Stoppen met roken! Wie doet er mee?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 19:04

Vind het leuk om zo iedereen te horen hoe ze het ervaren :j

Ik rook nog wel, maar alleen als ik echt trek heb en rook nu al de helft minder.
De pleisters helpen dus wel.
Maar ja is dus ook een stukje gewoonte wat er nu vanaf moet.
Merk wel dat ik daar van in de plaats veel behoefte heb om te snaaien al kan het ook door het weer komen, dan heb ik ook wel eens van die uitschieters.

Dat boek lijkt me trouwens wel wat, is het duur?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 19:41

Ik ga jullie verlaten, nadat de zoveelste post van mij is verwijderd in een ander topic ben ik het zat. Ik ga niet langer voor niets mijn tijd in dit forum steken.

Veel plezier nog hier en succes met stoppen allemaal!!! +:)+

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 20:25

Hihi om dat kattentopic zeker.
Joh maak je niet druk , het verandert toch niets.

Succes met stoppen, houdt vol hè.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 20:34

Nee, dit topic:

[VN] Groot alarm om paardenleed in Nederland

Je mag daar paardnatuurlijk wel volledig de grond intrappen, hun informatie verdraaien en onjuistheden plaatsen maar ik mag het dan niet rechtzetten want dan ben ik respectloos bezig :roll:

En ik mag ook niet zeggen:
Meid, mijn opa en vader waren hoefsmid en hadden een smederij, ik ben natuurlijk bekapper.

Het woord "meid" is in die context blijkbaar ook respectloos :roll:

Als zoiets al niet kan dan kan ik maar beter helemaal niks meer zeggen want het is gewoon zonde. Bokt wil geen berichten verwijderen omdat het forum daaruit is opgebouwd en dan waardevolle info vergaat maar mijn waardevolle tijd maakt ze niks uit....
Dan kan ik beter iets doen wat niet weggegooid is, toch!

;)

:wave:

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 21:14

Ik blijf erbij dat je je zo druk kunt maken als je zelf wilt ,maar dat het niets gaat veranderen.
Ik heb hier uiteraard ook een mening over , maar die blijft voor mezelf en wat een ander doet
moet hij/zij zelf weten ,als ze rustig kunnen slapen en zichzelf recht in de spiegel aan kunnen kijken........

Voorlopig rook ik al ruim 7,5 maanden niet *\o/*

AnoukShel

Re: Stoppen met roken! Wie doet er mee?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 17:20

Hallo allemaal, ik kwam dit topic tegen en misschien een beetje steun hier kan krijgen :-)
Ik ben sinds afgelopen vrijdag echt goed ziek (bronchitis) en vrijdag nog wel gerookt maar daarna niet meer, omdat het ook niet ging omdat ik dan helemaal geen lucht meer kreeg.. Maar nu dus al 3 dagen gestopt :-) en eigenlijk wil ik dit gewoon volhouden! Kost veel. Te veel. En ik rookte toch wel voor ongeveer 30 euro per week.. Nu zit ik nog ziek thuis en eigenlijk gaat het me goed af!! Alleen wel wat meer aan het eten, maar zodra ik weer beter ben wil ik ook gelijk Savonds de sportschool in!! Hoelang hebben jullie het echt moeilijk gehad?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 19:07

Hier ook 1 die ziek thuis zit (en bokt weer heeft gevonden :D ) met een slokdarmontsteking. Ik wil al stoppen met roken sinds de dag dat ik ben begonnen en het lukt me steeds niet. Nu sta ik bibberend op het balkon in m'n joggingbroek te roken en het smaakt me niet eens, maar na een uur of 2 weer zo'n trek dat ik toch maar weer het balkon op ga. Ik verklaar mezelf voor gek maar toch ga ik ermee door. *zucht*

Ik heb zojuist na het doorlezen van dit topic (lees: bijna alle 75 pagina's gelezen) het boek van Allen Carr besteld (voor 5u bij bol.com dus ik hoop dat ik het morgen al in huis heb) en besloten dat ik nog blijf roken tot ik het boek uit heb. Wordt nu denk ik m'n 4e serieuze poging. Alle andere pogingen faalden vooral door mijn eigen excuses en smoezen waardoor ik vond dat ik wel mocht roken. 1x 2 weken gestopt, 2x een week gestopt en de laatste poging 3 dagen.
Ik blijf mezelf voor de gek houden met smoezen als: 'ja maar ik rook niet zoveel (half pakje per dag)' 'ik wordt juist chagrijnig als wel stop en dan krijg ik alleen maar meer zin om te roken' 'ik krijg last van maagzuur als ik stop' (van de stress) 'ik krijg chronisch buikpijn als ik stop' (ook van de stress) en ga zo maar door. Ik kan altijd 20 redenen bedenken om niet te stoppen en 2 om wel te stoppen.
Maar toch denk ik bij elke sigaret die ik opsteek dat ik wil stoppen. Ik hoop dat het boek van Allen Carr mij het laatste zetje in de rug (ahum, schop onder m'n kont :D) kan geven.

Wish me luck!

Voor iedereen die al gestopt is: _/-\o_ en ga zo door!

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 17:14

Jaaaa 't gaat nog steeds goed. Had vanochtend ergens weer even zo'n vlaag maar het eraan denken wordt minder. Vanavond uit eten met iemand die wel (sporadisch) rookt maar ach het is toch veel te koud om buiten te staan. :D
Bijna 3 weken nu!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 17:22

mariz schreef:
Vind het leuk om zo iedereen te horen hoe ze het ervaren :j

Ik rook nog wel, maar alleen als ik echt trek heb en rook nu al de helft minder.
De pleisters helpen dus wel.
Maar ja is dus ook een stukje gewoonte wat er nu vanaf moet.
Merk wel dat ik daar van in de plaats veel behoefte heb om te snaaien al kan het ook door het weer komen, dan heb ik ook wel eens van die uitschieters.

Dat boek lijkt me trouwens wel wat, is het duur?

15 euro bij bol.com

Ik heb het inmiddels bijna uit en ik ben er van overtuigd dat ik echt klaar ben met roken (nu al) maar volgens Allen Carr is het het beste om te stoppen totdat je het boek uit hebt. Sta dus inmiddels met tegenzin te roken. Ik heb er nog 2 in m'n pakje en dat zijn de aller-allerlaatste, daarna nooit meer roken. Jeej! *\o/*

@ Falbala, wat goed! Succes vanavond!

AnoukShel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 17:47

Ik hou het inmiddels ook al 4 dagen vol! Heb echt wel trek, en eet ook wel meer maar ja zodra ik beter ben duik ik gelijk de sportschool in!!
Mijn gedachten blijven gewoon uitgaan naar het scheelt me gewoon minstens 120 euro per maand!!
Kan ik gewoon leuke dingen gaan doen of wat leuks voor mezelf kopen :-)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 17:51

Ik hou het ook nog steeds vol, sinds 2 januari.

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:36

hier gaat het ook nog steeds goed, as donderdag 3 weken :):)

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 23:05

Wat zijn jullie allemaal fantastisch goed dat jullie het volhouden, super hoor +:)+ .

_Nelleke_ wat goed dat jij al die paginas hebt doorgelezen, het gaat je lukken heel veel succes!
Leuk he dat boek je hebt echt geen zin meer om te roken het werkt.

Repelsteel wat raar dat ze het zo op jou gemunt lijken te hebben.
Hoop dat je toch nog wilt blijven :(:)
Super dat jullie ook tegelijkertijd kunnen afvallen.

AnoukShel beterschap :(:)

Falbala en Wienna super alweer 3 weken!!

Quellian jij doet het ook goed *\o/*

Kaatje geweldig 7,5 maand

Mariz dus die pleisters helpen niet echt om helemaal te stoppen?

Ik heb besloten om vanaf morgen te beginnen met het boek.
Heb hem uitgeprint omdat ik in spanje woon. :o

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 10:22

Het is wel echt een goed boek! Gaat echt in op de psyche ervan, je hebt zo'n stokkie echt niet nodig, dat dénk je maar!
Ik heb volgens mij maar één hoofdstuk gelezen, toen was ik er al wel klaar mee. :D Vraag me af of ik de rest nog eens een keer zal gaan lezen?

Succes stoppers en gooooood work gestopten!!

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 15:20

Morgen ben ik 2 weken gestopt whoehoeeeee. Hoe makkelijk het de eerste week ging hoe moeilijk ik het nu heb! Maar ik hou vol!!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 17:05

Falbala, als je het boek hebt liggen is het zeker de moeite waard om 'm helemaal uit te lezen! Ook als je al gestopt bent.

Blensink, ga je ook beginnen met Allen Carr?

Wienna, wat goed :)

Quellian, gefeliciteerd, blij dat je nog gestopt bent? Ben je overigens nog aangekomen waar je eerder zo bang voor was?

Ik ben nu 24u gestopt, geen enkel moeilijk moment gehad en ik zit nu in zo'n vrolijke stemming dat ik ook niet het gevoel krijg alsof ik het op korte termijn moeilijk ga hebben. Ik ben alleen maar blij dat ik er vanaf ben. *\o/*
Bij eerdere stoppogingen had ik mijn nagels al afgebeten na 24u en zwichtte ik bij dag 2 of 3 al :o . Ooit 2 weken gestopt maar ook 2 weken stinkend chagrijnig geweest. Zo ervaar ik het na het boek van Allen Carr dus helemaal niet. Ik ben juist vrolijk, geen extra honger etc etc. Nougoed, maybe komt dat nog. Ik hoop het niet, ik voel me nu een hele tevreden niet-roker. :)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 17:14

_Nelleke_ , volhouden hoor!!

Volgens de weegschaal was ik binnen 1 dag van 56,5kg naar 130kg gegaan :+ Maar ik denk dat er gewoon een nieuwe batterij in moet :D Ik weet dus niet of ik ben aangekomen, maar heb eigenlijk niet echt het idee...

AnoukShel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 19:46

Nou ik heb na het avond eten het echt wel even moeilijk!! En vooral veel trek in van alles, zit nu alweer te bedenken wat ik zo kan gaan eten.. Echt heel erg, maar ach straks ben ik dat ook weer kwijt en volgende week weer keihard sporten.. En het aller belangrijkst nog steeds gestopt!!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 20:38

Nou ik rook ook nog steeds niet maar ben wel 1 maat gegroeid :(
Het moet wel leuk blijven want als ik de kant van een tientonner op ga pas ik toch echt!

AnoukShel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 21:21

@chanicha en hoe lang ben je al gestopt? Ik eet ook echt wel meer maar wil ook echt meer gaan sporten.. Maar ja zit nu met een longontsteking thuis..

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 23:23

Quellian schreef:
_Nelleke_ , volhouden hoor!!

Volgens de weegschaal was ik binnen 1 dag van 56,5kg naar 130kg gegaan :+ Maar ik denk dat er gewoon een nieuwe batterij in moet :D Ik weet dus niet of ik ben aangekomen, maar heb eigenlijk niet echt het idee...

Whahhhah ik hoop dat de batterij leeg was, want dat is niet gezond :')

_Nelleke_ ik ga inderdaad ook weer stoppen door het lezen van het boek van Allen care. Super dat je je deze keer zo goed voelt nadat je gestopt bent. *\o/*

chanicha dat heb ik dus ook als ik stop, al na twee weken, kijken of jij weer snel terug gaat naar je eigen maat en hoe je dat gaat doen. :+

AnoukShel beterschap :(:)

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 00:24

Beterschap anoukshel!!! Ik val alleen maar af.. weet ook niet of dat normaal is, maar ja beter afvallen dan aankomen! :D Kom normaal al zo snel aan! Ben nu wel precies 1 maand van het roken af!!!!!! en denk dat ik alle verleidingen die er ook maar zijn al gehad heb! :P

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 00:55

Dat is niet niets, AnoukShel! Beterschap!

Blensink, als het niet aan de batterij ligt, dan ga ik weer roken :j

AnoukShel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 15:19

Ik ben gelukkig goed opgeknapt.. En vandaag voor het eerst weer heerlijk naar de sportschool
Geweest.. En nu inmiddels 8 dagen gestopt!!!
Helemaal trots..

En iedereen bedankt voor de beterschap wensen:-)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 15:24

AnoukShel als eerste van harte beterschap!
Ik ben vanaf 2 december gestopt!