Hardlopen, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak loop jij gemiddeld hard?

minder dan 1x per week
37 (11%)
1x per week
35 (11%)
2x per week
97 (30%)
3x per week
106 (33%)
meer dan 3x per week
41 (12%)

Totaal aantal stemmen: 316

Romyv

Re: Hardlopen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 12:15

Ik doe hardlopen dan ondersteunend aan mn krachttraining; doel is 2% vet eraf zonder in gewicht af te vallen.. En ik merk heel erg dat die kracht super goede basis is voor het hardlopen! plus, je verliest sneller cm's en zit veel strakker in je lijf dan met alleen lopen. Maar meeste vinden het niet zo leuk geloof ;)

In zoetermeer.. Niet heel spannend dus! Maar wel leuk :)
De blessures zijn meer ongelukken hoor; dingen breken en scheuren is mijn specialiteit :D

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 12:17

Wat doe je aan krachttraining dan? Misschien vind ik het best een goede aanvulling. :j En dat vetpercentage en cm's, hoe meet je dat? :o En helemaal voor in de winter zodalijk denk ik?

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 12:21

Ik fitness.. Maak zelf trainingsschema's met iedere keer een andere focus; ene keer benen, andere keer armen. Buik en rug zit er standaard in.

Vetpercentage kunnen ze in de sportschool meten met een tang; de pakken het vet op je armen, buik en rug wat die tang meet in mm's. Dat wordt bij elkaar opgeteld en in een tabel kan je dan zien hoeveel procent van je lichaamsgewicht uit vet bestaat. De CM's kan je zelf meten met een lint. Armen, benen, heupen, buik en borst zijn een beetje de standaard plekken.

voor de winter is het ideaal!! Dan is hardlopen opeens wat minder leuk, tenzij je het op de loopband doet ;)

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 12:26

Ik ben juist niet zo van in een fitnesscentrum trainen. Hier heb je wel zo'n studentensportding waar je goedkoop kan fitnessen. Maar dan kom je steeds bekenden tegen en zit je daar met z'n allen naast elkaar te sporten en ja ik weet niet, doe het liever voor mezelf ofzo? Maar krachttraining is nog niet zo verkeerd misschien... Maar heb dus geen zin in een sportschool dus houd het nog even op lekker buiten trainen. :j

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 12:29

het is wel wijs om te beginnen in een sportschool met goede trainers die je kunnen begeleiden. Na een tijdje ben je zo ervaren dat je zelf dingen thuis kan doen.. voor 50 euro heb je een vrij volledige dumble-set, matje erbij en je thuisfitness is klaar! (uiteindelijk ook veel goedkoper dan een fitness school)

Maar dat kan alleen als je weet waar je mee bezig bent; bepaalde oefeningen doe ik ook alleen als er iemand bij staat om blessures te voorkomen bv.

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 12:31

Zo'n thuisfitness zie ik ook nog wel zitten dan. ;) Duble-set moet ik even op googlen. :o
Eerst maar weer eens mijn studie start en kijken hoe alles loopt, ik denk er ook wel aan om nog weer eens bij een volleybalclub te gaan of een andere sport te gaan doen. Maar dat hangt er een beetje van af hoeveel tijd ik in de avonduren nog heb.

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 13:28

gisteren helaas niet kunnen rennen.. vandaag ziek..
maar ga morgenvroeg.. de schutting wordt pas om 1-2 uur geplaatst, dus tijd zat om sochtends ff te hardlopen(mits mijn maag en darmen weer normaal werken)

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 13:30

Nog een zieke! Beterschap!

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 15:16

Wat zijn shin splints precies?

Irene18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 15:31

AshleyZoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 15:51

LoveJessie schreef:
moonfish13 schreef:
Aaaah gelukkig nog een zieke ! Ik kan je de hand schudden :+

Lekker lekker..
De paracetamol doet nu iig zijn best.
Heb net maar knoflook capsules gehaald en er echinaforce ingestopt.
Hopelijk gaat het dan wat sneller.

ach ben een beetje rustig aan aan het doen. werkt ook wel kan alleen echt niet wachten tot het weekend :) kan het helaas nu nog niet vertellen |( en nee ik ben niet zwanger ofzo zoals de meiden eerder dachten haha :) het gaat over me knollie en nee die is ook niet zwanger maar ik kijk wel erg uit naar dit weekend... okeeee :o lekker vaag weer :P jullie horen het het weekend :D

AshleyZoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 15:51

ahah iedereen is ziek geloof ik :P

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 16:21

@None: Jup, hij is heel fijn! Zweet altijd aardig hard tijdens het lopen, maar het shirt blijft droog :)

Het lijkt me echt heerlijk om over een tijdje 5km te kunnen hardlopen!

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 17:17

none schreef:
\

Rubyred, nog gelukt met lopen na de pizza? ;) HOe lang wacht je daarna altijd? Ik vond het gisteren ook lastig hoor! 5 kwartier laten gaan lopen, ging redelijk maar nog niet ideaal.

Nee, heb vanochtend gelopen. Gisteren was het al bijna donker en had nog steeds een overvolle buik, dat ging dus niet lukken ;).

Heb je helemaal geen rust gehouden? Is dat niet slecht?

Norton

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 20:25

In de winter doe ik wel krachttraining in de sportschool. Sowieso altijd 1 uur per week B-kick dan gebruik je wel al je spieren. Stallen uitmesten doet ook wonderen, hihihi. Vanwege hypermobiliteit ben ik ook wel enigszins verplicht om spierversterkende oefeningen te doen. Nu zijn ze bij fysio/sportschool bezig met een nieuw schema voor schouders en nek, veel last van de laatste maanden.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 21:16

Ik heb gisteren een stukje met paard hardgelopen, is toch wat anders dan met hond haha :D
En complimenten gekregen van de huisarts dat ik zoveel ben afgevallen, ook altijd leuk.

Irene18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 21:43

had eigenlijk vandaag moeten lopen, maar ben het straaaal vergeten .... :oo >;)
morgen maar weer dus...

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 21:44

whahha hoe kun je dat vergeten? ik sta altijd te springen tot ik weer mag! ikmag dd les 13

Irene18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-12 08:03

was bezig met schoolwerk, en voor ik het weet is het half 10. :o
dan vind ik het iets te laat om nog te gaan sporten..

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 08:06

Oh heerlijk om zo laat nog te sporten :)

Ik moet even voorzichtig doen. Werd gister wakker van de oorpijn. Vrees dat er een oorontsteking aankomt. Ik weet dat ik dan ook altijd wat last krijg van mijn evenwichtsorgaan, dus hardlopen vond ik niet zo slim, vooral niet nu ik tentamenweek heb.

susje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 08:28

Goedemorgen!
Ik volg dit topic ook al een tijdje, ik ben namelijk sinds bijna anderhalve maand aan het hardlopen.
Ik doe het heel rustig aan, ben ontzettend bang voor blessures omdat ik hele slechte gewrichten heb (hypermobiel). Maar dat lijkt tot nu toe wel goed te gaan.
Ook ik loop volgens de lessen van Evy, nu hanteer ik het 0-5km in 10 weken programma maar ik doe er gerust 2x zo lang over.
Nu loop ik al een week lang 2-2-4-3-3. Pas als ik niet meer halfdood ga tijdens het lopen :') pak ik de volgend les (je hoort een les 3x te lopen, dus een week, en dan de volgende te pakken).

Ohja en ik gebruik Runkeeper op mijn Iphone, echt superfijn! Ik programmeer de lessen van Evy er in, pak mijn eigen muziek en gaan!
Ik weet nu precies hoe ver en hoe hard ik loop en dat motiveert echt! En ik loop in het Keukenhof bos, waardoor het voor mij ook veel leuker is om te gaan lopen! De wandeling erheen en terug is precies een goede warming-up en cooling-down.

Begin nu alleen een beetje last te krijgen van mijn hak dus moet nu toch wel gaan oppassen. Wil volgende week nieuwe schoenen gaan kopen, hopelijk helpt dat!

Zo, even in een notedop :D

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 08:31

Susje, welkom :D Fijn dat het toch wel goed gaat :D

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 09:05

welkom susje! De conditie opbouw zal straks denk ik vanzelf makkelijker gaan. Ik had dat ook het idee dat ik de langere lessen vast niet aan zou kunnen, maar toch aan de nieuwe lessen begonnen en tot nu toe allemaal uitgelopen. Soms met wat moeite maar dan ben je achteraf toch een beetje trots dat het gelukt is :) . Succes met schoenen uitzoeken.

Beterschap ssdesign. Oorontsteking lijkt me niet zo grappig.

Ik ga vandaag les 12 lopen. Nooit verwacht dat ik hardlopen leuk zou gaan vinden, maar ik zat er gisteren al echt naar uit te kijken.

Heb een doel ingesteld. 7 Oktober de 5 km bij de bredase singelloop! Zou leuk zijn als dat me gaat lukken :)

Irene18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-12 13:43

welkom susje :)
succes vandaag Mitxa.

ik wilde vandaag mijn gemiste les van gisteren doen, maar helaas pindakaas, ben ik wat ziekjes...
dus ga meer even een wandeling maken ofzo, en dan hopen dat ik snel weer tijd heb (en me beter voel uiteraard :+ )

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 13:50

Vandaag heb ik m'n rondje van ruim 5 1/2 km voor het eerst weer in 1x gelopen, dat gaf een goed gevoel. :)