Beginnen met hardlopen, tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 11:43

ja! vanavond begin ik! :D heb er helemaal zin in :D
kunnen jullie na de 5km meteen door met de 10 km? of doen jullie er iets langer over, zoals EllenB? denk dat het bij mij dezelfde aanpak wordt als EllenB, mezelf kennende :)

Bloodymary

Re: Beginnen met hardlopen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 11:44

Succes! Het is echt leuk en verslavend, zul je wel merken.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 11:45

dat is wel de bedoeling ja :D

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 12:00

Als ik 'm volhoud, ga ik zeker nog wel een week of 2 door met gewoon 5 km achter elkaar. In die twee weken dan gewoon elke keer mijn tijd wat proberen te versnellen, dat ik 'm in 30 minuten kan lopen. En als het echt helemaal goed gaat, wil ik verder gaan. Maar zowiezo red ik 5 km in 30 minuten nog lang niet, mijn benen zijn gewoon te kort, moet gewoon teveel stapjes maken. Ik doe ongeveer 8 minuten over 1 km, dus dan zou ik nog 10 minuten in moeten korter, oftewel sneller gaan. Maar dat is mijn doel wanneer ik eerst zonder problemen 5 km uitloop :).

Wat een weertje ineens vandaag he! Bij jullie ook zo lekker?

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 12:07

ja heerlijk! Maar de wolkjes beginnen al te komen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 12:29

Het is hier ook lekker, maar de zon heeft er nog wat moeite mee.

Al vanaf het begin loop ik best een behoorlijk tempo en daar heb ik me enorm over verbaasd. Vooral ook omdat ik zwalkend over straat ging zo ongeveer en echt tijd nodig had om ritme en coordinatie te krijgen. Daar doe ik dit hardlopen ook voor, om mijn lijf zo goed mogelijk te houden. Helaas moet ik er ook altijd een pakketje klachten bij op de koop toe nemen, maar het zij zo. Toen ik vanmorgen op de fiets stapte voelde ik mijn benen wel heel duidelijk en mijn enkels zijn niet echt blij. Maar we houden vol :).

Ellen, ik wil op 16 oktober meelopen in de 8km wedstrijd van de Amsterdam Marathon en daarom moet ik dus nog wat kilometers erbij trainen. Dat ik gisteren zo even ruim 30 minuten liep, had ik nooit van mijn leven verwacht.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 13:27

Gisteren fysio gehad, ik kon vandaag alweer zwemmen met wat kracht op mijn schouder! *\o/*
Misschien dat ik dan toch snel weer kan gaan hardlopen, wandelen ging vandaag iig niet.

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 16:47

Lovely wat een mooi streven. Ga je vast wel halen. Ach ja, die klachten... Bij mij zeurt er ook van alles, maar dat is altijd al zo geweest. Maakt niet uit of ik niks doe, of juist veel. Hoewel, ik heb het idee dat mijn chronisch ontstoken heup juist beter wordt van al dat rennen... Mijn enkels daarentegen hebben het nu wat zwaarder en na die 5km heb ik zowaar spierpijn (heb ik een tijd niet gehad. Eigenlijk alleen in de eerste week.) Zolang het bij 'een beetje zeuren' blijft, blijf ik lekker rennen! Ik heb wel meer gezeur aan mijn hoofd, dus ik kan er tegen %)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 16:51

Ellen, gezeur is ook niet leuk. Zo lang als ik me kan herinneren heb ik altijd wel ergens last van, ik heb dan ook al sinds mijn 12e zo'n beetje geen dag geen pijn gehad. Maar goed, de dingen die een duidelijke oorzaak hebben kan ik beter hebben dan de dingen waarvan ik nog steeds niet weet hoe of wat. Als ik het niet meer trek is er altijd nog Jasper met de gouden handjes ;).
16 oktober is een doel omdat ik gewoon een doel moest hebben. Volgende maand kan ik een weekje trainen in de warme zon, daar kijk ik ook naar uit.

barkruk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 17:09

Ha, net les 5 achter de rug. Ging prima. Behalve die stomme stoplichten vlak bij huis :(
Ik wandel aan het eind vaak wat langer omdat ik gewoon dan nog niet thuis ben. Dan luister ik altijd alvast naar de volgende les. Nu had ik vandaag dus 2-3-3-3 gelopen en hoor ik Evy bij het begin van de volgende les zeggen: "vandaag gaan we voor het eerst 3x3 minuten lopen". Ik meen me te herinneren dat iemand dat hier ook al had gezegd, maar weet even niet meer wie dat was. Dus vond het wel een beetje suffe fout van Evy. Maar het is haar vergeven :)
Bij thuiskomst de nieuwe oordopjes gevonden in de brievenbus dus die ga ik overmorgen uitproberen.
Lovely, super streven! Zet hem op!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 17:27

barkruk, je zult straks ook zien dat misschien les 21 en 22 omgewisseld zijn, dat moet je ook maar net doorhebben. Maar je hebt vandaag goed gelopen en weer je grenzen verlegd! Het belgische accent moet je er zelf even bij bedenken ;).

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 17:33

barkruk schreef:
Ha, net les 5 achter de rug. Ging prima. Behalve die stomme stoplichten vlak bij huis :(
Ik wandel aan het eind vaak wat langer omdat ik gewoon dan nog niet thuis ben. Dan luister ik altijd alvast naar de volgende les. Nu had ik vandaag dus 2-3-3-3 gelopen en hoor ik Evy bij het begin van de volgende les zeggen: "vandaag gaan we voor het eerst 3x3 minuten lopen". Ik meen me te herinneren dat iemand dat hier ook al had gezegd, maar weet even niet meer wie dat was. Dus vond het wel een beetje suffe fout van Evy. Maar het is haar vergeven :)
Bij thuiskomst de nieuwe oordopjes gevonden in de brievenbus dus die ga ik overmorgen uitproberen.
Lovely, super streven! Zet hem op!

Je bent goed bezig!

Dat was ik ja, ik had vorige week les 6 en in die les zegt ze dat wel een paar keer van grenzen verleggen en voor het eerst 3 x 3 blablabla. Maar dat is dus in les 5 ook al. Ach, Evy vergist zich ook wel eens.

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 17:34

Lovely, ik neem gewoon een 'roze vriendje' als ik het gezeur zat ben. De doktoren kunnen weinig met mijn rug en heupklachten. Als ik veel paardrijd is er weinig met mijn rug aan de hand, maar ja mijn paarden zijn niet meer geschikt voor het volle werk. Ben daarom maar gaan hardlopen. Binnenkort met paard aan de hand (als ik gewend ben aan die 5km). Kunnen we lekker samen hollen. Mijn ruin zal dat leuk vinden, de merrie denk ik niet (maar die is zo vet aan het worden dat ze echt MOET lopen). Ik moet dan wel zonder muziek lopen, dus dat zal moeilijker zijn. De muziek sleept me er soms echt doorheen... I like to move it, move it... I like to MOVE IT. Joehoe!

Ik heb dat omwisselen van 21 en 22 helemaal niet door gehad en ik ben niet eens blond. Ik heb gewoon altijd dom gedaan wat Evy vroeg...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 17:37

Ellen, ik mag die roze vriendjes niet meer van de dokter, maar ik smeer wel soms met voltaren gel en daar slik ik dan 2 paracetamol bij omdat dat beter voor je maag is.

Rennen met een paard lijkt me ook leuk, maar ik heb geen paard meer. Ik zit er wel over te denken om een hond mee te nemen, leenhond dan he :D.

Wendy31

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 18:58

Iedereen is goed bezig zeg! Hier heb ik vanmiddag 2 zeurende moeie kids om me heen gehad en ik merk echt dat ik dan ff uitmoet, ga me dus zo omkleden en lekker lopen!

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 19:33

Geniet ervan! Dat is precies wat ik bedoelde met 'genoeg gezeur aan mijn hoofd' :o . Die van mij kunnen er ook wat van...

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 20:50

Nou dat viel me mee :D Heb eigenlijk al zin in overmorgen, les 2 :D

barkruk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 20:54

Ach, ik vind het eigenlijk wel fijn dat je een keer ergens doorheen moet en dan daarna als het ware een stapje terug doet. En wat dat Belgische accent betreft: dat hoor ik niet eens meer na al die jaren in Belgie gewoond te hebben ;)

@ Arie: valt mee he? :)

Marloessjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 22:52

Wat een enthousiasme hier :)

Ik heb vandaag weer gelopen, het was hier vandaag 39 graden...das wel even wat anders :=

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 08:51

ja viel me echt mee, al is het ook nog maar 2,5 km :') heb ook serieus alweer zin in les 2 morgen :=

lopen met 39 graden :wow: ik zou overslaan :=

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 09:20

Vandaag loop ik les 23 nog een keer.. hopen dat ik geen pijn krijg en hem nu uit kan lopen. Heb net gegeten dus ik wacht nog even een uurtje. Ben benieuwd.. Ik heb er wel wat af te lopen na al dat verkeerde eten van gister :=

Ah marloes, ik weet hoe het voelt! ik frankrijk heb ik ook gelopen smiddags in de 40 graden. Nou je kon me oprapen. Was kápot!! Dus elke ochtend braaf om 7 uur opgestaan en dan gelopen. En wát een drukte dan met lopers zeg!

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 10:16

Er is ook een programma waar je je eigen muziek in kan zetten en dat je er bijv. een geluidje in zet dat je op de zoveel minuten zit := ? ik wil op me eigen muziek lopen :P

tamtam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 10:32

Jeetje, wat gaan jullie allemaal weer hard! Goed bezig hoor!

@ Ariebombarie: Welkom! Leuk dat je ook gaat lopen. Je zal al snel zien hoe verslavend het is!
@MightyJoe: Dacht dat ik daar wel eens wat over gelezen heb, maar welk programma dat nou was....

Heb gisteren ook weer gerend. Nou, dit was wel een uitdaging zeg! Was eigenlijk van plan 's ochtends voor werk te lopen. Dat werd hem niet helemaal :z . Toen wilde ik direct uit werk gaan lopen, maar kreeg ineens nog een hoop werk op mijn bordje dus daar tot 8 uur mee bezig geweest en moest ook de paarden nog doen.
Toen kwam ik op het briljante idee om dan maar naar stal te gaan rennen (is 4.5 km). Had daar toch een rijbroek liggen. Heen ging super (23 minuten)! Op de fiets kost het me iets meer dan een kwartier, dus had mezelf een hoop tijd "bespaard" door 2 vliegen in één klap te slaan. Terug was toch wel wat zwaarder nadat ik nog een paard had gereden. Heb ook wel wat spierpijn nu!

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 10:51

zo super goed TamTam!! Doe ik je niet na!

Ik wou nu gaan rennen maar mijn hardloop kleding is nergens te bekennen.. dus dan vanavond maar rennen als mama thuis is want ze neemt haar mobiel niet op :P

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 11:01

MightyJoe schreef:
Er is ook een programma waar je je eigen muziek in kan zetten en dat je er bijv. een geluidje in zet dat je op de zoveel minuten zit := ? ik wil op me eigen muziek lopen :P

Dat is een goed idee!