Haar/Haarverf deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 10:59

Meld mij ook in het topic :)

Beetje kapper angst gekregen, nee is overdreven hoor.
Maar vorige keer wilde ik mijn haar naar een 7.3 hebben, tegen het blonde aan.

Haar laten ontkleuren, verf erin. verf eruit gespoeld, gele uitgroei..... Weer verven & spoelen.

Leek goed tot dat ik thuis kwam en het met daglicht zag! Heb er 5 uren gezeten!! En 80 euro lichter!

En dit was waar ik mee thuis kwam:

http://imageshack.us/photo/my-images/259/img1438c.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/221/img1410b.jpg/

Lange na niet richting blond dus. Nu alles weer een beetje bijgekleurd is, ziet nog wel wat een verschil met uitgroei en lengte's.
Maar neem ik maar voor lief :D

Dit is dus wat ik wil, weet iemand wat voor kleur dit een beetje is?
http://imageshack.us/photo/my-images/818/98703037.jpg/

Aight

Re: Haar/Haarverf deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 11:34

volgens mij is dat gewoon bruin, maar omdat zij een donkere huidskleur heeft lijkt het blonder ook lijkt het aan de bovenkant donkerder/uitgroei, verder denk ik gewoon veel high- en lowlights erin

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 14:38

Ik gok ook voornamelijk highlights....

TurtleLove4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 18:29

Hallo, ik kom even binnenvallen :)
Heb m'n haar ongeveer een maand geleden met permanent gekleurd in mahoniebruin, maar wilde het toch wat roder, dus heb besloten om henna eens te proberen. Iemand hier ervaring mee? Klopt het dat je je haar nadien niet meer met gewoon spul kan kleuren? En is het mogelijk om de henna minder rood te doen uitslaan door het met koffiebonen te mengen? Sorry voor al deze vragen, maar zou graag goed weten waar ik aan begin :)

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 18:35

Zou in ieder geval wel heel goed nadenken of je er echt rood in wil hebben, die gloed kun je er bijna niet meer uitkrijgen.

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 19:38

Rood houd idd heel lang gloed :j

Vet Jinte :D

TurtleLove4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 19:45

Die groeit bij mijn weten toch gewoon uit ?

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 19:50

als je alles wil laten uitgroeien ben je lang bezig hoor :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 19:55

Of stuk uitgroeien en dan rigoreus kort knippen :P Er zijn veel mensen die henna mengen met wijn of sterke koffie. Maar of het ook echt werkt geen idee. Ik meng het iig nooit, gebruik alleen heet water erbij (met citroensap schijnt de kleur beter te pakken .. iig daar was ook iets mee ;) ).

TurtleLove4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 21:08

Heb nu een klein stukje van n haar gedaan om eens te testen, gewoon met heet water gemengd :)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 15:10

wie had hier ookal weer dat hele witte haar met roze/violet plukjes erin?

ik zit er over te denken misschien toch zo'n white toner te proberen..
maar ik vraag me een aantal dingen af:
- is mn haar wel licht genoeg voor die toner? (werkt het wel? of moet mn haar dan nog lichter zijn voordat die toner wil pakken)
- wat heb ik allemaal nodig met zo'n toner? is alleen zo'n potje, bijv dit: http://www.manicpanic.biz/store/p/111-V ... oner-.aspx, genoeg? of moet ik het nog mixen met iets anders?
- hoe werkt zo'n toner verder? ik kan niet echt een gebruiksaanwijzing vinden, of wordt dat bij die toner geleverd?

foto'tje van hoe mn haar nu is:
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 1124_n.jpg (midden)

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 19:43

Zwitsal, ik heb er geen verstand van eerlijk gezegd.

Ik zit te twijfelen tussen honingblond met highlights of lichtbruin. Ben nu dit zo zat. Zelf dacht ik aan donkerblond/honingblond, maar iemand anders adviseerde mij lichtbruin, dus nu twijfel ik weer heel erg.
Dit ben ik:
Afbeelding
Ik vind het wel doodeng, want verf het al 6 jaar lang in deze kleur en voel me ook echt een blondje :+

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 20:02

Zwitsal, een vriendin van mij wilde ook die toner, maar dan moet je haar al tegen het wit aan gebleekt zijn. Ik denk dat jouw haar nog een paar tinten te donker is :)

ik denk dat lichtbruin je wel heel leuk zal staan Davinia_

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 21:16

Hm ja ik denk ook dat mijn haar nog te donker is..
Gelukkig is t ook niet de bedoeling om t wit te krijgen maar ik wil die verrekte rode gloed eruit.. Mja, misschien kan ik t wel gewoon proberen? Heb t nu besteld via ebay, kost 7 euro inclusief vezendkosten, misschien helpt t een beetje, en anders.. Tja :p

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 21:16

rode gloed er uit... Kun je daar misschien zilver shampoo voor gebruiken? :)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 21:22

Hm ja die zilvershampoo van schwarzkopf werkt wel een beetje maar als ik t daar 2 of 3 keer mee gewassen heb dan raakt mn hoofdhuid helemaal geirriteerd..
En de mildere zilvershampoo's (die van guhl) werken dan weer niet omdat mn haar daar echt nog te rood voor is.
Denk dat die toner ook niet werkt hoor.. Volgens mij is dat een sterke zilvershampoo.. Denk dat dat niet pakt op de plukken die echt nog oranje zijn, wel op de wat lichtere delen..
Mja.. Misschien lijkt het geheel dan ietsje minder rood haha.

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 21:24

Keertje bleken? bij mij ging het rood er best aardig van uit :j

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 22:04

Jinte schreef:
Ik heb besloten over te stappen naar een andere haarkleur. Na 1,5 jaar rood (wel verschillende kleuren rood) ga ik over op paars. Heb me eerst ingelezen op internet, ook dit topic. Vandaag in Amersfoort naar een zaak geweest waar ze haarverf verkopen wat je zelf kan mixen en me laten adviseren. Zit nu in de ontkleuring. Dat mag maximaal 50 minuten zitten en dan gaat het paars erin. Ben benieuwd hoe 't wordt.. Vind het wel spannend zo voor de 1e keer helemaal zelf de verf mixen :+ To be continued..

fotofotofoto :)
ik heb dr laatst een clip in extention ingedaan om te kijken hoe het paarse staat en het staat wel gaaf eigenlijk haha
moet nog even mn moeder overhalen (zelf geen geld voor, en mn moeder wil niet veel geld uitgeven voor iets 'waar ze niet 100% achter staat' )

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 23:40

Davinia ik denk dat lichtbruin je heel goed zal staan :j

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 08:59

Dank jullie, dames.
Er was hier iemand die toch ook pas een spoeling had gebruikt? Ben je daar tevreden over? Want ik overweeg om eerst een spoeling te gebruiken, omdat ik het toch wel erg spannend vind.

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 11:47

Zwitzal, ik had dat roze met lila haar.
Ik heb de white toner zelf nog niet gebruikt weet dus ook nog niet hoe die werkt en uitpakt. Je haar lijkt op de foto nog best oranje maar je zou het toch kunnen proberen! Misschien 1 of 2x white toner en dan nog eens ontkleuren?
Ik heb mijn haar inmiddels weer blond, dat lila is er helemaal uit en dat roze is ook bijna weg. Heb ook even geen zilver erin gedaan dus ben nu iets blonder dan wit :)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 17:43

:wave:,

Vraagje: ik heb van mezelf heel donkerbruin/zwart haar (https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 0677_n.jpg), en na 3 pogingen om het rood te verven ziet het er zo uit: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 4658_n.jpg
Kortom, wel iets lichter, maar niet echt indrukwekkend :') Ik ga er dus eigenlijk vanuit dat ik m'n haar gewoon moet bleken als ik het iets anders dan bruin wil hebben, of niet? :P Ombre/Dip dye vind ik ook héél gaaf, maar dan moet het sowieso gebleekt worden, en rood vind ik ook nog steeds heel vet. Kortom, is er een manier om donker haar wél een andere kleur te krijgen zonder het eerst te bleken of is dat echt m'n enige optie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 17:49

Sowieso, als je naar lichter wilt ontkom je er niet aan om het in de bleek te gooien helaas :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 16:33

Volgende week woensdag heb ik mijn afspraak staan om te verven.
Nu nog mezelf een schop geven dat ik het echt in deze kleur ga doen http://img811.imageshack.us/img811/1654 ... qc0frn.jpg (beetje bijzondere foto.... _O- ) en niet in het standaard donkerbruine haar wat ik nu heb :))

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 18:20

Als je donker haar hebt, ik heb donkerbruin. Je wilt er een kleur in doen, (ik wil paars) maar is 't dan verstandig om een donkere kleur te kiezen dus.. Violet of lichter dus de Lila?

Ik ga niet bleken. Dat het dan lelijk wordt, ach jammer. Dan gaat er daarna weer 'n kleur overheen.