Het ik ben begonnen met hardlopen topic.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jodieee

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 21:58

Hee,, ben ook begonnen met hardlopen kan nu zestien minuten achter elkaar :) ben ik al heel blij mee aangezien ik niets kon,,

kan iemand mij uitleggen hoe belangrijk het is om volgens een schema te lopen dus bijv. eerste week 3x 3 minuten enz. ( verzin nu maar even snel wat :) )

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 22:00

Gebruiken jullie zn stappen teller of hartslag teller ?

Norton

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 22:01

Hallo allemaal,

Hier nog iemand die al een tijdje aan het hardlopen is. Nu na het slechte weer, sinds zondag weer begonnen met rondje van 3,5 km. Daar loop ik ongveer 20 minuten op. Ga nu weer opbouwen naar een km of 6. Ik zat een anderhalf jaar geleden op 10 km binnen het uur, maar door allerlei problemen een tijdje gestopt. Van de zomer weer begonnen met niks en het begint al weer ergens op te lijken. Als ik een uur loop, loop ik zo'n 8-9 km, want ik moet dan na een half uur nog vaak gaan wandelen. Ik heb hardloopkleding bij de Aldi gekocht en loop op Nike schoenen.

Phant0m

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 22:01

Jodieee schreef:
Hee,, ben ook begonnen met hardlopen kan nu zestien minuten achter elkaar :) ben ik al heel blij mee aangezien ik niets kon,,

kan iemand mij uitleggen hoe belangrijk het is om volgens een schema te lopen dus bijv. eerste week 3x 3 minuten enz. ( verzin nu maar even snel wat :) )

dat is gewoon om conditie op te bouwen...
je hebt je rust periodes in het begin echt nodig.

Jodieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 22:03

Phant0m schreef:
Jodieee schreef:

dat is gewoon om conditie op te bouwen...
je hebt je rust periodes in het begin echt nodig.

oke, maar ik kan nu bijv. kwartier flink achter elkaar doorlopen maar ik wil mijn conditie natuurlijk opbouwen naar veel langer achter elkaar, kan ik dan beter in stapjes gaan rennen?

Phant0m

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 22:03

Norton: dat is al een flinke loop.
hey ik zie dat je bij mij uit de buurt komt

Jodieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 22:04

WinSel schreef:
Gebruiken jullie zn stappen teller of hartslag teller ?

ik ga een hartslagmeter gebruiken,, om te kijken of mijn conditie verbeterd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 22:17

Ja, maandag moet ik er ook weer aan geloven. Ben even een tijdje gestopt ivm de sneeuw en deze week omdat ik toetsweek heb. Ook ik kan goed smoesjes bedenken om niet te gaan, maar het moet gewoon! Zit een stuk prettiger in m'n vel als ik lekker een eindje heb gelopen.
Ik loop eind mei mee met de 10 km in Enschede.

Norton

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 07:23

Phantom: Het begint al ergens op te lijken maar over die 5 km heen is het ergste punt want dan wordt het langer als een half uur hardlopen.......pfff. Jij woont inderdaad in de buurt. Ik werk in Rosmalen dus dat is nog dichterbij.

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 10:25

Jodiee, het is bewezen dat je je conditie het beste opbouwt, door intervaltraining te doen. Dus dat houdt idd in, dat je ook je rustmomenten in moet bouwen waarin je dus lekker doorwandelt ipv hardlopen. Het is dan handig voor jezelf om een schema te gebruiken, op die manier verleg je wel je grenzen en leert je lichaam het steeds langer vol te houden.

Leuk al die hardlopende mensen. Heerlijk gevoel weer als je een run hebt gepland en daarvoor lekker traint. Ik ben uiteindelijk gisteravond niet meer gegaan, heb nog wel een stuk met ons nieuwe meisje gewandeld. Probeer haar straks even een half uurtje alleen te laten, zodat ik ook ff weer kan hardlopen! ;)

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 10:28

Phant0m schreef:
hallo allemaal,

mag ik gezellig meekletsen ??
Ben ook al een paar weekjes aan het hardlopen,
heb net les 8 van start to run gelopen !
en mijn doel is op op 13 juni de ladies run in rotterdam te lopen.

leuk daar ga ik me ook voor inschrijven! :D

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 10:30

Jodieee schreef:

je conditie is sneller op pijl dan dat je spieren en pezen aankunnen..daarom interval..zelf heb ik geen interval gedaan maar denk wel goed na wanneer ik ga lopen(met voldoende rustdagen)...hoe ik ga lopen, dus met sprinten ertussen of alleen maar lekker sukkelen....en dan kom je ook een eind!

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 10:32

Winxz_Bas schreef:
ik woon in groningen :P
maar uhm hoelang doe je ongeveer over 5 kilometer lopen?
40 minunten of minder?
want dalijk ben ik er niet op voorberijd, en gaat het niet goed

ik loop nu de 5 km in precies een half uur....maar dan ben ik echt wel moe!....er zit nog meer rek in, weet ik bij mezelf...dus de 28 minuten moet te halen zijn voor april :P

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 10:38

Getup: Idd! Ik werk niet met een schema maar met lantaarnpalen! :D In het begin van paal tot paal hardlopen en dan van paal tot paal wandelen. Nu 2 palen hardlopen en dan weer naar een paal wandelen. Afgelopen dinsdag ging het wel goed! Ik loop op reebok schoenen en heb gewoon trainingsbroek enzo aan. Als ik het blijf volhouden, wil ik wel andere schoenen en kleren!

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 14:50

Ik heb ook weer lekker gelopen vanochtend, dan wel niet zo lang. Ik zou 3x6min hardlopen met pauzes van 3 min wandelen. maar ben 2x6min gegaan ivm het nieuwe hondenmeisje alleen thuis. En dat is boven wonder heel goed gegaan.

minnie_muis, dat deed ik 2 jr geleden ook van lantaarn tot lantaarn intervaltraining, werkt in principe het zelfde. ;)

Norton

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 20:47

Ik werk ook niet met eens schema. Ik probeer 2x per week te lopen. Die ene keer duurloop, zo lang mogelijk op een tempo. Dat houd ik meestal zo'n 40-45 minuten vol en dan ben ik een km of 8 verder. De andere keer maximaal een half uur (heb ik niet meer tijd) en dan doe ik een interval. Bepaalde stukken echt bijna sprinten en tussendoor lekker relaxed joggen.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 10:52

Gisteravond 4x3 minuten *hijg en puf* Met mijn scheenbeen ging het nu beter, maar nu belast ik m'n knie verkeerd :( Conditioneel was het goed te doen en vanmorgen eindelijk een kilo eraf volgens de weegschaal!

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 11:15

Chubby, ik heb dat idd ook gehad. Had in het begin altijd last van m'n scheenbenen (nu nog wel eens als ik veel heb gelopen overdag) en een tijd terug kreeg ik in één keer erg last van m'n li-knie tijdens het hardlopen. Toen weer rustig aan gedaan en nu gaat het eigenlijk weer goed...ben ook nog rustig aan het opbouwen nu hoor.

Aangezien ik al haptotherapie volg, heb ik haar ook eens gevraagd naar m'n knie te kijken en het blijkt dat ik de spieren die van je buitenkant bovenbeen richting knie lopen, te weinig heb getraind. Waardoor mijn knie te veel belasting heeft. Bij m'n re-knie was dit niet het geval..dus heb ik er ook een tijdje oefeningen voor gedaan. Maar goed dat moet je dus eigenlijk vol blijven houden..... Daar ben ik niet altijd zo goed in. :o

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 12:45

Wanneer je pijn aan enkels of knieëm voelt, dan ga je te hard! Dit mag je niet voelen. Dat vraagt om blessures. Dan direct een tandje terug schakelen hoor!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 12:47

Ben qua tempo inderdaad een beetje teruggegaan, maar qua tijd kan ik me niet voorstellen dat ik nu forceer..

Norton

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 12:19

Zo vandaag op mijn nieuwe Nikes gelopen. Het was wel even wennen op nieuwe schoenen. Het ging op zich wel lekker. Nu even naar mijn paardje toe en die ook nog een beetje aan het werk zetten.

Phant0m

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 15:58

Jasmijn76 schreef:
Phant0m schreef:
hallo allemaal,

mag ik gezellig meekletsen ??
Ben ook al een paar weekjes aan het hardlopen,
heb net les 8 van start to run gelopen !
en mijn doel is op op 13 juni de ladies run in rotterdam te lopen.

leuk daar ga ik me ook voor inschrijven! :D

Gezellig je kunt je inschrijven vanaf 14 feb.

Ik heb gister les 9 gelopen van start to run, morgen alweer les 10
en aanstaande donderdag ga ik samen met een vriendin de coopertest lopen bij een atletiek vereniging hier in de buurt...
ik ben benieuwd.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 22:03

Mwoah... De coopertest en dat vrijwillig :')

Heb net de 6e les gelopen, weer 5x2 minuten wat best oké ging, lekker tempootje erin. Deze keer met hartslagmeter gelopen, moet eens ff opzoeken hoe dat ook weer zat met percentages en vetverbranding enzo :+

Phant0m

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 23:34

Bijna vrijwillig... vriendin dwingt me min of meer O:)

wat voor lessen loop jij chubby ??

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 23:39

Heb net sinds tijden weer hard gelopen. Heb 7km gelopen.

Ben nu van plan om 2x in de week te lopen. Ik ga de marikenloop weer doen. Denk ditmaal de 10km. En misschien de 7-heuvelenloop in nov.