[HK] De zomer komt er weer aan... (Motivatietopic)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

goldenarrow

Re: [HK] De zomer komt er weer aan... (Motivatietopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 16:54

Ik ben het helemaal met lieke eens, maar ik snap jou ook wel hoor Sharon! Ondanks je goede bedoelingen was de toon van je bericht echter niet zo prettig en ik denk dat dat hetgeen is waar de anderen over vallen.

Ik heb vandaag ook pas rond de 510 calorieën gegeten, maar ik heb geen honger en ik moet natuurlijk nog avondeten. Tot nu toe ziet mijn lijstje er als volgt uit:

O: 3 stukken oerstokbrood, 2 met gerookte zalm en een beetje kruidenkaas, 1 met kruidenboter.
T: 1 peer en een mandarijn
L: Kommetje cassave-soep
T: Stuk komkommer met aromat.
A: Moet nog (ik hoorde iets over kip)

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 16:54

Ik heb er momenteel ook al meer dan 800 calorieën binnen gekregen. Al is de grammen wel wat natte vinger werk bij mij.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 16:56

Lol Emma op zulke dagen eet ik ook altijd veel minder :+ op een werkdag eet ik t liefst 3 of 4 boterhammen maar als ik thuis ben en laat m'n bed uit kom blijft het altijd bij 2 steken :P

Poeh goldenarrow, dat je daar op kan leven! Op hoe veel calorieën verwacht je in totaal uit te komen dan vandaag? :+

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 16:57

Ik zit denk ik nu rond 1700 kcal :)

Oké wr streven vandaag naar nieuw PR op de squat..wil minimaal 1 set met 55 kg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 16:58

Ik zal morgen ook veel makkelijker aan mijn doel komen (7 uur eruit, van 9:15 tot 14:45 school) dan vandaag (half 2 eruit, rond een uur of 22:30 naar bed). Ik lig vandaag ook heel de dag op de grond voor de openhaard.
Ik vind het zelfs erg lastig om aan mijn calorieen te komen want een mandarijntje of een appel heeft al minder calorieen dan een banaan etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 16:58

Thesserd schreef:
Lol [naam] op zulke dagen eet ik ook altijd veel minder :+ op een werkdag eet ik t liefst 3 of 4 boterhammen maar als ik thuis ben en laat m'n bed uit kom blijft het altijd bij 2 steken :P

Ja ik heb nu 'zwaar' ontbeten dus het zou ook zomaar kunnen dat ik de lunch oversla en om 6 uur/half 7 gewoon iets kook en het daarbij houd. Balansdagje noem ik het dan maar :=

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 17:00

Mijn streven is rond de 1600 calorieën en meestal zit ik daar aardig in de buurt. Maandag had ik bijvoorbeeld 1550 calorieën gegeten, gisteren zat ik op 1725 (maar toen had ik ook even gefietst). Ik eet eigenlijk het meeste aantal calorieën weg tijdens het avondeten, dus 510 calorieën overdag zegt niet zo heel veel bij mij :+

Edit: En ik heb natuurlijk genoeg vetjes van mezelf waar ik op kan teren :))

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 17:00

Vandaag slechte dag, morgen een nieuw begin!
Ik zal straks mijn schema posten voor morgen, ik ben benieuwd of ik iets verkeerd doe.

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 17:01

Ik doe vandaag niet zoveel, zit thuis met een gekneusde duim.
Heb net wel even een workout gedaan.
Normaal fiets ik naar school en naar stal (16 km) en dan eet ik ook wel meer.
Wat ik NIET doe, is mezelf honger laten lijden omdat ik dun wil zijn. Ik weet dat ik dan ga snaaien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 17:02

Afvallen is nou eenmaal minder eten en meer bewegen. Zolang jij je geen moment flauw voelt is er niks aan de hand hoor. Je kan beter 500 calorieen aan gezond eten/gebalanceerd eten binnen krijgen dan 1700 calorieen aan bv. chocola en chips.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 17:04

Je moet je lichaam niet op een te kort zetten... Dus geen van beide ia gezond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 17:06

Danique schreef:
Afvallen is nou eenmaal minder eten en meer bewegen. Zolang jij je geen moment flauw voelt is er niks aan de hand hoor. Je kan beter 500 calorieen aan gezond eten/gebalanceerd eten binnen krijgen dan 1700 calorieen aan bv. chocola en chips.

Dit is allebei slecht. Als je maar 500 calorieen binnen krijgt op een dag zal je snel gewicht verliezen, maar op de lange termijn zal het er allemaal weer net zo snel aan komen. 1700 calorieen aan chips en chocola is ook niet goed, maar als het binnen je micro's past kan je er wel van afvallen. Het is heel relatief aan wat je doel is en hoe je metabolisme in elkaar steekt. Als jij een snel metabolisme hebt en op gewicht wilt blijven ipv afvallen kan je imo chips en chocola eten, cholesterol en andere lichamelijke problemen buiten beschouwing gelaten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 17:07

Gianti schreef:

Tenzij je lichaam daar genoeg aan heeft. 500 is overdreven natuurlijk maar dat was een voorbeeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 17:07

Gianti schreef:

Ben ik het ook weer niet mee eens. Als je wilt afvallen moet je je lichaam op een tekort zetten, als je aan wilt komen moet je 'te veel' eten. Je gaat niet afvallen als je je lichaam niet op een tekort gaat zetten, tenzij je heel veel gaat sporten.

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 17:08

Je moet genoeg en gezond eten, iets lekkers mag heus wel een keer maar met mate (beloning, van 1 koekje ben je niet direct een kilo zwaarder) en bewegen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 17:09

Het punt is dat je moet luisteren naar je lichaam. Eten als je honger hebt en niet eten als je geen honger hebt. Het 'probleem' daarmee is dat veel mensen hun lichaam niet goed begrijpen en bijvoorbeeld gaan eten als ze dorst hebben ipv honger (die raken nogal snel door de war) en zichzelf volproppen/toegeven aan vreetbuien. Honger is ook een heel relatief begrip. De een heeft een groter hongergevoel dan een ander en je hongergevoel kan zich aanpassen op bijvoorbeeld je gemoedstoestand op dat moment.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 17:09

Emmaa_ schreef:
Gianti schreef:

Ben ik het ook weer niet mee eens. Als je wilt afvallen moet je je lichaam op een tekort zetten, als je aan wilt komen moet je 'te veel' eten. Je gaat niet afvallen als je je lichaam niet op een tekort gaat zetten, tenzij je heel veel gaat sporten.

Niet op tekort dat je niet genoeg hebt om uberhaupt je organen voor energie te voorzien van energie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 17:11

Gianti schreef:
Emmaa_ schreef:

Niet op tekort dat je niet genoeg hebt om uberhaupt je organen voor energie te voorzien van energie

Nee natuurlijk niet, maar dat kan je heel goed aanvoelen. Als je je flauw voelt is dat wel een teken dat je te weinig eet. Je lichaam kan een hele hoop meer aan dan je denkt, je organen stoppen er heus niet zomaar mee, ook al zou je maar 500 kcal op een dag eten. Modellen hebben ook geen falende organen.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 17:13

Is het dan slim om een glas water te drinken als je denkt honger te hebben?

Gianti

Modellen sporten paasei veel :) dus vind altijd krom om daar mee te vergelijken

Maar voor je last krijgt van flauwte ben je al veeeeelste ver.. Je lichaam slaat (meeste lichamen) al eerder op soort apaarstand.. En heb ik natuurlijk over lange tijd zon lage inname

Gianti

_sharonnn schreef:

Drinken kan idd honger gevoel verhelpen

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 17:14

Nou, als ik ga eten wanneer ik honger heb kan ik de hele dag wel eten. Vooral overdag :+ Na het avondeten gaat die behoefte pas weg.

Dan ga ik misschien genoeg eten om op zelfde gewicht te blijven, maar als ik wil afvallen moet ik het maar doen met een licht hongergevoel. En water drinken doe ik de hele dag, dus dat zit wel goed :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 17:15

Ik denk dat we het er allemaal overeens zijn dat je naar je lichaam moet luisteren, goed moet eten en bewegen en dat TE nooit goed is (te weinig, te veel... behalve tegoedbon. Die zijn goed.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 17:15

_sharonnn schreef:

Ik doe dat wel ja. Als ik op een niet-logisch tijdstip honger krijg (buiten mijn drie grote maaltijden dus) drink ik eerst een groot glas water in 1 keer leeg en kijk na een kwartiertje of ik nog steeds honger heb. Als ik na een kwartier nog steeds iets wil eten neem ik een tussendoortje en als het gevoel afgezwakt is drink ik nog wat water.

Kijk, ik sta er heel anders in dan veel andere meiden hier he. Ik vind het niet zo erg als ik een dag maar 1000 kcal eet, omdat ik simpelweg een stúk meer wil/moet afvallen. Als je op gewicht wilt blijven moet je dit natuurlijk niet doen, maar als je wilt afvallen moet je concessies maken en wat strenger zijn voor jezelf en voor je lichaam.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 17:22

Yesss PR met squat... 55kg 2 sets :):) :):)