[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 15:32

Die bultjes gaan normaal gesproken vanzelf weg. Ik denk dat hij nu gewoon een beetje aan het ontsteken is en je oor nu dus rood en gevoelig is. Je kan ook even naar een andere piercer gaan voor een second opinion. Welke regio woon je?

Wat ook mogelijk is is dat je niet tegen het titanium kan. Ik kan zelf ook heel slecht tegen titanium en chirurgisch staal bij piercings die nog inde genezingsfase zijn. Mijn eerste helix bleef ook maanden gevoelig en ontsteken (zowel bij titanium als chirurgisch staal), toen deed ik er een bioplast staafje in en was het over en is hij genezen. Nu kan er wel gewoon titanium en CS in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 15:46

_Ekenna schreef:
Die bultjes gaan normaal gesproken vanzelf weg. Ik denk dat hij nu gewoon een beetje aan het ontsteken is en je oor nu dus rood en gevoelig is. Je kan ook even naar een andere piercer gaan voor een second opinion. Welke regio woon je?

Wat ook mogelijk is is dat je niet tegen het titanium kan. Ik kan zelf ook heel slecht tegen titanium en chirurgisch staal bij piercings die nog inde genezingsfase zijn. Mijn eerste helix bleef ook maanden gevoelig en ontsteken (zowel bij titanium als chirurgisch staal), toen deed ik er een bioplast staafje in en was het over en is hij genezen. Nu kan er wel gewoon titanium en CS in.

Ik woon in Gelderland(Barneveld). Maar hoe kan je weten of je allergisch bent voor titanium? Kan het zijn dat je daarvan dus vochtbultjes krijgt? En mijn ene oor is dus soms rood(meestal bij warmte), zou dat dan daardoor kunnen komen? Want het lijkt me dat als ik een allergie zou hebben dat het dan de hele tijd rood zou zijn.

Kwal

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 15:51

Linda, je helix zit er drie maanden in. Het duurt normaal wel wat langer voor een kraakbeen piercing voordat hij geneest, dus ik zou hem nog even laten zitten!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 15:54

Mijn rook is nu ook pas aan het kloten. Ging tot nu toe ook probleemloos. Heb die nu ook pas ongeveer 3 maanden.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 15:55

Hou er ook rekening mee dat er voor het genezen van kraakbeenpiercings een tijd van 6-9 maanden staat en dat je dus pas op de helft/een derde daarvan zit. Geef de piercing de tijd en zeezouten kan nooit kwaad :) En als je het echt niet vertrouwt, kan je natuurlijk altijd even naar je piercer gaan

(ik kan de foto's overigens niet openen hier op mijn werk, dus mijn advies staat daar los van)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 16:06

Ik weet dat hij nog niet genezen is, maar mijn forward helix heb ik 7 maanden en die heeft dus ook nog steeds een vochtbultje die niet weg gaat. Maar bij mijn helix maak ik me het meest zorgen over dat hij dus vaak zo rood word, en dat vochtbultje is natuurlijk ook niet fijn.

Edit; zie net dat de piercer die 'in de buurt' zit op vakantie is :\

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 16:23

Mijn piercer is ook op vakantie, anders zou ik je naar hem verwijzen. Maar ga eens langs bij Paradigm in Arnhem als je je er zorgen over maakt. :j

Al zou ik of het nog een paar maanden afwachten, of er een bioplast staafje in doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 16:27

Ik ga in ieder geval even kijken of ik ergens een bioplast staafje kan kopen. Zou trouwens de dokter ook piercings kunnen verwisselen? Ik durf het zelf niet en ben voor de rest afhankelijk van vervoer van andere want ik heb zelf geen rijbewijs.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 16:31

Met het ov kan je ook overal komen. ;-)
Ik durfde het eerst ook niet, maar het valt reuze mee. Gewoon je oor ombuigen zodat je de achterkant ziet, staafje er in, oor normaal en dan door duwen.
Tuurlijk kan de dokter ook piercings verwisselen.. Dat kan iedereen, maar grote kans dat hij het nooit eerder heeft gedaan. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 16:36

Ik ga eens even kijken of ik ergens terecht kan, heb net bioplast staafjes besteld. Zodra die binnen zijn ga ik met die denk ik langs een piercingsshop en vragen of hun die willen verwisselen. Ik ben vooral bang om te verwisselen omdat er dus vochtbultjes zijn, dus ik ben bang dat het dan niet wil en pijn doet. Mijn forward helix zal denk ik wel gaan, want die zit er nu 7(bijna 8) maandjes in, maar daar ook weer zo'n bultje..

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 16:37

Meiden ik vraag me af waarom vele al na 2 dagen kunnen eten... en waarom ik zelfs amper vla niet naar binnen krijg vanwege de pijn.vandaag de heledag ziek op bed gelegen met oorpijn, kiespijn en hoofdpijn. Komt allemaal die piercing. De pijn is niet te harde.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 16:43

Pijn verschilt per persoon Michelle. ;-)

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 16:46

En ohja links ennn rechts Van me tong zitten 3 van die plekjes.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 17:01

Aften bedoel je? Dan heb je waarschijnlijk sowieso al een lage weerstand gehad en dat komt nu waarschijnlijk allemaal tot uiting, omdat je lijf bezig is met het helen van je piercing.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 17:06

joyce2 schreef:
Aften bedoel je? Dan heb je waarschijnlijk sowieso al een lage weerstand gehad en dat komt nu waarschijnlijk allemaal tot uiting, omdat je lijf bezig is met het helen van je piercing.

Ahaaa oke? Ik zit nu aan een raketje maar is gewoon geen doen!! Teveel pijn.

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 17:13

Het doet ook pijn, maar ik vond tong toch de minst pijnlijke piercing. Het zetten viel heel erg mee en daarna heb je 1 week wel wat ergere pijn maar met mn navelpiercing heb ik een halfjaar lopen kloten en zo is mijn tfh nu ook nog lekker bezig, 2 maanden nu en dat is logisch want die genezing duurt erg lang.

Vergeleken bij andere piercings is tong nog de minst erge omdat je maar 1 weekje er last van hebt, dus michelle even door bijten dat ene weekje voor je het weet voel je er niks meer van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 17:18

Corelli schreef:
Bloed is goed in dit geval, want dat reinigt. Opgedroogd bloed is ook zeker niet erg, dat kun je voorzichtig weghalen als je het schoonmaakt.

Het feit dat het is gaan bloeden is minder, want dat is een teken dat het wondje weer open is gegaan, maar goed, daar doe je nu niks meer aan. Heb je hem wel na het uitgaan even schoongemaakt? Want dat is niet de schoonste omgeving natuurlijk

Ja uiteraard meteen schoon gemaakt! :j

Vanochtend toen ik het schoon maakte voor het douchen zat er wel erg veel opgedroogd bloed omheen..

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 17:51

michelle933 schreef:
joyce2 schreef:

Ahaaa oke? Ik zit nu aan een raketje maar is gewoon geen doen!! Teveel pijn.

Vind je het gek met 3 aften... Ik word al gek als ik maar 1 aft heb en dan heb ik niet eens een tongpiercing die net gezet is ;) (heb trouwens helemaal geen tongpiercing). Wat helpt tegen aften is vitamine C! En je hebt ook van dat vieze spul om ze mee aan te stippen...

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 18:13

Pyralvex heet dat. Weet alleen niet of dat evt. kwaad kan op de vers gezette tongpiercing

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 18:59

Lieverds,
momenteel zeer weinig online wegens aanhoudende, serieuze gezondsheidsproblemen.
Bij échte problemen zal Roos vast het eea kunnen appen naar me. :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 19:10

Oh, dat klinkt niet lekker... Beterschap Vumana!! :(:)

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 19:15

Thanks. Komt vast wel goed. Maar ik moet eerst een x aantal onderzoeken door... Piercings eruit. Maar het is niet anders.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 21:49

Ja het zijn een soort zweertjes? Heet dat aften?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 22:10

Ja, dat zijn aften, die kan je door je hele mond hebben (lippen, tong en/of gehemelte) :)

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 22:29

joyce2 schreef:
Ja, dat zijn aften, die kan je door je hele mond hebben (lippen, tong en/of gehemelte) :)

Ooo ahaaa ja die heb ik normaal nooit en nu met die piercing wel. Maar ik zit net stukjes brood te dopen in me bouillon en k krijgt t naar binnen haha happy me!