Krachttraining voor vrouwen, #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EvelijnS

Re: Krachttraining voor vrouwen, #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 21:52

Mooie foto's allemaal meiden! :)
Gefeliciteerd met je verjaardag Mathilde!
Ik zie allemaal goede verhalen, goed bezig hoor! Werkt motiverend om het te lezen. :))

Ik ben vandaag naar de fysio geweest, ik heb namelijk patellofemoraal pijnsyndroom, dus ik heb nu de eerste afspraak gehad en daarbij een aantal oefeningen meegekregen die ik in de sportschool kan doen. Ik houd dat waarschijnlijk op 2 keer per week, anders wordt het wel erg lang in de sportschool staan. :D Verder gisteren te zwaar getild bij het schouders trainen, spier verrekt, dus ik ben vandaag niet geweest. Even kijken hoe het maandag gaat, anders wacht ik nog even met trainen. Althans, ik kan dan wel gewoon mijn benen doen natuurlijk, maar het bovenlichaam geef ik dan nog even rust.
Ik ben in ieder geval blij dat ik mijn benen ook kan blijven trainen. :D

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 13:56

Wat is dat?? Gaat het wel Over en hoelang gaat dat duren?

De week fotograferen kost me een hoge prijs; arm heeft weer max 20% beweging terwijl ik op bijna 80 zal :( hopelijk herstelt het wel snel..

Gister had ik de laatste keer lopen voor m'n doel; de 15 km! Het was gigantisch warm en miste m'n haas een beetje, uiteindelijk in 1.36 gedaan! Niet binnen de 1,5 uur dus maar opzich wel prima... Nu op zoek naar een nieuw doel, iemand ideeën??

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 22:23

Marije__ schreef:
Ah super leuk Mathilde, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!! :)

DDD misschien is wat je doet, niet effectief genoeg? Of is je voeding misschien nog niet helemaal aangepast op hetgene wat je doet? hierdoor kan het best zijn dat je resultaten achterblijven. Probeer een balans te vinden in de dagelijkse activiteiten en het sporten. Hou inderdaad ook vrije tijd voor jezelf over.

Ik voel mn biceps en triceps best goed vandaag.. :D maar dat is maar goed ook!
Morgen ochtend ga ik meedoen met een Xtreme bootcamp training. Deze vind plaatst in een speeltuin met allemaal zandheuvels.. :P spierpijn gegarandeerd denk ik!

Vrije tijd zat want ik werk niet en zit ook niet meer op school
Ik sport in de ochtend als het kan 5 dagen en dan 2 uur per keer
Het heeft ook te maken met mijn aandoening
Eerdaags maar even om de tafel op de club

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 15:25

DDDMakkink, op gegeven moment gaat het ook trager omdat je hormonen nog ingesteld zijn op het oude gewicht. Die spelen een soort inhaal race zegmaar. Komt vanzelf goed!

Ik heb ondertussen sinds dinsdag niet meer gesport. Kuit ff weekje écht rust gegeven. Wou het weekeind wel sporten, maar dr kwam vanalles tussen, en vond dat dus vanwege mn kuit ook geen probleem. Ondertussen ben ik wel in gevecht met mn afkicken van de icetea. Man ik heb nu steeds behoefte aan snoepen niet normaal! Wel van 2 pakken icetea per dag naar 1 in de 2-3 dagen gegaan, dus dat is wel goed :D Maar wel veel nootjes gegeten enzo. Probeer heel hard niet zoete dingen te snoepen, maar dat lukt maar half.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 15:51

Airborn schreef:
.... Ondertussen ben ik wel in gevecht met mn afkicken van de icetea. Man ik heb nu steeds behoefte aan snoepen niet normaal! Wel van 2 pakken icetea per dag naar 1 in de 2-3 dagen gegaan, dus dat is wel goed :D Maar wel veel nootjes gegeten enzo. Probeer heel hard niet zoete dingen te snoepen, maar dat lukt maar half.

WOW!! In ijsthee zitten 65 Kcal per glas (200ml), 1 pak is 1,5 liter? Dat is bijna 1.000 Kcal per dag alleen aan ijsthee, ben je al bijna klaar.....

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 15:53

Zoo ben ik weer :) Net lekker de buikspiertjes getraind. En nu 2 broodjes met tonijn wegwerken. PROTEÏNES!!!! :9

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 16:01

Romyv schreef:
Airborn schreef:
.... Ondertussen ben ik wel in gevecht met mn afkicken van de icetea. Man ik heb nu steeds behoefte aan snoepen niet normaal! Wel van 2 pakken icetea per dag naar 1 in de 2-3 dagen gegaan, dus dat is wel goed :D Maar wel veel nootjes gegeten enzo. Probeer heel hard niet zoete dingen te snoepen, maar dat lukt maar half.

WOW!! In ijsthee zitten 65 Kcal per glas (200ml), 1 pak is 1,5 liter? Dat is bijna 1.000 Kcal per dag alleen aan ijsthee, ben je al bijna klaar.....

yeah, i know, lol. In ander fris en fruitdranken zit evenveel trouwens. Maargoed, daarom stop ik ook met de icetea :) Probeer ik iig :x

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 16:05

En ligth? Aspetaan (hoe je het ook schrijft) is ook niet gezond maar beter dan dit....

klopt wel, ik drink nooit frisdrank en eigenlijk alleen maar water. Dus schrok even van de hoeveelheid! hahaha

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 16:19

Wow dat is best eehhh veel inderdaad!! Ik drink eigenlijk alleen water en thee, al vind ik in de zomer een sapje wel erg lekker. Zal eens kijken wat daar in zit haha

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 16:25

sapjes vergeleken met icetea maakt niet zo uit (heb het nagekeken :P ) verschilt ook nogal per icetea trouwens, de icetea van euroshopper is 16 kcal per 100 ml, das de helft minder als wat jij net zei gelukkig, hehe.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 16:29

Nou 103 kcal per 250 ml := Dus ik heb er maar 1 genomen :+
Haha nou drink ik er eigenlijk max 1 per avond en dan nog niet eens iedere avond dus het zal allemaal wel wat meevallen, maar als het heel warm is ook wel eens een glas extra

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 16:42

hehe, zoiets verwachtte ik al ja. Stiekum is deze icetea van alle fris en sapjes best wel laag in calorieen, raar genoeg... Still, ermee stoppen zorgt voor een bloedsuiker spiegel die om suiker vraagt :P

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 16:46

Ja je moet ook niet in 1 keer stoppen denk ik. Ik drink het echt af en toe, als ik echt lekker dorst heb of als het dus warm is, dus ik mis het ook absoluut niet als ik geen sapje heb. We kopen niet eens iedere week een pak :+

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 17:09

als ik fris drink, is het cola light. Zeker met een kater is dat echt heerlijk!! Voordat ik op dieet ging dronk ik 2 blikjes red bull per dag dus mocht ook flink afkicken van de suiker en cafiene :D Ken het gevoel dus ;)

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 23:01

Wat goed dat je al zoveel minder icetea drinkt Airborn!

Vanavond weer lekker getraind :D

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 18:48

zo, al 2 dagen stil hier! Waar is iedereen?

Het minder icetea drinken gaat best goed: ik koop het gewoon niet/minder dus dan moet ik wel water drinken :+
Sporten daar in tegen... Vandaag voor het eerst sinds ik mn blessure kreeg weer naar de sportschool gegaan (wel tussen door nog naar utrecht gefietst, 2x 9 km) en was eigenlijk beurt aan de benen, dus cardio gedaan... Maar bah wat is cardio saai en nutteloos als je niets mag :S Fietsen op lage weerstand en rustig wandelen en fietsen met je armen zegmaar, werd er nieteens zweterig van... Pffff, dit ga ik motivatie technisch niet lang volhouden!

ToushieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 18:59

Marije : gefeliciteerd !
ik ben hier maar zo ontzettend rete druk met werken niet normaal..
ben nauwelijks aan goed slapen toe gekomen..
En Parcours van de Urbanathlon is bekend ! :D 14,5 km met 25 obstakels.. :')

paar toestellen...
We beginnen bij Wall Street; een 2,5 meter hoge muur die je tegen het einde van het parcours moet trotseren. Enig hulpmiddel: een touw dat bevestigd is aan de bovenkant van deze hindernis

Vier van de obstakels zijn dezelfde: Sea Freight. Zeecontainers. Bij het Scheepvaartmuseum klim jij erover, terwijl bezoekers erdoorgaan.

Jullie gaan ook door een 36 meter lange tram van het GVB rennen. Van kop tot staart. Zal dringen worden... Vloeken mag...

dat word nog harder en harder trainen..

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 19:19

Pfff ik wil ook weer sporten! Maar ben bang dat ik nog wel even uit de running ben..

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 22:27

Toushie, dat klinkt ontzettend gaaf! Veel succes!
Airborn, lastig dat je niet gemotiveerd blijft tijdens de cardio. Hangen er geen tv schermen bij jou in de sportschool? En anders een lekker muziekje in je oren?

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 22:42

*knuffel* voor marije!

chrissie, jawel, hangen tv schermen, maar de cardio die ik nu met mn been kán doen is zo lage intensiteit dat het daardoor gewoon echt super suf en saai is. Geeft gewoon niet het gevoel dat er echt iets gebeurt zegmaar

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 23:21

Goedenavond allemaal! Ik heb dit topic en mezelf qus sportschoolrituelen nogal verwaarloosd de laatstr weken :') maar ben nu weer back on track met frisse motovatie! Heb de laatste weken 2/3 uur per dag paard gereden en verder geen energie/zin/tijd voor de sportschool gehad. Ben maandag weer wezen zwemmen, vanavond een uurtje sportschool gedaan met een vriendinnetje :) daarnaast ook nog 1.5 uur op de paarden gezeten wat iets minder intensief was met dit weer.. Haha! Ga nu slapen want vertrek morgen om 7 uur weer richting zwembad. Ga morgenmiddag eens goed bijlezen op de laptop :).

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 12:25

Toushie schreef:
.
En Parcours van de Urbanathlon is bekend ! :D 14,5 km met 25 obstakels.. :')

paar toestellen...
We beginnen bij Wall Street; een 2,5 meter hoge muur die je tegen het einde van het parcours moet trotseren. Enig hulpmiddel: een touw dat bevestigd is aan de bovenkant van deze hindernis

Vier van de obstakels zijn dezelfde: Sea Freight. Zeecontainers. Bij het Scheepvaartmuseum klim jij erover, terwijl bezoekers erdoorgaan.

Jullie gaan ook door een 36 meter lange tram van het GVB rennen. Van kop tot staart. Zal dringen worden... Vloeken mag...

dat word nog harder en harder trainen..

whaa wat super vet!!! Zou vast oefenen met schelden ;) wanneer is dit?

ToushieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 14:08

@ romy: 16 september :)

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 14:17

Jeetje Toush als je dat toch red, wat een prestatie! Ik ren de 14,5 km nog niet eens laat staan dat ik over zo'n muur kom :))

Airborn ook goed bezig, klinkt als een flinke suikerverslaving waar je nu vanaf moet! Zet m op *\o/*

ToushieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 14:19

Tuurlijk gaan we dat redden :)) ,