echo gedaan, doen we morgen. Ik wilde niet alleen met de bus gaan, voelde ik me niet goed genoeg voor.

Ben wel benieuwd wat er uit komt... Buik is enorm opgezet/hard en erg pijnlijk.

Vandaag ook wat problemen met de drains, ze doen t té goed. Haha. Beter in ieder geval dan dat ze t niet doen. :)

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 21:05

En was de echo nog gelukt vandaag? Hopelijk zijn jullie er wat wijzer door geworden.

Lastig die drains.. wel fijn dat ze het dit keer in ieder geval wél doen. Vandaag al wat beter ermee?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 10:13

Hoe gaat het nu met je Quir?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-15 17:32

Gaat niet zo goed, veel pijn en echt een enorme buik. Kan niet eens meer een broek aan zo dik (en dat was een broek die al te groot was), alleen joggingbroek gaat nog redelijk. Ben in 2/3 dagen tijd bijna 5 kg aangekomen (die ik net kwijt was...). Heb nu ook veel pijn op m'n ribben, doordat m'n buik zo opgezet is.

Echo zijn we niet echt wijzer van geworden, je ziet bijna niets... Alleen t vet in de buikholte zelf is erg wit, wat kan duiden op infectie. Alleen verwacht je dan dat je (veel) ziek(er) bent en koorts hebt, ik heb alleen soms lichte verhoging (37.4 tot 37.9 dus niet iets waar je zorgen om moet maken).

Morgen contact opnemen met chirurgie, ben t helemaal beu. Mijn buik doet zo ongelooflijk veel pijn en ook de laatste operatie wond is pijnlijk, omdat er zo veel spanning op staat. M'n buik explodeert bijna, staat net zo strak gespannen als bij iemand die elk moment moet bevallen (van een tweeling). Alleen neemt je buik niet zo snel toe in omvang als dat nu gebeurd. Bizar gewoon en t neemt eerder toe dan af.

Nu hele heftige laxeermiddelen gehad, in de hoop dat t gewoon een "simpele verstopping" is. Darmen weigeren toch al dienst. Ik geloof t zelf alleen niet dat t dat is, maar goed we zullen zien. Ik weet t anders ook niet meer. Er zijn zoveel mogelijke oorzaken, dat t niet meteen duidelijk is dit is t... En dat is t bij mij sowieso al nooit, ik voldoe nooit aan alle kenmerken of symptomen, maar hoor altijd bij de uitzonderingen. :+

Ben benieuwd wat de chirurgen morgen zeggen...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 17:39

Zou je buik ook niet vol lucht of gas kunnen zitten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 17:41

Is het mogelijk dat je huid en vetweefsel door de toevoer van hersenvocht symptomen afgeeft als infectie, maar dat het er niet echt eentje is? Vandaar dat je ook amper verhoging maakt? Je darmen kunnen veel minder snel afvoeren dan het aangebracht wordt, het blijft opstapelen en de boel raakt geïrriteerd.
Ofwel, en da's een pak slechter, dat er wél een infectie zit, maar dat je immuunsysteem die om 1 of andere reden niet aanpakt...

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 17:46

Jeetje Quir... Hoop dat je de nacht redelijk door komt en chirurg je morgen kan helpen. :(:)

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-15 17:54

Ja in theorie kan t inderdaad ook lucht/gas zijn, alleen als je op m'n buik klopt klinkt t gedempt en dus niet als lucht/gas.

Ik maak sowieso niet zo snel koorts aan, maar lijkt me dat crp verhoogd zou moeten zijn. Kunnen we dadelijk wel eens testen... Het zou niet mooi zijn als t wel een infectie is, maar ik heb echt geen idee.

Ik hoop ook echt dat ze er iets mee kunnen morgen, nog een dagje moet ik nog wel overleven. T is alleen erg vervelend en veel pijn.

Ene kant hoop ik gewoon dat t een verstopping is, dan zou t vrij gemakkelijk weg moeten kunnen gaan.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 18:24

Jek dat klinkt niet goed meid, slim dat je aan de bel gaat trekken. Voor de komende uren nog veel sterkte!!

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 19:10

Steriele infectie van het buikvlies?

Enkel uitblijven van koorts moet geen reden zijn van niet ingrepen...

Echt asap aan de bel trekken!!! Dit klopt niet, punt, uit.. Op je strepen staan tot je wijzer bent!! Gooien ze je maar geheel door de MRI als dat nodig is!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 19:51

Weer van de regen in de drup dus.
Wat ontzettend vervelend weer.

Enig idee waar al dat vocht vandaan komt? Want dat hersenvocht zijn natuurlijk geen liters. Of is het gewoon langdurige stapeling?

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 19:56

Lieve hemel zeg, wat krijg jij het toch voor je kiezen. Ik ben blij dat je morgen weer naar het ziekenhuis kunt. Zo'n strakke buik lijkt me erg vervelend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 20:03

Je zou haast wensen dat je even een kraantje kon aansluiten, de boel laten leeglopen en kraantje weer dicht.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-15 21:14

Steriele infectie zou nog kunnen, dan zal waarschijnlijk crp ook niet verhoogd zijn (vaak alleen bij bacteriële infectie dacht ik, maar weet ik zo niet zeker).

Vocht kan eigenlijk alleen hersenvocht zijn, maar dan wat niet (goed) opgenomen wordt door t buikvlies. Is toch ongeveer zo'n halve liter per dag wat je aanmaakt en bij mij zal dat nog iets meer zijn. Dus is op zich best veel als dat elke dag erbij komt.

Maar t is natuurlijk de vraag of t echt vocht is en wat t dan natuurlijk wel is als t geen vocht is. Echo gaf namelijk geen duidelijk antwoord.

Zo'n gespannen buik is inderdaad erg vervelend. Vooral dat t zo enorm snel gaat, dat maakt t pijnlijk en ook die wond natuurlijk. Kraantje zou ideaal zijn! Graag een in m'n buik en een in m'n hoofd! Hihi.

Dadelijk once upon a time kijken en op tijd naar bed.

Net nog even geborduurd:
Afbeelding

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 21:21

Wat een ontzettend vervelende situatie zeg.
Is dan de enige optie nog via het hart?

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 21:32

Knap geborduurd ;). Toch niet allemaal vandaag denk ik? Je had toch al een stuk af?

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 21:32

Hopelijk slaap je vannacht een beetje! Morgen toch even langs de interne in het ziekenhuis?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-15 21:45

Ja inderdaad... T is geen hele zeldzame complicatie en enige oplossing is de drain naar t hart leggen (of naar de longen). Alleen kan dat alleen met de drain vanuit de hersenen, de drain vanuit de rug kan alleen naar de buik en longen. Longen wil ik echt niet vanwege klaplong.

Eigenlijk moeten ze de veneuze druk meten, maar dat is niet bepaald een leuk onderzoek (gaan ze met katheter in de hals via een groot vat naar t hart waar ze de druk meten).

Vermoeden is dat de veneuze druk te hoog is en dan zou de oorzaak in t hart liggen (nu is hart problemen in mijn familie niet echt zeldzaam zeg maar, komt heel veel voor). Bij een te hoge veneuze druk kan t buikvlies geen vocht opnemen, maar ook de aders in de hersenen niet t hersenvocht. Dat kan ook de trombose veroorzaken, dus op zich klinkt t niet zo gek... Maar zou wel flink balen zijn.

Maar laat t nu maar even aan de chirurgen over, ben benieuwd waar ze mee komen. Misschien sturen ze me ook wel door, geen idee. Zij kennen t in ieder geval en hebben mijn buik na OK ook gezien. Hoop gewoon dat t iets heel simpels is, wat zo opgelost kan worden. Liefst zonder operatie, maar goed als t dan beter gaat heb ik dat er ook wel weer voor over... Wil weer eens lekker vooruit en weer kunnen gaan leven!

Paard zal me daar enorm mee gaan helpen! Dus hoop heel hard dat ze volgende week goedgekeurd gaat worden. :)

Nee niet allemaal vandaag geborduurd, zo snel ben ik niet hihi. Rechtse stukje in t roze/zalm en licht groen heb ik vandaag gedaan. :)

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-15 22:22

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 22:25

En nu? Echt... luchtig zijn is goed, maar je hebt maar 1 lijf, dus wees alsjeblieft wijs/ verstandig/ voorzichtig!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 22:30

Wendy_Komen schreef:
En nu? Echt... luchtig zijn is goed, maar je hebt maar 1 lijf, dus wees alsjeblieft wijs/ verstandig/ voorzichtig!

Inderdaad, straks scheuren je hechtingen op, komt er te veel druk binnenin je lijf en gaat er nog meer kapot, meid, ga naar de SEH en laat je opnemen. Niet nog een nacht,, straks wacht je te lang.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-15 22:32

Morgen neemt vriendje meteen contact op met de chirurg. Dat deze test nu verhoogd is, is wel extra puntje en voor de chirurgen ook.

T is geen spoed, dus nu naar de spoed gaan zie ik niet zitten. Maar morgen wel direct bellen. :)

Ik ben niet erg ziek en heb geen koorts, dat ziet de seh ook niet als spoed. Morgen zijn we de eerste.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 23:34

Je hebt verhoogde infectiewaarden, staat op barsten en je hebt 2 hersendrains. Waarom zouden ze je op seh niet aanvaarden? Koorts die uitblijft kan ook omdat je immuunsysteem nog niet volle gas aan het werk is.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 09:08

Jullie zijn beide redelijk medisch onderlegd en ik snap dat je niet graag richting het ziekenhuis gaat.
Maar soms is het echt verstandiger om echt een arts te consulteren en niet zelf Door te blijven gaan.
Tuurlijk wil je vooruit een toekomst bouwen en niet bij de pakken neerzitten.
Maar je bent ziek en zo te lezen is het echt niet goed!
Dus hup naar dat ziekenhuis.
Want liever een keer teveel dan een keer te weinig met alle gevolgen van dien