Jillian Michaels workouts - deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 09:02

Poeh zeg, wordt al warm van jullie berichten haha. :+

Net dagje twee gedaan gezien ik vanavond echt hard aan de studie moet. :j Ging al wat beter dan gisteren, maar dat opdrukken, auwch. :') Ben gewoon een slapjanus haha. :+

Ik moet alleen oppassen met mijn gewichten (2 kg) voelde ik, vorig jaar heb ik een schoudergewrichtskapselontsteking gehad en ondanks dat ik door de huisarts en fysio genezen ben verklaard, merkte ik wel net dat er een zeer gevoelige plek zit dit protesteert bij sommige armoefeningen. Bij die oefeningen laat ik dus nog maar even de gewichtjes weg totdat ik ze van 1 kg heb gevonden.

Nu maar al dat zweet afdouchen. :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 09:28

Wauw kan jij beginnen met 2 kg? Jij bent sterk zeg!

Bah, zo lang wachten op BR! Dat is vervelend, als het dan net kriebelt om die workout te doen.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 09:35

Ik probeer het echt elke dag te doen, maar ik ben ook gewoon heel erg druk met andere dingen. Dat is altijd zo deze maanden. Vanmorgen was ik al om 4 uur wakker en dan ook echt klaarwakker. Gewoon niet meer kunnen slapen, ook niet kunnen soezen ofzo.
Dus gewacht tot het kwart voor 6 was en maar gaan schredden, douchen en naar het werk.
Meestal ben ik er niet uit te krijgen 's morgens maar dit was wel weer het andere uiterste.
Ondertussen moet ik in oktober ook 6,4 km onder de 40 minuten kunnen hardlopen dus dat moet ik ook een beetje bijhouden. Ik hoop dus dat ik deze week ook nog 2 tot 3 keer kan gaan hardlopen. Nu wordt het wel heel erg warm deze week en ben ik totaal geen mooiweer sporten (snel benauwd), dus even kijken hoe dat gaat. Als ik nou steeds om 4 uur wakker wordt is er geen probleem natuurlijk :')
Was vanmorgen trouwens topzwaar :oo Maar goed ik ben wel echt cm kwijt sinds januari dus ik besteed maar niet te veel aandacht meer aan de weegschaal.
Ik val heel erg moeilijk af en hou snel vochtvast.... Dus ik ben maar weer gaan meten. Dat is een veel betere graadmeter dan die stomme weegschaal.

Wat voor weegschaal hebben jullie trouwens? Ik moet eigenlijk een nieuwe, die van mij is namelijk ook niet zo correct meer........... Ik weeg me vaker en als ik dan twee keer hetzelfde gewicht weeg ga ik er maar vanuit dat dit mijn gewicht is :+

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 09:44

Ik gebruikte de gewichtjes al vaker voor fysiotherapie toen die tijd. Maar dat was echt langzaam bewegen. Nu met deze oefeningen merk ik dat ze te zwaar zijn inderdaad, dus vandaar dat ik van de week op zoek ga naar 1 kg. :j

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 09:47

Als je merkt dat je al een zekere kracht hebt (wat ik zo vermoed, ik kon 2 kg amper tillen toen ik begon :P), kan je altijd tijdelijk aan de slag met 2 flesjes water van een liter :)

Vooral in workout 2 zitten oefeningen waarbij ik het gevoel heb dat mijn armpjes afscheuren met 2 kg :') En in workout 3 kan je makkelijk iets zwaardere gewichten hebben.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 09:54

Natuurlijk flesjes water kunnen net zo goed. :roll: bedankt voor de tip. :D

Waar ik moete mee heb zijn de oefeningen waarbij je je handen naar voor moet bewegen, zoals de zijdelingse crunch (heet ie zo?). Die vind mijn schouder niet leuk. De rest gaat met mijn ene schouder prima en bij de ander wat zeurderig. Maar dan doe ik de flesjes inderdaad. :D

Dan laat ik die van 2 kg voor de derde work out. :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 10:02

Oeh ja, die doet pijn met 2 kg :)) Het is al niet aangenaam dat je naar opzij gaat totdat je heup/knie 'blokkeert', en daar dan die gewichten bij is vreselijk.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 10:13

Klopt, al kende ik de oefening al van de Wii Fit dus dat heeft wel zijn voordelen gehad haha. :+ Maar daar vond ik het vreselijk irritant dat tussen de oefeningen door zoveel nutteloze tijd zit. Dat vind ik hierbij wel veel fijner.

Ik voel mijn schouder nu behoorlijk dus die van 2 kg laat ik nu echt nog even liggen, ik sta niet te springen op weer een ontsteking daar. := Ik bouw het nu eerst even rustig op met twee flesjes water van 0.5 L, gezien de volgende flessen die we hebben meteen 1.5 liter zijn.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 12:20

Ik begon op dag 1 al met gewichtjes van 2 kg, terwijl ik echt 0.0 getraind was :)) ging eigenlijk gelijk wel goed. Ik kon niet echt vinden wat een goed gewicht was om mee te beginnen..

Bij de action hebben ze trouwens goedkope gewichtjes van 0.5 kg en 1 kg :) ik geloof voor 3 euro per set ofzo.

Pff ik baal enorm, heb 2 dagen niet kunnen shredden door ziekte -O- terwijl ik daarvoor geen dag gemist heb. Nouja, vandaag weer een poging wagen, laatste dagje lvl 2. :)

Wipsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 13:02

chessie: ja idd ook bij tellsell... ben benieuwd hoelang het nog gaat duren... Heb jij een link gevonden van level 2 van 6w6p?

Wipsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 13:20

Heb hem intussen gevonden....

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 13:36

Week 27 zeiden ze, nu is het week 25
Dus hopelijk is het dan ook echt
De andere workouts hebben ze voor niet te duur bij amazon uk

Wipsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 17:14

ok, bedankt!

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 19:08

vanmiddag als eerst heerlijk hardgelopen en daarna level 3 gedaan zal morgen flinke spierpijn in mijn armen hebben van dat boxen met de gewichten ..

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 20:06

Ik ga nu - of ja, als ik omgekleed ben - lekker een half uurtje Ripped doen, of 45 min Killer buns... Dat beslis ik zodra ik omgekleed ben. Heb er super veel zin in, lig er al anderhalve week uit en verwachtte nog tot zondag eruit te liggen, dus ben zo blij dat ik nu weer kan *\o/*

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 20:09

Hoi dames! Fijn dat jullie zo flink volhouden! Ik ben ook nog steeds bezig :) Ik heb de shred gedaan en ben daarna overgestapt naar 6W6P, daarnaast ga ik nog BBB doen, lopen en paardrijden, maar ik zou graag iets extra's willen doen voor m'n stevige beentjes en bips wat bij te werken. Ik heb me al rot gezocht achter Killer Buns en Thighs van Jillian, maar heb me laten vertellen dat het volledige filmpje niet online staat. Hebben jullie mss iets wat even goed werkt?

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 21:15

Zo, ben voor Ripped gegaan. Viel me zwaar met deze temperaturen. Toch helemaal uit gedaan. Nu voel ik me voldaan, heeeeeerlijk

Armario

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 22:28

Zo net workout 9 en cardio 3 van BR gedaan (week 10), pfffff wat heb ik gezweet!! Hoewel het op mijn kamer nog redelijk fris is, bleek het toch vochtig te zijn en leek het of ik uit een zware regenbui kwam haha :D . Ik ben weer on track jeej! Nog 3 volle weken en mijn programma zit erop.

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 22:29

Heb vandaav mijn calorieën bij gehouden en kom niet verder dan 1200 ....

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 22:33

Dan zou ik nog maar even wat gaan eten nu...

Armario

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 22:36

Wat kwark is blijkbaar goed voor het slapen? Omdat dit langzame eiwitten zijn ofzoiets, dus goed voor de spieren tijdens de slaap. Misschien kan je daar nog iets van eten?

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 22:46

Ik lust geen kwark eet nu een appel maar gister zat ik aan de 1600 . Dan ben ik bij mijn vriend en eet ik toch meer dan dat ik op school ben .
Ontbijt : 1 beschuit met worst en een beker yogi ( lust geen melk )
1 boterham op school en nog 1 in de bus op .
Normaal eet ik nog 2 schoolkoeken maar die ben ik vergeten ..
Thuis nog een pakje van die droge crackertjes.
Gewoon normaal avond eten en nu een appel..
Ga morgen beginnen met 2 boterhammen en neem er 3 mee naar school

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 22:49

Schoolkoeken?

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 22:53

Ja gewoon van die koeken in een zakje suikerwafels van die chocolade granen koeken . Ligt er net aan wat mijn ouders mee nemen

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 08:15

Zooo iedereen is nog goed bezig hier!!

In januari/februari ben ik begonnen met de Shred en ook positief afgerond, maar omdat ik toch nog een paar kilo'tjes kwijt wil ben ik eergister begonnen met Ripped! Zoooo wat had ik gister spierpijn zeg.. vooral m'n hamstrings. Gelukkig voelde ik vanmorgen toen ik uit bed rolde dat het beter ging.. altijd naar die eerste dagen :P