Bewust kinderloos.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 16:30

Ja ga ik ook doen, gewoon mijzelf zijn en niet overleuk doen met de kinderen en lief doen tegen de baby zodat ik in goede aarde val bij familie.

En baby was ook echt enorm schattig hoor...dat kan ik niet ontkennen :P.

Gisteravond waren we naar "Je zal het maar hebben" aan het kijken en toen besefte ik mij ook dat niet alle kinderen gezond en 'heel' geboren worden.
Dat er kans is op kleine of grote afwijkingen, en dat je kans hebt dat je kind hier mee gepest wordt, je kind niet thuis kan wonen in verband met de intensieve zorg die hij of zij nodig heeft en zijn levenlang in instellingen woont en de zorgen die je dan als ouder hebt over later, als jij er niet meer bent, voor je dan al volwassen maar nog totaal afhankelijke kind.

Het leven met en voor kinderen kan heel mooi zijn, maar ook heel hard en verdrietig.

Moggsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 18:23

Zowel mijn eigen familie, als mijn schoonfamilie (36 jaar geleden kado gekregen) hebben ooit vervelend gedaan of ergens om gezeurt. Het is meer de buitenwereld die vroger verwachtingen had.
Ook onze kennissenkring veranderde mettertijd, degene die kinderen wilde en kregen waren plots zo intens met het krijgen en daarna met het opvoeden bezig, dat het kind hun extreme middelpunt was en niet leuk meer waren om er nog mee om te gaan. En zo selecteert alles zich vanzelf. Later hebben we diverse vrienden bijgekregen die wel kinderen hadden, maar die waren dan allang uit het misselijke makende stadia van kinderadoratie gekropen en konden zelfs zeer gemeend tegen ons zeggen 'wat zijn jullie verstandig geweest. Nee, de kinderen die ze hadden wilden ze natuurlijk never nooit niet kwijt, maar als ze het over konden doen dan wisten ze nu wel beter.
Weer zo'n bevestiging.
Heel vaak heb ik gehoord dat wanneer de kinderen het huis uit gingen dat men dan eindelijk wat tijd voor elkaar had en weer eens leuke dingen konden gaan doen. Maar de zorgen voor hun oudere kinderen zijndan nog steeds niet weg, die hou je je hele leven.
En als ze dan een beetje pech hebben dan krijgen ze hun kleinkinderen gedumpt, want opa en oma kunnen wel oppassen.
Tegenwoordig hebben de ouders ook verrekt weinig tijd voor hun kinderen, baby's worden gedumpt in de opvang tot ze groot genoeg zijn om sleutelkind te worden of bij een oppasmoeder te worden geplaatst. Leuk hoor, kinderen hebben, is eerst een grote wens en als je ze hebt dan breng je ze weg naar een ander die betaald mag opvoeden.

Ik heb nooit enige vorm getoond van doen alsof.
Ik pak geen baby's beet, ga ook niet op babybezoek, want ik vind er geen donder aan.
En wie mij niet accepteert als bewust kindervrij die past niet bij mij. Ik zal even toneel gaan spelen om ergens in de smaak te vallen.
Oh, en wij hebben een vrij grote kennissenkring, dus ik denk niet dat ik door het niet hebben van kinderen eenzaam dood zal gaan.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 19:01

Je brengt het wel heel overdreven Moggsy, niet elk kind wordt een sleutelkind en word gedumpt bij een kdv.

Ik snap heel goed dat mensen bewust kiezen om geen kinderen te "nemen. Ik vind het alleen wel heel jammer dat er door heel veel bewust kindervrijen wordt gesproken over alle ellende die kinderen aanrichten, dat je (in het algemeen gesproken) meer van het leven geniet zonder kinderen, dat kinderen tegenwoordig niet opgevoed worden etc. etc. Voor sommige mensen zal het best gelden, maar de meeste ouders zijn hele normale gelukkige mensen die veel tijd en aandacht aan hun kinderen besteden.

Dat je voor jezelf een bepaalde keuze wel of niet maakt wil niet zeggen dat de andere keuze slecht is, het past alleen niet binnen jou leven.

Ik vind het ook heel triest om te horen als mensen niet op kraambezoek willen gaan. Je kan het wel niet leuk vinden, maar een baby doet je verder niets aan (spuugt hooguit over je heen als je het vast hebt :+) Als mensen je dan dierbaar zijn is het een kwestie van interesse en beleefdheid om even je gezicht te laten zien. Dat je zelf niet van jarig zijn, dood gaan of verhuizen houdt wil toch ook niet zeggen dat je niet naar verjaardagen, begrafenissen of housewarmings gaat?

eekhoornerik

Re: Bewust kinderloos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 19:08

Ik vind de kinderen van mijn vriendinnen juist geweldig!
Geniet er dan echt van als ik ze even mag vasthouden, knuffelen, met ze naar de speeltuin kan.

En die baby van gister, daar smolt ik ook echt van...
De oudere kinderen (vooral dat bijdehante meisje van 10) vond ik echter niet 'leuk'.

Ik weet dan ook niet hoe ik de kinderen van mijn vriendinnen straks vind als ze wat ouder zijn (rond 10 jaar). Nu zijn ze allemaal nog onder de 2 jaar en ik vind het heerlijk...

Ze beginnen net met lopen, praten, ontdekken, interactie, humor.
En ik vind het zelf heel erg leuk om die ontwikkeling (al is het van een zijlijn) mee te mogen maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 19:19

Ik vind kinderen van mijn vrienden dus niet leuk, babies houd ze alsjeblieft bij je ik weet me dr geen raad mee.
Vrijdag weer met mn neus op de feiten gedrukt dat kinderen een gigantische impackt kunnen hebben op een leven.
We hadden een trouwerij, en op moment supreme, het jawoord werd gezegd ging er een kind krijsen.
Ondertussen zijn of haar speelgoed in de rondte aan het gooien in het stadshuis, ja leuk hoor!

Savonds tijdens het diners presteerde het een om zn maaginhoud midden op de vloer te gooien, was een vrij klein eethuisje dus je kan je ongeveer wel inbeelden hoe geslaagd dit was.
Ik zag in mijn ooghoek een dwijl met inhoud richting de keuken gaan (Die gaf vaders aan waar zit je verstand :( ) ben vrijwel daarna naar huis gegaan het diner niet eens afgemaakt, ik was dr helemaal klaar mee.
Zonder kinderen was deze dag veel geslaagder geweest.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 19:26

Sowieso een hele slimme actie van die ouders om zo'n klein kind mee te nemen. Hoe suf kun je zijn. Wat moet zo'n kind er nou bij? Alsof zo'n bruidspaar daarop zit te wachten zeg. Wijze les voor op trouwkaarten/-uitnodigingen: laat kinderen tot X-jaar lekker bij een oppas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 19:40

Het waren kinderen van de familie van de bruid...Weet niet of je die thuis kan laten?

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 19:54

Ik kan me het zo voorstellen :+
Wat ook bloedirritant is... kleine kinders in de bus...
áls ik dan al met de bus meerijd, dan zitten er altijd van die jankers op.. ik snap niet hoe je je daarvoor niet schaamt en gewoon een auto neemt :+
Op zo'n momenten ben ik God dankbaar dat de mp3 is uitgevonden :D (en dan nog komen sommige keeltjes er bovenuit..)

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 19:57

Bus vind ik dan nog te doen, maar het vliegtuig...een vlucht van 9 uur naar Curacao wordt al snel behoorlijk lang als er kinderen of babies luidkeels huilen.

Ik hoop dan ook maar altijd dat ik niet in de buurt van kinderen zit.
Mijn stiefzus ging met haar baby van 3 maanden naar haar familie op Curacao...Ik had echt zoiets "moet dan nou?"
Voor zo'n kleintje is het ook verre van leuk om 9 uur in zo'n vliegtuig te liggen/zitten met de drukverschillen en gebrek aan beweging en afwisseling.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 20:00

Volgens mij kan dat prima Chiqa. Je moet wel een bruiloft-proof kind hebben vind ik, wil je ze meenemen naar dit soort gelegenheden. En vaak heb je er zelf veel minder aan als je ze bij je hebt.

Ik snap dat ook niet zo goed wanneer mensen ook echt niet op kraambezoek gaan, want het is toch niet echt een trieste aangelegenheid.
Ik heb niks met ziekenhuizen, maar als er vrienden of familie liggen, tja, dan heb je weinig keuze lijkt me. Soms moet je gewoon dit soort dingen doen, uit een soort van respect.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 20:03

Pas nog bij een rouwdienst, kind dat gaat schreeuwen. Van ellende is 1 van de ouders met het kind naar buiten gegaan. Nu was het geen baby meer, maar 1 van een jaar of 5/6. Nou sorry, maar die heeft dan weinig opvoeding gehad, want met die leeftijd kan je wel een uur stil zitten en je gemak houden. Maar tegenwoordig mag in alle andere ruimtes (trein, restaurant) ook alles. Mag niets meer van gezegd worden tegenwoordig. Dus moet het dan eens een keer echt, dan kan het niet meer. Niet geleerd.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 20:06

Eh.... kinderen van 5/6 hebben nog niet zo'n lange spanningsboog, 15 minuten is wel het maximum of het moet wel erg boeiend zijn. En dat zal een rouwdienst waarschijnlijk niet zijn voor een kleuter.
In openbare gelegenheden moet je er als ouder zorg voor dragen dat je kind zich gedraagt. Ik vind het vervelend wanneer anderen last hebben van mijn kind.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 20:07

Nou toen wij die leeftijd hadden zaten wij elke zondag in de kerk. En denk maar niet dat er geschreeuwd werd.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 20:21

Ik vind de weerzin van sommigen wel heel opvallend trouwens. Wat mij betreft maken kinderen deel uit van de wereld, en dat mag ook :j Kinderen in de bus: dat mag toch?
Overigens maak ik meestal meer grappige en leuke dingen mee dan irritante situaties. Of misschien stel ik me daar meer voor open, ik weet het niet. Maar wat me vooral opvalt is dat sommigen hun eigen beleving zo laten pesten door anderen. Alsof anderen een grote ruime rustige cirkel om die persoon heen te houden waarin geen stukje overlast mag komen van anderen. Tsja, ik vind dat knap onrealistisch en ook helemaal niet nodig. In redelijkheid veroorzaken we allemaal overlast - want andere mensen hebben niet dezelfde wensen en behoeften. Dat geeft helemaal niks, dat is een deel van de samenleving. Het is een beetje balanceren maar wat mij betreft slaat die balans in sommige van de reacties hier nogal door.

Bij de laatste bruiloft was ik trouwens ingedeeld als kinderoppas, wat mij wel een prima deal leek, stukken leuker dan de hele tijd bij de receptie zitten waar ik de meeste mensen niet ken :)

Alet74: ik weet niet of ik het met die spanningsboog eens ben. Veel kleintjes kunnen zich juist enorm concentreren.

Sparta: dat werkt twee kanten op. Juist doordat kinderen overal buitengehouden 'moeten' worden volgens sommige, hebben ze ook niet altijd de kans om dat te leren. Dat geldt ook voor de ouders: je moet leren hoe je dat soort situaties aanpakt, en soms maak je fouten. (Ik snap wel dat de mensen in dit topic nooit fouten maken, maar anderen zijn minder perfect.) Jullie zaten elke zondag in de kerk - en jullie hebben dus onthouden dat het 45 van de 52 weken prima ging. Maar in werkelijkheid zijn er echt wel situaties geweest waarin ook jij overlast hebt veroorzaakt op ontactische momenten. Dat gebeurt.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 20:33

Alet74 schreef:
Volgens mij kan dat prima Chiqa. Je moet wel een bruiloft-proof kind hebben vind ik, wil je ze meenemen naar dit soort gelegenheden.

En een kindproof bruiloft ;)
In onze familie is het logisch dat kinderen overal mee naar toe gaan. De bruiloften en etentjes worden er ook op aangepast zodat het voor de kids ook een beetje leuk is (en een kind dat plezier heeft veroorzaakt minder overlast dan een kind dat zich verveeld ;))

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 21:00

Shadow0 schreef:
Ik vind de weerzin van sommigen wel heel opvallend trouwens. Wat mij betreft maken kinderen deel uit van de wereld, en dat mag ook :j Kinderen in de bus: dat mag toch?
Overigens maak ik meestal meer grappige en leuke dingen mee dan irritante situaties. Of misschien stel ik me daar meer voor open, ik weet het niet. Maar wat me vooral opvalt is dat sommigen hun eigen beleving zo laten pesten door anderen. Alsof anderen een grote ruime rustige cirkel om die persoon heen te houden waarin geen stukje overlast mag komen van anderen. Tsja, ik vind dat knap onrealistisch en ook helemaal niet nodig. In redelijkheid veroorzaken we allemaal overlast - want andere mensen hebben niet dezelfde wensen en behoeften. Dat geeft helemaal niks, dat is een deel van de samenleving. Het is een beetje balanceren maar wat mij betreft slaat die balans in sommige van de reacties hier nogal door..

Ben ik helemaal met je eens! Als je geen deel wilt uitmaken van de samenleving, moet je in een hutje op een hei gaan wonen (en dan niet op de Veluwe want die wordt in de zomer overspoeld met gezinnen :+ ).

Bejaarden zijn irritant en vervelend, ze zeuren 'vroeger was alles beter" en ze stinken
Kinderen zijn irritant en vervelend, ze huilen, trekken aandacht en kennen geen grenzen
Pubers zijn irritant en vervelend, ze schreeuwen, hebben een grote mond en overschrijden bewust grenzen
Studenten zijn irritant en vervelend, ze denken dat ze alles al weten en zuipen op de kosten van de staat
Moeders zijn irritant en vervelend, ze dulden geen kritiek en kunnen niet opvoeden

Maar WIJ, wij zijn PERFECT O:)

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 21:00

Toch vind ik wel dat we best een beetje mogen klagen hoor over de overlast van kinderen, het is niet voor niets het "bewust kinderloos" topic.
En dit zijn dus reakties van mensen die kindvrij zijn die situaties zo ervaren, ook dat mag wel eens wat meer gerespecteerd worden.
We zitten niet te klagen in een topic dat genoemd is "ohhh wat zijn kinderen heerlijk" of zoiets....dus laat de kindvrije mensen ook lekker hier hun plekkie hebben ;)

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 21:02

Shadow0 schreef:
Overigens maak ik meestal meer grappige en leuke dingen mee dan irritante situaties. Of misschien stel ik me daar meer voor open, ik weet het niet. Maar wat me vooral opvalt is dat sommigen hun eigen beleving zo laten pesten door anderen. Alsof anderen een grote ruime rustige cirkel om die persoon heen te houden waarin geen stukje overlast mag komen van anderen. Tsja, ik vind dat knap onrealistisch en ook helemaal niet nodig. In redelijkheid veroorzaken we allemaal overlast - want andere mensen hebben niet dezelfde wensen en behoeften. Dat geeft helemaal niks, dat is een deel van de samenleving. Het is een beetje balanceren maar wat mij betreft slaat die balans in sommige van de reacties hier nogal door.

Bij de laatste bruiloft was ik trouwens ingedeeld als kinderoppas, wat mij wel een prima deal leek, stukken leuker dan de hele tijd bij de receptie zitten waar ik de meeste mensen niet ken :)

Alet74: ik weet niet of ik het met die spanningsboog eens ben. Veel kleintjes kunnen zich juist enorm concentreren.

Sparta: dat werkt twee kanten op. Juist doordat kinderen overal buitengehouden 'moeten' worden volgens sommige, hebben ze ook niet altijd de kans om dat te leren. Dat geldt ook voor de ouders: je moet leren hoe je dat soort situaties aanpakt, en soms maak je fouten. (Ik snap wel dat de mensen in dit topic nooit fouten maken, maar anderen zijn minder perfect.) Jullie zaten elke zondag in de kerk - en jullie hebben dus onthouden dat het 45 van de 52 weken prima ging. Maar in werkelijkheid zijn er echt wel situaties geweest waarin ook jij overlast hebt veroorzaakt op ontactische momenten. Dat gebeurt.

Met de beste wil van de wereld: maar een kind dat moord en brand schreeuwt vindt niemand, zelfs jij waarschijnlijk, grappig :+

En verder ben ik best een vredelievend mens hoor,
alle leeftijden behalve onder de 6 :+
Laatst bijgewerkt door unicorn_kiss op 22-03-10 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 21:03

Alet74 schreef:
Ik snap dat ook niet zo goed wanneer mensen ook echt niet op kraambezoek gaan, want het is toch niet echt een trieste aangelegenheid.

Omdat de kans groot is dat je dat mormel in je armen gedrukt krijgt, de kans nóg groter is dat het gaat bleren of kotsen, en je ook nog dr uit moet persen dat je het zo schattig vind, sorrie ik kan niet liegen :Y)

Mocht ik dr echt niet onderuit komen dan vraag ik meteen of ze het niet in mijn armen willen drukken, scheelt iig al een hoop.

unicorn_kiss schreef:

Begrijp dat ook niet hoor, ga dan lopen ofzo of koop een auto.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 21:03

Natuurlijk kan dat in dit topic, daarvoor zit ik hier ook ;-).

Maar in het dagelijks leven, leven we in een samenleving.
Een beetje tolerantie naar elkaar toe en je inleven in andere mensen (jong tot oud) maakt de samenleving een stukje leefbaarder.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 21:05

Chiqa schreef:
Alet74 schreef:

Omdat de kans groot is dat je dat mormel in je armen gedrukt krijgt, de kans nóg groter is dat het gaat bleren of kotsen, en je ook nog dr uit moet persen dat je het zo schattig vind, sorrie ik kan niet liegen :Y)

Mocht ik dr echt niet onderuit komen dan vraag ik meteen of ze het niet in mijn armen willen drukken, scheelt iig al een hoop.

unicorn_kiss schreef:

Begrijp dat ook niet hoor, ga dan lopen ofzo of koop een auto.

Niet voor iedereen een optie :Y)

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 21:08

Niet iedereen kan een auto betalen.

Een auto voor de deur is niet vanzelfsprekend.

Maar ik denk dat de meeste mensen met kinderen niet in de spits in het OV reizen.
Ik denk dat zij vaker buiten de spits om reizen, dus zoveel kinderen zullen er niet om 8 uur 's ochtends in de stadsbus zitten lijkt mij :D

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 21:09

unicorn_kiss schreef:
Met de beste wil van de wereld: maar een kind dat moord en brand schreeuwt vindt niemand, zelfs jij waarschijnlijk, grappig :+

Je doet net alsof ik dat nooit meegemaakt zou hebben. Het is ook niet grappig, maar het is net als natregenen op de fiets of file of weet ik veel wat: ik baal er even van, ik haal diep adem en ik leef weer verder. Zodra het voorbij is, zijn we er ook weer vanaf. Maar uit sommige reacties spreekt zo ongelofelijk weinig relativeringsvermogen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 21:10

laetitia schreef:
Niet iedereen kan een auto betalen.

Een auto voor de deur is niet vanzelfsprekend.

Was ook maar een grapje :+

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 21:12

Shadow0 schreef:
unicorn_kiss schreef:

Je doet net alsof ik dat nooit meegemaakt zou hebben. Het is ook niet grappig, maar het is net als natregenen op de fiets of file of weet ik veel wat: ik baal er even van, ik haal diep adem en ik leef weer verder. Zodra het voorbij is, zijn we er ook weer vanaf. Maar uit sommige reacties spreekt zo ongelofelijk weinig relativeringsvermogen.

Ow haha, nou ik haal ook gewoon even adem en ga gewoon door met mijn eigen ding, wat dacht je :D
(en fietsen in de regen vind ik geweldig :Y) )