[Centraal] Piercings.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sandraaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 15:11

Ik heb mijn tongpiercing nu precies 10 dagen. Had na ong. 3 dagen geen pijn meer, en na dag 4 ging de zwelling weg.
Wel heb ik nog steeds een iets wat gele aanslag op de tong.. bah,. maar dat zal vanzelf wel weg gaan? :o

Ik laat er straks een kleineren in zetten bij de piercer die hem ook gezet heeft. Want vind die lange staaf toch echt vervelend!

marlies85

Re: [Centraal] Piercings.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 15:30

Ik had eigenlijk zo goed als geen zwelling bij mijn tongpiercing.Het praten en eten ging op zich ook wel goed.Ik heb alleen de 2e dag veel last gehad van een soort spierpijngevoel.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 15:39

Eponastable schreef:
En voor diegene die goed reageren op piercings, is het bij iedere piercing dan dat je sneller geneest?
Het kriebelt zo fel bij mij maar ik werk als bediende aan onthaal met de telefoon dus ik moet zorgen dat het ontzwollen is als ik terug kom :D of ik praat met haar op mijn tong...

Neen, dat hoeft niet perse. Ik reageer bv heel goed op lippiercings. Waar mijn piercer 2 weken met een zoeloelip rond liep, had ik met dezelfde piercing helemaal geen zwelling :') Ook de MD's onder mijn sleutelbeenderen genazen ontzettend snel (de piercer was verbaast) maar de MD's in mijn buik, door dezelfde piercer, genezen dan weer verbazingwekkend traag....

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 16:00

Mijn tongpiercing is ook veel sneller genezen dan mijn madonna :j die bleef toch wel een aantal weken onrustig. Maar volgens mij geneest tong sowieso vrij snel :)

Eponastable: kan je hem niet in een vakantie zetten? :P Je hebt namelijk wel kans dat je niet gelijk goed kan praten.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 16:47

Eponastable schreef:
Sophie_midas schreef:
Wat wil je daarmee zeggen?

Volgens mij is er nog nooit iemand overleden aan een acute hartstilstand bij het piercen van de tong hoor... :P

Nee dat weet ik... maar denken jullie dat het echt een rol kan spelen zoals oorbellen in de oren? want je oor is een weerspiegeling van je hele lichaam.
Nou ga hier niet verder over door, zal eens kijken wat in mijn eindwerk stond van 160pgs lang :+
Sorry dat ik hiermee aandraaf... :')

ik hoorde afgelopen maand dat je chronische migraine kon krijgen van een traguspiercing, op me 14de kreeg ik migraine... ik ben nu nog 20 en nog altijd last van, ene periode erger dan het ander, maar er is geen bewijs dat het degelijk door de piercing komt..

Eponastable schreef:
Hoeveel dagen gemiddeld hebben jullie afgezien met de zwelling van een tongpiercing? ik weet dat het afhankelijk is van lichaam tot lichaam hoe die reageert maar was toch benieuwd...

je slist toch wel 2 a 3 dagen, kan zijn dat je totaal niet slist, maar hou gewoon dat aan :j

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 16:48

Sandraaaa schreef:
Ik heb mijn tongpiercing nu precies 10 dagen. Had na ong. 3 dagen geen pijn meer, en na dag 4 ging de zwelling weg.
Wel heb ik nog steeds een iets wat gele aanslag op de tong.. bah,. maar dat zal vanzelf wel weg gaan? :o

Ik laat er straks een kleineren in zetten bij de piercer die hem ook gezet heeft. Want vind die lange staaf toch echt vervelend!

ja aanslag verdwijnt, mijn tong is weer schoon :D mijn onderkant is nog steed niet helemaal genezen maar dat komt omdat ik snachts duim :))

LisaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 17:27

@ xDramaQueen: Ik heb mezelf gedwongen niet te duimen :P Was bang dat dat pijn zou doen. Nu doe ik het wel weer haha :P

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 17:32

Aanslag zit er bij mij nog heel lichtjes op :?
Maar verder alles genezen!

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 22:08

Ik heb helemaal niet last gehad van slissen, dus ook dat verschilt per persoon. Bij mij kwam de zwelling pas na 2 dagen eigenlijk, en was niet echt extreem ofzo. Ik zat dezelfde avond nog aan de pizza :D
Je moet gewoon niet anders dan anders gaan doen. Dus gewoon normaal blijven praten, eten, etc.
Dat spierpijn gevoel heb ik indd ook gehad.

Fiorile

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 23:35

Eponastable schreef:
Ik kom hier even binnenploffen voor diegene die een tongpiercing hebben...

Ik droomde er altijd van om eentje te hebben maar door de ouders en dan door de vriend heb ik het nooit gedaan, nu na mijn 3 jarige relatie die gestopt is, komt deze zin opeens naar boven...

Ik heb ook mijn eindwerk gemaakt over reflexologie 4 jaar geleden, ik heb een afbeelding van de tong gevonden en vroeg me af of dit zou kloppen, lijk wel een nerd nu maar goed :D

Afbeelding

Op de afbeelding wordt te tong gepierct op de plaats waar het hart ligt...

iemand al bij stil gestaan?

Wat maf zeg.... Ik werk in een ziekenhuis en las een keer in een periodiek van een ziekenhuiskrant een artikel dat een tongpiercing inderdaad soms gevaarlijk kan zijn. Iemand met een aangeboren hartafwijking (die het misschien niet eens weet) kan er echt aan overlijden! Stond ook een voorbeeld in van een vrouw bij wie dat gebeurd was. Het fijne weet ik niet meer van het artikel, maar weet wel dat ik dacht: geen tongpiercing voor mij!

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 23:37

pff best eng dan
Durf er zelf nooit 1 te zetten in iederegeval vind me tong ook al aardig dik :P

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 23:43

Als je het fijne er niet van weet waarom vind je het dan nodig om onzin de wereld in te gooien?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 23:53

Helemaal onzin is het niet, het KAN gebeuren. Maar dit zijn zulke uitzonderingen met een kans van 0,0000001% misschien. Door het zetten van een tongpiercing kunnen er bacterien vrijkomen die het hart aan kunnen tasten. Dit is een feit. Maar tot nu toe is het nog nooit tot bijna nooit gebeurd. 1 vrouw moet dan genoeg bewijs zijn dat een tongpiercing gevaarlijk is en meteen een reden om geen tongpiercing meer te laten zetten??!!!

Fiorile

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 23:55

Het is geen onzin. Ik weet niet meer precies wat de betreffende vrouw voor afwijking aan haar hart had. Het krantje is een medisch krantje en geen huis-aan-huis suffertje met onzin erin. Je kan ook gewoon alleen willen horen wat je wilt horen. Het zal niet vaak voorkomen, dus procentueel gezien zal het gerust een redelijk veilige piercing zijn.

Fiorile

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 23:56

Lous schreef:
Helemaal onzin is het niet, het KAN gebeuren. Maar dit zijn zulke uitzonderingen met een kans van 0,0000001% misschien. Door het zetten van een tongpiercing kunnen er bacterien vrijkomen die het hart aan kunnen tasten. Dit is een feit. Maar tot nu toe is het nog nooit tot bijna nooit gebeurd. 1 vrouw moet dan genoeg bewijs zijn dat een tongpiercing gevaarlijk is en meteen een reden om geen tongpiercing meer te laten zetten??!!!

Grappig, zette gelijk met jou een reaktie en komt nog aardig overeen ook!

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 23:56

Aan alle piercings zit risico, zo ook een tongpiercing. Alleen is het niet dat je dagelijks in de krant leest; weer iemand overleden bij het zetten van een tongpiercing.
Het is indd gewoon een heel klein percentage. Het is geen bangmakerij, het is gewoon informeren, wat is daar mis mee?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 23:58

Het gaat me niet om het al dan niet waar zijn van het punt dat een tongpiercing gevaarlijk kan zijn, elke piercing KAN gevaarlijk zijn, anders namen ze niet zoveel voorzorgsmaatregelen. De tong is nu eenmaal "net effe wat anders" dan je oorlel en daar zit nu eenmaal een vrij belangrijke ader. Elke fikse infectie bij een piercing kan zorgen voor bloedvergiftiging en die kan leiden tot de dood, dat zijn bekende feiten. Gezien de tongpiercing dichter bij een slagader zit dan bv die in de oorlel of die in je navel, is het logisch dat de piercing "gevaarlijker" is om te laten zetten.
Het gaat me er om dat je aan komt met een half verhaal. En eigenlijk niet meer precies weet hoe het zat. ;)
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 18-09-09 00:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Fiorile

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 00:00

tja, je kan niet verwachten dat ik 1,5 jaar na dato nog exact weet wat er in een paginagroot artikel stond.....

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 00:00

Dan is het toch juist fijn dat het nu is opgehelderd? Ze wist het niet zeker, niemand kan alles weten :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 00:02

Neen, dat doe ik ook niet, maar vertel het verhaal dan gewoon niet. :) Met wat pech was ze zonder de tongpiercing ook gestorven. :+ Snap je wat ik bedoel?
De meeste hier reageren heel nuchter maar je hebt van die idioten die een dergelijk verhaal meteen voor volledig waar gaan aannemen en die gaan rond gooien dat een tongpiercing letterlijk levensgevaarlijk is want ja die vrouw is er aan gestorven... Maar wat was de verdere situatie van die vrouw?

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 00:04

Gelukkig zijn de nuchteren in de overhand :) Ik snap best wel wat je bedoelt, je hebt altijd een paar van die paniekzaaiers, maar iedereen die dit leest snapt nu wel hoe het zit :D

Maar moet je dan eerst alles tot de bodem gaan uitzoeken voordat je wat plaatst? Gaat wel wat ver niet :=?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 00:06

Als het gaat over of de kleur roze of blauw nu beter bij iemand staat dan hoeft het niet. Wil je een piercing de schuld geven van iemands dood (en dus eigenlijk beschuldig je de piercer van moord.) dan zou ik toch zorgen dat ik alle details op een rij heb.

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 00:08

Je beschuldigt niemand van moord. Als je een piercing neemt, weet je dat er risico's aan verbonden zijn, dus je kan never nooit de piercer de schuld geven :) Hoe triest het natuurlijk ook is dat die vrouw overleden is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 00:08

Als de tongpiercing correct en steriel gezet word kan er geen bacterie gaan die het hart naar de vaantjes helpt. Kortom: het ligt echt aan de piercer. Hoe je het ook draait of keert, die heeft zijn werk niet degelijk gedaan.

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 00:12

Dan nog weet je dat er risico's aan verbonden zitten, en daar teken je ook voor. Althans ik heb er wel voor getekend.
Maar je weet indd niet wat die vrouw nog meer voor dingen had, geen achtergrondinformatie of iets. Maar ik had ook zo'n verhaal gehoord, en het is gewoon een risico, punt. Daar kun je niet omheen, en ik vind niet dat je de piercer daar voor 100% de schuld voor kan geven.