Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 17:16

Ben ook weer terug van m'n werkdagje. Was nogal druk, 'smiddags zat de wachtkamer behoorlijk vol. Kindje met koortsstuip in wachtkamer mee gemaakt, mevrouw die voor mijn balie flauwviel...kortom ik heb ook weer genoeg hectiek gezien vandaag.

Jeetje Fan, jij had ook een heavy avondje gisteren. Goed dat je direct naar de HAP bent gegaan, zo'n heftige allergische reactie is niet niks! Ik heb 't inmiddels ook al vaak mee gemaakt bij ons op de HAP. Goed om uit te zoeken waar het vandaan komt! Gelukkig gaat 't nu beter. En hopelijk kan jij even lekker naar Fan toe.

Wen, lekker gelopen zo te zien (dus toch gegaan ipv lange wandeling met de hondjes? ;) ). En ook lekker met de paardjes gewerkt, fijn hoor. T weer lijkt heerlijk maar is toch nog wel veraderlijk koud he?

Bom, gelukkig dat 't met je rug weer wat beter gaat. Ik had (toen ik nog ongesteld werd) ook altijd veel last van mijn onderrug voor en tijdens de menstruatie. T gevoel alsof iemand er heel hard op drukte...erg akelig! Enne je hebt een leuk weekend gehad zo te lezen! Lekker met z'n 2tjes :)

Annika, ook lekker gelopen vandaag. Nu fijn bijkomen op de bank.

MJ, fijn dat je schoenen zo goed bevallen!

Scoob, wat leuk dat je nieuwe aanwinst zich zo keurig gedraagt. Fijn lijkt me dat, straks lekker buitenrijden samen!

Ik ga 's ff m'n huispak aantrekken en relaxen, gisteren zo'n actief dagje gehad. Doe vandaag lekker rustig aan. Morgen weer lopen!

WenK

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 17:19

Ja, gister al een half uur gewandeld met ze en strakkies weer een rondje. Vanaaf lekker kippie uit de oven eten... :P

Werk jij op een HAP marjoleintje? Dacht dat die nooit weekenddiensten deden, maar dat dat 'uitbesteed' was aan de huisartsenpost op het ziekenhuis?

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 17:32

Ohh ik ga ook kip uit de oven eten :D!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 17:34

Echt? haha. Ikke de provencaalse kip van AH. Die is zooo lekker...

Wat is nou niet te duur en relatief makkelijk en snel om te eten morgen. Ik heb echt geen idee meer. Kom alleen maar op McDonalds enzo uit, of La Place, maar dat vond ik wel scheeuwend duur eigenlijk :o Heb geen tijd om langs huis te gaan en dat blijft wel zo tot 11 april.

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 17:42

Oef, lekker kip uit de oven! Jum. Wen, morgen een lekker broodje van de Bakker Bart? Ik ben altijd gek op belegde broodjes, met kaas en komkommer ofzo!

Een HAP, is bij mij een HuisartsenPost, kan ook Huisartsenpraktijk zijn. De huisartsenpraktijken (dus waar je huisarts werkzaam is) zijn over het algemeen alleen tijdens kantoortijden geopeend. Van 8-17u. En ik werk op een HuisartsenPost (zit dus in een ziekenhuis), die zijn 'smiddags vanaf 17u tot andere dag 8 u geopend en in de weekenden dus. Alleen voor spoedeisende huisartsenzorg wat niet kan wachten tot de andere dag of tot na het weekend, daarvoor is de HuisartsenPost bedoeld. En daar werk ik dus. ;)

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 17:44

Jaa wij ook altijd die provinciaal :P Ik vind de knoflook ook erg lekker maar dat vinden ze hier thuis niet zo lekker!

Mm iets snel en makkelijks kan je niet gewoon iets van brood meenemen? of een maaltijdsalade bij de appie halen?

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 17:46

Ooohw, HAP zie ik idd als praktijk, vandaar. Dan is het helemaal duidelijk... :j

Hmmm, bakker bart oid is wel lekker idd... Ff denken of er 1 een beetje op de route zit... Amersfoort naar Laren rijd ik. Hmmm, kan er niet 1 bedenken. Kan natuurlijk wel snackbar ofzo eten, maar wil niet elke week vette troep eten.

Als ik iets meeneem moet ik het in de auto opeten, heb ongeveer 40 minuten om te eten, dus das vrij saai. Dan ga ik liever ergens zitten om wat te eten.

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 17:50

Je kunt ook lekkere broodjes bij de snackbar kopen! Bij onze snackbar verkopen ze o.a. lekkere stokbroodjes met hete kip! Of lekker stokbroodje gezond. :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 19:20

Annika, lekker geshopt zo te horen!

Marjolein, fijn dat je minder last had van je schenen. Een zachte ondergrond is altijd beter dan inderdaad.
Wat heftig allemaal :oo Daar sta je helemaal niet bij stil, dat een assistente dat soort dingen meemaakt...

Fan, jammer dat je niet hebt durven skieën. Wat schrikken van je vriend zeg :oo Hoop dat ze erachter komen wat het dan was, dat het niet nog een keer gebeurd.

Bom, 3 nachtjes zonder je kinderen is inderdaad wel even lekker rustig.

Scooby, super dat je al zo'n klik hebt met je nieuwe paard :)

MJ, merkte je verschil met je nieuwe schoenen?

WenK, het is zeker koud!

Energy gister was heel erg gaaf! Vriend en ik waren wel allebei moe en ik werd ook nog eens kotsmisselijk :') Heb ik de laatste tijd vaker last van, buik/darmen zijn een beetje van slag ofzo. Had maar 3 drankjes op, dus daar kon 't niet aan liggen :P Maar goed even rustig gezeten en dan trekt 't altijd weer weg. We zijn wel rond half 4/4 uur al naar huis gegaan. Duurde eigenlijk tot 7 uur, maar we verlangden allebei naar een douche en een bed :P

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 19:29

Ha Wen, bij jou eten die witte strepen dus ook paarden? ;) Hier ook, en haaietanden zijn helemaal eng. En soms denkt die van mij dat ik 'm in de brievenbus frommel :=

Ja, weekendje is heerlijk. Net even naar Almere geweest, daar zijn de winkels op zondag open, lekker rondgelopen en wat dingetjes gekocht. Waaronder vitamines voor de vrouw die last heeft van PMS ;) Hopen dat die gaan werken. Helaas kan ik niet tegen de Mirena of pil, heb het koper spiraaltje. Overal waar hormonen inzitten, daarvan krijg ik hele erge eczeem dus dan maar zo. Kids komen er niet meer dus van mij mag alles wel weggehaald worden, alleen dat schijnt ook weer niet goed te zijn, maar het wordt wel steeds erger, zucht... Mannen hebben het maar makkelijk :D

Zo lekker het openhaardje aan en saampjes kaasfonduen :9
En dan morgen voor het eerst met de TREIN naar mijn werk := Ging altijd met de auto maar het is veel goedkoper om met het OV te gaan, abo wordt geheel vergoed door mijn werkgever :j Auto maar 10 cent per kilometer en de parkeergarage moet ik zelf betalen. Mannetje werkt ook in Almere dus kan dan ook vaak meerijden. Ga zo 'ns kijken hoe laat die dingen rijden en óf ze morgen ook rijden :o

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 19:36

Waarom is 't niet goed om alles weg te laten halen Bom? Lijkt me wel een ideale oplossing.

Kaasfonduen heb ik nog nooit gedaan. Zit je daar niet heel snel vol van?

Met de trein naar je werk, wel lekker hoor, geen files enzo. Of sta je al nooit in de file?

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 19:47

Nope, sta nooit in de file. Ik stap in mijn toetoet voor de deur en 35 min later zit ik op kantoor achter mijn bureau. Liefst parkeer ik mijn auto tijdens het boodschappen doen IN de Albert Heijn :o Ben erg verknocht aan mijn opgevoerde koekblik :=

En als je alles weghaalt kom je volgens mij vervroegd in de overgang wat weer sneller botontkalking met zich meebrengt. Maar dat heb ik mij laten vertellen, geen idee of dat waar is.

En het valt wel mee met dat vol zitten. Maak het altijd wel zelf met witte wijn, beetje maizena en wat kirsch erdoor. UIt een pakkie vinden we niet lekker.

O, manlief gaat de fondue maken, daar zeggen we geen nee tegen ;)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 19:52

O dat is wel lekker als je nooit in de file staat. Maar alsnog scheelt 't dan wel een hoop geld denk ik, als je baas de trein betaalt :P

Maar je hoeft toch niet alles weg te halen? Kunnen ze niet ergens iets doorknippen? Nja goed, als je met die pilletjes ook geholpen bent is dat ook al prima natuurlijk :)

Wat is kirsch? Altijd lief als ze aanbieden om te koken :)

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 19:57

Alles weghalen schijnt idd niet goed te zijn Bom, maar het is wel balen dat je er nog aan vast zit zonder dat het 'nut' heeft zeg maar... :o

Haha ja, volgens Lis eten alleen de eerste witte strepen paarden, maar volgens de merrie eten ze allemaal paarden. Maar goed, volgens Lis eten roeiers ook paarden en wordt je besprongen door kliko's. De bomen in het bos worden bevolkt door kuddes kabouters, dus het is best een gevaarlijke wereld... :j Bijzonder is wel dat ze dat alleen heeft als ze alleen is, met een ander paard, vooral als het andere dier angstig/gespannen is laat Lis wel even zien hoe het hoort. 8)7

Lekker hoor kaasfondue.
Goed idee, broodje bij de snackbar. Moet ik wel sterk zijn... :=

Met OV naar werk is geen verkeerde oplossing, wel logisch dat ze dat beter vergoeden, ze promoten het immers... :D

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 19:59

http://www.omroepflevoland.nl/Nieuws/79 ... agen-dicht

_O- Heb ik weer! Manlief maar aankijken of ik mee mag rijden :j En het scheelt zo'n 100 euro per maand dus dat moesten we maar doen. En het is beter voor het milieu :j

Geen idee hoe het allemaal werkt. Maar met het koperspiraaltje ben ik best wel tevreden. Nu nog de pilletjes die hopelijk hun werk gaan doen.

En kirsch is een soort van likeur maar dan met meer alcohol. Geeft een zoete smaak aan het geheel. Je hebt er maar 1 of 2 eetlepels van nodig. Je kunt het er doorheen doen, hoeft niet.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 20:01

_O- Timing Bom... :D

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 20:02

Maar dat bericht is van vandaag en ze hebben 't over aanstaande donderdag. Dan kun je morgen t/m woensdag wel met de trein toch? 100 euro scheelt best een hoop!

Misschien ga ik 't wel een keertje doen, kaasfonduen.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 20:05

Ja hoor Tara, ma en di met de trein, woe vrij (lees: kids vermaken) en do met mannetje meerijden. Vrijdag ook vrij (lees: assepoester spelen) en dan is het leed weer geleden met de NS. Ach, het valt allemaal best mee. Moet morgen nog wel even de route naar het station vinden met de fiets :o Weet prima hoe ik er met de auto moet komen maar ze hebben hier vrijliggende fietspaden en die liggen door de woonwijk, niet langs de doorgaande autoroutes. Maar met mijn richtingsgevoel gaat dat helemaal goedkomen :=

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 20:06

Uhuh, levert jouw richtingsgevoel je niet een extra vrije dag op dan? _O-

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 20:08

Bom, ik dacht dat je dacht dat je morgen al niet met de trein kon, vandaar :P

O richtingsgevoel :') Ik ga ook standaard de verkeerde kant op enzo.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 20:08

Nou Bom bij mij is alles weg hoor nouja bijna dan de eierstokken zitten er nog en dan kom je dus niet in de overgang.
had het jaren eerder moeten doen...was er echt ziek van toen alles er nog zat.
Nog geen dag spijt van gehad.
WenK schreef:
Uhuh, levert jouw richtingsgevoel je niet een extra vrije dag op dan? _O-
:')

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 20:11

Maar dan heb je dus totaal geen klachten meer Scooby?
Dat lijkt me wel relaxt... :j Al moet ik zeggen dat ik met de pil ook weinig klachten heb hoor.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 20:12

Geeft dat verder geen problemen, als je niet in de overgang komt?

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 20:13

_Tara_ schreef:
MJ, merkte je verschil met je nieuwe schoenen?

Jazeker!
Ze hebben heerlijke demping en lekker stevig! Het is echt net een pantoffel, zo goed zit ie aan mijn voet!
En mijn voeten blijven nu mooi recht. Al is dat niet echt iets wat ik zelf merk merk.
En gelukkig geen echte klachten, heb mijn enkel even gevoeld, precies tegenover de plek waar ik op mijn oude schoenen last van had. Ik neem aan dat dat komt omdat mijn voet nu niet meer doorzakt. Maar dat was ook maar heel even en trok weer weg.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 20:18

Al mijn klachten zijn weg had ook alleen klachten die daarmee te maken hadden dus toen ik niet meer menstrueerde waren de klachten ook weg.
Ik gebruikte 4 iboprufen en 6 paracetamol per dag en dan nog was ik niet pijn vrij.
Maar kon ik rechtop staan.
@tara ik kom wel in de overgang maar niet gelijk omdat de eierstokken er nog gewoon zitten.

Nieuwe schoenen zijn heerlijk merk je echt he