Diabetes voor het leven ! deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-12 13:35

Hoi allemaal, ik lees mee hoor ! maar met de meeste onderwerpen heb ik geen ervaring dus kan ik ook geen reactie op geven..zelf morgen naar de oogarts voor controle, ben best zenuwachtig want het de laatste tijd heb ik wat last van mijn ogen dus we zullen het wel aanhoren !

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 16:44

Gringo is een grote tinker van 1.66 en net zo breed en sterk :D Hij is lief en best braaf, maar heeft een iets andere aanpak nodig dan de meeste knollies. De kids reden erachteraan op de andere sulky met Binky een shet van 80 cm ervoor. :D zooo zonde dat ik geen camera bij me had!! :(

Succes Tootje morgen! Hopenlijk is het iets kleins en kunnen ze er iets aan doen.

Mijkee_

Re: Diabetes voor het leven ! deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 12:35

pff mijn bloedsuikers zijn weer hommels!
Gister echt een heel goed dagje gehad, heb veel geprikt voor mijn doen (5x). en steeds onder de 7 geweest. Vandaag is het weer een heel ander verhaal. Vanochtend wakker met 3,6. Gewoon gegeten en gebolust daarvoor. Voel ik me niet heel lekker, zat ik op 18, bijgebolust. na een uur nog steeds niet lekker dus weer geprikt zit ik op 21.3....
Naaldje zit bij mijn weten goed, zit er nog maar net een dag of 2 in en doet geen zeer.
Ik denk echt dat ik heel erg reageer op stress want vandaag begint mijn tentamenweek en volgende week heb ik mijn her assessment en daar zie ik heel erg tegenop...

Wel ben ik 2 week gelegen naar de studentendecanaat geweest en mag ik langer over mijn opleiding doen zonder dat ik een boete krijg ivm met mijn diabetes. En dat haalt wel wat druk van de ketel af want als ik mijn assessment weer niet haal hoef ik niet van de opleiding af :)

En morgen moet ik weer naar het ziekenhuis, dus ben benieuwd :)

zo heel verhaal! :wow:

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 12:57

succes allebei vandaag bij het ziekenhuis! Last van je ogen tootje? In de vorm van 'ik heb een bril nodig'? of echt last van opeens wazig zien?

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 13:00

Het wazige zien begint lastig te worden..wist wel dat ik weer gelaserd moest gaan worden maar stelden ze steeds uit ben bang dat ik nu aan de beurt ben...moet er om 14.15 zijn dus zo verslag !

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 13:01

succes!!!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 13:06

Hee Mijke succes zeg, pff zal hopenlijk de stress zijn. Wel fijn dat je in iedergeval niet van de opleiding geknikkerd wordt als je het niet redt nu.
Tootje nogmaals succes! Is dat erg dat laseren?

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 13:09

Succes tootje bij de oogarts! :)

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 15:02

@Mijkee_ ik reageer ook zo op stress. Tijdens het evenement wat ik organiseerde voor Pink Ribbon had ik nog niet gegeten. Maar ik was zo druk, dat ik dacht dat ik door de beweging wel goed zou zitten. Zat toen ook veeeeel te hoog.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 15:18

Ben weer terug ! er zitten nog kleien bloedinkjes maar die zitten er al tien jaar en er veranded niets aan dus ze doen er voorlopig niets aan...mag een jaar wegblijven.
Dat slecjte zien is de leeftijd ...huil..ben pas 40 haha dus nieuwe bril aanschaffen..ik zie nu niet wat ik typ dus hopleijk kunnen jullie het lezen haha

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 17:06

Haha het is te lezen hoor Toot :P

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 18:54

Hee Tootje.. welkom bij de bejaardeclub :D ;)
Wat K dat ze er niks aan willen doen nu.
Wat ik weet an Willem is dat hij vlekken ziet en flitsen en idd niet scherp.
Ze kunnen hem behandelen, maar.. 50 % kans op slagen (kan zelfs blind worden) Dus doen we het niet. Wel een andere bril, aan laten meten met een mooie waarde, want als de waardes niet goed zijn is je zicht ook minder is ons verteld.
Ik ben van plan om de volgende keer wat meer onderzoeken te laten doen want ik ben het er niet mee eens. Misschien ook iets voor jou? Je bent wel diabeet maar nog niet oud of versleten..... je zicht is niet goed dus kan je verrekken?? nee zo werkt t niet. Kom op meid! Ga naar een ander en desnoods onder je mans naam (dan kunnen ze niet je geschiedenis zien) want een computer is gaaf, maar ik denk dat er teveel op reeds bekende info gebaseerd wordt. Of ben ik nu te strijdlustig?? :o

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 13:57

ach jah, als iets slechter zicht het enige is waar ik last van krijg dan teken ik ervoor!
Heb ook al sinds mn 14e een bril. Dat vind ik niet zo'n ramp, zolang ik maar niet blind word!
Mijke, fijn dat je in elk geval er langer over mag doen! Toch fijn om te weten.
Wisten jullie trouwens ook dat je als diabeet recht hebt op 1 jaar langer studiefinanciering?
Kwam ik in het laatste jaar van mn opleiding achter en heb toen met terugwerkende kracht nog een jaar extra gekregen!

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 14:06

Pipo nee hoor ik heb volle verrouwesn in de oogarts, ik ben juist weggegaan bij de vorige want die bakte er al helemaal niets van.
Dat ik slechter ga kijken is puur de leeftijd :-( heeft niets met de suiker te maken en die kleine bloedinkjes zitten er al zo lang die worden niet erger en zolang dat goed blijft gaan doen ze niets en dat vindt ik helemaal niet erg ! ;-)

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 12:28

En zo is het tootje! @ Meikemarieke, nee dit wist ik niet. Maar heb alles op tijd gehaald, dus had het ook niet nodig gehad :)

Baal ervan dat ik het niet meer bij de belastingdienst kan opgeven. Het er wel een aantal jaren van geprofiteerd hoor, dat ik €821,- bij de belastingdienst mocht claimen voor zorgkosten als diabeet :) (persoonsgebonden aftrek)
Al dat heen en weer gerij met de auto naar het ziekenhuis, ook alle kilometers geclaimd.

Zo kreeg ik tot 2010 zo'n 1000 af van mijn totale inkomen en zo hoefde ik uiteindelijk minder belasting te betalen.

Kreeg ik lekker veel terug :) Ideaal. Helaas kan dit niet meer :(

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 15:33

oh dat wist ik dan weer niet! Jammer dat dat niet meer kan :P

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 19:04

Zo ik ben er weer
Ik zat even in de ontkenningsfase *diabetes wat is dat*
Ben het ziekenhuis spuugzat en voel me helemaal niet begrijpen *wat een domme mensen hihi*
Maar heb mezelf weer bij elkaar geraapt en mezelf even toegesproken hup ik leef nog en moet het leven zelf leefbaar maken

Dat ogen vind ik wel eng hoor ik ben nog niet doorgestuurd naar een oogarts *vind ik ook niet leuk* maar moet er wel heen natuurlijk
Zijn er verhalen van mensen die echt blind zijn geworden? *eng hoor*
En laseren MOET dat of wilde je dat zelf?
Weet nog niet zoveel van ogen en diabetes alleen wel dat ik sinds ik het heb een bril heb

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 22:28

Dientje, je woont redelijk bij mij in de buurt. Als je het fijn vind, kunnen we wel een keertje afspreken om eens ervaringen uit te wisselen?! (heb helaas o.a. ervaring met problemen (laseren e.d.) met m'n ogen gehad :P )

Tootje, wat fijn dat je weer een jaar weg mag blijven!!

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 22:47

oh ik vind het een verademing om met mensen te praten die het zelf ook hebben

Ik doe nu via werk cursus en daar is ook iemand me diabetes, die hoef ik niks uit te leggen ziet en snapt me meteen echt een fijn gevoel is dat

Ik kan het gewoon niet goed accepteren en weet niet zo goed waarom dat is

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 22:54

Dientje; komt mij maar al te bekend voor en is helaas heel lastig om die knop om te zetten...
Gister ben ik weer op controle geweest en ze waren nog minder blij met me dan de vorige keer. als het zo door gaat met mijn hoge bloedsuikers en vooral hoge hbA1c dat er complicatie komen op korte termijn...
Er zou bij mij een knop moeten omgaan als ik dit hoor maar dat doet het niet... en ik weet niet waarom.

Ben nu wel weer meer aan het prikken en kom ook de afspraken na die we gister gemaakt hebben, dus wie weet is de knop al een kwartslag in de goede richting gedraaid :)

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 00:58

moeilijk mijke! (her)ken het probleem wel... Ik wil wel gezond zijn maar niet goed voor mezelf zorgen. Moet eigenlijk weer eens goed opletten wat ik eet etc...

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 11:40

Volgens mij wordt het tijd voor een meeting :D
Misschien gezellig een keer bqqen met zn allen of zo iets?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 11:44

He, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!!

Lijkt me heel erg leuk!!
het nadeel is denk ik alleen dat we nogal erg uit elkaar wonen?!?

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 11:53

thnxx :D
Tjah, ff kijken, wie er interesse heeft en waar we wonen?
Wil iedereen die wil meeten deze in-/aanvullen?

Meikemarieke- Silvolde (Achterhoek)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 11:55

meikemarieke schreef:
Meikemarieke- Silvolde (Achterhoek)

kentaro = Oude Wetering (Zuid Holland)