De ziekte van lyme

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:28

Lekker dat je een weekje weg geweest ben :) Wel jammer dat je af en toe ziek was.
Bij mij is mijn temperatuur juist extreem laag. Meestal 35 graden.

InekeH87

Re: De ziekte van lyme

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 21:55

wow dat is echt laag. Heb je dat je hele leven al?

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 21:58

Oh wat heerlijk even eruit!!
Wel balen van je lichaam dat je af en toe ziek was!!!

Dat is erug laag idd.. 35. ik houd het niet zo goed bij eerlijk gezegd

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:10

Heb temp nooit bijgehouden...dus gen idee.

Wacht op uitslagen vanuit Weert. Ze zijn er (gebeld) maar ze moeten eerst gevalideerd worden in Belgie en tot die tijd kan er niets gezegd worden. De huidontstekingen waren weg door de pillen maar komen nu weer terug geloof ik.

Vandaag een rot dag want ik vond vanmorgen het 30-jarige paard van mijn buurman dood in de wei. En 1 van mijn eigen paarden is kats kreupel; da kan geen zweer vinden en oppert een breukje in hoefbeen. Smid komt woensdag en dat wil ik even afwachten. oliebol happens.... Alles kan erbij, zal ik maar zeggen.

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 23:00

InekeH87 schreef:
wow dat is echt laag. Heb je dat je hele leven al?

Nee, sinds dat ik Lyme heb. Daarvoor had ik altijd gewoon 37 graden.
Ik heb het ook de hele dag door extreem koud, er is geen verklaring voor.

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 23:00

Ik heb het wisselend..
Het ene moment koud, andere moment heel warm.
nu staat mn gezicht in het vuur lijkt wel en is rood tot aan mn nek, zo apart

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 10:19

Ik heb het ook altijd koud sinds ik lyme heb.. liep in de zomer met mijn vest en mijn moeder die dacht dat ik gek was..
ik krijg na de tavanic weer voor 3 weken andere antibiotica en plaquenil en daarna weer tavanic waarschijnlijk, weet zo gauw niet hoe de antibiotica heet loop alweer anderhalve week met knallende koppijn en mijn energie is terug bij af

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 11:21

In het begin dat ik ziek werd door lyme had ik vaak koortspieken van wel 40 graden (achteraf gezien door de Babesia co-infectie veroorzaakt, lijkt op malaria verschijnselen). Nu is door de lyme mijn schildklierwerking aangetast, verstoord, wat bij de meesten lymepatienten normaal is en komt mijn lichaamstemperatuur eigenlijk niet meer boven de 36 graden uit en vaak ook rond de 35 graden,. Sindskort slik ik Kelp er voor (Jodiumpillen) die de schildklierfuncie bevorderen.
Als ik nu koorts zou hebben dan meet ik rond 37 graden, maar het voelt alsof ik 40 gradn koorts heb.
Door lyme is ook je CV keteltje aangetast zeg maar, geen goede doorbloeding, dus daarom vaak koud.
Lyme verstoord ook je hormoonbalans dus dan krijg je soms van die opvliegers, en loop je leuk rood aan.

Wat vervelend paard dood op de wei, maar 30 is wel een hoge leeftijd zeg. en je eigen paard kreupel, hopelijk ontdekt de smid wat het is.
Ik ben benieuwd naar je uitslag van weert.

Lekker dat je op vakantie bent geweest Ineke, wel balen dat je ziek bent geweest.

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 12:55

Ben gisteren begonnen met een antibiotica kuur en over een maand gaan ze weer bloed prikken en kijken of de Borrelia er nog zit. Ik heb naast de Borrelia ook nog een Mycoplasma bacterie waar ik nu ook voor behandeld wordt. Die Mycoplasma zit in de longen en kan kinkhoest of longontsteking veroorzaken. Al met al hoop ik maar dat ze gaan uitvinden of ik nu werkelijk lyme heb of niet.
Sterkte ook aan iedereen hier.

_Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 14:53

heei allemaal
Ik meld me heel even hier ik ben 2,5 jaar geleden gebeten door een besmeten teek.
ik heb toen antibiotica gehad. ik houd het altijd nog wel in de gaten maar 2 weken
terug was ik niet lekker leek beetje op een griepje. Maar nu voel ik me moe en heb ik
hele zwaren benen, alsof ik de marathon heb gelopen ik heb het al 2 weken.
ik ben gister bij de huisarts geweest die deed heel laks. hij laat me bloed nu wel voor verschillende
dingen onderzoeken ook voor de ziekte van lyme. heeft iemand misschien van de zelfde klachten
last gehad?

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 15:54

Zwelgje schreef:
Ben gisteren begonnen met een antibiotica kuur en over een maand gaan ze weer bloed prikken en kijken of de Borrelia er nog zit. Ik heb naast de Borrelia ook nog een Mycoplasma bacterie waar ik nu ook voor behandeld wordt. Die Mycoplasma zit in de longen en kan kinkhoest of longontsteking veroorzaken. Al met al hoop ik maar dat ze gaan uitvinden of ik nu werkelijk lyme heb of niet.
Sterkte ook aan iedereen hier.

Na een antibiotica kuur moet er minstens 8 tot 12 weken tussen zitten voordat je een nieuwe lymetest laat doen. Anders geeft het een foutieve uitslag. Namelijk na een antibioticakuur zijn de bacterieen niet meer in je bloedbaan te vinden. echter mgoelijk wel in cystes en biofilms, gewrichten etc die worden echter met een bloedtest niet meegenomen. Wacht daarom een week of 12, dan kruipen de spirocheten weer uit hun verstop plekjes en komen ze weer in je bloedbaan terecht en zijn ze dus meetbaar.

Kwalijk dat de arts die je deze test adviseerd dit niet weet. Zo zou het dus lijken als je na een maand een bloedtest doet dat je geen lyme meer hebt, maar ondertussen zit deze er dan nog wel en word je twee, drie jaar later er doodziek van en ben je opeens een chronisch geval.

Laat een bloedtest uitvoeren bij prohealth na 12 weken een pcr bloedtest, die test is een stuk betrouwbaarder dan de test die de huisarts of ziekenhuis gebruikt.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 15:56

_Melissa schreef:
heei allemaal
Ik meld me heel even hier ik ben 2,5 jaar geleden gebeten door een besmeten teek.
ik heb toen antibiotica gehad. ik houd het altijd nog wel in de gaten maar 2 weken
terug was ik niet lekker leek beetje op een griepje. Maar nu voel ik me moe en heb ik
hele zwaren benen, alsof ik de marathon heb gelopen ik heb het al 2 weken.
ik ben gister bij de huisarts geweest die deed heel laks. hij laat me bloed nu wel voor verschillende
dingen onderzoeken ook voor de ziekte van lyme. heeft iemand misschien van de zelfde klachten
last gehad?

Hoelang heb je een antibiotica gehad en welke antibiotica en welke dosis?

Ja je klachten zijn herkenbaar, echter heb je twee weken hier last van en kan het ook een griep zijn die niet doorbreekt.
Laat je zeker op lyme testen, maar zoals ik al hierboven schreef, laat dat doen bij Prohealth in Weert en niet bij je huisarts die testen zijn maar voor 30% betrouwbaar.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 16:05

Er heerst momenteel ook 2 varianten van griep en daar ben je ook wel een paar weken mee onder de pannen als je het goed te pakken hebt.
Mijn lyme arts zei dat het er een is die vooral maag en darmen pakt en de ander het vooral op de luchtwegen en longen heeft gemunt.

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 16:39

@Issy: bedankt voor de uitleg. Zal ook bij prohealth eens informeren voor een bloedtest, dan maar dubbelop. Ze hebben niet voor niets Borrelia gevonden bij mij, dus ik laat het even goed onderzoeken.
Maar mijn arts had het erover dat de waarden bij mij tegen de ondergrens aan zaten. Heb eigenlijk geen idee wat ze daar nou mee bedoelde. Heb ik dan wel of geen lyme?

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 16:41

Ondanks alle ellende heb ik er nog een paardje bij sinds zondag :D :D :D

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 16:43

Pintooo vertelll!!! :D

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 16:45

En zijn er hier mensen bekend met Klacid?

Ja ik heb sinds zondag onverwachts een 8 jarige, pik zwarte, ruin van 1.82 gekregen :D

zo had ik er eentje en nu ineens drie haha

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 16:45

gekregen nog wel :D Wat gaaf!
Heb je foto's? :D

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 16:49

juudii5 schreef:
gekregen nog wel :D Wat gaaf!
Heb je foto's? :D

Ja beetje moeilijk verhaal, nee nog geen foto's.

stuur je even een pb

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 17:16

Klacid...ja heb het wel eens gekregen tegen luchtweg infectie.
Ik reageerde er alleen heftig op en heb daarom toen de kuur niet afgemaakt.
Restant heb ik nog steeds in de kast liggen.
Maar gefeliciteerd met je nieuwe paard, klink erg mooi maar vooral ook héél groot ;)

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 17:44

Pinto: gefeliciteerd joh! Is hij helemaal zwart (vind ik mooi)?

Dat van die griepvarianten heb ik ook gehoord. Een vriendin van mij heeft de luchtwegenvariant gehad en is heel erg ziek geweest + nu al 2 wkn moe. Schijnt lang te duren voordat je weer wat opknapt.

Zwelgje: ben wel benieuwd naar het antwoord op je vraag. Volgens mij is Lyme zoiets als zwanger zijn: je bent het of je bent het niet. Een beetje kan niet.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 18:15

Zwelgje schreef:
@Issy: bedankt voor de uitleg. Zal ook bij prohealth eens informeren voor een bloedtest, dan maar dubbelop. Ze hebben niet voor niets Borrelia gevonden bij mij, dus ik laat het even goed onderzoeken.
Maar mijn arts had het erover dat de waarden bij mij tegen de ondergrens aan zaten. Heb eigenlijk geen idee wat ze daar nou mee bedoelde. Heb ik dan wel of geen lyme?

Je hebt lyme of je hebt het niet.....maar dat is het probleem van velen artsen ze hebben geen idee hoe ze de uitslag moeten interpreteren. Wel of geen ondergresn maakt niet uit, het is vastgesteld dat je lyme hebt. En dan hebben we het allen nog maar over lyme mogelijk heb je er ook nog co-infecties bij maar die kan je huisarts niet eens laten testen. Deze doen wel evt. bij Prohealth. je hoeft overigens niet helemaal naar Weert om bloed te laten prikken. Als je naar Weert belt sturen ze een prikset en formulieren op en kun je bij de huisartspost of prikpoli terecht in jouw buurt, wel zelf je bloed dan opsturen.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 18:16

Pinto gefeliciteerd met je nieuwe, wel een grote kreeg je er ook een trapje bij om erop te komen? haha

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 18:32

@Issy. Duidelijke info. Gek dat dan 2 artsen zeggen dat ze wel Borrelia hebben gevonden maar tegen de ondergrens, wat dus blijkbaar geen drol uitmaakt. Ik heb dus gewoon lyme. Ga er wel verder mee nu ik deze verhalen nu zo lees. Heb ondertussen ook begrepen dat ik nu aan de antibiotica zit voor het Mycoplasma en niet voor de Borrelia??? Ga toch maar eens via Pro Health verder kijken. Ga morgen gelijk bellen.
In mijn hersenen (middels een MRI) zijn namelijk ook letsels aangetroffen die mogelijk met de lyme te maken hebben, ze dachten eerst aan MS. Toch stom dat artsen het eigenlijk zo 'makkelijk' aanpakken en eigenlijk niet zo goed weten wat er mee aan te vangen. Ga er zelf in ieder geval wel mee verder want ik heb geen zin dat ik straks nog meer klachten zal gaan krijgen die misschien niet meer te behandelen zijn. Nu valt het bij mij nog wel redelijk mee vind ik zelf maar het moet ook niet erger worden natuurlijk.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 19:34

Zwelgje schreef:
@Issy. Duidelijke info. Gek dat dan 2 artsen zeggen dat ze wel Borrelia hebben gevonden maar tegen de ondergrens, wat dus blijkbaar geen drol uitmaakt. Ik heb dus gewoon lyme. Ga er wel verder mee nu ik deze verhalen nu zo lees. Heb ondertussen ook begrepen dat ik nu aan de antibiotica zit voor het Mycoplasma en niet voor de Borrelia??? Ga toch maar eens via Pro Health verder kijken. Ga morgen gelijk bellen.
In mijn hersenen (middels een MRI) zijn namelijk ook letsels aangetroffen die mogelijk met de lyme te maken hebben, ze dachten eerst aan MS. Toch stom dat artsen het eigenlijk zo 'makkelijk' aanpakken en eigenlijk niet zo goed weten wat er mee aan te vangen. Ga er zelf in ieder geval wel mee verder want ik heb geen zin dat ik straks nog meer klachten zal gaan krijgen die misschien niet meer te behandelen zijn. Nu valt het bij mij nog wel redelijk mee vind ik zelf maar het moet ook niet erger worden natuurlijk.

Laat me raden ze troffen witte/grijze vlekken aan in je hersenen, jahoor ook die zijn lyme gerelateerd, je mycoplasma komt ook door de lyme, je weerstand is laag dus sta je open voor verschillende virussen, bacterieen en parasieten. Stop nu met je antibiotica voor mycoplasma, want die beinvloed je bloedtest voor lyme. Zie wat ik schreef aan Melissa. Daarbij moet je toch eerst je lyme aanpakken voordat je aan de andere bacterieen, virussen en parasieten toekomt en moet je werken om je weerstand op te krikken. ik adviseer je om naar een abng arts toe te gaan die ook deelneemt aan de werkgroep lyme, die weten 100 keer meer dan gewone artsen. Lyme bestaat in NL pas zo'n 25 jaar en de meesten artsen hebben dit dus niet in hun opleiding gehad en lopen ernstig achter wat kennis betreft. de meesten lymeaptienten weten meer dan artsen.

http://www.abng.nl/Lymebehandelaars.html