[Centraal] tattoo topic deel 3!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 19:45

Djulitaa schreef:
Klopt, als ik bij de mariniers wilde, had ik hem gelijk gekozen, maar wil graag bij de landmacht dus waarschijnlijk word het deze niet.

Nosce Orbis
"Ken de wereld"
Si vis vivam
"als jij wilt, zal ik leven"

Zit nu tussen deze te twijfelen, ga even kijken wat het beste past qua lengte en grootte, maar daarvoor ga ik even langs bij de shop :D

Meid, je kan niet bij de mariniers ;)
Dat zijn alleen maar mannen..
(Vriend heeft er gezeten)

Zag net een naam int hebreeuws voorbijkomen, vind ik ook erg mooi :j

Hoop dat volgende maand mn salaris een beetje mee zit, wil namelijk mn tattoo uit laten breiden :o

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 19:58

risa schreef:
hey,

ik heb mn 1e tattoo op mn bovenrug sinds afgelopen vrijdag
ik heb de tattoo steeds ingesmeerd met vaseline en als dat
was ingetrokken schoonmaken met lauw water en daarna weer insmeren.
er kwam tot vandaag steeds stukjes inkt mee.
het lijkt of het al helemaal geheeld is.
ik had steeds huishoudfolie eroverheen, maar dit gaat heel erg zweten
en ik krijg vochtblaasjes om de tattoo.
als ik alleen vaseline doe, blijft het plakken aan het shirt.
ik heb het al ingesmeerd met vaseline intensive rescue bodylotion (ongeparfumeerd)
moet ik nog steeds zalf blijven smeren? het lijkt al geheeld.

nou is mijn vraag eigelijk, hoelang moet je blijven smeren met zalf?
en kan ik er na 3 dagen smeren mee stoppen en overgaan op bodylotion?

Niet steeds afdekken met huishoudfolie, das niet goed :n
Je verstikt de huid dan helemaal
En vaseline vind ik vreselijk spul, doe mij maar Bepanthen zalf en tja het is vet dus plakt het wat aan je kleding...'t is ff niet anders oude zooi aan dus ;)

jSophiaF

Re: [Centraal] tattoo topic deel 3!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 20:02

thnx, ik zocht die naam van die zalf, Bepanthen ... heb nu zalf gekregen van de tattoo shop, is maar een klein tubbetje, met twee tattoo's, die van me zelf en die van me man gaat het erg hard. Morgen die andere maar gaan halen.

Het begint nu hier erg te jeuken, hoop dat dat snel over is ...

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 20:03

Freya schreef:
thnx dat jjllie de vlinder mooi vinden, de tekst is persoonlijk en sucure uitgekozen, deze lijkt veel op mijn eigen handschrift. Voor mij heeft deze tattoo veel emotionele waarde. ( voor geintrseerde zie me profiel)
wist niet dat er commetaar op zou komen, anders had ik hem niet geplaatst, had er ook bijbezet dat het ter nagedachtenis is van mijn overleden zoon

In de eerste plaats moet je er zelf blij mee zijn, dáár gaat het om.
Maar de meeste mensen hier vinden tattoo's gewoon leuk en kijken kritisch hoe iets gezet is.
Persoonlijk vind ik de wijze waarop de letters staan ook niet helemaal mijn smaak, maar jij hebt hier blijkbaar bewust voor gekozen, prima toch!
De reden waarom iemand een tattoo laat zetten, moet niet uit mogen maken om er wel of geen mening over te hebben lijkt me...

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 20:21

Ik vind de tweede het mooist Marijke :D
Ga je ook naar Dronten?

Djulitaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 20:30

DeadxStar schreef:
Djulitaa schreef:
Klopt, als ik bij de mariniers wilde, had ik hem gelijk gekozen, maar wil graag bij de landmacht dus waarschijnlijk word het deze niet.

Nosce Orbis
"Ken de wereld"
Si vis vivam
"als jij wilt, zal ik leven"

Zit nu tussen deze te twijfelen, ga even kijken wat het beste past qua lengte en grootte, maar daarvoor ga ik even langs bij de shop :D

Meid, je kan niet bij de mariniers ;)
Dat zijn alleen maar mannen..
(Vriend heeft er gezeten)

Zag net een naam int hebreeuws voorbijkomen, vind ik ook erg mooi :j

Hoop dat volgende maand mn salaris een beetje mee zit, wil namelijk mn tattoo uit laten breiden :o

Jawel hoor, ze willen namelijk de vrouwen bij de dienst uitbreiden. Ik wil niet bij de mariniers, maar het zou wel kunnen.
Omdat het stereotiep een man is, willen ze dit veranderen, ken namelijk ook enkele vrouwen die bij de mariniers zitten, de mannen zullen denk ik altijd wel in de meerderheid blijven, wat op zich ook logisch is, maar het is niet onhaalbaar ;)

Bounce

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 20:40

Freya schreef:
thnx dat jjllie de vlinder mooi vinden, de tekst is persoonlijk en sucure uitgekozen, deze lijkt veel op mijn eigen handschrift. Voor mij heeft deze tattoo veel emotionele waarde. ( voor geintrseerde zie me profiel)
wist niet dat er commetaar op zou komen, anders had ik hem niet geplaatst, had er ook bijbezet dat het ter nagedachtenis is van mijn overleden zoon

Vind de vlinder ook erg mooi :j Denk dat je het van de naam ook niet als commentaar moet opvatten hoor, smaken verschillen nu eenmaal. Mooie nagedachtenis! +:)+

Amigo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 20:44

Aranel schreef:
Ik vind de tweede het mooist Marijke :D
Ga je ook naar Dronten?

Nee.. Ik denk dat ik gewoon naar Spike & Inky gaa.. Zij ontwerpt ook.. En kwa piercing hebben ze
daar echt goede service :)

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 20:44

Dank jullie, ook door emotionele achtbaan waar ik momenteel in verkeer, vat ik soms dingen anders op dan normaal. Maar jullie hebben gelijk, smaken verschillen, gelukkig wel anders zouden we er met z'n alle het zelfde bijlopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 21:46

Freya ik vind je tattoo erg mooi en met waar hij voor staat is hij priceless voor jou :)

Ik word morgen gebeld voor een nieuwe afspraak :)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 22:15

Freya schreef:

:(:) , leef met je mee,weet wat je doormaakt

en probeer het commentaar niet al te negatief op te vatten
over smaak valt nou eenmaal niet te twisten en wat bellatrix zegt, het is JOUW tattoo en jij moet er tevreden en blij mee zijn
mij boeit het ook niet of iemand de mijne's mooi vind of niet
ik kreeg te horen van 1 persoon dat ze de tattoo's van mijn kinderen te confronterend vond op mijn arm
tja haar probleem :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 22:16

naja idmw,.. voor haar te confronterend??
sjongejonge.. ik snap sommige mensen echt niet :+

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 22:24

Hallo, ik heb een vraagje.

Mijn vriend heeft ooit zelf een tattoo gezet op zijn arm, vlak boven zijn pols. Achteraf natuurlijk lekker dom, maar nu wil hij er wat overheen laten zetten.

Maar het bezwaar van zijn vader is, dat het op een zichtbare plek is. Hij is nogal naïef en gelooft niet dat het niet opgelost kan worden door gewoon een lang overhemd aan te doen, of een breed horloge. Maar hij heeft er nu een vrij lelijke plectrum opstaan, terwijl hij er nu gewoon een nette tatoeage van wil laten maken. Dat lijkt sowieso al wat beter dan wat er nu staat.

Maar nu hoorde ik laatst dat er ook (speciale?) tattoo pleisters zijn, maar we zijn nu aan het zoeken op internet maar dit kunnen we nergens vinden. Weten jullie misschien een site voor mij waar die pleisters te koop zijn? Want mocht hij het moeten camoufleren voor iets, dan kan hij er zo'n speciale pleister overheen plakken.

Make-up is geen optie.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 22:26

suze_ schreef:
naja idmw,.. voor haar te confronterend??
sjongejonge.. ik snap sommige mensen echt niet :+

ja ze vond het te confronterend toe naar mensen
zeker mensen die weten dat het om afdrukjes gaat van overleden kinderen

nou ik zeg dat mens is gek, en ik heb daar toch mooi schijt aan! het zijn tenslotte MIJN kinderen op MIJN lijf!

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 22:30

@ikdoemaarwat:Ik vind het een schitterende tattoo als herinnering en als aandenken... wat anderen denken.. lekker belangrijk!
Kan me goed voorstellen dat je er enorm blij mee bent en zo een stukje af kan sluiten, maar toch bij je kan houden.

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 22:31

Groot gelijk ikdoemaarwat!!!
Je doet dit voor jezelf en niet voor een ander

Marshaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 08:57

Freya schreef:
Goede avond allemaal,
Ik meld me hier ook aan, heb sinds afgelopen donderdag me eerste tattoo.

Afbeelding
Hij staat op me buik, aan de rechterkant tegen me heup aan, is ter nagedachternis aan me overleden zoontje.

een heel mooi idee, en ik weet dat het super waardevol voor je is

mag ik wel zeggen dat ik denk dat je hem moet laten bijkleuren straks? voor mijn gevoel (nu kan een foto een ander beeld schetsen dmv lichtinval) is ie niet helemaal zwart gezet
maar das verder geen probleem hoor, bijkleuren gebeurd vaak, en liever bijkleuren dan kapotsteken (=litteken) zeggen wij altijd
Laatst bijgewerkt door Marshaha op 01-06-10 09:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Marshaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 09:01

AngelofLove schreef:
Ok, dacht al wat is dit nu weer :D
@Marshaha, denk dat jij tattoo's ook wel doet bijwerken toch? Een vriendin van mij heeft namelijk een slang op haar enkel laten zetten een tijdje terug maar die is echt niet mooi gezet helaas en moet eens opgeknapt worden door een goede artiest.

ja, wel vervelend voor de persoon, laat je in een andere shop bijwerken dan moet je nogmaals betalen
maar de meeste tattoos zijn best nog wel netjes te maken :j
als ze overweegt te komen - stuur maar door, wij doen dit soort werk regelmatig

je mag ook mijn hyves of facebook geven, dan kan ze kijken naar dingetjes die ik heb gemaakt als referentie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 09:09

Djulitaa schreef:
Jawel hoor, ze willen namelijk de vrouwen bij de dienst uitbreiden. Ik wil niet bij de mariniers, maar het zou wel kunnen.
Omdat het stereotiep een man is, willen ze dit veranderen, ken namelijk ook enkele vrouwen die bij de mariniers zitten, de mannen zullen denk ik altijd wel in de meerderheid blijven, wat op zich ook logisch is, maar het is niet onhaalbaar ;)

Van de website van de marine geplukt:
"Vrouwen hebben geen gelijke kansen."
Vrouwen krijgen dezelfde kansen als mannen binnen de marine. Er zijn dezelfde carrière- en opleidingsmogelijkheden en de marine wil graag juist meer vrouwen in dienst nemen. Aan boord zijn er gescheiden verblijven en faciliteiten voor mannen en vrouwen. Bij de onderzeedienst en de mariniers worden geen vrouwen toegelaten. Dit in verband met de fysiek zware eisen, respectievelijk de beperktheid van de leefomgeving.

Sorry, maar je hebt écht ongelijk.

Overigens zit ik al een tijdje na te denken over een tattoo, maar moet wel écht betekenis voor me hebben. En op het moment heb ik niet iets in mijn hoofd waarvan ik denk: Nou, dat moet écht op mijn lichaam komen te staan. Hadden jullie dat ook niet in het begin?

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 09:23

Er is ook weer verschil tussen marine en mariniers he ;) Bij de marine wel vrouwen, bij de mariniers niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 09:31

Is ook een veel voorkomend misverstand over de marine, dat iedereen een marinier is. Dit klopt niet..Marine bestaat uit twee onderdelen: de vloot en korps mariniers...En bij het korps mariniers mogen geen vrouwen, bij de vloot wel.

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 11:41

Djulitaa schreef:

Vrouwen kunnen alleen bij de mariniers werken als bijv bij geneeskundig, of facilitair, op kantoor etc.
Niet bij wat de mannen doen hoor. Geloof me, mijn vriend heeft er gezeten en die weet waar hij het over heeft ;)

@ Aideen: Thanks, dat wilde ik net even gaan opzoeken inderdaad :P

Aangezien ik erg zeker van m'n zaak ben _O-

@ polivy: Inderdaad, maar ze noemde mariniers. En geen marine ;) En er zit een HUGE verschil tussen t korps mariniers en de marine.
T korps is véél en véél zwaarder, vandaar ook alleen mannen.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 11:49

Inderdaad, bij het korps mariniers mogen geen vrouwen. Bij het Korps Commandotroepen daarentegen wel, alleen komen die er vaak niet doorheen vanwege de zware eisen. Beide zijn fysiek zware beroepen waarbij defensie bij het Korps Mariniers ook nog rekening wilt houden met het sekseverschil, doordat je vaak op een kleine ruimte zit zouden de vrouwen niet voldoende privacy kunnen krijgen en dat speelt ook een kleine rol is mij ooit eens uitgelegd door een Generaal der Mariniers.

Maar om even back ontopic te komen. Weet iemand een goede tattooshop in Belgisch Limburg of rondom Eindhoven. Ik ga liever niet naar Dragon Tattoo, heb het niet zo met die shop

roomsoes17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 12:05

Afbeelding

vinden jullie van deze?

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 12:07

Ik persoonlijk vind hem niet mooi :o te "simpel"