Hoog Sensitief Persoon (HSP)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 16:18

laughterline schreef:
Ah dat klinkt niet fijn! Misschien leuk om te weten: Maarten is ook fysiotheropeut. :) denk dat het goed is om een keer (op tijd haha) een afspraak te maken :)

Is het inderdaad niet ;-) Dat is zeker goed om te weten. Ik ga ze bellen!

Taartje

Re: Hoog Sensitief Persoon (HSP)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 19:31

@beauty26. Ik heb geen homeopaat maar een osteopaat ;) maar zitten in Voorschoten. osteo zit ook nog in sassenheim.
En dietiste in delfgauw.

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 20:00

Osteopaat?? Ik ken t wel dat ze voor mn paarden komen..maar dat is toch alleen voor spieren?? ( Sorry ben niet zo bekend verder met osteopaat)

Ik ga me er maar s in verdiepen Dankje!

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 20:56

Osteopaat zit ook aan je organen (darmen e.d.) bindweefsel enz en vraagt veel uit en kijkt naar je gehele plaatje.
In combi met mn diëtiste hebben ze al veel kunnen verhelpen!

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 21:39

Oké.. Dankje taartje! Ik ga maar s kijken naar een osteopaat dan!

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 00:01

Zou eigenlijk naar de huisarts gaan in de vakantie omdat ik altijd zo moe ben, maar als ik dit lees kan ik beter eens op zoek naar een osteopaat?
Mijn huisarts is volgens mij niet zo van het vagere (hsp) zegmaar.. :')

Wij hsp'ers en onze lichamen toch.. :') zijn een uitdaging voor de wetenschap! :j

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 00:14

DynamiteS schreef:
Zou eigenlijk naar de huisarts gaan in de vakantie omdat ik altijd zo moe ben, maar als ik dit lees kan ik beter eens op zoek naar een osteopaat?

Wij hsp'ers en onze lichamen toch.. :') zijn een uitdaging voor de wetenschap! :j

Zeeeer zeker :')

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 07:45

DynamiteS schreef:

Voor de moeheid bedoelden we een homeopaat.
Osteo kan wel maar is meer voor andere lichamelijke klachten.
Al kwam t er bij mij uit bij de diëtiste. Bleek intollerant te zijn voor een aantal dingen en was daarom zo moe.

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 10:08

Huisarts, ja je kan t proberen... Maar of t je verder gaat helpen is de vraag DynamiteS ... Bij mij heeft t niks geholpen namelijk! Helaas, dus nu verder kijken, of een homeopaat etc mij verder kan helpen

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 13:41

laughterline schreef:
DynamiteS schreef:

Zeeeer zeker :')

Inderdaad!! Wordt tijd dat de wetenschap het eens onder ogen ziet met een toenemende hoeveelheid HSP-ers! Of we moeten zelf gewoon meer contact blijven maken met de natuur en de natuurlijke oplossingen... Dat is wellicht ook een optie... Maar helaas staat de maatschappij niet echt open voor alternatieve geneeswijze... Bij mijn vorige zorgverzekering werd er zelfs in het meest uitgebreide pakket helemaal niets meer vergoed voor alternatieve geneeswijze -O-

Slagroomsoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 13:46

Ik weet sinds een week dat ik hoogsensitief ben. Ik wist het eiggenlijk wel maar niet dat het een naam had.. Mag ik meekletsen? :)
Verder weet ik sinds vorige week dit:
- allergie voor tarwe en melk
- ziekte van lyme
- schildklier werkt niet helemaal goed
- b12 was ook aan de lage kant

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 22:41

Ja dat bedoelde ik :+
Welkom Melisss :)

Binnenkort wss naar een psycholoog, iemand die ook bekend is met hsp. Eens kijken of zij wat meer kan helpen dan de doorsnee gesprekstherapie met psychologen die niet bekend zijn met hsp.

Rossfechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 23:06

Ha ik meld me ook ;-)
sorry heb niet alle voorgaande berichten gelezen.
Volgens testjes ben ik HSP, en kan wel kloppen dat ik niet standaard ben. Moet wel zeggen dat het erg handig is in de hulpverlening en met paarden, Ik zie dingen veel eerder, en grijp al eerder in voordat er echt iets aan de hand is. Omdat je de signalen al oppik.
HSP is volgens mij geen stoornis, maar een eigenschap hoe je er mee omgaat kan tot veel stoornissen lijden, of tot veel mooie dingen leiden. Aan de HSPer de keus.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 23:56

Hoi, ik ben hier lang afwezig geweest :o wel gelezen.

Super dat je naar een psycholoog kunt dynamites!

En ik weet uit ervaring dat alternatieve geneeswijzen heel erg mee kunnen vallen! Maar soms ook tegen, zo deed mijn homeopaat mijn moeheid af als onwil om naar school te gaan. Paar dagen later lag ik half dood in het ziekenhuis := dus neem alles met een korrel zout en probeer dingen uit om tot het beste te komen.

Mijn kinesist heeft me dit voorjaar een techniek geleerd om emotie spanning uit mijn buik te krijgen door duwen en masseren. Dat helpt echt enorm!

Met mij gaat het minder. Die lieve jongen waar ik het een tijd geleden over had is ondertussen mijn vaste vriend en echt, ik kan me geen betere wensen <3
Maar schoolsgewijs... Pff ik zie het niet meer. Het is dat mijn vriend me aanmoedigde en zegt dat ik het nu gewoon moet proberen en even alles geven en daarna (na de examens in januari) zien we wel. En we zijn een reisje aan het boeken zodat ik iets heb om naar uit te kijken.

Maar goed, alles op zijn tijd.

Wel leuk om te zien dat de meesten hier richting alternatieven gaan. Blijkbaar is dat toch best aantrekkelijk als HSP. En idd, volgens mij voelen wij ons lichaam instinctief enorm aan, en daar zijn weinig geneeswijzen echt op voorzien.

Welkom meliss en rossfechten!

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 18:21

Hoi hoi, hoe is het met jullie?? Iedereen leuke/goeie feestdagen gehad?? Het werd zo stil in t topic dat ik dacht. Laat ik m weer ff activeren :+

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 18:28

Gelukkig nieuwjaar iedereen!

Gister jarig, heb een scooter voor mijn verjaardag gekregen *\%/*

Verder nog leuk nieuws, het paardje dat ik zou gaan rijden mag ik nu leasen op verplaatsing *\%/* hoe we het met de
kosten gaan doen moeten we nog overleggen met de eigenaren, maar die zijn al laaiend enthousiast over mij en over paardlief en mij als combi :D :o

Loop nu weer bij een psycholoog maar wil echt niet meer, krijg nog net geen paniekaanvallen als ik naar haar toe moet... :'(

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 19:28

Gelukkig nieuwjaar allemaal :)

En nog gefeliciteerd DynamiteS!! Wat voor scooter heb je gekregen?
En wat fijn dat je kan leasen!

Heeeel herkenbaar, ik had ook altijd zo'n knoop in m'n maag en rotgevoel als ik weer naar mn psycholoog moest. Heel lief mens hoor maar pff wat zwaar. ik ben er dan ook achter dat dat voor mij niet werkt, het graven en zo diep ingaan op dingen laat mij alleen maar weer overdenken en alles groter maken dan het is.

Rossfechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 19:52

Wat is het met HSP en psychologen ?
Volgens mij leren ze er zelden hoe je met die dingen om kunt gaan, en als HSP mag je gewoon je eigen weg vinden.

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 21:21

Zij is bekend met hsp, maar sinds ik bij haar loop slaap ik echt superslecht, en had net weer een fijn slaapritme te pakken.. :(

Scooter is een Vivacity sixties :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 15:57

Iedereen gelukkig nieuwjaar!

Leuk nieuws allemaal DynaminteS!!

Hier gaat het wat minder, heb paar weken geleden te horen gekregen dat ik met een klein jaartje het huis uit moet bij het soort van pleeggezin waar ik nu woon. Paniek dus, angst, onzekerheid. Kan er niet goed mee omgaan. Stel mezelf iedere keer vragen van; hoe gaat dit of dat dan straks als ik hier niet meer woon?
Voelt alsof alle dagen en alles en iedereen verder gaan en ik maar stil sta en niks kan doen.
Ben ook sinds kort gestart met EMDR maar vraag me op dit moment sterk af of ik hier mee door moet gaan.
Ook lichamelijk gaat het slechter, 's ochtends altijd opstaan met ongelooflijke spierpijn overal. Naarmate de dag vordert wordt het minder, maar de spierpijn in gewrichten blijft de hele dag aanhouden.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 17:13

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 23:10

Leuk Dimple, ik heb me 'aangemeld' :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 23:37

Krijgen je fb vrienden het ook te zien als je je aanmeld voor die groep?

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 23:39

Volgens mij is dat alleen als je liked.

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 16:31

in geval van gezondheid zit ik nu te denken om met mijn dochter te kijken voor fybromyalgie. Ze heeft de hele dag "pijn" soms minder soms heviger in polsen, handen knieen. Ook heeft ze hypermobiliteit.
Reuma onderzoek is al gedaan dat is negatief. Maar waarom toch die extreme vermoeidheid de pijn etc. Ze wordt er gewoon bijna depressief van...