BigBen schreef:Karma schreef:Dus al die ouders die een kind hebben die in shock is geraakt/coma/overleden of mildere klachten hebben gekregen na vaccineren hebben het zich allemaal ingebeeld?
Daar zeg je nu gewoon tegen dat ze niet goed bij hun hoofd zijn.
Mijn moeder heeft een broertje gehad, die direct na de vaccinatie ziek is geworden, in coma geraakt en vrij snel daarna overleden. Hebben ze zich dat dan ingebeeld?
Bestaat een allergische reactie op vaccins in jouw ogen dan wel?
Jawel, een allergische reactie op vaccins bestaat. Mensen kunnen op van alles en nog wat allergisch reageren, en dus ook op vaccins. Alleen, in de overgrote meerderheid van de gevallen gaat het om zeer milde symptomen, die ik persoonlijk zelfs niet als bijwerkingen zou willen omschrijven. We spreken dan over lichte huiduitslag, zwelling op de plaats van injectie, jeuk, een stijve schouder... Allemaal zaken die na een paar dagen spontaan weer opklaren.
Een échte anafylactische shock, écht levensbedreigend, komt 1.31 keer voor op een miljoen (1.000.000) vaccinaties. Besef je hoe weinig dat is ? Met andere woorden, als je spreekt over "al die ouders die een kind hebben dat in shock is geraakt" ben je zowel jezelf, als anderen aan het voorliegen. Shock na vaccinatie is eenvoudigweg extreem, extreem zeldzaam.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4783279/
Wat betreft je moeder en haar overleden broertje, dat is natuurlijk verschrikkelijk jammer, maar je kunt onmogelijk weten wat de werkelijke oorzaak was. Het is niet omdat B op A volgt, dat A de oorzaak is van B. Dat is een denkfout. Ik heb vroeger wel eens het verhaal van ome Jan op Bokt gezet. Ome Jan liet een aangebroken blik melk vijf dagen op zijn keukentafel staan, dronk op dag zes een glas melk, en viel prompt dood neer. Oorzaak ? De melk, natuurlijk. Bedorven. Beschimmeld. Nee, toch niet. Ome Jan leed al lange tijd aan hartfalen. Ik bedoel maar, er zijn tientallen mogelijkheden, en het is niet omdat het jongetje net gevaccineerd was, dat die vaccinatie automatisch ook de reden was van zijn dood.
Ik heb hierboven een link gezet. Ik weet het, verloren moeite. Antivaxxers zijn zodanig gehersenspoeld dat ze het zelfs niet nodig vinden om kennis te nemen van de feiten. En toch, daar begint volgens mij het hele proces van beslissingen nemen. Bij de feiten.
Ik heb dat gehad met een paard, raakte in shock na toediening van een lichte sedatie en zakte dood in elkaar op de grond.
Komt normaal gesproken noooooooiiitt voor.
Maar bij deze dus wel. Autopsie kwam uit: dood door shock.
De kans was heeel erg klein maar heej, wel een gigantisch getalenteerd paard dat er toch even van dood ging en ik niet alleen mijn paard maar daarmee ook 60000 euro kwijt.
En dan ging het nog maar om een paard.....