Goed dat het lukt met afbouwen, dat is weer positief. Zelf heb ik met mn slaappillen soms ook meer het idee dat ik er niet zonder kan terwijl het misschien wel zou lukken maar dan denk ik er teveel bij na en dan slaap ik niet.
PW: knap dat je al bezig bent met afbouwen, moet wel een goed gevoel geven of niet?
CIV: Moeilijk hoor, kan er geen zinnig advies over geven eigenlijk.. Maar goed, als je het nodig hebt moet het maar toch?
koi
Geplaatst: 20-08-09 22:56
Zal mn bedje eens gaan opzoeken, slaap lekker, hoop dat het lukt PW en Angela, hopelijk wordt deze nacht voor jou ook beter.
Geeft niks, weet soms zelf ook niet wat ik moet doen maar we komen er wel, stapje voor stapje schuiven we vooruit.
Pollewoppy
Geplaatst: 20-08-09 22:56
Dat is het punt. Heb ik ook last van. Als je er van te voren al tegen op gaat zien en over na gaat denken, heb je inderdaad grote kans dat je moeilijk in slaap komt. En dat wéten we wel, alleen is het zo moeilijk om te veranderen
Ben inderdaad wel blij dat het afbouwen nu goed gaat. Heb in maart / april al eerder geprobeerd af te bouwen (omdat het eigenlijk een middel is voor kortdurig gebruik en ik er al 8 mnd aan zit), maar dat ging niet goed. Het voelt inderdaad weer als een stapje in de goede richting dat ik dit aan het afbouwen ben. Ach en van de AD kom ik op den duur ook wel weer vanaf.
Dat is ook zo. Ben wel een stukje positiever geworden en voel me ook wel weer wat sterker Mijn begeleider waarschuwde me van de week wel voor een terugval. Maar dat zien we dan wel weer, dit heb ik alvast!
Jij bent trouwens ook goed op weg en ik hoop dat je net zoveel aan de deeltijdbehandeling gaat hebben als ik heb. Dat je dan net zulke sprongen vooruit gaat maken als ik. Maar daar heb ik alle vertrouwen in. Je bent gemotiveerd genoeg.
Ik ga zo ook mijn bedje opzoeken. Anders kom ik er morgenochtend weer moeilijk uit.
Gek he? Was een intensieve dag voor je. Slaap lekker en tot morgen!
koi
Geplaatst: 21-08-09 10:27
Lekker geslapen samen? Ik niet zo, had weer last van nachtmerries, was eerst gaan slapen zonder slaappil maar later toch maar 1 in genomen. Vanmorgen een beetje uitgeslapen en zo boodschappen doen, verder nog geen plannen voor vandaag, jullie?
koi
Geplaatst: 21-08-09 13:51
Zo het is rustig hier, ik kwam vanmorgen in de winkel en het pinpasje deed het niet , het is teveel beschadigd en gelukkig heb ik nog meer pasjes maar ik voelde me wel even ongemakkelijk. Verder eigenlijk nog weinig gedaan vandaag, voel me een beetje lamlendig en ik kan me er niet toezetten. Vanavond bij ma eten, die gaat trouwens 2 Falabella's kopen dus als iemand nog een goed adresje weet hier in de buurt of juist een slechte dan hoor ik het graag.
Ik heb vanmorgen een beetje uitgeslapen en toen heb ik de was gedaan en wat opgeruimd. Daarna ben ik naar stal gegaan, maar daar was niemand. Ik heb de stallen en de rijbak gemest en toen ben ik bij Garuna in wei gaan zitten.
Heerlijk genieten, ze komt echt bij me staan grazen en af en toe knuffelen. Toen ik naar huis wilde gaan, kwam de eigenaresse net thuis en toen heb ik nog een kopje thee gedronken.
Ik heb daarna broodjes gehaald en heb gebakken appel op broodjes gemaakt. Daarna kwam mijn nieuwe telefoon binnen. Ik ben helemaal blij ermee!
Ik hou nu dagelijks lijsten bij wat ik doe en wat dat met mijn stemming doet. Wel erg confronterend. Ik denk dat ik niks doe, maar ik doe dus best wel wat op een dag.
CIV: stom is dat he, dat je je nog zo onzeker kan voelen bij zoiets kleins. Ik heb dat ook. Ik ben nog lang niet overal op mijn gemak. Dat zie ik trouwens heel goed terug in mijn lijsten.
Meiden ik ben in de buurt, maar heb het even heel erg druk.. Ik ga zo met mama en papa nog even eten en morgen vertrekken ze, dus ik ben morgen middag denk ik hier weer te vinden, ga nu de laatste uurtjes genieten!
Ik denk aan jullie. sorry dat ik even niet reageer. Knuffel vanaf hier!
Pollewoppy
Geplaatst: 21-08-09 17:06
Zo hier ben ik ook. Vanmorgen weer dagbehandeling gehad. Ik was erg moe en moest gewoon moeite doen om wakker te blijven tijdens de cursus vrijetijdsbesteding. Toen ik thuis kwam even een broodje gegeten en op de bank gegaan. Lekker een paar uurtjes geslapen, had ik blijkbaar even nodig. Verder voel ik me wel aardig goed. De spanning van gisteren is gelukkig gezakt.
De eigenaresse van de paarden belde net om te vragen of ik zondagochtend kon voeren en de paarden kon doen. Ze zijn een nachtje weg. We mochten ook wel in hun huis. Denk dat we dat gaan doen. Is wel even leuk en één nachtje is voor mij mooi overzichtelijk en dus goed te doen.
Verder kreeg ik vandaag een vrief van het UWV. Ik mag op komen draven 31 aug. Spannend. Zo voor mijn eigen rust vast kijken of ik alle papieren heb die ik mee moet nemen. Zie er meteen al tegen op. Komt omdat ik niet weet wat ik er van kan verwachten. Nou ja, het hoort er nou eenmaal bij. Mijn vriend gaat in ieder geval mee en ik hoop dat ik een aardig iemand tref.
Pilipa: Hoe gaat het verder met je behalve dat je druk bent?
Angela: Je bent druk geweest bij de paarden, maar het klinkt wel relaxed. Goed dat je een lijst met je stemming bijhoudt. Heb ik ook een tijdje gedaan. Is best verhelderend. Voor mij was het ook vooral goed om te zien dat ik toch meer onderneem dan ik zelf denk. Ik ben ook wel een beetje een alles of nietsdenker en denk daardoor ook gauw dat ik 'niks' doe, terwijl dat best meevalt.
CIV: Balen van je pinpas, gelukkig had je nog anderen, maar ik zou me ook ongemakkelijk voelen in de winkel. Wat vervelend dat je je lamlendig voelt. Lukte het om er een beetje aan toe te geven? Zulke dagen horen er helaas gewoon bij. Wat leuk dat je moeder twee falabella's gaat kopen. Ik heb geen ervaring met zulke kleintjes..
Spannend PW, hou je ons op de hoogte over het UWV, weet ik een beetje wat me te wachten staat. Wat leuk dat je op de paarden gaat passen! Toch een kleine vakantie?
Trouwens, morgen heb ik eigenlijk afgesproken met oudklasgenoten (vriendinnen noem ik het niet meer) om te gaan BBQen. Maar ik heb nog steeds niks gehoord om af te spreken..
Ja hoor, typ ik een heel verhaal, druk ik op verzenden zegt ie dat de pagina niet beschikbaar is. Nieuwe poging dus..
Wat vervelend dat je nog niks gehoord hebt. Juist nu is het fijn om te weten waar je aan toe bent. Heb je er wel zin in of zie je er tegen op? Voor mij kunnen zulke dingen nog heel dubbel voelen. Aan de ene kant kan ik er dan wel zin in hebben, maar aan de andere kant zie ik er dan vreselijk tegen op. Lastig is dat. Maakt een keuze maken zo moeilijk. Hopelijk hoor je snel wat.
Ik hou jullie uiteraard op de hoogte van het UWV. Vind het echt zo spannend. Weer een nieuwe fase in. Gelukkig heb ik alle papieren volgens mij voor elkaar. Vorige week bij de bedrijfsarts een hele stapel papieren meegekregen die ik nodig heb, dus dat is wel fijn om die te hebben. Ga alles wel kopieëren, zodat ik het zelf thuis ook hou. Zie het al gebeuren dat ze het kwijtraken ofzo.Verder had ik laatst al het een en ander op papier gezet voor als ik een oproep zou krijgen. Heb een lijst met klachten en wat ik tot nu toe heb gedaan voor mijn herstel. Zijn er nog meer dingen die erbij moeten volgens jullie?
Oppassen op de paarden voelt inderdaad altijd een beetje als vakantie. Ze hebben een grote tuin erbij met uitzicht op de wei. Wat wil je nog meer. Ik pas altijd op als ze een weekendje weg zijn of op vakantie gaan. De laatste paar keren was het echter geen succes omdat alles me teveel was. Dit is maar één nachtje en daarom mooi te overzien. Dus ik zie het wel zitten nu Morgenmiddag weg en zondagmiddag weer terug. Mijn vriend gaat ook mee, kunnen we gezellig samen de paarden doen.
koi
Geplaatst: 21-08-09 21:16
Angela, je bent goed bezig geweest vanmorgen, wat fijn dat je zo'n band met Garuna hebt. Vind het ook wel een goed idee dat je opschrijft wat voor gevoel je bij dingen krijgt, is dat voor therapie? Hopelijk krijg je veel fijne gevoelens. Weet niet wat ik zou doen mbt je oud klasgenoten? Het is leuk maar wat schiet JIJ er verder mee op? Het kost je veel energie en je ziet ze misschien nooit meer? Zelf probeer ik minder (geen) energie meer in zulke zaken te stoppen, besteed het liever aan mn echte vriendinnen maar ik snap het wel dat je twijfeld.
Pilipa, hoe voel je je?
PW, leuk dat je voor de paarden mag zorgen en er gelijk een "korte vakantie" van maakt. Alvast succes bij het UWV, bij mij viel het gesprek toen erg mee, ze waren erg begripvol en ik heb hier meer van deze ervaringen gelezen. Hoop dat het voor jou ook meevalt.
Hier gaat het wel oke, vanmiddag heb ik nog even geslapen, was even nodig denk ik en ik heb er maar aantoe gegeven. Vanavond bij ma gaan eten en we hebben lekker met de hond gewandeld. Nu weer thuis, dat alleen thuis zijn went niet vrees ik.
koi
Geplaatst: 21-08-09 22:58
Het was rustig hier vanavond, hoop dat dat een goed teken is, ik gun het jullie. Ik zal eens naar bed gaan, slaap lekker en tot morgen. Angela, mocht het doorgaan morgen, veel plezier, hoop dat het meevalt.
koi
Geplaatst: 22-08-09 10:35
Goedemorgen dames, beetje geslapen? Ik had een gekke droom, droomde dat ik een weekendje weg was met iemand die me heel dierbaar is (maar inmiddels overleden), we hebben over vanalles gesproken, erg raar, voel me nu ook nog een beetje vreemd. Ga zo poetsen en vanmiddag komt er een vriendin langs, vanavond uiteten met een andere vriendin. Jullie nog plannen?
wat een mooie foto, lief dat oortje naar jou gericht. Heeft je vriend die genomen? Hoe is het verder met je?
koi
Geplaatst: 22-08-09 17:55
Ben net in bad geweest en dacht iets te voelen in mn borst, of er iets knapte (aan het hart) kreeg weer bijna een paniekaanval, voel me nu nogsteeds gespannen. Stom dat een mens kan denken dood te gaan maar wel erg vervelend, hoop dat het meevalt. Ging vanmiddag is een vriendin langs geweest en toen hebben we het er nog over gehad hoe snel het leven klaar kan zijn, misschien dat dat er ook mee te maken heeft. Ik vind het in ieder geval weer erg beangstigend.
koi
Geplaatst: 22-08-09 22:19
Nou, ik ben de enige deelnemer op dit moment maar ik plaats toch weer iets want ik wil het even kwijt. Ben vanavond gaan wokken met een vriendin, was wel gezellig maar ik had veel last van spanningsklachten, pijn op de borst en ik heb buikpijn maar dat had ik daar vorige x ook. Komt door die paniekaanval, dat raak je dan weer even niet kwijt. Zie er tegenop om naar bed te gaan om dat ik de laatste nachten alleen maar nachtmerries heb. Hoop hier nog iemand te spreken. Hoe was jullie dag?