calice schreef:ben net nagekeken door anesthesie ivm de erge hoofdpijn en kramp in mijn nek bij overeind komen.
helaas lekt mijn ruggenmergvocht dus heb weer een infuus en moet 4 liter vocht per dag. verder ziet het er naar uit dat ik hierdoor sowieso dit weekeinde nog niet naar huis mag. moet zeggen dat ik vrijwel tot niks in staat ben door de hoofdpijn en al heel blij ben dat de bv nog net lukt.
ik heb dat ook gehad , en het is vreselijk belangrijk dat je dus niet omhoog komt, anders sluit het gaatje niet.
ze hebben mij uiteindelijk een blood-patch gegeven , en t probleem was in 5 minuten verholpen!
er wordt dan door de anestesist bloed uit je elleboog gehaald, en vervolgens onmiddelijk in je rig ingespoten, daar stolt het als een bloeduitstorting, en drukt op die manier het gaatje dicht.
ik moest gelijk daarna rechtop gaan zitten, wat ik niet durfde vanwege de helse hoofdpijn, maar wonderbaarlijk genoeg was mn hoofdpijn direkt weg!
edit ; zie nu staan dat ze het geen optie vinden omdat ze bang zijn de het 2e gaatje niet sluit, wat mij heel erg verbaasd, want het bloed wordt niet IN het ruggemerg gespoten, maar ertegenaan ,dus het enige gaatje wat ontstaat is een gaatje in de huid, en wat betrefd moeilijk bloed prikken, een goede anesthesist heeft in recordtijd de ader te pakken , die weten precies hoe ze dat het makkelijkst kunnen doen , en wat mezelf betrefd, ze hadden me toen als speldenprikkussen mogen gebruiken, als ik maar van die hoofdpijn afkwam!
mij is toen ook verteld ,ik lag op de ""hersen"afdeling op verdenking van tia , dat hoe langer je de hoofdpijn hebt, en hoe meer je toch beweegt en omhoog komt, des te groter de kans is dat je er blijvende hoofdpijn aan over houdt. (een vage kennis van me loopt al 7 jaar met chronische hoofdpijn hierdoor)
ik heb daar 3 dagen plat gelegen met een catheter en werd in bed gewassen, kon mn hoofd nog niet optillen om wat te drinken, die pijn in je hoofd is niet te omschrijven zo erg, idd alsof je hoofd uit elkaar knalt , als ik jou was zou ik toch nog eens navraag doen over die bloodpatch ,want nu verandert je roze wolk toch wel in een onweerswolk.......
mijn zoontje zag ook wat geel , wij hadden geluk met het weer , de zon scheen , dus we mochten hem thuis bij het raam leggen , hij knapte heel snel op!
ik hoop dat jullie beide ook snel opknappen, en dan thuis van de kraamtijd kunnen gaan genieten , heel veel sterkte!!
Laatst bijgewerkt door Ra_chel op 12-05-12 12:36, in het totaal 1 keer bewerkt