[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 22:47

In mijn Pathologie lesboek staat het volgende:

Citaat:
20.2.2 Aandoeningen van oorschelp en gehoorgang
Bevroren oren zullen in Nederland in de toekomst misschien nog wel eens voorkomen. Een klap op het oor, of herhaalde grondgevechten bij judo en worstelen, leiden tot necrose van het kraakbeen. Dat geeft misvormingen en leidt tot 'bloemkooloren' . Ook het 'schieten' van een piercing hoog in het oor, waarbij het kraakbeen van de oorschelp in duizendenden kleine fragmentjes uit elkaar spat, kan resulteren in hematoomvorming en purulente infectie, wat iemand zijn fraai gevormde oren kan kosten.

Kipzel

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 23:32

Dat kan gebeuren ja, maar wat wil je er verder mee zeggen? Of heb ik de aanleiding gemist?

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 23:40

Ik lees dit topic al een hele tijd mee, en heb ook wel eens wat gepost geloof ik :P
Ik heb binnen een half jaar 2 paar oorbellengaatjes laten schieten, en nu wil ik stiekem heel graag een helix erbij haha :P ik heb nu dus dit: http://i1173.photobucket.com/albums/r58 ... om1852.jpg
Lijkt me alleen zo lastig dat een helix zo langzaam geneest. Is toch wel wat anders dan even oorbellen laten schieten. Maar ik kwam dit plaatje op tumblr tegen en oh oh wat vind ik dit mooi ^^ http://25.media.tumblr.com/tumblr_lwmzn ... o1_500.jpg
Het liefst heb ik allemaal _O- Maarja van gaatjes schieten bij een juwelier naar echt een piercing laten zetten bij een piercingshop is toch nog wel een stap vind ik :=

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 06:19

Kipzel schreef:
Dat kan gebeuren ja, maar wat wil je er verder mee zeggen? Of heb ik de aanleiding gemist?

Dit is al héél erg vaak in het topic aangehaald, vond het wel grappig dat ik het in een lesboek tegenkwam, aangezien er toch nog mensen na goedbedoelde adviezen een kraakbeenpiercing laten schieten.

Kipzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 10:23

Ach so! Ah well.. heb er drie laten schieten en geen bloemkooloren :Y)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 10:49

Bonjoy schreef:
Kipzel schreef:

Dit is al héél erg vaak in het topic aangehaald, vond het wel grappig dat ik het in een lesboek tegenkwam, aangezien er toch nog mensen na goedbedoelde adviezen een kraakbeenpiercing laten schieten.

Dat is hun keuze toch?
Ik heb eentje laten schieten en eentje laten piercen. Piercen deed veel minder pijn overigens en ik zal iedereen piercen aanraden maar als ze toch laten schieten, so be it.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 17:28

:wave: ik heb afgelopen vrijdag een traguspiercing laten zetten (wat ik overigens heel stoer van mezelf vind, want ik ben paaaanisch voor naalden :=) en hij doet het eigenlijk heel erg goed! Niet rood, niet dik, niet pijnlijk, super dus! Het draaien/verzorgen 2x per dag is wel gevoelig, maar dit vind ik niet meer dan normaal

Nu merk ik sinds gister dat ik zo rond het eind van de middag last krijg van een soort oorpijn. Het is geen "oppervlakkige pijn" aan mijn piercing of aan mijn tragus, maar echt een pijn die dieper in mn oor zit.
Het doet niet veel zeer, maar het is wel een naar gevoel en ik word er ook wel een beetje zenuwachtig van :p

Iemand die dit herkent en/of tips heeft? Bedankt! :)

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 17:43

Ik heb met pijn in me hart afscheid genomen van me helix,, hij is ontstoken geraakt..

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 17:56

Tuurlijk, het blijft altijd je eigen keuze... wou het er alleen even neerzetten.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 12:48

Treace schreef:
Ik heb met pijn in me hart afscheid genomen van me helix,, hij is ontstoken geraakt..

Als ie ontstoken is zou ik hem juist laten zitten, anders heb je kans dat je de ontsteking 'opsluit'

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 12:54

Nou gister mijn tong piercing laten zetten vanmorgen ging het allemaal nog maar nu is me tong super dik..
Naja even door bijten hopelijk is het morgen minder

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 12:56

Waterijsjes eten en op ijsklontjes zuigen helpt ;)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 16:55

Mijn tragus is inmiddels ook rood, iets dik en doet pijn en klopt :\ ik baal!
Zal ik gewoon met unicura doorgaan of is een zoutbadje een idee?

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 17:04

Geen ervaring met unicura, maar ik heb goede ervaringen met zeezouten :j
Ik had die pijn ook, nadat ik er één nachtje op geslapen had (per ongeluk).
Daarna raakte die van mij behoorlijk ontstoken, is overigens ook weer mooi hersteld.

Ik ben trouwens van 4mm naar 5mm gegaan gisteren :)
Ene oor is wel boos, gelukkig geen blowout. Weer per ongeluk op dat oor geslapen :x

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 17:07

Okee, dan ga ik dat doen, dankjewel! Hij bloedt ook een beetje, moet ik nog een beetje drukken ed of liever zo veel mogelijk zelf laten uitzoeken?
Ik wil niet straks met een ingekapselde ontsteking zitten :=

sorry voor de vele vragen, ben een paniekhaas en een piercingnoob, niet zo'n goede combi hahaha

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 17:10

Ik zou er niet te veel aan zitten naast het schoonmaken?
Vanuit de shop kreeg ik het advies om dagelijks tweemaal te 'weken' met zeezoutmengel in een glas om het oor voor ongeveer 20-30 seconden.
Daarna droogmaken met een wattenstaafje :)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 17:28

En de piercing dan tijdens/na het weken niet heen en weer bewegen of draaien?

Ik doe nu 2x daags "wassen" met unicura (met zeep aan mn vingers de piercing bewegen en dan goed naspoelen en drogen)

nikkialex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 17:51

Heei!
Euhm rondom het gaatje van mijn helix, is het best hard,
Is dit erg?

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 18:21

Ik heb sinds een uurtje m'n navelpiercing *\o/* *\o/*

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 18:25

Corelli schreef:
En de piercing dan tijdens/na het weken niet heen en weer bewegen of draaien?

Ik doe nu 2x daags "wassen" met unicura (met zeep aan mn vingers de piercing bewegen en dan goed naspoelen en drogen)

Met schoonmaken/weken heb ik het wel een keertje bewogen :j
Maar wel als de korstjes van bloed eraf waren.

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 19:29

ik ben zo'n sukkel die het jaren geleden heeft laten schieten bovenin mijn oor. Heb nu 2 jaar geen sierraad er meer in. maar het ontsteekt om de 3 maanden flink, heeft iemand hier tips voor?

het was scheef geschoten en ja mn kraakbeen is kapot, geen enorm bloemkool oor, gewoon een kleine bult waar het gaatje ooit zat.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 22:12

Pelryo, wat vreemd dat het nog blijft ontsteken! Misschien toch even langs huisarts?

Heb 1 laten schieten en 1 laten piercen bovenin mijn oor. Ik zou inderdaad ook iedereen aanraden te piercen, omdat het ook minder zeer doet haha. Maar volgens mij is het verder niet meer aan de orde :)

kYliieJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 22:23

Ik ben een beetje ongerust.
Al een paar weken/maanden heb ik sochtends me onderste tongpiercing balletje in me tong zitte, die floep ik er dan uit en niks aan de hand. Hiervoor bij de shop geweest en de piercer zei dat heb ik zelf ook, kun je niks aan doen. Doordat je tont bijv snachts in ruststand ligt zakt hij om het bolletje en kan die in je tong gaan zitten.
Echter vanmorge kreeg ik hem er amper uit, en heb nu al de hele dag ontzettende pijn aan me onderkant van de tong. Heb er nu een langer staafje in gedaan en groter bolletje.
Iemand ditzelfde mee gemaakt?

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 22:30

He, wat vervelend dat je daar nogsteeds last van hebt zeg! Ik wilde idd ook zeggen: groter bolletje? Maar dat heb je dus al.
Zelf heb ik hier helemaal geen last van, dus ik kan je helaas niet verder helpen. Misschien dat je langere staafje werkt? Wel vervelend zeg!

Spytgnieskje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 12:44

Hallo dames,

Ik heb even een vraagje..

Ik heb sinds een paar maanden een tragus piercing. Hij is goed genezen dus nu wil ik er graag een nieuwe in doen. Ik heb op internet een aantal leuke gevonden maar ik kan kiezen uit verschillende lengtes. Welke lengte is de standaard maat?