Verstandig afvallen voor Jojo-ers 4.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ladyjoy

Re: Verstandig afvallen voor Jojo-ers 4.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 11:35

Precies!

Of je lichaam houdt nu meer vocht vast óf het is een combi van bovenstaande en het vasthouden van vocht!

Je kan never nooit 1.3 kilo aankomen in één week als je zo eet als jou Duke!

Daarom ben ik een beetje tegen elke week wegen en heb ik geen weegschaal (anders ga ik er ook elke dag op). Het kan namelijk heel demotiverend werken. Kijk liever naar kleding die te ruim gaat zitten etc.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 11:48

Bedankt voor de opbeurende woorden...

Maar... vochtpercentage is gelijk (dus geen vocht vasthouden), vetpercentage ook van 36 naar 36,7 procent (dus ook geen spieropbouw). Kleren zitten iets lekkerder, maar hoef nog geen riem om m'n broek. Of kan m'n oudere spijkerbroeken nog niet aan.

Ik hoef ook niet ongesteld te worden.

Ik ben bang dat ik toch met eten iets verkeerd doe (verkeerde combinaties ofzo). Heb al mail naar dietiste verstuurd waar ik eind 2008 ook even onder begeleiding ben geweest vanwege vermoeden van zwangerschapssuiker. Was fijne dietiste.

Had het er met collega's over en die snapte het ook niet (ook twee vrouwen die altijd met gewicht en eten bezig zijn). Zij zien ook hoe hard ik mijn best doe.

Ik moet misschien idd niet zo gefocust zijn op die weegschaal. Maar ik kan het niet laten om twee keer per week te wegen. Ik zag vrijdag al dat ik iets zwaarder was (+0,5), maar dacht nog: oh, momentopname. Niet druk om maken. Maar nu nog zwaarder geworden, dat stemt me bedroefd. ;(

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 11:58

*knuffelt Duke*

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 12:42

Ik heb eens begrepen dat voor je stofwisseling vitamine B12 (meen ik) belangrijk is. Misschien een multivitamine proberen ?

Ik gebruik zelf (als ik het niet vergeet) ook een multivitamine. Met lijnen kom je toch al gauw vitamines tekort heb ik het idee.

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 13:12

:(:) Duke...

Hier net bij HA geweest heb toch pijnstilling en antibiotica gekregen... bijholte en voorhoofdsholte ontsteking.............. jeu!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 13:13

supersambo schreef:
Ik heb eens begrepen dat voor je stofwisseling vitamine B12 (meen ik) belangrijk is. Misschien een multivitamine proberen ?

Ik gebruik zelf (als ik het niet vergeet) ook een multivitamine. Met lijnen kom je toch al gauw vitamines tekort heb ik het idee.

Als dat zo is, lijn je niet goed.. In principe zou je door voldoende en gevarieerd eten aan al je vitamines moeten komen..

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 13:14

Airborn schreef:
*knuffelt Duke*

Thanks. :D

@Iris: Gefeliciteerd en beterschap!

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 13:17

Jij ook bedankt hahaha

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 14:03

Relaxed schreef:
supersambo schreef:

Als dat zo is, lijn je niet goed.. In principe zou je door voldoende en gevarieerd eten aan al je vitamines moeten komen..

Ik denk dat de meeste mensen die niet lijnen het al moeilijk hebben om alle voedingsstoffen binnen te krijgen. Denk dat een multivitamine vooral tijdens het lijnen geen verkeerde aanvulling is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 14:47

supersambo schreef:
Ik denk dat de meeste mensen die niet lijnen het al moeilijk hebben om alle voedingsstoffen binnen te krijgen. Denk dat een multivitamine vooral tijdens het lijnen geen verkeerde aanvulling is.

Als aanvulling is het idd zeker niet verkeerd, maar je ziet veel mensen die het gebruiken ipv goede voeding..

Ik heb net de huisarts gebeld voor een doorverwijzing daar een dieetiste.. Ik ben nu zo in de war over wat nou de beste manier is dat ik graag wat advies wil en een persoonlijk schema..
Ben momenteel bezig om meer en meer te eten, zodat ik op mijn behoefte aan Kcal ga eten (2500 Kcal!!) ik sport meer, maar ik val geen gram af.. Wat ook niet heel raar als je meer eet, maar merk gewoon dat ik het spoor een beetje kwijt ben :+

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 15:08

Hier dus idem dito. Heb mail naar diëtiste gestuurd. Hoop dat ik geen doorverwijzing nodig heb (heb de HA al genoeg lastig gevallen de afgelopen tijd, ook al doorverwijzing voor mensendiecktherapie).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 15:20

Duke schreef:
Hier dus idem dito. Heb mail naar diëtiste gestuurd. Hoop dat ik geen doorverwijzing nodig heb (heb de HA al genoeg lastig gevallen de afgelopen tijd, ook al doorverwijzing voor mensendiecktherapie).

Die ben je wel nodig.. Bij CZ wel tenminste, maar volgens mij altijd. Ik heb gewoon de assistente gebeld, ze zou ff overleggen, maar ik hoef waarschijnlijk niet eens te komen. En volgens mij heeft iedere basisverzekering 4 uur standaard in het pakket. Ik heb nog 2 uur extra uit mijn aanvullende verzekering :) Maar gewoon om die doorverwijzing vragen hoor, zonde dat je het zelf gaat betalen! En lastige vragen, daar zijn huisartsen voor :P

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 15:44

Ik zag dat 4 uur in het standaardpakket zit, maar wel met doorverwijzing van de arts.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 15:48

Duke schreef:
Ik zag dat 4 uur in het standaardpakket zit, maar wel met doorverwijzing van de arts.

Ja precies :j

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 17:34

Ik heb zojuist een spijkerbroek met taille maat 34 aangeschaft (H) Had in juni 2 broeken taille maat 38 gekocht dus 2 volle maten naar bene:D

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 18:34

Duke, de dieetiste zal je aanraden om 6 volkorenboterhammen per dag te eten ;) Dat is er nodig om je "motor" goed aan het draaien te zetten, dat heeft zo'n 4-6 weken nodig en dan zul je gaan afvallen. En het werkt echt hoor, ik at 6 volkoren boterhammen per dag en 's avonds aardappelen-groente-(mager) vlees en ik viel gemiddeld 1 kg. per week af.
Nu zit ik niet lekker in mijn vel dus krijg ik weinig eten weg dus ik ben benieuwd hoe de weegschaal morgen staat.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 18:36

Dus met gewoon weinig eten val je niet af ;) Juist dan gaat je lichaam minder snel verbranden omdat het te weinig binnen krijgt.
Maargoed, dit zul je allemaal wel van je dietist horen en ook lijsten meekrijgen met wat je kunt eten.

Kiki123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 19:07

kimberley12 schreef:
Valeria schreef:
Koolhydraat arm dieet 5 eieren op een dag? hoe kom je daar nu bij?ik volg het koolhydraatarm dieet onder medische begeleiding en ik hoef echt geen 5 eieren per dag te eten!!!!!!!!!!

Dat is ook iets wat niet waar is....Dat je maar 5 eieren op een dag mag eten..Dat zou echt niet gezond wezen!
Ik volg dit dieet ook onder medische begeleiding...Maar zo krijg je wel de verwarringen over een dieet.

Ik zeg ook niet dat je alleen maar die 5 eieren mag, maar dat het gewoon veel eieren zijn naast de rest van je voeding zegmaar.
De namen van al die dieeten haal ik een beetje door elkaar, maar ik doelde op het dieet waarbij je geen brood, aardappels en pasta mag eten
en veel eieren, vlees en zuivel eet. Verder is het niet aanvallend bedoeld. Het is super goed dat jullie begeleiding erin hebben en dat jullie het volhouden. Mijn dieet zou het niet zijn maar kan me voorstellen dat het voor sommige heel goed werkt.

lisaschokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 20:30

Hallo iedereen!

Ik zou heel graag van jullie willen weten hoe jullie vinden dat ik zo bezig ben.
Vanaf de kerst ben ik 4 kilo aangekomen, van 59 naar 63 kilo. Met mijn lengte van 171 is
dat geen overgewicht, maar voel me er niet lekker bij. Ik kan mijn broeken (maat 36) nl
bijna niet meer aan en wil dus graag terug naar mijn oude gewicht.
Door de kou heb ik al 2 maanden geen paardgereden en ben vanaf deze week begonnen
met mezelf een schop onder mijn kont te geven wat betreft sporten.
Per deze week is mijn planning: maandag polefitness, woensdag en vrijdag conditie-+krachttraining
in de sportschool. Ik heb een abbo aangeschaft.
Mocht ik weer kunnen rijden ga ik ook nog 2x p.w. paardrijden.

Op een standaard werkdag (half 6 op, werk: 7.30-16.00) eet ik dit zoal:
O: 1 volkoren boterham
T: appel
M: 2 volkoren boterhammen
T: iets anders, zoals plak snelle jelle/eierkoek/taaitaai
A: avondeten -ik ben hier gek op en eet dit altijd heel veel, vooral veel groente-
T: stuk fruit
Het lijkt misschien niet al teveel, maar naar mijn gevoel heb ik hier genoeg aan. Heb geen hongergevoel tussendoor.

Ik ben benieuwt
groetjes!

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 00:18

@duke: grote knuffel vanuit hier! Ik weet hoe demotiverend het is! Ik schommel heel veel.... vanmorgen weer te lang in bed gelegen en toen het wegen overgeslagen dus ik ga nu officieel mijn weegdag verplaatsen naar donderdag.

Mijn darmen zijn weer bezig....... ik begin echt aan mijn brood eten te twijfelen.... ik heb het idee dat ik misschien teveel vezels eet ofzo.... morgen nog eens kritisch mijn schema's bekijken!

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 00:20

feliciteerd iris :)

hm ik zit even in een dipje. heb nu ook vakantie dus ben helemaal uit mijn ritme. en eet heel onregelmatig enzo.. bewegen zit er ook weinig in.
vrijag wel 3 dagen skieen :D

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 00:30

lisaschokker schreef:
Hallo iedereen!

Blablablabala

groetjes!

Sorry, heb je even ingekort. Maar waarom zou je afvallen ? Je hebt een prima gewicht.
Niet lijnen. Gewoon een tijdje de frieten, chips en alcohol laten staan. Ga in het weekend volledig uit je dak op de dansvloer en in no-time ben jij gewoon weer op je oude gewicht. Ben je bijvoorbeeld pas begonnen met de pil ? Ook hier kun je een paar kilo van aan komen.
Jij hebt gewoon last van wat extra kerst-en-oud-en-nieuw kilo'tjes over een paar maanden zijn die er vanzelf weer af.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 09:23

En Lisa, je eetschema ziet er prima uit! ;) Niets aan veranderen. Je raakt, denk ik, vanzelf de kilo's kwijt. Sporten is altijd goed. Ook als je jong bent en niets hoeft af te vallen. Dus dat kan ik wel aanmoedigen!

Nou... gisteren weeg en meet momentje op de sportschool. Ze waren daar erg tevreden. Ik was dus sinds de vorige meting 3 kilo afgevallen (eigenlijk 4 ^) ) en dat vonden ze erg goed. Ook het vetpercentage was ruim 2 procent gezakt (mijn weegschaal thuis geeft dus 2 procent lager aan... ook weer een teleurstelling voor mij ^) ), maar ook dat zou erg netjes zijn. Ze verwachten dat ik wel in een gezond vetpercentage moet kunnen komen uiteindelijk. :D
Maarrrr. Sinds de eerste meting in december ben ik 6 cm kwijt geraakt rondom m'n borst, taille, buik en heupen. :D Dat vind ik dan wel weer heel fijn.

En toen ik gistermiddag gedag zei tegen een (mannelijke) collega, zei hij: "Zeg, jij bent zeker zwaar aan het afvallen? Want dat is goed te zien." En hij wist niets van mijn afvalpoging. Dus dit maakte mijn dag weer een beetje goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 10:13

Anna-Jelly schreef:
Duke, de dieetiste zal je aanraden om 6 volkorenboterhammen per dag te eten ;) Dat is er nodig om je "motor" goed aan het draaien te zetten, dat heeft zo'n 4-6 weken nodig en dan zul je gaan afvallen. En het werkt echt hoor, ik at 6 volkoren boterhammen per dag en 's avonds aardappelen-groente-(mager) vlees en ik viel gemiddeld 1 kg. per week af.
Nu zit ik niet lekker in mijn vel dus krijg ik weinig eten weg dus ik ben benieuwd hoe de weegschaal morgen staat.

Anna-Jelly schreef:
Dus met gewoon weinig eten val je niet af ;) Juist dan gaat je lichaam minder snel verbranden omdat het te weinig binnen krijgt.
Maargoed, dit zul je allemaal wel van je dietist horen en ook lijsten meekrijgen met wat je kunt eten.

Pcies en dat is precies waar ik ff hulp bij nodig heb.. :j

Lietjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 18:02

Tot nu toe::
Vanmorgen 2 volkoren crackertjes met kaas
t: Appel
M: bruin broodje gezond + cup á soup
t: Thee, biscuitje

en straks nog Bietjes en een stukje vlees.:)
En dan nog even een vol uur schaatsen.

Laatste tijd at ik veels te weinig en dat hielp niks want kwam paar kilo aan terwijl het echt nodig is dat ik 8 kilo afval. (was ook overgestapt naar andere pil weet niet of dat invloed heeft gehad)

Iemand nog tips? Of valt jullie iets op wat ik misschien beter anders zou kunnen doen?