In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Jorine

Re: In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 22:22

Zoals ik het zo lees kun je hem inderdaad beter kwijt dan rijk zijn. Ik hoop dat je snel je eigen ideeën en opvattingen weer terug vindt!
Ik gebruik valeriaan naast mijn gewone meds, A. Vogel passiflora met valeriaan extra sterk, om precies te zijn ;)

lovelady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 09:02

ik meld mijn ook weer na een langen tijd.
sorry dat ik zo lang niks van mijn heb laten horen

met mijn gaat et ook niet zo heb afgelopen weekend weer ruzie gehad met mijn ouders wat uit de had is gelopen , en ik weet wat ik moet doen als spook door mijn hooft door

Nutter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 11:17

Goed dat je er weer bent Lovelady.

Is de ruzie bij te leggen denk je?

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 12:02

Samir schreef:
Ik zal zo eens kijken op die editienl!

In het begin was idd alles koek en ei, erger nog: het was perfect. Hij deed alles voor me, kwam steeds over vanuit antwerpen (2 a 2.5 uur rijden zonder spits), liet me voelen alsof ik de geweldigste vrouw van de wereld was. Zelfs toen ik op een woensdag jarig was kwam hij om 16u vanuit antwerpen en vertrok in de nacht om op onderdag 7u weer op zijn werk te staan. Hij heeft een drank/drugs verslaving gehad in het verleden en meerdere partners waarbij 'de situatie gewoon poedersuiker was'. En ik was geweldig etc. Door mij is hij op z'n 27e weer begonnen met studeren aan de universiteit, want zelfs dat had hij voor me over.
Tot het moment dat ik voor hem hier naar Antwerpen ben verhuist. Ik was jong (19) en hij al wat wijzer (27). Ik merkte al snel dat ik me niet altijd thuis voelde maar hij wuifde het weg als heimwee. Hij begon mij dingen aan te praten, dat ik een zwarte/witte kant heb, dat hij wel van de witte kant houdt mr niet van de zwarte. Ik was hier alleen in de grote stad en volledig afhankelijk van hem. Tegen het einde toe begon hij ook dingen te zeggen als 'ik ben egoistisch en ik verander voor niemand', 'ik kies altijd voor mezelf' en 'ik doe niets wat mij ongelukkig maakt'. Waarna ik zei dat je dan geen relatie moet aangaan en hij weer omdraaide en weer lief tegen mij deed. Ik heb het uit eindelijk uit gemaakt, en toen was hij natuurlijk heel verdrietig en wilde hij mij niet kwijt.. Dus nog een kans gegeven en toen ik die kans gaf draaide hij weer ineens om en wilde hij niks meer met mij te maken hebben. Nu (3/4 maanden later) is hij veel flink aan het feesten (veel drank) en heeft hij alweer een nieuw slachtoffer gevonden...

Ik ben nu enorm aan mijzelf aan het twijfelen en weet niet meer wat mijn eigen ideeën zijn en wat die van hem zijn. Soms wordt ik ineens bang en denk ik 'oh nee dat is de zwarte kant in mij, wegstoppen die kant mag ik niet hebben!'. En dan denk ik weer nee dat zijn niet mijn gedachtes. Dus nu moet ik opnieuw opzoek naar mijzelf..

op het vele reizen en drank en drugsverleden na dan, lijkt het of je het over mijn ex hebt...eerst heel lief doen enz. en toen we een paar maanden samen woonden begon hij kleine steekjes te geven...hij vond dat ik in huis alles moest doen omdat hij 36 uur per week werkte en ik maar 30 uur en dat hij veel reistijd had (hij zette nog niet eens een kopje in de vaatwasser, want zo zei hij daar was ik voor). op een gegeven moment kwam ik met een hernia thuis te zitten en toen was zijn reactie: ooh dan ben je mooi veel thuis om het huis schoon te houden (ik kon nog niet eens 5 minuten zitten en lag toen hoofdzakelijk door de pijn)....later, toen ik weer meer kon, moest er een bierkrat worden getild, dus ik aan hem gevraagd: wil jij dat krat optillen? want dat lukt mij nog niet...zijn reactie: nee doe het zelf maar, want jij hebt al een slechte rug en ik wil geen slechte rug...uiteindelijk bleef dat krat dus in de auto staan tot mijn broer een paar dagen later bij mij langs kwam...hij heeft toen voor mij dat krat uit de auto gehaald en is enorm boos op mijn (nu) ex geworden.
Na die uitbrander van mijn broer was mn ex ineens weer poeslief en deed veel voor mij...op een gegeven moment leek het zelfs zo goed te gaan dat we voor een geregistreerd partnerschap zouden gaan. Hier zijn we voor in ondertrouw geweest en toen begon het gedonder weer opnieuw...ik was te dik (ja, dat klopt, maar nog lang niet zo vies vadsig dik als hij geworden was en ik accepteerde hem zoals hij was), ik had geen eigen mening (had ik wel, maar die telde voor hem niet meer), ik kon niet met geld omgaan (ik haalde boodschappen bij de lidl en kocht niks buitensporigs, hij ging altijd naar de ah en kocht elke week nieuwe dvd's en kocht elke week iets nieuws van de media markt)...ook begon hij mijn familie en mij tegen elkaar uit te spelen en dat alles bij elkaar was de reden dat ik toen de relatie heb beeindigd en hem mijn huis uit heb gezet.

Nu heb ik sinds een paar weken een nieuwe vriend en die is zoooooo anders, superlief, geeft complimentjes, is attent en zorgzaam en vind dat een relatie op gelijkwaardige basis moet zijn (en dat vind ik ook)....voor zover ik nu kan zien is dit echt mijn droomman en snap ik niet wat ik ooit in mijn ex heb gezien.

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 12:18

@ lammie; klinkt inderdaad redelijk hetzelfde! Enkel pakte hij mij op emotioneel gebied hard aan (ik moest maar in therapie, mijn gevoelens zijn niet juist, ik was te jaloers, ik hield hem vast etc) en niet op fysiek gebied. Ik weet nog wel dat ik vroeg of we op zaterdag in de middag samen konden koffie drinken omdat ik meer tijd met hem wilde doorbrengen (belachelijk eigenlijk) en dat dat met veel gesteun en gekreun werd toegegeven. Toen hij op een dag thuis kwam dat hij 4 tussenuren had gehad en die bij de meiden van zijn school thuis had doorgebracht om koffie te drinken werd ik kwaad, maar dat was natuurlijk onzin want ik was maar jaloers. Was het bij jou ook zo dat alles aan iemand anders lag en nooit aan zichzelf? Tegen het einde aan is hij bij mij vreemd gegaan en zijn excuus was dat de situatie gewoon kùt was, en de situatie was zo door mij. Toen ik zei dat ik in dezelfde situatie zat als hij en ik niet ben vreemd gegaan werd hij natuurlijk weer kwaad en was het belachelijk want het lag echt aan de situatie want zo was hij niet. :/

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 12:33

Samir schreef:
@ lammie; klinkt inderdaad redelijk hetzelfde! Enkel pakte hij mij op emotioneel gebied hard aan (ik moest maar in therapie, mijn gevoelens zijn niet juist, ik was te jaloers, ik hield hem vast etc) en niet op fysiek gebied. Ik weet nog wel dat ik vroeg of we op zaterdag in de middag samen konden koffie drinken omdat ik meer tijd met hem wilde doorbrengen (belachelijk eigenlijk) en dat dat met veel gesteun en gekreun werd toegegeven. Toen hij op een dag thuis kwam dat hij 4 tussenuren had gehad en die bij de meiden van zijn school thuis had doorgebracht om koffie te drinken werd ik kwaad, maar dat was natuurlijk onzin want ik was maar jaloers. Was het bij jou ook zo dat alles aan iemand anders lag en nooit aan zichzelf? Tegen het einde aan is hij bij mij vreemd gegaan en zijn excuus was dat de situatie gewoon kùt was, en de situatie was zo door mij. Toen ik zei dat ik in dezelfde situatie zat als hij en ik niet ben vreemd gegaan werd hij natuurlijk weer kwaad en was het belachelijk want het lag echt aan de situatie want zo was hij niet. :/

ik ben ook door hem in therapie geweest...achteraf gezien zijn domste zet ooit, want daar leerde ik mezelf weer kennen en durfde ik hem echt te confronteren met zijn gedrag. volgens hem waren mijn gevoelens ook niet juist...als ik zei dat ik het niet leuk vond dat hij vroeg hoeveel maanden ik nog moest (had een buikje), dan vond hij dat ik me aanstelde en overdreef...en zo waren er nog tal van dingen dat hij mijn reactie onterecht vond.

lovelady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 15:37

Nutter schreef:
Goed dat je er weer bent Lovelady.

Is de ruzie bij te leggen denk je?

ik hoop het ,maar ik denk eigenlijk van niet

1906

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 15:46

lovelady1 schreef:
ik meld mijn ook weer na een langen tijd.
sorry dat ik zo lang niks van mijn heb laten horen

met mijn gaat et ook niet zo heb afgelopen weekend weer ruzie gehad met mijn ouders wat uit de had is gelopen , en ik weet wat ik moet doen als spook door mijn hooft door

Sterkte! :(:)

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 21:22

Fijn om je weer te zien Lovelady! Ik hoop dat er een oplossing komt voor de ruzie met je ouders.

Vanochtend op stage ging het echt niet lekker. Was wéér mijn medicijnen vergeten, of eigenlijk: ik had gisteravond die van gisterochtend ingenomen en daar zit onder andere mijn antipsychoticum niet bij. Eenmaal thuis dus gauw mijn medicatie ingenomen en even een paar uurtjes geslapen, daarna ging het wel weer.

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 21:48

Waar ging de ruzie over Lovelady? Of wil je dat liever niet zeggen? Misschien kunnen we helpen. :)

Kunnen jullie mij jullie ervaringen vertellen met het eerste gesprek bij therapie? Ben redelijk zenuwachtig voor maandag. Moet ik mij nog ergens op voorbereiden?

1906

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 22:30

Het eerste gesprek was bij mij vooral kennismaken.
Er werd gevraagd naar wat je had, en naar je thuissituatie hoe het gaat op school enz.
Kortom er worden vragen gesteld, om je beter te leren kennen. :)

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 10:46

Bedoel je echt je intake of heb je die al gehad?
Mijn intake was met een sociaal psychiatrisch verpleegkundige, niet de psycholoog die mij ging behandelen. Ze vragen inderdaad wat dingen om je te leren kennen, zoals naar je thuissituatie en je verleden maar ook naar je klachten, misschien naar je verwachtingen van de therapie en je doelen.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 15:13

Ik had mijn intake met het hoofd van de afdeling, dit geval de psychiater. Heb mijn verhaal moeten doen al haalde ze ook al een heleboel uit de verwijsbrief die ze had gekregen van de gynaecoloog. Aan de hand van het verhaal en mijn 'klachten' heeft ze mij geplaatst bij de psychologe. Het 1e gesprek dat ik had bij de psychologe ging over wat er die nacht was gebeurd. Ik heb het hele verhaal gedaan en dat heeft zij opgeschreven. Aan de hand daarvan zijn we de keer erop met EMDR gestart.

marletjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 15:18

Hallo, ik heb zo ook meerdere soorten therapie gehad en dat is allemaal een heeeel lang verhaal,
Maar ik wil er wel wat over vertellen als ik me ook mag melden?

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 15:23

Natuurlijk Marietjj mag dat. Welkom overigens ;)

marletjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 15:30

Nouja ik ben Marle. Ik was net 13 en in begin januari 2011 kwam ik in therapie na veel gesprekken met psychiaters gehad te hebben. In oktober 2012 een zware gezinstherapie gevolgd tot april 2013 en middenin die therapie in februari 2013 een IBS gehad. Nu therapievrij en ik voel me als herboren :) Als jullie uitgebreidere info willen dan moeten jullie dat maar vragen. Nu ga ik even wat pagina's teruglezen :)

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 16:36

Welkom Marle!
Heftig dat je zo jong al therapie hebt gehad en zelfs een ibs. Gaat het nu goed met je?

Mooie naam heb je trouwens :)

marletjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 16:43

ja nu gaat het goed. Ups en downs maar dat is goed op te lossen. Heb ook supergoede steun gehad van mn vrienden en vriend en hoop nu mensen te stimuleren en steunen in vergelijkbare situaties :)

Dankjewel!

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 19:06

Fijn dat het nu goed gaat.

Mijn dag was echt met een piek en een dal. Nu zo lekker een boswandeling maken met mijn moeder en broertje, ik hoop dat ik de energie (die vanochtend totaal verdwenen was) vast kan houden voor morgen, weer een ochtend stage.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 16:45

Een boswandeling doet een mens altijd goed ;)
Marietjj fijn dat het nu wat beter gaat. Altijd fijn als je steun van je naaste kunt hebben ;)

Hier gisteren en vanochtend zo gespannen. Veel emoties, slecht slapen en toen bedacht ik me: ik ga de afspraak voor morgen afzeggen bij mijn psychologe want heb er gewoon even geen zin in maar alleen dat idee al word ik emotioneel. Ben nu gewoon mezelf even niet. Normaal kan ik dat wel kwijt in het sporten maar vanwege een blessure mag het even niet, fysio gaat wel goed maar daar moet ik gewoon even doorheen en dan is het bijna de sterf-/geboortedag van ons kindje ;(

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 17:29

Dat zijn altijd moelijke periodes Miranda :(:) Gaan jullie nog wat speciaals doen op die dag om hem te gedenken?
Waarom wilde je de afspraak afzeggen? Misschien is het wel even goed om te ventileren bij je psycholoog, zeker nu.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 17:58

Van de week had ik een goede dag, maandag dus gisteren een slechte en zat er gewoon even doorheen, had even nergens zin in en helemaal niet om naar de psychologe te gaan. Baal er dan van dat ik die goede dag niet vast kan houden. Wil het liefst in mijn bed blijven, nergens naar toe hoeven maar goed heb al zo vaak op het punt gestaan en dan ga ik toch. Achteraf ben ik daar dan wel blij om dat ik dan ben geweest.

We komen 31 augustus terug van vakantie. Ga die dag dan het stukje bij de bloemist halen dat ik heb laten maken (hartje met gele roosjes). We gaan dan met z'n drietjes naar het grafje om het daar neer te zetten en steken dan 3 kaarsjes aan. Normaal komen de ouders van ons langs maar die zijn op vakantie. Maar met z'n drietjes vind ik het ook wel lekker en helemaal als we net terug zijn van vakantie ;)

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 20:48

Ja inderdaad, met zijn drieën is ook wat intiemer en persoonlijker.
Naar het graf van mijn broer en de plek waar mijn vader is uitgestrooid ga ik alleen in mijn eentje heen, wil dan niemand bij me hebben.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 20:50

Ik ga heel vaak alleen naar ons zoontje. Alleen met DE dagen zoals Pasen, kerst, nieuwjaar en dan de sterf-/geboortedag gaan we altijd met z'n drietjes. Als ik alleen ga voel ik me ook heel fijn, vertel ik heel veel en kan ik ook uren op het bankje zitten.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 12:34

Terug van het gesprek met mijn psychologe. Het blijft echt een fijn mens. En dat ze nog steeds het geduld op kan brengen.
Ging weer alle kanten op vandaag met mij. Het blijkt dus dat ik nog dingen af moeten ronden eer ik definitief afscheid van alles kan gaan nemen. Heb nu afsproken dat ik een lijst maken met dingen die ik nog wil doen (als ik kijk naar de afgelopen 7 jaar). Na mijn vakantie ga ik daar dan mee beginnen en zij wil mij daar graag bij helpen ;)