[Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CCCCC

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 11:35

Ik wil het topic op zich wel openen? Iemand ideeën wat er in moet?

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 11:36

A_man schreef:
JEEEEEJJ!!!! mag ik naar iedereen een dikke vette taart sturen :P Haha
ik woog me vanmorgen en het super mooie getal van 65.8 stond erop :D
ben zo super trots op mezelf! 3weken geleden begon ik met 67.8, gaat niet heel hard maar merk zeker dat alles strakker word. ook sport ik 6dagen in de week dus me spieren worden ook zwaarder.
ik heb sinds ik aan het "afvallen" ben en dat is toch zeker 4jaar (dan wel dan niet ect.) nog nooit de 65 gehaald!
TROTS

Yeey, goed zo! :D

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 11:37

Uhmm.. Gewoon een welkom, waarom en misschien wat goede tips / leuke recepten ofzo? Hoeft niet heel uitgebreid toch :P

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 11:46

Mallow schreef:
SdaphneS, inderdaad.. Ik kreeg van de week een hartverzaking....
Ik heb thuis zo'n ouderwetse weegschaal, en daar weeg ik me altijd op, liep redelijk gelijk met die van mijn ouders thuis (digitale).
Had me eergister ochtend thuis gewogen, 71 kilo. 's Middags bij m'n ouders, 73,7....... Schrok me rot.. Voortaan maar weer alleen 's ochtends wegen, was niet erg motiverend :')

Ik stem voor een HK-T! Iemand zin om er een te openen :)?

Haha. Ik heb dat ook wel eens gehad, dat je in 1 dag opeens twee kilo zwaarder was. Niet erg leuk. :=

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 11:57

Bedankt! ben ook erg trots.. maar ben er eigenlijk nog niet. wil een strakke buik en mn benen mogen best strakker, al ben ik breed gebouwd wil ik 100% tevreden zijn, als ik dit ben wil ik een hele mooie tatoo kadoo geven aan mezelf deze komt op de zijkant van mn lichaam :D

Jongens, Waarom een nieuw topic :d hier mag toch ook af en toe wel eens een lijstje zolang het maar niet constant is..

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 11:58

Super lekker gevoel is dat he A_man? En je bent meteen gemotiveerd zo te lezen :D

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 12:01

Waarom nog een topic.. Voor een aantal mensen is het gewoon een goede houvast om elke dag lijstjes te posten, (geldt ook voor mij) en dan is zo'n topic ideaal. Je hoeft er natuurlijk niet in te posten!

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 12:02

Van mij mag er ook een nieuw HK topic geopend worden. :)

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 12:03

Ik ga er vanmiddag even voor zitten! Zal wel iets simpels worden hoor, maar dat maakt niet uit toch?

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 12:03

Kom maar door met dat HK topic :j is inderdaad een goede houvast!
Nee geeft niets CCCCC! :)

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 12:05

Ja ben zeker gemotiveerder geworden!
ik ben ook niet tegen een nieuw topic hoor :) maar vond het hier weer gezellig worden..
CCCCC als je een nieuw topic heb plaats je hier dan de link :D

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 12:07

Ik denk gewoon even een korte inleiding, wat motiverende plaatjes (van gezond voedsel e.d.). Ik geloof dat er ook een FAQ is wbt afvaltopics, die zal ik even opzoeken en erbij zetten. Dit om te voorkomen dat we mensen in het topic krijgen die richting een eetstoornis gaan e.d.

Daarna kunnen we onszelf voorstellen en eventueel een lijstje maken met huidig gewicht en streefgewicht bijv.

En ik blijf ook gewoon hier posten om tips te geven. Zie dat andere topic maar als een aanvulling!

Ik ga zo na de lunch even wat knutselen, de link komt hier ook!

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 12:18

Ik zou een topic voor lijstjes wel fijn vinden, maar ik zie het niet zo zitten om er nog een HK topic erbij te hebben waar ik elke dag een hele boel pagina's moet bijlezen :)

Ik heb gister met vriendlief gewandeld, hij heeft een nieuwe app van een zorgverzekeraar, als je dan ergens staat en je zegt dat je een wandeling van 5km wilt maken gaat hij het uitrekenen voor je.
Uiteraard had ik mn runkeeper app erbij aangezet en ik loop inmiddels gemiddeld 5km per uur. Dit was 4 mei nog 4,5 km per uur :D Ook zweet ik minder, dat geeft ook wel een fijn gevoel!

Vanmorgen was ik in vergelijking met gister weer 7 ons lichter :D Wandelen heeft effect <<) Op naar de -45 :D

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 12:23

Corien, goed idee! En hoeft niet zo uitgebreid toch? Kan altijd nog als het lekker loopt en topic vol is in een nieuw topic :D

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 12:25

Ik weet zo niet meer wie het vroeg meer, maar ik weeg mij gewoon elke dag uit nieuwsgierigheid. Ik ga gewoon door hoor met wat ik doe, maar erg leuk is het niet als het weer 2 kilo schommelt :D

Ik weeg wel op vaste momenten en tijdstippen hoor. Die wijze les ken ik inmiddels al, maar bedankt voor de tips!

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 12:29

Ah oke! Als het voor jou wel werkt :)
Ik deed het ook een tijd en het motiveerde mij enorm want elke dag was er weer 0,2 van af. Maar als ik dan een keer neit of minder was afgevallen dacht ik dat k te veel at. Was er toen ook veel te veel mee bezig. Nu weeg ik me eigenlijk helemaal niet meer :=

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 12:30

Een topic maakt mij niet zoveel uit. Ik vind dit topic ook prima om ervaringen uit te delen en gezellig te kletsen. :)
Ik wou vandaag gaan sporten, maar heb zon last van mijn rug dat ik oversla. Ik wou een stuk gaan wandelen, maar het regent hier echt mega hard. Rot weer! ^)

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 12:31

MightyJoe schreef:
Ah oke! Als het voor jou wel werkt :)
Ik deed het ook een tijd en het motiveerde mij enorm want elke dag was er weer 0,2 van af. Maar als ik dan een keer neit of minder was afgevallen dacht ik dat k te veel at. Was er toen ook veel te veel mee bezig. Nu weeg ik me eigenlijk helemaal niet meer :=

Je moet echt kijken wat motiverend werkt voor jou. Ik weeg me ook elke dag, maar als ik een keertje iets ben aan gekomen weeg ik me een paar dagen niet, dan zie ik daarna wel weer wat eraf gaat. Zo werkt het voor mij het fijnste.
Ben je nooit nieuwsgierig naar je gewicht? Of merk je het aan je kleding?

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 12:34

Ik houd liever mijn centimeters bij :j Ik ben wel benieuwd opzich. Maar ik weet als ik weer begin met wegen dat ik me weer te vaak ga wegen dus ik houd het nu bij max 1 x in de 2 week :j Maar de laatste paar week helemaal niet meer gewogen omdat ik ook niet meer echt bezig was met gezond eten. Nu wel weer dus :j Denk dat ik me ga wegen als ik ff weer lekker bezig ben.

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 12:35

ik weeg me elke woensdagochtend op een bepaalde tijdstip,
ook heb ik 2,5week geleden ales gemeten.. en dit meet ik over 4weken weer, ben heel benieuwd

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 12:57

Ik hou ook mijn centimeters bij en weeg mij om de twee dagen in de sportschool.
Momenteel een prettig systeem, :)

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 13:29

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 13:34

heeft iemand een goede tip om buik/been strakker te maken ook heb ik waar je maag ( net onder je bh ) zit van die "bobbeltjes" maag vet noemt mn oma dit altijd :P is al zeker een stuk minder maar wil het weg hebben..

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 13:55

Dat maagvet heb ik ook hoor :j Terwijl ik verder niet echt een buikje heb of zo. Ik heb geen idee je het weg krijgt.

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 15:31

Hallo mensen,
Ik ben zelf over een tijdsbestek van een jaar 12 kilo afgevallen. Nu helaas weer wat aangekomen.
Maar ik vind het echt ontzettend moeilijk om gezond te blijven eten.
Iedere keer gaat het mis rond een uur of 5/6. We eten namelijk altijd vrij laat.
Iemand tips, ik eet 's ochtends ongeveer 2/3 broodjes
Smiddags 1/2 broodjes of 2 stukken fruit
Gezond eten naast fruit (als dat in huis is) of broodbeleg hebben we niet en dan ga ik altijd weer wat snoepen. Wordt er gek van.

Iemand tips?