Hardlopen, wie nog meer? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 18:56

Gistermiddag les 26 gelopen :D ging lekker! :) hoor veel mensen hier over snel afvallen en love handles die verdwijnen :P ik had dat in het begin niet echt, maar nu ik langer hardloop heb ik wel het idee dat alles wat strakker word en ben ook een kilootje afgevallen, maar weet niet of het nou door het hardlopen komt want ga nu ook weer naar sportschool en eet gezonder sinds een tijdje :P

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 19:00

*auw* tja als je niet lopen kunt dan lukt het niet.

sunshine,ik heb gereageerd in je topic hoor,ik ga je moeder een kaartje sturen.
wel heel herkenbaar,mijn moeder is ook veel alleen thuis ook nog eens in een rolstoel,kaartjes word zij ook altijd blij van :j

ik had al nike running shoes en denk wel dat het wel verstandig is voor het behoud van je voeten/spieren dat je wel met goede schoenen aan gaat lopen.
ik weet dat die van mij wel kunnen,heb ze toen bij scapino gekocht voor ik meen 50 euro,dus prijs valt ook nog mee :)
volgens hardloopschema mag ik morgen weer lopen,maar denk dat ik straks ook gewoon nog even een blok ga lopen,wel even lekker om er uit.
en het is echt verslavend vind ik hoor,word helemaal onrustig als ik niet lopen kan... :):)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 19:29

Femke_S schreef:
Ben zo blij met dit topic hè, daar al die verhalen blijf ik helemaal enthousiast. :Y)

Hoelang waren jullie zo ongeveer aan het lopen voordat je echte hardloopschoenen aanschafte? Ik zit er aan te denken om het te doen, loop nu nog steeds op gymschoenen van de middelbare school. :') Maakt het nou echt een groot verschil? En waar merken jullie dat aan?..

Ik heb direct goede schoenen gekocht, want in die tijd ging ik nog naar de sportschool. Was een koopje hihi, had namelijk gewone sportschoenen nodig en toevallig waren deze hardloopschoenen spot goedkoop (50 euro voor Asics ). Dus die maar meegenomen :)

Janine1990

Re: Hardlopen, wie nog meer? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 20:04

Ik heb ook meteen hardloopschoenen gekocht, als ik de 5 kilometer kan lopen ga ik aangepaste schoenen kopen. Deze zijn gewoon van Nike en waren in de aanbieding bij Scapino. Heb nu geen last van m'n knieën. Mede ook omdat ik nu goed loop en oefeningen voor m'n knieën doe.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 20:17

Tjonge, ik voel m'n benen nu wel!
Heb vanochtend eerst na m'n ontbijt de badkamer schoongemaakt, daarna ben ik gaan hardlopen. Vanmiddag boodschappen gedaan en zonet na het eten bij m'n nieuwe buurmeisje gekeken. Haar broer en zus (3 en 5) waren nog op, en m'n buurjongetje moest wedstrijdjes hardlopen tegen mij. Op m'n oude nike tennisschoenen... Pfff, dat viel me zwaar! Ook hardlopen op nep uggs bij de fiets was best zwaar... En tenslotte nog met m'n buurjongetje aan het fietsen geweest. En hij was nog niet moe _O-

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 20:20

hahaha,ja jeugd he,die hebben een onverwoestbare conditie :P

Judie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 20:48

vuurneon schreef:
Judie schreef:
Net les 24 gelopen. Vond m zwaar! Gelukkig wel volgehouden alleen viel mn programma er nog een keer uit, dus toen ongeveer 1 minuutje snel gewandeld om m weer aan te krijgen.

+:)+ ga je ook voor de volgende serie om de 10 kilometer te halen?

Ik heb les 4 gelopen, gaat super! Evy is wel apart in de tijd; nog een minuut wandelen, terwijl het om 30 seconden ging. Qua tijd klopt het gelukkig wel, na 30 seconden mocht ik weer rennen.
Stuk les 3 ook meegepakt, om weer thuis te komen :) al met al een half uur onderweg geweest, heerlijk!

Cellulitis neemt dus af? Zal eens naar mijn dijbenen kijken hihi

Geen tien, misschien 6,7,8 km maar eerst eens de 5 een tijdje volhouden.
Succes nog verder!

Judie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 20:52

Femke_S schreef:
Ben zo blij met dit topic hè, daar al die verhalen blijf ik helemaal enthousiast. :Y)

Hoelang waren jullie zo ongeveer aan het lopen voordat je echte hardloopschoenen aanschafte? Ik zit er aan te denken om het te doen, loop nu nog steeds op gymschoenen van de middelbare school. :') Maakt het nou echt een groot verschil? En waar merken jullie dat aan?..

Ik heb meteen hardloopschoenen gekocht.
Vanaf de eerste les ermee gelopen omdat ik geen blessures wil oid.
Dus gen idee of het nou een groot verschil is met gewone sportschoenen!

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 21:30

Ik heb dit keer gelijk aan het begin hardloopschoenen aan laten meten en gekocht. Ook omdat ik weet dat als ik leuke kleding en leuke schoenen heb, ik me veel beter voel en met veel meer plezier ga rennen :D

Ik merk duidelijk verschil met gewone sneakers, ik loop beter, geen pijn meer in enkels/knieën en ik krijg ook niet van die zware benen tijdens het lopen zeg maar. Als ik nu zou gaan rennen op gewone sneakers hou ik het geen minuut vol

polly26

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 21:35

heb les 5 gelopen van STR ging weer goed

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 22:51

Ik heb ook meteen fijne schoenen gekocht, wel een beetje prijsbewust :)

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 23:51

Ik heb ook na 1 les meteen goede gekocht! En natuurlijk een bijbehorende hippe outfit haha werd gisteren nagefloten door de bouwvakkers hier hahaha das het nadeel van overdag lopen!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 09:57

Nadeel?? Ik vind dat altijd wel geinig... :P
Je moet je zorgen gaan maken als ze niet meer fluiten!!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 10:01

hahaha! Geweldig jouw laatste opmerking Janine!

Ik zit hier klaar voor lesje 26. Het is al wel later op de ochtend en misschien wat aan de warme kant (er staat wel een briesje volgens mij)....maar wil wel gaan, want vanavond wil ik nog even mijn bed in (nog 1 losse nachtdienst).
Heb alleen wel spierpijn van gister. Heb gister een dagtocht gemaakt, die overigens echt heel leuk was weer, maar voel het nu toch nog wel een beetje zitten. kijken of ik dat er uit kan lopen!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 10:02

Warm?? Hier is het koud!! :P

Ik bedenk me net dat ik zondag weer moet... Niet handig... :+

Loop ze!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 10:09

nou, het is volgens mij net zo warm als gister toen ik op dagtocht ging. en volledig zonnig. iedereen verklaarde me gister voor gek dat ik in shirtje met hemdmouwtje ging rijden en vest bij de manege liet......tja, en na een half uur hoorde ik toch overal wel gezucht en gesteun en gingen er wat jassen uit enzo. ik had het ook warm, maar was toch echt het luchtigste gekleed! nadeel is wel dat ik vergeten was mezelf in te smeren en daardoor was ik licht verbrand. gelukkig goede aftersun en is de brand er nu zo goed als uit!
en ondertussen ben ik dus nog steeds niet in de auto gestapt! haha! maar ga ik toch echt over paar minuutjes doen :D!

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 11:20

Heb net les 9 gelopen. Heeerlijk weer. Ik moet zondag ook weer. Ga wel in de avond lopen dan schijnt de zon niet meer zo hard. Lekker zweten :+

Judie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 11:46

Pooeh ik heb spierpijn van gisteren! Voel mn benen bij elke stap of als ik buk aj aj..
Aardig mn grenzen verlegd.. Moest les 24 lopen dus voor de eerste keer 20 miniten..

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 12:05

Nou, terug van les 26. Het was echt bloedje heet. In de zon was het briesje eigenlijk niet echt verkoelend en in de schaduw in het bos had ik weinig briesje. Had het de eerste minuten ook zwaar met de dagtocht van gister nog in mijn lichaam. Gelukkig niet teveel aan afstand in hoeven boeten. 4,9km tov 5,04 van afgelopen woensdag. Zondag maar vroeg in de ochtend of anders eind van de dag. Dat is dan al weer de laatste les van week 9 en dan ga ik naar de 30m aan één stuk. Evy zei vandaag dat ik 1 of 2 wandelminuten mag inlassen, maar dat het niet hoeft. denk dat ik dan dus gewoon ga proberen door te lopen! Nu even bijkomen en dan nog wat gaan leren voor mijn toets van komende woensdag en dan mijn bedje in!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 13:18

Judie schreef:
Pooeh ik heb spierpijn van gisteren! Voel mn benen bij elke stap of als ik buk aj aj..
Aardig mn grenzen verlegd.. Moest les 24 lopen dus voor de eerste keer 20 miniten..

wow...20 minuten!
en ik vind mijn 3 minuten al helemaal top haha.
respect hoor! _/-\o_

en danseresje dus 30 minuten lopen?
wauw zeg..dubbel respect hahaha _/-\o_ _/-\o_

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 13:43

Ellepel, die dertig minuten aan een stuk zijn vanaf woensdag. Heb nu 13-13-8 gelopen met 2-2-1 wandelen. Hetzelfde als afgelopen woensdag en komende zondag. Daarna dus 30m.

Jouw 3 minuten zijn ook al helemaal top! Vergeet niet dat wij enkele weken geleden ook zo zijn begonnen! Dus over enkele weken schrijf jij bovenstaande ook, dat weet ik zeker!

Heb trouwens 91.91km gelopen in les 2 t/m les 26. Vind het best een mooi getal op deze manier!

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 19:36

polly26 schreef:
heb les 5 gelopen van STR ging weer goed

Ik ook vandaag haha. Voor m'n gevoel was week 1 zwaarder. :P

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 19:41

vandaag les 4 gelopen, ging weer lekker!!!

Distance 4.23 km

Duration 0:34:08

Avg. Pace 8:04 min/km

Avg. Speed 7.43 km/h

Burned 184 calories

leuk dat het bij iedereen zo goed gaat!!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 19:55

leuk topic dit,als iedereen vol blijft houden maar eens samen gaan lopen :D

Judie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 22:15

ellepel schreef:
Judie schreef:

wow...20 minuten!
en ik vind mijn 3 minuten al helemaal top haha.
respect hoor! _/-\o_

en danseresje dus 30 minuten lopen?
wauw zeg..dubbel respect hahaha _/-\o_ _/-\o_

Ook heel knap hoor 3 minuten!
Ben daar ook mee begonnen en vond dat ook pittig in het begin!