Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 19:50

elinebakker schreef:
Wat is voor jullie een normale hartslag tijdens het lopen?

Gemiddeld ongeveer 155

Anoniem

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 19:52

Oh dank je homiofortuna! Dat verklaart dan een boel!

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 20:35

Ga morgen of lopen of in de wei aan het werk (kalk etc uitrijden). Als ik ga lopen zal ik eens de hartslagmeter omdoen!

Zaterdag ga ik met mn zus vast het rondje lopen dat we de 14e moetrn lopen!

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 20:42

Ik heb net les 17 gelopen, ging lekker!

Over hartslag: eerst was ie steeds tegen de 190 en was ik keikapot na 5 minuten rennen. Nu loop ik langzaaaaam en hou ik m tussen de 155 en 167 ongeveer.

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 21:32

Fijn RR en herkenbaar wat je schrijft :j
We hebben overeen dat we bijna bij dezelfde les zitten en ook mijn hartslag hangt tussen de 155 en 165 :D Tijdens de 2 wandelminuten gaat dit terug naar 125. Ik fiets en loop het liefst met hartslagmeter.

Mijn linkerheup is nog gevoelig. Net met het paard aan de dubbele lange lijnen gewerkt en in menpositie een stuk buiten gelopen. Bewegen doet inderdaad goed. Morgenavond herhaal ik les 18 nog een keer.

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 21:35

Natascha ook fijn getraind, mooi!
En Lente, inderdaad naar de goede adviezen luisteren. Zeker als je niet fit bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 21:37

Zodanig 'niet fit' dat ik nú al mijn bed in ga. Heb helemaal geen tijd en zin om ziek te worden :n

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 22:03

Lekker aan toe geven, des te eerder ben je weer de oude. Beterschap!

Liiszle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 22:28

ik abboneer me even op dit topic, want ik ben recent begonnen met hardlopen en vind wat tips en tricks wel prettig!

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 09:23

Ik kom ook weer even binnen vallen.

LENTE Duimt druk dat je niet ziek wordt!

Ik ben met mijn schoenen terug naar de winkel geweest. De schoen was te stug voor mij. Ik heb doorgezakte voeten en het buigpunt van mijn voet kwam niet overeen met de schoen, waardoor ik dus "dooie" tenen/voet kreeg. Ik heb nu een andere schoen meegekregen en mocht die thuis uitproberen. Het viel mij niet tegen. Echt een dood gevoel had ik niet, maar het tintelde wel iets. Straks maar eens even bellen. Helaas wel weer last van mijn scheenbeen. Smeer er nu Compaqel op en hoop dat het snel over is.

Zou de fysio misschien ook wat voor mij kunnen betekenen?

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 09:45

Je zou in ieder geval even inlichtingen in kunnen winnen. Je zou met de fysio kunnen kijken naar je zwakke punten of eventueel goede strechoefeningen mee kunnen krijgen? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 09:47

Wat vervelend Egnie, wel fijn van de winkel dat ze ze terugnamen!

Ik voel me flink beroerd maar heb dingen te doen vandaag. Hoop wel dat ik me morgen redelijk voel om te lopen. Desnoods maar rustig aan.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 10:03

Ik denk eerder aan een podoloog, Egnie.

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 10:39

Ik lees hier dat veel mensen klachten aan hun scheenbeen krijgen. Dat kan inderdaad aan het schoeisel liggen, maar volgens mij belast je dan de benen te veel. Dat wil dus zeggen, dat je te snel gaat met het opbouwen. Toen ik destijds een keer begon (zonder schema) had ik daar ook last van. Later ben ik gaan opbouwen met een heel langzaam schema en had toen nergens last van. De opbouw gaat dan wel tergend traag en de eerste weken had je ook het gevoel dat je veel meer kunt en je hebt absoluut geen voldaan gevoel als je thuiskomt (had namelijk niet het idee dat ik gesport had, want ik was absoluut niet moe), maar heb dat toen bewust niet gedaan. Netjes het schema volgen en indien nodig, gewoon weer een stapje terug. Hardlopen kan heel leuk zijn, maar niet als je er allerlei klachten door krijgt. Dan is de lol er snel van af.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 10:49

Egnie wat vervelend ,ik heb zelf een scheenbeenblessire door een val.. Toch met rustog opbouwen ,strechen en ook tussendoor strechen is het best te doen..
Langs de fysio zal nooit geen kwaad kunnen.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 11:18

RubyRed schreef:

Over hartslag: eerst was ie steeds tegen de 190 en was ik keikapot na 5 minuten rennen. Nu loop ik langzaaaaam en hou ik m tussen de 155 en 167 ongeveer.

Les 17 van evy 2011?
Wij hebben gister les 16 gehad, dat is dezelfde als hierboven meende ik.
2x5 en 2x7 met telkens 2 min. wandelen.
Ging lekker, ademhaling kon ik mooi laag houden, wel verzuurde benen maar vanochtend met opstaan geen spierpijn oid. :)

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 11:33

Egnie, ben je in Borne geweest met je schoenen?

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 12:05

Nee bij runnersworld in enschede. Ik loop al een hele tijd maar nu heb ik dus last. Loop niets anders en heb dus nieuwe schoenen en toen kwamen de klachten.

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 12:58

monica08 schreef:
RubyRed schreef:

Les 17 van evy 2011?
Wij hebben gister les 16 gehad, dat is dezelfde als hierboven meende ik.
2x5 en 2x7 met telkens 2 min. wandelen.
Ging lekker, ademhaling kon ik mooi laag houden, wel verzuurde benen maar vanochtend met opstaan geen spierpijn oid. :)

Nee volgens mij heb ik de 2006 versie. Wel fijn dat het bij jou goed ging!!

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 13:54

Ik heb gister eindelijk les vier kunnen doen! Het ging best lekker. Op het moment dat ik dacht dat ik wel moe begon te worden, was de les al afgelopen. Morgen is les vijf aan de beurt. Ik hoop dat het weer goed blijft! Gister was het wel echt kouddd trouwens! Had voordat ik de deur uitging nog gauw een fleece vestje van mijn moeder gepakt om mee te nemen en de hele tijd aangehouden (over mijn tanktop + trui heen).

Hier ook wat last van zure spieren in mijn kuiten.. Ik heb de afgelopen dagen veel moeten lopen en voelde het gister echt heel duidelijk. Vandaag naar kantoor ook bewust platte schoenen aangedaan en geen last meer.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 14:41

Had gister ook weer willen gaan lopen, maar op advies HA nog even uitgesteld. Ben nog steeds niet helemaal opgeknapt van de griep. Longen nog vervelend "vol", hoesten wordt eindelijk een beetje minder nu.
Heel misschien morgen beginnen met een klein rondje in rustig tempo. Heb er al wel zin in, maar het lukt me nu nog niet om echt inspanning te leveren. Paardrijden lukt ook niet, dus begin me intussen wel te vervelen.
Maar lijkt me verstandiger om alles "heel" te houden dan mezelf nu voorbij te lopen en straks met langdurigere klachten te zitten. Ik lees dat ik niet de enige ben die even niet kan lopen, dus dat geeft een beetje troost.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 14:49

MG herkenbaar die kou! Ik had dinsdag ook een t-shirt en shoftshelljasje aan, met daaroverheen een fleecevest. Zeker omdat ik lang in/uitloop heb ik dan dat fleecevest echt nodig! Bij het rennen heb ik het fleecevest trouwens wel uitgedaan na de eerste 5 minuten.

Ik 'mag' vanavond weer: gezamelijk training op de baan!

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 17:43

Waar laat je dat fleecevest dan yucca, hou je dat in je handen of knoop je 'm om je middel? Heb je daar geen hinder van? Ik kleed me dan altijd liever wat kouder, enige wat ik op een gegeven moment uittrek zijn mijn handschoenen en die houd ik dan gewoon vast, daar heb ik geen last van.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 23:33

Vanochtend redelijk gelopen.. Verkoudheid is minder waardoor ik het beter kon volhouden dan eergister..
Ik warm altijd op met goed stretchen ,high knees ,lunges. Beetje springen en dribbelen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 23:35

ik loop op dit moment niet meer met evy maar wel 2,4 km achter elkaar gerend, vind dat best knap van mezelf :)