Verstandig afvallen voor jojo-ers: deel lll

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 09:05

Bonechi_ schreef:
Goedemorgen!

Afvallen schiet niet echt op, hoewel ik me netjes gedraag. Ik eet s ochtends en s middags brood en s avonds vaak wel of wat aardappeltjes of rijst of pasta.
Het lijkt me dus geen onverstandig experiment om wat koolhydraten te minderen. Ik sport ook, dus moet er wel wat binnen krijgen, maar wil wel minderen.

Als ontbijt eet ik nu kwark (biogarde) met een appel en een kiwi. Maar mijn inspiratie voor lunch en avondeten is ver te zoeken als je granenproducten + piepers/rijst/pasta wilt laten staan.

Iemand goede suggesties of tips?

Maak als lunch een lekkere salade! Maar pas op met koolhydraten skippen, want anders ga je als je klaar bent met lijnen weer netjes aan de boterbammen en is je lichaam daar niet meer aangewend en zet dit meteen om in extra kilo's. Maar mijn mening is dan ook dat je beter gewoon normaal kan blijven eten en geen 'normale' dingen gaan skippen!

arabella2000

Re: Verstandig afvallen voor jojo-ers: deel lll

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 09:13

ik zelf ga maandag of eind deze week beginnen met het atkins dieet, in de eerste paar weken eet je daar maximaal 20 gram koolhydraten, vooral gehaald uit groenten, en daarna mag je opbouwen met 5 gram koolhydraten per week, dan weet je ook waar je juist heel erg van bijkomt en waar niet, en voor mij dus ook waar ik buikpijn van krijg en waarvan niet. LEt wel op, je mag hier dus geen brood, aardappelen, rijdt, pasta of melkproducten bij.
WEl mag je vanaf de tweede fase kwark(na een tijdje opbouwen)

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 09:16

Het probleem is dat ik met 'normaal eten' geen fluit afval. En mijn normale schema is dan ongeveer:
o: 2 brood
t: fruit
l: 3 brood
t: fruit
a: pasta/rijst/piepers met vlees of vis en voldoende groente

en daarbij drink ik alleen water en thee... Ik verlies geen gram...
Ik wil ook niet alles skippen, want ik weet dat je lijf kh nodig heeft. En dat het een haalbaar verhaal moet blijven. Maar ik heb overdag zittend werk, dus die broodjes worden lekker omgesuikerd terwijl ik achter de pc zit ;)

Salade klinkt goed, we hebben ook een salade bar, maar die druipt van de mayo en dressings. Verder is dat zo lastig op het werk. S avonds merk ik dat ik met ene berg groente en een stukje vis echt te weinig heb. Dat is zo verteerd en dan wordt ik flauwtjes als ik nog moet sporten

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 09:26

Okay, dan is inderdaad je middag brood vervangen door salade niet zo dom en probeer in de ochtend ipv 2 boterhammen gewoon 2 stuks fruit en 2 crackers ofzo! Of een shake met havermout en vruchten ofzo :)!

Salade maken is heel makkelijk, neem er dan nog 2 crackers bij en dan moet het denk ik wel lukken. Van groente mag je zoveel als je wilt hoor, is alleen gezond en zitten bijna 0 kcal in! Pas alleen op met kaas, spek en dressing! Ook lekker handje noten erover, erg gezond!

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 09:29

Iemand tips om een salade lekker te houden op het werk? Ik heb wel een koelkast, maar alles verlept zo snel...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 10:11

Bonechi, wij kunnen elkaar de hand geven he? Ik eet ook ongeveer dat op een dag, gewoon gezond eetpatroon is dat. Maar afvallen? Ho maar.
Ik hoor vrijdag trouwens wanneer ik onder het mes ga, spannend!!

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 10:18

Ja Suzanne F. wij hebben ook diezelfde bouw waar maar niets aan verandert... ;)

Je word er wel een beetje moedeloos van. Ik zie mensen om mij heen crashen en afvallen, denk je het verantwoord te doen... werkt het niet... Ik zie ook mensen 2 keer zoveel eten en afvallen trouwens... Hopeloos...

Ik vind ook in principe niet dat ik lijn. Ik eet gezond. Maar het zou wel prettig zijn als mijn figuur zich daar naar aanpast :+ Nu dan maar eens experimenteren met minder kh, maar dat voelt nu al meer als lijnen.

Mijn schema voor vandaag:
o: biogarde met kiwi en appel
t: appel
l: lastig... soepje en salade ofzo?
t: banaan (ligt hier nog te liggen, loop ik er wel af ;)
a: kabeljauw filetje met boontjes en nog wat groentjes in een wokkie

b: stallen mesten en paardrijden.

Trouwens... ik ben in cm plaatselijk 3 keer zo dik geworden... dazenbeet :S

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 10:22

Ja ik val alleen af als ik echt ga lijnen en dat lijkt meer op crashen dan op lijnen.
Als je ziet wat ik dan moet eten om af te vallen... bijna anorexia-achtig.

Op zich kan ik redelijk leven met mijn lijf, alleen de bovenbenen niet. Daar ga ik dan ook wat aan laten doen. Misschien kan ik daarna de obsessie voor eten wat laten varen.
Ik groei trouwens op mijn armen uit de kluiten joh! Door die bodypump, ik krijg echt spierballen hahaha. In plaats van slanker word ik alleen maar steviger.

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 10:26

Hahaha dat had ik ook. Nu loop ik vooral nog hard en rijd ik paard, maar mijn hele bovenlijn met schouders en armen is breder geworden....

Ik heb ook last van mijn benen. Schuurt ook. Ik zie mensen met 4 maten groter die daar geen last van hebben :( Dus nu lopen tot ik een ons weeg ;) en weer wat nieuws.

Misschien dat ik als ik verhuisd ben dat vacusteppen eens ga proberen

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 11:23

Ik heb hetzelfde probleem dames....
Met "normaal" eten val ik niet af.
Ik moet ook echt lijnen... veel mensen zijn er op tegen maar bij mij helpt eigenlijk alleen Sonja Bakker...
En een hoop nog slechtere dieeten die ik in het verleden gevolgd heb maar Sonja is voor mij het beste vol te houden en veel varriatie en speciale gerecht waardoor het makkelijker is vol te houden.

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 11:33

Ik zie net dat ze broodje zalm hebben in de kantine vandaag... nou is de gerookte variant niet de gezondste.. maar wel erg lekker...

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 11:41

Loesss schreef:
@ Joonsel, 1,5 tot 2 kilo per week is echt erg veel. Voor gezond afvallen moet je echt maximaal 1 kilo aanhouden per week, kans op crashen en zometeen weer volop aankomen is extreem groot in jou geval.... sorry!

Ik wil nog minmaal 400 gram voor 16 augustus, want dan ga ik ook naar Kos :D!

Dat zal wel meevallen ;) Heb fases (zit nu nog in fase 1) en ga in elke fase weer wat erbij nemen, zoals extra vlees/vis en fruit en koolhydraten. Gaat heel geleidelijk en ik schat de kans dat ik ga jojo-en erg klein ;) Ook omdat ik eerst gewoon een slecht eetpatroon had, niet ontbijten ed. En dat ga ik echt veranderen. Kijk, als ik meteen weer zou eten als ik eerst deed, dan gaf ik je gelijk, dan kom je inderdaad aan. Maar dat ben ik absoluut niet van plan en als ik straks weer zover ben dat ik normale voeding mag, dan ga ik ook verder met gestructureerd&goed eten.

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 11:43

Iris1702 schreef:
Ik heb hetzelfde probleem dames....
Met "normaal" eten val ik niet af.
Ik moet ook echt lijnen... veel mensen zijn er op tegen maar bij mij helpt eigenlijk alleen Sonja Bakker...
En een hoop nog slechtere dieeten die ik in het verleden gevolgd heb maar Sonja is voor mij het beste vol te houden en veel varriatie en speciale gerecht waardoor het makkelijker is vol te houden.

Ik heb ook een aantal weken SB gedaan, maar dat vond ik niet vol te houden, steeds honger! Daarna ben ik ook veel meer bijgekomen dan dat ik kwijt was geraakt.

Heeft je lichaam niet gewoon weinig nodig? ;)

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 12:35

ik heb geen honger hoor Joonsel

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 12:39

Ik val niet af, ik beweeg niet genoeg.
Het probleem bij mij is dat ik nogal mensenschuw ben en wat andere gedoe'tjes heb, vandaag ben ik doorverwezen naar het GGZ en weet zeker dat ik over een tijd wel naar de sportschool oid durf te gaan.
Ik ga er gewoon over heen komen. :)

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 12:40

Iris; dat verschilt ook van persoon tot persoon. Ik zeg alleen dat ik wel altijd honger had toen ik SB deed :)

Puissance; Goede instelling! +:)+

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 12:54

lunch is toch broodje zalm geworden en een waldorfsalade

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 14:38

Lekker Bonechi.....
@Iris, zelf heb ik ook SB gedaan, ben er mee gestopt omdat ik op dag 5 te moe was ene been voor het andere been te zetten, ik kreeg echt te weinig energie binnen, zo zie je maar weer voor de 1 werkt het voor de ander werkt het totaal niet.

Ik ga het afvallen toch echt even een week of 2 in de vrieskast leggen....... ben zo geobsedeerd geraakt door beweging, verantwoord en via vast ritme eten en mijn overgewicht.....
Daarbij heb ik op dit moment zoveel rugpijn dat sporten, paardrijden e.d. er even niet in zitten......

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 15:06

Ooh ik heb hetzelfde Als Suzanne F en Bonechi! Ik eet normaal en ik val niet af. Nu zwem ik 2x in de week 40 banen erbij en er gebeurt nog niks. Voor mijn gevoel word ik alleen maar fluberriger!
Ik weet ook echt dat ik niet zonder minder eten kan, dan ga ik juist snaaien. Nu eet ik dus nooit na mijn avond eten want dan kan ik mij op de 1 of andere manier wel onder bedwing houden, maar overdag niet.
Ik moet echt minder brood eten en dat laten vervangen door iets anders wat voor mij erg vol voelt. Erg vervelend als je nog thuis woont wat betret "boodschappen". Mijn moeder eet ook gezond, dwz geen vette dingen enz. Maar dat zijn niet de producten die ik wil. Ik kan wel sla gaan halen en tomaten enz, maar andere eten dat op en ik grijp mis, en daarbij komt dat ik het erg vreemd vind om als thuiswonende steeds mijn eigen boodschappen te doen hihi.
Ik móet wel echt gaan veranderen. Hebben jullie niets iets van een goed vast rooster met afwisseling waarbij je gewoon écht een vol gevoel blijft houden??

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 15:54

Ik ben ook veeeel meer gaan sporten de laatste 2 jaar en ook in cm verlies ik niets.

Kun je niet met je moeder overleggen dat je tussen de middag graag een tomaatje op je brood wilt en vragen of zij dat meeneemt? Of s ochtends biogarde eten ofzo? Ze zullen het toch wel aan willen moedigen als je gezond wilt eten?

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 16:31

Jezus christis, ben bij ouders thuis en kasten liggen weer vol. Heb alweer 4 handjes chips op, dit moet stoppen! Dus vanaf nu niks meer!

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 16:32

Kom op Loesss... zo lekker zijn ze ook niet!

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 16:35

Tja Loes ik ken het.... moet zo mijn dochtertje ophalen bij opa en oma en mag meteen mee bbqen... heerlijk maar ietsie minder voor de lijn!

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 17:17

Gelukkig daarbij gebleven, nu naar vriendje en daar koken, dus schade is berperkt!

Maar helaas waren ze wel heel lekker. CHips is echt mijn grootste verleiding!

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 18:01

Nouja in dat geval goed dat je wel van je zonde genoten hebt! ;)