knieproblemen..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maatje987

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 10:22

dat stitch spelletje is verslavend haha ik ben het nu ook aan het doen

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 11:10

Succes bij de tandarts siggislief
Ik was gister nog bij de tandarts en mag donderdag weer(wortelkanaalbehandeling)

MieLo doe jij wel braaf rustig en voorzichtig? Niet te veel willen. Hoe meer je doet hoe meer de kans is dat je pijn blijft houden. Het is tijs nodig om te herstellen.

Purny balen dat het rijden slechts voor een gedeelte ging. En dat hij warm is is vrij logisch. Maar kan alsnog van alles betekenen.

Maatje jij hebt deze week ergens toch een afspraak bij een orthopeed of niet? Ben erg benieuwd wat er uit gaat komen

Momo2 succes met de verdere opbouw. Heb je veel ongemakken?

Ik zit vandaag op 15 weken na de 2 de operatie.
Ik geloof dat ik vrijdag nog niet had moeten werken _O-
Maar tijdens het werken zelf heb ik eigenlijk geen last gehad. Heb zaterdag en zondag rustig aan gedaan en gister ook eigenlijk niet veel.
Zal zo es een rondje fietsen. Heb het idee dat het allemaal een beetje stijf aan het worden is ofzo.
Het rara is dat ik niet echt heel veel last heb maar soms gewoon een best vervelend gevoel. Maarja mijn spieren zijn nog niet 100% opgebouwd en nouja atrose en schade aan het bot is niet echt te herstellen....
Ik ga rustig weer wat doen en afwachten... Helaas vorige week mn laatste x fysio gehad en hun adviea was kijk het 2-3 weken aan word de pijn erger dan weer ff na je huisarts.

Ik heb een heel heel fout spelletje gedaan in de maanden dat ik thuis zat, verslaving van "vroeger"

Spoiler:
(het paardenspel)

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 11:13

hagelslag ja morgen heb ik een afspraak om 9:55 bij de orthopeed begin nu wel zenuwachtig te worden eigenlijk ben heeellll benieuwd.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 11:16

Oehh kijk, ik ben ook best benieuwd! Zou me niks verbazen als het toch je meniscus is namelijk!

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 11:30

mij ook niet maar de huisarts begon daar afgelopen vrijdag ook ineens over en ze begon over een gescheurde binnenste knieband

kan me er nog pissig om maken dat ze dat pas na ruim drie en een halve week zegt morgen is het ook precies een maand geleden dat ik ben gevallen. loop nu al twee of drie weken met krukken weet niet precies hoe lang ook alweer

ben echt onwijs benieuwd gelukkig kan ik al vroeg dan kan ik eventueel miss ook gelijk mri laten maken kan bij ons vaak de zelfde dag al

Momo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 11:38

Wat fijn dat je eindelijk bij de orthopeed terecht kan maatje.. hopelijk geeft het je wat duidelijkheid.. :(:)

Hagelslag, heb op dit moment niet echt ongemakken.. wel wanneer ik een dag echt de hele dag moet lopen/staan dat ik er tegen de avond constant door heen zak omdat ie gewoon moe is.. Ik mag ook geen sporten meer doen alleen waar ik mijn eigen tempo bij kan bepalen.. stiekem hoop ik dat de arts binnenkort weer groen licht geeft dat ik mag beginnen met rijden.. Hij heeft het constant afgeraden maar bij de laatste operatie zei hij ook geen nee als mogelijkheid.. dus wie weet :D

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 11:41

het is vooral heel frustrerend dat ik niks kan na mijn depressie had ik eindelijk alles op een rijtje en dan ga ik op me bek met sporten inmiddels dat stukje wel geaccepteerd maar nu het feit dat een dokter een hopelijk goed opgeleide dokter mij al een maand met iets laat lopen waar ze volgens mij zelf niet eens van weet wat het is

ik ga voor je duimen dat je weer mag rijden :D

Momo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 11:47

Nee dat herken ik hoor.. maar dan van de artsen in het ziekenhuis.. had een foto laten maken, maar het kon niet gebroken zijn want er zat geen vocht in (mijn knie was 3x zo dik) daarbij zij hij wel dat hij mij best door wou sturen naar de spoed voor een mri etc, maar dat zou verspilde tijd zijn want dan zou ik 5uren moeten wachten en krijg ik dezelfde uitslag.. volgens hem. Nouja je gaat er van uit dat hij het wel zou weten.. hij heeft er immers voor geleerd, 2 dagen later staat mijn huisarts aan de deur ze had de foto's toe gestuurd gekregen en had ze ook even bekeken.. ze had met spoed een mri aangevraagd en kon diezelfde middag nog terecht. Paar weken later liep ik op krukken want ik mocht absoluut niet meer mijn knie buigen/strekken want daarmee zou ik meer schade aanrichten.. ben op de spoedlijst gezet voor een operatie waar ik alsnog 6weken op heb moeten wachten.. vanaf toen werd het het circkelrje operatie, revalideren, operatie, revlaideren...

Dus ik hoop echt dat er wat uit komt voor je, en je er niet mee blijft lopen terwijl er wel iets is..

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 12:04

Zo mono dat klinkt ook lekker
Mijn idiotenverhaal qua artsen is nog wel in het topic te vinden...

Ik mocht trouwens na 6 weken alweer rijden van mn orthopeed. Maar niet te veel en niet te lang.
Ben na 7 weken opgestapt na afspraak met mn fysio, 1 dag rijden 1 dag niet.
En heel heel voorzichtig doen en niet te veel willen.
In het begin max 5 minuten un draf geweest maar wel lekker een half uur gestapt, in stap mocht wel aangezien ik het daarmee niet echt belasten kon

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 12:12

Momo2 schreef:
Nee dat herken ik hoor.. maar dan van de artsen in het ziekenhuis.. had een foto laten maken, maar het kon niet gebroken zijn want er zat geen vocht in (mijn knie was 3x zo dik) daarbij zij hij wel dat hij mij best door wou sturen naar de spoed voor een mri etc, maar dat zou verspilde tijd zijn want dan zou ik 5uren moeten wachten en krijg ik dezelfde uitslag.. volgens hem. Nouja je gaat er van uit dat hij het wel zou weten.. hij heeft er immers voor geleerd, 2 dagen later staat mijn huisarts aan de deur ze had de foto's toe gestuurd gekregen en had ze ook even bekeken.. ze had met spoed een mri aangevraagd en kon diezelfde middag nog terecht. Paar weken later liep ik op krukken want ik mocht absoluut niet meer mijn knie buigen/strekken want daarmee zou ik meer schade aanrichten.. ben op de spoedlijst gezet voor een operatie waar ik alsnog 6weken op heb moeten wachten.. vanaf toen werd het het circkelrje operatie, revalideren, operatie, revlaideren...

Dus ik hoop echt dat er wat uit komt voor je, en je er niet mee blijft lopen terwijl er wel iets is..

zo das ook echt niet leuk zeg jeetje en nu gaat het wel weer oke ? of moet je denk je weer geopereerd worden ?

ik hoop het ook het is maar af wachten denk ik :)

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 12:45

Lig even iets langer op bed en moet gelijk een hele boel bij lezen :')
Hier stond de fysio ineens op de stoep net (zou vanmiddag pas langskomen, maar er viel iemand uit en hij had mijn nummer niet), stond ik daar net uit bed in mijn pyjama :')
Zat toch weer wat vocht in mijn knie, maar het strekken ging wel weer beter dan vandeweek.
Moet dus echt weer rustig aandoen maar wel oefeningen doen om de spieren eromheen iets sterker te maken (in de hoop dat de pijn dan aan de binnenkant erger wordt). Voor nu houden we de pijn gewoon in de gaten en houden we het er maar op dat het de bandjes zijn. wel balen dit :\
Ik ga Stitch ook maar eens proberen denk ik, netflix is al bijna uitgekeken :') (baal dat we de buitenlandse niet kunnen kijken, was de canadese paardenserie heartland aan het kijken tijdens de vorige operatie, maar die kan ik dus niet verder kijken nu |o

depressie is ook niet nix maatje :(:) , en dan die val erachteraan is ook niet echt heel top. wel fijn dat bij jullie de mri meestal al op dezelfde dag kan. hopelijk weet je snel wat er echt aan de hand is. Probleem is voor een huisarts dat het wel gissen is vanaf de buitenkant, maar als jij duidelijk vermeld wat het zou kunnen zijn dan moeten ze dat el serieus nemen. mij was na 5 weken na mijn val door een huisarts verteld dat ze wel een doorverwijzing kon geven, maar dat ik toch zonder resultaat weer uit het ziekenhuis weggestuurd zou worden :\ en daarna duurde het nog een half jaar voor ik eindelijk heen kon (door een nieuwe huisarts heen gestuurd).

Belachelijk ook jou verhaal Momo, wat zou er anders in je knie moeten zitten als hij 3x zo dik is? elke leek weet wel dat dat vocht was.

ALS :') ik weer mag rijden pak ik het ook voorzichtig op. eerst met barebackpad paar weken opbouwen en dan met zadel. merkte voor de operatie dat ik met de barebackpad zoveel fijner zal dan in het zadel.

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 13:09

Tis inderdaad ff een klap ik denk dat ik net een half jaar zeven maanden bijna alles weer aan het op bouwen ben en dan dit , tuurlijk is het voor de huisarts ook gissen maar zoals jij al zegt ik hebvanaf het begin al gezegd kan dit en dit het niet zijn meniscus en kniebanden enz ej zij zei nee is alleen gekneusd

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 14:38

en dat is dus het frustrerende, vooral als je ook nog eens gelijk blijkt te hebben (wat bij jou nog afwachten is, maar het zou wel goed kunnen.

Ik begin nu ook verslaafd te raken aan dat stitch volgens mij :')

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 14:57

Jaa inderdaad begin echt steeds zenuwachtiger te worden en bang , bang omdat ik bang ben afgewimpeld te worden door die arts .

Jaa ik dus ook goede bezigheids therapie is dat

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 15:12

Wat is dat stitch dan? := Als ik google kom ik alleen maar op dat monstertje van Lilo en Stitch :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 15:19

Cross stitch via je Facebook

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 15:25

Ik heb er al een aantal gemaakt, ben nu met iets van herfst in elkaar aan het zetten.
Maar speel ook al tijden Hetpaardenspel, dus dat Cross Stitch is voor mij wat afwisseling. :')

Bij de TA begonnen ze te zeuren over de muziek die ik op had, ben van de weinige die dus muziek mee
neemt als er iets gevuld moet worden. Heb het 1 x zonder gedaan en nooit weer! _O-
Maarja, had dus Hardstyle op, en ze merkte op dat er alleen gebonk uit mn koptelefoon kwam..

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 15:41

cross stitch op facebook, best verslavend :')

Haha heerlijk toch siggislief :') ik krijg dus lachgas, is al een ervaring opzich :=

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 15:45

mijn tandarts waarschuwt serieus niet eens dat ie er een verdoving in prikt als ie gaatjes weg haalt :o

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 15:55

Mijn tandarts weet dat hij bij mij even moet vertellen als hij gaat prikken
Gister deed het flink pijn toen hij aan het boren was(4 spuiten aan de buitenkant en 3 aan de binnenkant aan verdoving gekregen) alleen was het zo ontatoken dat het niet te verdoven was.
Hij moest nog maar een klein stukje dus dan praat hij motiverend nog even volhouden nog een heel heel klein stukje... Het nadeel is daar moet je gewoon even doorgeen. Maar kies is open t medicijn zit erin dus hopen dat de zenuw eruit trekken makkelijk gaat worden donderdag.
En daarmee is hij dan wel weer heel voorzichtig. Maar nouja het kleine stukje doorzetten kan ik wel ookal doet het zeer. Zolang het naderhand maar minder pijn doet

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 16:04

Ik had er al 2 spuiten in gekregen, ergens in mn wang waar je het dus niet voelt (achterin).
En ergens in het begin van de mond en daar kneep ik echt mn beide ogen dicht omdat het pijnlijk was.
(niet lief prikje)

En ze had nog een gaatje gevonden dus die heeft ze ook maar meteen gevuld, maar die voelde ik wel
toen ze begon te boren dus ze heeft toen nog een lading geduwd (3e spuitje).

11u daar en nu eindelijk de verdoving eruit :')

Maarja, we hebben het over knieen en leuk spel a la Cross Stitch! _O-

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 16:18

MieLo schreef:
cross stitch op facebook, best verslavend :')

Haha heerlijk toch siggislief :') ik krijg dus lachgas, is al een ervaring opzich :=

Zeg dat, had ik het maar nooit gevraagd _O-

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 16:18

En als je Facebook vriendjes bent kun je elkaar ook patronen sturen

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 16:51

Oeeh wie wilt er vriendjes worden? Ik heb denk ik ben ik bang geen vriendjes die Cross Stitch spelen...

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 17:08

jaa ikke :D wat is jou naam? ik weet niet of ik goed te vinden ben namelijk :P
Ik krijg serieus al een lamme arm ervan, nu met het 3e patroon bezig :') (en dan heb ik ene touchscreen laptop, gaat sneller haha)