[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 20:25

Blon_D schreef:
Jooon schreef:
Nee, zo bedoelde ik het ook niet haha. Ik wil eerst gaan informeren of mijn haar zo mooi geblondeerd kan worden (voordat ik met oranje haar rondloop ofzo). Uiteraard ga ik eerst knippen en dan blonderen. :j

Beter laat je alles in 1 beurt bij de kapper doen. Als het goed is knippen ze het dan eerst voor een groot deel kort dan blonderen en dan t model er in. Wanneer ze dit niet doen heb je gelijk dooie punten na het blonderen ;)

Het model in knippen bij de gewenste kleur geeft ok wel meteen een beter beeld.

@Joon ga jij je haar ook doneren omdat je van flink lang naar kort gaat?

Jooon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 20:37

Haha dat snap ik. Jullie begrijpen mij verkeerd. Natuurlijk laat ik alles in 1 keer doen maar ik laat niet eerst m'n meterlange haar blonderen en dan pas kort knippen. :=

Ik ga inderdaad mijn haar doneren. :j

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 10:29

Captain_ schreef:
Mag ik komen binnenvallen :o ?
Er zijn hier vast mensen met krullen, wat doen jullie altijd met je haar? Ikzelf heb al jaren een permanent en bevalt me ook super, maar ik vind het altijd maar omlaag laten hangen saai. Doe dan wel is de voorste lokken met een klip naar achter maar dat gaat eigenlijk ook wat vervelen :o Wat voor leuks kan ik met krullen (heb lang haar, tot halverwege mijn bovenarm ongeveer)?

Ik heb eigenlijk altijd een schuine scheiding en dan de voorste pluk gevlochten (een gewone vlecht of ingevlochten). Deze steek ik naar achter in los haar of ik maak de rest vast in een hoge staart, schuine lage staart of schuine knot. Soms een bloemspeldje erbij in

Wat ik ook mooi vind is een bananenknip indoen, mooi hoog en dan de voorkant weer een beetje los trekken zodat het niet zo strak zit. Dan heb je echt een mooie volle staart en ik heb zulk dik haar dat je de knip ook niet zit zitten

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 11:47

Jooon schreef:
Haha dat snap ik. Jullie begrijpen mij verkeerd. Natuurlijk laat ik alles in 1 keer doen maar ik laat niet eerst m'n meterlange haar blonderen en dan pas kort knippen. :=

Haar wat je wil doneren hebben ze ook liever niet (of helemaal niet) als het geblondeerd is.
Dus als je het wil doneren: eerst vlecht/staart maken, 2 elastiekjes erin, boven t bovenste steekje afknippen.. En dan verder kijken naar of je het dan eerst in model gaat knippen of eerst blonderen.
Ik zou denk ik eerst knippen en dan blonderen/verven. Dan kun je de kleur nog een tikje aanpassen aan het kapsel. Dus eerst kijken hoe je kapsel staat en dan beslissen welke tint blond je neemt.

Maar spannend! Februari 2012 heb ik ook m'n haar gedoneerd.
M'n haar was wel minder lang dan dat van jou :)

Heb je trouwens krullend haar van jezelf (wat ik zo snel ffe zag op je foto), want dat korte kapsel is wel heel stijl haar, moet je wel rekening mee houden dat je dan je haar regelmatig moet stijlen.

Jooon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 13:36

Zwitsal schreef:
Jooon schreef:

Haar wat je wil doneren hebben ze ook liever niet (of helemaal niet) als het geblondeerd is.
Dus als je het wil doneren: eerst vlecht/staart maken, 2 elastiekjes erin, boven t bovenste steekje afknippen.. En dan verder kijken naar of je het dan eerst in model gaat knippen of eerst blonderen.
Ik zou denk ik eerst knippen en dan blonderen/verven. Dan kun je de kleur nog een tikje aanpassen aan het kapsel. Dus eerst kijken hoe je kapsel staat en dan beslissen welke tint blond je neemt.

Maar spannend! Februari 2012 heb ik ook m'n haar gedoneerd.
M'n haar was wel minder lang dan dat van jou :)

Heb je trouwens krullend haar van jezelf (wat ik zo snel ffe zag op je foto), want dat korte kapsel is wel heel stijl haar, moet je wel rekening mee houden dat je dan je haar regelmatig moet stijlen.

Van dat ze geen geblondeerd haar willen, weet ik. :j

Hoe kort had je het toen? En hoelang is het nu? :D

Ik heb van mij eigen super stijl haar trouwens, maar ik had na het douche een knot ingedaan en voor de foto eruit gehaald vandaar de slag. Normaal gesproken is er geen slag te bekennen. :)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 13:44

Ohhh oké haha, mijn haar was tot net boven m'n bh bandje, en na het knippen was t ook heel kort, de voorkant was langer gelaten dus het leek niet heel kort maar aan de achterkant was het net wel/niet opgeschoren zeg maar. Daarna nog een keer een schuine Bob erin geknipt, en in september die Bob er weer uit geknipt. Dus nu is t weer een lang haar model zeg maar. De achterkant (=nu de langste lagen) is nu tot op/ net over m'n schouders.
Denk dat het nu in 10 maanden ongeveer 15 cm gegroeid is, misschien meer.
Dan ben ik denk ik over ongeveer een jaar weer op de lengte die ik toen had.

In het begin vond ik het niet opschieten kwa groeien, maar als ik het nu vergelijk met de zomer, of zelfs met half oktober nog dan scheelt het echt een hoop

Kelly

Re: Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 01:23

Zo ben vandaag ook weer terug gegaan naar felrood, morgen bij daglicht even een poging tot foto doen :))

Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 11:35

Afbeelding
kreeg de kleur er niet helemaal goed op maar tadaa :P
(jep ik weet het ik moet nodig naar de kapper :+ )

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 11:49

Leuuuk!

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 12:53

ooh leuk! mijn haar is ook precies die kleur!

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 17:09

Wow, staat mooi!

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 13:12

ik heb een haar probleem, mijn haar op de achterkant van mn hoofd, is veel korter en doder dan de rest van mijn haar. ik ben er achter gekomen dat als ik met los haar slaap daar ook altijd een giga klit zit als ik wakker word, zou dit hier door kunnen komen? ik heb al creme en betere cremespoeling van andrelon en een 2 minuten haarmasker van pantene.
hoe vaak moet ik dit haarmasker gebruiken en heeft iemand anders dit ook? of misschien tips ervoor :)
alvast bedankt.

& dat rode kapsel hier boven staat je echt goed!

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 14:16

ik zou het dan een keer er gewoon heel lang in laten zitten. dus niet maar 2 minuten maar een uur ofzo. dan heb je veel sneller resultaat.
en verder blijft het wel lastig om heel droog haar weer gezond te krijgen, dat heb ik helaas ook. cremespoeling en dat soort dingen werken wel, maar je haar wordt nooit weer zoals helemaal gezond haar.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 14:21

Onze kapster komt volgende week. Nu twijfel ik want eigenlijk moet er wel een paar cm af om het op den duur weer mooi en gezond te krijgen maar ik wil het graag lang laten groeien.. Nu denk ik dat ik er toch maar een paar cm af laat knippen en de laagjes er weer goed in en dan toch maar doorgaan tot de droogheid er uit is en dan pas weer lang laten groeien..

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 14:32

Rosanne: ik zou het in de kokosolie zetten en dat via de hot oil methode dus opwarmen in de magnetron dan een paar uur laten zitten en dat eruit wassen.

blond: paar cm zit er zo weer aan toch? :)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 14:38

Kelly, Jeetje! Staat je goed zeg!! :D Mooie kleur!

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 14:39

Suus___ schreef:
Rosanne: ik zou het in de kokosolie zetten en dat via de hot oil methode dus opwarmen in de magnetron dan een paar uur laten zitten en dat eruit wassen.

blond: paar cm zit er zo weer aan toch? :)

zo voelt het niet |( Het is nu net over mijn schouders heen :+ Maar ik denk inderdaad wel dat het beter weer op schouderlengte geknipt kan worden

Suus___

Kelly schreef:
[ Afbeelding ]

Wauw!!

oudaccountx

Blon_D schreef:
Onze kapster komt volgende week. Nu twijfel ik want eigenlijk moet er wel een paar cm af om het op den duur weer mooi en gezond te krijgen maar ik wil het graag lang laten groeien.. Nu denk ik dat ik er toch maar een paar cm af laat knippen en de laagjes er weer goed in en dan toch maar doorgaan tot de droogheid er uit is en dan pas weer lang laten groeien..

Ik wil dit ook gaan doen.. Vind het heel zonde, want eigenlijk vind ik m'n haar wel mooi zo, maar ja dan maar weer kort haha! Heb het echt nog nooit langer gehad dan net boven m'n bh bandje.. :Y)

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 14:48

Ik ook :') Ik ben van heeeeel donkerbruin naar blond gegaan maar het is nog niet zo egaal blond zegmaar :+ Eerder vier of vijf tinten blond (uitgroei is asblond, oude uitgroei is witblond, oude highlights ook witblond, wat goudblonde plukken en ergens nog middenblonde plukken). Zit te twijfelen of ik het lekker kort zal laten knippen zodat het allemaal tot ongeveer het witblonde is geknipt maar dan blijft er dus niks over en ik heb zo lang gespaard voor deze lengte. Maar steeds ontkleuren + asblonde verf is natuurlijk ook niet zo goed :\

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 15:02

Desteney_ schreef:
Blon_D schreef:

Ik wil dit ook gaan doen.. Vind het heel zonde, want eigenlijk vind ik m'n haar wel mooi zo, maar ja dan maar weer kort haha! Heb het echt nog nooit langer gehad dan net boven m'n bh bandje.. :Y)

Frustrerend he |( Maar ik ga het wel doen :Y)

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 15:04

Kelly schreef:

wauw waarmee geverfd als ik vragen mag?

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 15:25

Blon_D schreef:
Desteney_ schreef:

Frustrerend he |( Maar ik ga het wel doen :Y)

Het moet maar he, haha!

@mayniac_val Ben jij van jezelf heel donkerbruin? Ik ben namelijk ook weer blond maar ik ben beetje peper&zout blond van mezelf. Nu krijg ik natuurlijk ook weer uitgroei, al is het nu gelukkig nog niet te zien, maar moet ik het dan weer ontkleuren, highligts erin, of kan ik gewoon met asblond mijn peper&zout kleur verven? :+

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 15:27

Ik ben mijn hippie haar zat:'). het gaat eraf, ik wil weer een feathercut. danwel niet afgeschoren. ongeveer overal een inch lang, behalve mijn pony, bakkebaarden en een matje:) die mogen lang blijven.
net als het blonde meisje op deze foto:
http://3.bp.blogspot.com/_jdcpVzEphVk/S ... nbyrds.jpg
yeah. volgende week woensdag ga ik naar de kapper denk, kunnen de brainwash chickies dit? vast wel toch:P.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 15:28

maar als je eenmaal die paar centimeter eraf hebt, dan ziet je haar er wel weer beter uit :D en dat is natuurlijk weer fijn. maar ik vind het ook altijd moeilijk om haar dat je lang wilt laten groeien er zo af te laten knippen :(:)

edit: sommigen ba brainwash kunnen dat zeker, maar zeker niet allemaal.