gedwongen opname

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: gedwongen opname

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 18:26

Ik ben heel benieuwd hoe het gesprek gegaan is....

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 20:04

Ik eigenlijk ook wel.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-10 21:34

niet goed...

Ik ben beoordeeld door een psychiater en zit nu op gesloten, weet eigenlijk niet of het vrijwillig is. Maar ik ben te moe om daar nu over na te denken.

Ik ben weggelopen uit het gesprek omdat ze me voor mijn gevoel klem zetten en ik wilde naar huis rijden, maar ze lieten me niet gaan. Achteraf gezien had ik gewoon weg moeten gaan, want die hulp kan ik hier naar fluiten...

Ik wil dit niet meer, stom *#%^&& leven...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 21:35

Moet je daarvoor op gesloten? :?

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 21:48

Wat houd opgesloten in daar ?

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 21:50

Hé Nath, dat is eigenlijk toch positief, nu val je toch weer onder de psych waar jij zoveel vertrouwen in hebt.

Beter weglopen, dan van je af gaan meppen tegen mensen, die het goed bedoelen maar jou niet begrijpen, of een vreselijke uitbarsting krijgen, ik ben trots op je! :(:)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-10 22:02

vertrouwen is weg, kapotgemaakt.

Ze begrijpen me hier niet, zelfs mijn ouders begrijpen me niet. Ik heb nu snijdende hoofdpijn van het onderdrukken.

Esther zei doodleuk dat ze dat niet zo gezegd had en dat ik het wel verkeerd op gevat zal hebben, winnie ging daar in mee. Maar verder konden ze me niks bieden, ik heb gezegd dat ik dit niet lang meer volhou, maar het enige wat ze zeiden is "daar praten we volgende week wel over tijdens de evaluatie". Ik hou dit geen week meer vol, ik hou dit helemaal niet vol.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 22:22

Esther en Winnie zijn nu toch buiten beeld, nu je op de gesloten afdeling zit?
Kunnen ze vanaf de gesloten afdeling niets doen om jou sneller naar de Wende te krijgen?

Broemie wat kunnen wij toch doen, behalve luisteren en laten weten dat wij luisteren, om het leven voor jou wat aangenamer te maken?

Wie al een tijdje mis in wat jij meldt is je vriend, begrijpt die je wel? Kan hij het allemaal nog handelen?

Probeer wat te gaan slapen, misschien dat dat helpt voor de hoofdpijn en anders paracetamol vragen.

Trusten, liefs en een dikke knuffel <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 23:05

Als het goed is zit je nog steeds vrijwillig, of hebben ze een IBS aangevraagd?
Kijk dat ze je niet naar huis hebben laten rijden begrijp ik wel, ik denk dat dat in je toestand niet goed was gekomen.
En ja, als je mogelijk gevaar voor jezelf of anderen bent, mogen ze je vrijheden wel inperken. Hoe vervelend het nu ook voor je is, maar je moet zo echt niet in een auto willen stappen.

Maar makkelijk is het niet meis :(:)

_AJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 10:08

Hey meis,
Heb je nog een beetje kunnen slapen? Moest vannacht ineens aan je denken...
Kan me heel goed voorstellen hoe jij je voelt, het is allemaal heel frustrerend. Hetgeen waar je gister mee kampte, het vertrouwen dat weg is. Te veel vrijheid voelt niet goed aangezien je niet weet waartoe dat leidt en te weinig geeft je een opgesloten gevoel, er is geen uitweg meer, je kan niet meer vluchten. Het liefst zou je er allemaal geen last van willen hebben, het spijt me meid, maar er bestaan geen pilletjes die alles weg haalt. Het blijft bij jou liggen, je moet het echt zelf doen, hoe moeilijk het ook allemaal is. Ik vecht hier ook elke dag nog mee.
Het is lastig, en dat is nog zacht verwoord. Als je maar in je gedachten houd dat er na regen echt wel zonneschijn komt! Make each day count, zorg dat je van elke dag iets leert! En blijf de leuke en mooie dingen zien. Ik zag in je profiel dat je een hondje hebt, blijf ook daar aan denken. Aan de dingen die een glimlach op je gezicht kunnen geven, denk aan de kleine dingen...!
Kom op, je kan het!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 17:17

Eerlijk gezegd denk ik dat het juist goed is dat je nu op de gesloten afdeling zit. Je schreef zelf dat je de verantwoordelijkheid niet aan kan en dat je niet voor jezelf in staat.

Ze hebben je nu in bescherming genomen, ze bieden je nu hulp aan om je niet langer te laten hangen op de open afdeling waar je zelf de grensen moet bepalen en waar je dus geen houvast hebt.

Zie het als hulp die je geboden wordt, niet als een straf.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 17:50

Dat denk ik ook Laetitia. TS schreef zelf dat ze niet voor zichzelf in kan staan.
Dan is het voor je eigen veiligheid -en die van anderen- wellicht het beste dat je nu even op de gesloten afdeling zit. Misschien is het ook goed voor de rust in jezelf.

91laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 18:56

Nath ik vind het ergens ook wel even fijn dat je nu op de gesloten zit.. (al weet ik dat het daar niet erg veilig is), maar ik maak me zoveel zorgen. Probeer alles een beetje op een rijtje te krijgen, schrijf/teken doe iets waardoor het wat rustiger in je hoofd wordt. Je kan mij altijd pb'en of mailen maar doe geen rare dingen!
Probeer niet te afhankelijk te zijn van de meningen van andere, probeer je eigen (veilige & goede) plan te trekken en zo proberen weer een beetje meer rust in je hoofd te krijgen. Laat het niet verpesten door rare therapeuten (die vast wel het beste met je voor hebben).
Pas goed op jezelf..
Al doe je het alleen voor mij..

Grietzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 23:57

Heb het hele topic net doorgelezen. Wát een heftig verhaal.
Weet ook niet zo goed wat ik zeggen moet.
Bedenk je wel, ook al is het onwijs moeilijk en heb je dat vertrouwen niet meer, dat die mensen er zijn om je te helpen en te begeleiden!!

You can do it.. :)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-10 01:15

Dit gaat ongelooflijk klinken, maar ik ben thuis.

Ik hield het niet meer uit, heb heel de dag op bed gelegen, heb twee dagen niet gegeten en ging me alleen maar slechter voelen. Dus ik ben naar de verpleging gegaan en heb gezegd dat ze de achterwacht moesten bellen omdat ik naar huis wilde. De achterwacht is de dienstdoende psychiater in het weekend en de avonden. Die moest gaan bepalen of ik naar huis mocht of dat mijn verblijf omgezet zou worden in een gedwongen opname. Dat was gelukkig een hele schappelijke en aardige man. Ik heb uitgelegd dat het vertrouwen wat mij betreft helemaal weg was en dat het er alleen op zou kunnen uitdraaien dat ik binnen een week in de separeer zou zitten. Dat ik dus weg moest uit die setting om tot rust te kunnen komen en hij ging daar in mee. Nu ben ik dus thuis,,mijn bed op de gesloten wordt gehandhaafd tot maandag, dus als het niet gaat kan ik terug en maandag heb ik een gesprek met ene Dagmar, dat is de psychologe van de gesloten en die gaat bepalen of ik echt naar huis mag, want nu heb ik een soort proefverlof.

En nu ga ik maar slapen, want ondanks dat ik heel de dag op bed heb gelegen ben ik gesloopt....

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 01:17

Hopelijk gaat het beter met je nu je weer thuis bent Naath. :(:)

Grietzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 09:13

Ik hoop voor dat dit je meer rust gaat geven..

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 09:34

Ik hoop ook voor je dat dit meer rust gaat geven. Ik vind het nav je eerdere posts nogal onverstandig maar ik ken je situatie niet van dichtbij niet. Hopelijk heb je een goede keus gemaakt en voel je je snel beter.
Wat vinden je ouders er van?

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 10:43

Dat is inderdaad een verrassende wending Broem.
Als thuis zijn je rust geeft dan kan dit een goede beslissing zijn, maar hebt je juist laten opnemen omdat je thuis geen rust had.

Is je caravan inmiddels thuis of zit je nog bij je ouders in huis?

Probeer je thuis rustig te houden, ga geen verplichtingen aan waar door je je weer opgejaagd voelt.
Rust uit en succes met je gesprek maandag. :(:)

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 14:45

heb je even pb gestuurd!

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-10 18:31

Dank je wel voor je pb charlot, heb er een teruggestuurd...

Ik kan me jullie standpunt voorstellen dat ik had moeten blijven, maar het was voor mij veranderd in een onveilige omgeving. Het vertrouwen in de hulpverlening was helemaal weg en dan kan ik alleen nog maar kapotmaken. Dan zou ik binnen twee weken in de separeer zitten en daar schiet niemand iets mee op, vooral ik niet. Ik moest dus zien te voorkomen dat ik alleen maar verder weg zou zakken en dat kon ik doen door uit de situatie te stappen. Gelukkig zag de dienstdoende psychiater dat ook in en mocht ik naar huis. Naar huis was voor mij ook even de enige optie, ik moest daar weg. Ik had twee dagen niet gegeten en ben mijn bed niet uitgekomen en dat kon alleen maar slechter worden omdat ik in een neerwaartse spiraal zat.

De schuldgevoelens richting mijn ouders zijn nu gezakt en worden overstemd door het onveilige gevoel van de kliniek, dus voorlopig kan ik er thuis weer even tegenaan... Het zal ongetwijfeld wel weer misgaan, maar dan zorg ik er voor dat ik gelijk op gesloten terechtkom en dat we dan een andere start maken. Maar eerst moet ik het vertrouwen terug zien te krijgen door gesprekken met mijn eigen behandelaars, die weten wat er speelt en hoe ze daarop in moeten spelen. Het vertrouwen van mij in winnie is wel geschaad door het gesprek met esther, maar ik hoop dat wel weer te kunnen herstellen. Morgen heb ik mijn eerste gesprekje met winnie :)

Ik ben trouwens donderdag gebeld door de Wende, dat ze me maandag hadden gemist voor mijn intake. Bleek dat ze de uitnodiging naar mijn oude adres hadden gestuurd. Gelukkig begrepen ze dat er iets mis is gegaan en krijg ik een nieuwe uitnodiging waar ik met smart op zit te wachten. Ik hoop echt dat ze bij de wende meer voor mij kunnen betekenen....

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 19:15

Aaah wat fijn dat je bij de Wende op intakegesprek mag komen. :D

En dat ze je nog een nieuwe uitnodiging sturen.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 19:33

Dat is een stap in de goede richting, ik hoop dat ze snel met een nieuwe afspraak komen. +:)+

Als jij je nu thuis beter voelt dan is het goed dat je daar bent, neem alleen niet te veel hooi op je vork. Ben je alweer even bij de paardjes geweest?
:(:)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-10 20:17

Ja, ik ben vanmiddag even geweest om een bakkie koffie te doen :)

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 21:37

Toch ook wel voor een aai en een knuffel en een warme neus in je nek ;)