Nou ja, je kunt het maandag gewoon zakelijk houden toch? Kan me voorstellen dat je nog even geen zin hebt om het uitgebreid over je klachten te gaan hebben. Maar je hebt een baan aangenomen voor 20 uur en je hebt bewust niet voor meer uren gekozen, omdat je nog andere bezigheden hebt (paarden etc). En je wilt juist alles goed kunnen doen. Zoiets zou je kunnen zeggen. En dat het niet betekend dat je er geen tijd in wilt steken en wilt leren, maar dat je die tijd gewoon nodig hebt en je daarom juist een baan van 20 uur hebt gekozen. Beetje warrig misschien zo. Ben ook een beetje moe haha. Lijkt me wel moeilijk als je oma dement wordt en ze dus helemaal niet meer ziet dat je je best doet en blijft komen. Dan vraag je je soms wel af waar je het voor doet denk ik...
Ik ga slapen. Welterusten!! (en gewoon wat nemen he CIV als het nodig is..)
koi
Geplaatst: 06-06-09 22:59
Slaap lekker, ik zal nog wel even beneden blijven. Zal het doen maar meestal red ik het gelukkig wel zonder. Jij ook goed opjezelf passen en tot morgen
koi
Geplaatst: 07-06-09 10:19
Beetje geslapen dames? Ik niet zo maar ik heb me er al bij neergelegd, heb niets meer ingenomen want ik moet straks nog met de auto weg. Ga vanmiddag bij mn ma lunchen en daarna de auto's wassen. Wil ook nog even langs stal rijden maar of dat lukt . Thuis moet er ook nog het een en ander gebeuren, grrr het is druk. We zien wel hoever weg komen, geloof toch niet dat het gaat lukken alles te doen.
Hebben jullie nog plannen voor vandaag? Hoop dat jullie je allemaal goed voelen vandaag en daarom niet hier zijn.
Morgen! Ik heb wel goed geslapen, maar voelde me bij het wakker worden niet zo fijn. Dus heb maar heel rustig aan gedaan en nu gaat het wel weer. CIV, wat neem je dan om te slapen dat je daar overdag nog last van hebt?? Ik neem zelf altijd oxazepam, maar ik nam dat ook altijd voor ik ging werken en tijdens het werk de laatste tijden. Ik word er niet duf van en rijd ook altijd gewoon zelf. Maar misschien is het bij mij omdat ik anders zó veel spanning heb, dat het met een oxa normaal wordt ofzo.... Veel plezier bij je moeder zo!
RodeoRoxy
Geplaatst: 07-06-09 11:53
@PW: ik moet wel werken anders kan ik de studie niet betalen. Hoop dat als ik straks geslaagd ben mezelf even helemaal kan neerleggen. Even echt helemaal niks doen en bijkomen van alles. @ CIV en Sifra: dank jullie, ja jullie zijn echt super. Zit hier ook met tranen in mn ogen te lezen. Eindelijk mensen die me echt begrijpen en niet alleen maar roepen van komt wel goed, even doorzetten. Ben mn opleiding ook al bijna kwijt, zit op het randje en daarom MOET ik deze maand slagen. @Samantha: oeh spannend zeg van het huisje *gaat duimen*
Ben gisteravond naar een concert van Guus meeuwis geweest. Heb er gelukkig toch wel van kunnen genieten, even alles opzij kunnen zetten. Pfff merk wel dat het veel moeite kost hoor. Ben nu ook helemaal kapot. Mn plannen voor vandaag is weer met de studie bezig gaan.
Hebben jullie trouwens ook steun aan jullie paardje?
RodeoRoxy: Snap dat je opleiding héél belangrijk voor je is, maar probeer ook je rust te pakken en zorg goed voor jezelf. Anders gaat het én met die opleiding niet lukken én zit je zelf straks dik in de problemen. Wat voor opleiding doe je eigenlijk? Zal wel voor je duimen dat je het allemaal gaat halen. Fijn dat je je gedachten even hebt kunnen verzetten bij het concert. Ik word al paniekerig als ik alleen al aan een concert denk haha Ik ben wel blij dat ik mn paardje heb idd, het geeft toch een bepaalde structuur. Nou is mijn knollie niet bepaald een knuffel en ze kan ook niet meer gereden worden (heel rustig aan buiten hopelijk in de toekomst weer). Maar vind het wel fijn om lekker te poetsen en te zorgen dat ze er netjes bijstaat. Ze heeft er echt wel voor gezorgd dat ik iig mn huis uitkwam!
Ik studeer mondzorgkunde (mondhygieniste). Vind het vak wel erg leuk maar merk wel dat ik de laatste tijd meer moeite heb met de omgang met de mensen. Raak sneller geirriteerd. Als iemand bijvoorbeed in de stoel komt zonder te poetsen dan reageer ik hier vrij heftig op wat niet professioneel is. Voorheen maakte ik me daar niet druk om.
Fijn he dat er dan iemand altijd voor je is, waar je heen kan gaan en heen moet gaan ook idd. Ik vind het zelf ook heerlijk vind om met saffier bezig te zijn.
Maar kan het me wel voorstellen, het is ook ranzig natuurlijk! Maar kan het zelf ook merken, als ik niet goed in mn vel zit ben ik ook veel sneller geirriteerd ed. Heb je een eigen paardje?
Ja het is ook wel vies hoor maar je hoort op zo'n moment wel professioneel te blijven. En vragen of ze in het vervolg wel even willen poetsen. Niet gaan uitvallen van gadver had je niet kunnen poetsen? Dat is wel zo netjes ... waarderen de mensen niet echt.
Nee heb geen eigen paardje maar beschouw hem wel als zodanig. De eigenaresse komt soms 3 keer in de week, soms 2 keer per half jaar. Daar is geen touw aan vast te knopen. Ze doet dan ook enkel de stal. Ik probeer zo vaak mogelijk naar hem toe te gaan maar meestal blijft het bij 2 a 3 keer in de week. Soms word de stal dus 4 dagen niet gedaan...
PW wat is er aan het hand? Duurt het wachten tot de opname je te lang?
PW, voel je je vooral depressief? Morgen heb je het gesprek toch? Je moet nu echt even de tijd door. Is je vriend thuis? Gewoon doen wat voor jou nu het beste voelt hoor (al voelt het wss allemaal poedersuiker)
RodeoRoxy, wel fijn als je hem als je eigen kunt beschouwen, maar vervelend dat je niet echt op de eigenaresse kunt bouwen. Hij staat niet in volpension dus? Je kunt echt veel steun hebben aan een paard he, heb dat ook wel met de honden trouwens..
koi
Geplaatst: 07-06-09 17:09
Vanmiddag bij mn ma geweest, we zijn met mn auto naar de wasserette gegaan. Hij gaan wassen maar geeft ie geen water meer straks heel mn auto onder krassen:=, gelukkig viel het allemaal mee maar het was wel even stressen. Doe dat ook anders nooit. We zijn nog bij mn (demente) oma geweest wat zeer vermoeiend is. Daarna nog naar mn paardje, ze riep toen ze me hoorde, was lief. Heb haar lekker even gepoetst, het was erg slecht weer hier dus ik was blij dat ze binnen stond. Zo nog even snel stofzuigen en bij mn pa gaan eten. Hoorde net dat ik het pakketje van mn vriend zelf "even" naar de basis moet brengen maar wanneer ik dat moet gaan doen??
Sifra, ik heb slaaptabletten van de dokter en daarnaast alprozolam, oxazepam kan ik niet tegen (kreeg ik zware nachtmerries van). Beide kunnen de rijvaardigheid beïnvloeden en ik heb altijd begrepen dat je niet met deze medicijnen op mag rijden omdat je dan niet verzekerd ben (zelfde als met drank) daarom neem ik ze niet in, ben altijd bang dat ik dan iets krijg. Wel fijn dat jij er niet zoveel last van hebt. Hoe voel je je nu? Nog bij je oma geweest?
RR, gelukkig heb je over een maandje rust, gaat het wel lukken. Probeer dan de dingen die je moet doen te doen en hou je verder een beetje rustig (weet het is moeilijk) maar anders kun je straks niet meer ontspannen als je straks tijd voor hebt en dat is ook niet fijn, spreek uit ervaring. Heb wel steun aan mn paardje maar kan er helaas nog niet zoveel mee, ben nogal angstig. Lukt me ook niet altijd om er voldoende tijd voor te maken, wat ik erg vind Probeer je niet te druk te maken om de gebitjes van de patienten, er zijn zoveel belangrijkere dingen in het leven. Het is hun mond, wees blij dat je er niet met je tong in moet
PW, gaat het al iets beter met je? Wat vervelend dat je je zo rot voelt Gelukkig weet je morgen weer, zal voor je duimen dat ze je snel helpen.
Pollewoppy
Geplaatst: 07-06-09 17:49
@ Sifra: idd voel me hartstikke depressief. Somber, leeg en lusteloos. Ben net m'n bed weer uit. Voel me wel wat beter dan daarvoor. Mijn vriend is wel thuis, gelukkig reageerde hij (weer) heel lief. Hij kwam zelfs nog even drinken brengen. En hij maar druk zijn in huis. Toppertje. Hoe is het verder met jou?
@ RR: Ik heb ook zelf geen paarden, maar beschouw ze ook een beetje als van mijzelf zo lang kom ik er al. Bij mij kan de eigenaresse er zelf even niks mee door een gebroken been. Ik haal er momenteel alleen geen eens meer voldoening uit, dat is wel heel vervelend. Mijn hond gelukkig nog wel. Die sleept me er af en toe echt door heen.
@ CIV: Drukke dag heb je Wel lekker dat je weer even bij je paardje geweest bent. Leuk dat ze je riep. Dat doet je vast wel goed. Hopelijk heb je van de week even tijd om langs de basis te gaan om het pakketje weg te brengen. Ik moet ook nodig de auto wassen. Denk ook dat het weer de wasstraat wordt. Voor mijn burnout / depressie waste ik de auto altijd met de hand en gemiddeld 1x in de week. Nu red ik dat niet meer
PW: Meiske, let alsjeblieft goed op jezelf! CIV: Ook jij goed op jezelf letten het, meid, werk jezelf niet over de kop. Vind het heel knap als je iets durft te zeggen op je werk.
RR: Neem je rust waar je kan, meid. Vervelend van de eigenaresse van je verzorgpaardje.. Lijkt me moeilijk om op in te spelen.
Sifra: Hoe gaat het nu met je? En met je familie? Nog veel last gehad van hyperventileren?
Samantha: Gaaf!!! Ik duim voor je!!!
Oei, en de rest ben ik vergeten... Sorry dames..
Gisteren een druk dagje gehad. Om 10 uur waren vrienden bij ons. De mannen gingen in de tuin werken, en wij gingen naar Venlo winkelen. We zijn om 11 uur weggegaan, en om 3 uur waren we terug. Uiteindelijk zijn ze rodn half 5 weggegaan. Het was me veel te lang. Ik voelde me zo gespannen, en opgefokt dat ik even in bed ben gekropen en ik heb geslapen tot half 7. Toen had mijn vriend frietjes gebakken.
's avonds hadden we een verjaardag van Pascal zijn vader. Ik ging er al met een opgejaagd, gespannen gevoel naar toe. Niet fijn dus. We waren er rond 8 uur, en ik was alleen maar bezig met hoe laat ik naar huis kon. Er waren kennissen van ons, maar die praten niet meer tegen mij. Tegen mijn vriend nog wel. Door mijn HSP pik ik haarfijn op wat ze denkt, als ze naar mij kijkt, en al haar boze blikken.. Ik voelde me zo rot.. Uiteindelijk ben ik ergens anders gaan zitten, toen ging het wel weer. Om half 12 zijn we naar huis gegaan, omdat ik het echt niet meer trok. Ik voelde het borrelen, zo veel spanning.
Eenmaal thuis, nou ja onderweg al, barste de bom. Een fikse woedeaanval, die ik al een hele tijd niet meer heb gehad. Ik was zo link! Ik sloeg helemaal door!
Ik snap gewoon niet wat ik die vuile *piep* heb misdaan, waarom ze zulke verhalen over mij verteld. Ze verteld bijvoorbeeld dat mijn vriend niet meer bij hun op bezoek mag komen van mij... En dat doet zo'n pijn...
Nou ja, een slechte nacht dus.. Vanmorgen heb ik dit gedaan: [AR-ITP] Schrikparcours Groesbeek. En nu zit ik lekker op de bank. Dadelijk mijn vriend ophalen bij het honkbalveld. Ik ben helemaal gaar..
Heb woensdag laatste bijeenkomst van dit studiejaar met mijn basisgroep. Er is gevraagd om iets mee te nemen wat mijn schooljaar typeert. Ik zat zelf te denken aan een emmertje vol water wat mijn tranenemmer voor moet stellen, maar vind t wel erg 'direct'. Als ik dat zo aan de man breng ga ik over mn grens heen. Heeft iemand een idee hoe ik met een voorwerp kan laten zien dat mijn jaar overspannen, paniekerig, en zwaar verlopen is Ik weet t zelf even niet.. mag ook wel positieve noot in zitten, maar wel voornamelijk dat ik me door dit schooljaar heen heb moeten vechten..
Nou, Petulan, ik vind het idee van een tranenemmer eigenlijk een heel goed idee. Misschien is een potje met een deksel iets, dat je alles in je potje stopt en dat je potje overstroomd?
Hoezo denk je dat je dan over je grens heen gaat? Zou het niet onwijs opluchten?
RodeoRoxy
Geplaatst: 07-06-09 19:03
@Sifra: de stal word niet gedaan, verder krijgt hij alles. De staleigenaren weten ook van de situatie en houden saffier ook goed in de gaten als ik er niet ben of weg ben. Baal er ook echt van dat de eigenaresse nooit komt maar ze heeft gewoon altijd wel iets. Dan weer visite, dan weer rugklachten, dan weer een scheiding, dan moet ze weer werken enz. Met rijden hebben we ook al een tijd een dip. Ik probeer echt wel 3 keer in de week te rijden maar ben al blij als het me 1 keer lukt. Ben vaak zo moe 's avonds dat ik er gewoon geen zin meer in heb. Dit vind ik er sneu. Heb liever dat hij naar een plekje gaat waar hij meer aandacht krijg. @CIV: Zo lekker druk vandaag dus. Wat voor auto heb je? Kan me wel voorstellen dat het stressen was toen er geen water meer kwam. Ga je vaak naar je oma toe? Ik weet niet in hoeverre ze dement is maar kan me voorstellen dat dit niet leuk is en vermoeiend. Heb je verder wel even lekker wat rust kunnen nemen? ik hoop echt dat ik de rust dan kan vinden, het lukt me momenteel niet. Ben steeds erg moe, maar toch als ik op bed lig kan ik niet rustig slapen. Haha ben nog niet 1 patient tegen gekomen waar ik mijn tong wel in wil stoppen @PW: leuk dat je ze toch als eigen kan beschouwen. Hoe voel je je verder, gaat het alweer wat beter? Erg in spanning voor morgen? Of valt het mee? Lief dat je vriend zo goed voor je zorgt! Denk wel goed om jezelf hoor! @Angela: Ik vind het ook hartstikke moeilijk. Heb de pogingen om er wat van te zeggen maar weggelaten. Elke keer beloofd ze dat ze komt, doet dan 1 keer de stal en laat zich dan weer een hele tijd niet zien. Het is niet leuk maar het went ondertussen wel. Ik heb hierdoor ook wel weer meer stress, ik vind dat ik er wel heen MOET omdat ze zelf niet komt en er anders niemand komt. Was het shoppen verder wel gezellig? Nog wat leuke dingetjes kunne scoren? Wat vervelend van die kennissen zeg. Ik weet dat het heel moeilijk is maar probeer je daar niks van aan te trekken, je gaat jezelf er alleen maar rotter door voelen. De dingen die ze zegt doen idd pijn, is er ooit een ruzie ofzoiets geweest? Of is dit echt uit het niets dat ze zoeits gemeens zegt? Ga vanavond meer lekker met je vriend op de bank zitten.
Pffff die stomme opdracht van school schiet maar niet op. Kan me er ook niet toe zetten om het af te maken maar ik moet het morgen inleveren (heb ze vrijdagmiddag pas gekregen). Als ik dit niet doe ben ik weer over de deadline en moet ik nog meer reparatieopdrachten maken en zo stapelt het zich alleen maar meer op. Bah! Het liefst stop ik er gewoon mee.. Dit dacht ik 2 jaar geleden ook al maar nu is het einde echt ik zicht en dan heb ik mn diploma en heb ik er niks meer mee te maken.
dilemma: School wil niet. Kan nu 2 dingen doen: of ik ga nu naar mn vriend, lekker een avond samen met hem zijn. Of ik ga doorwerken met als gevolgd dat ik mn vriend pas vrijdag weer zie (heb hem vorige week zondag voor het laast gezien). Bij hem achter de compu is geen optie, die is momenteel kapot.
koi
Geplaatst: 07-06-09 19:50
Ben bij mijn thuis gaan eten, lekker frietjes! Mn vriendje belde nog, het was fijn hem weer te horen, nog even met de hond gewandeld en nu zit ik op de bank. Moet eigenlijk nog vanalles doen maar kan me er niet toezetten, zoals al een hele week. Het is niet fijn dat er dingen blijven liggen maar het is even niet anders.
PW, heb je de eigenaresse nog gesproken? Voel je je al iets beter? Wil mn auto eigenlijk ook vaker wassen maar het komt er niet van en ik ben niet zo'n fan van de wasstraat, geeft krassen in de lak en dat vinden we weer zonde. Heb nog even wat actie ondernomen mbt het pakketje en het ziet er naaruit dat ze het morgen even op mn werk komen ophalen, daar komen ze regelmatig langsrijden.
Angela, jij had ook een drukke dag gisteren! Nog iets leuks gekocht? Probeer boven die mensen te staan, ze zijn jou energie niet waard en je kan je energie ook wel beter gebruiken. Is het mbt je werk nog rustig?
Petulan, het 1ste wat in mij opkomt zijn boxhandschoenen en eventueel een blauwoog/bloedneus maar je staat nog wel dus dat is positief. Als me nog iets te binnen schiet dan hoor je het wel. Word je daar ook op beoordeeld?
RR, ik heb een nieuwe Twingo nouja, hij is alweer een jaartje oud maar ben er erg zuinig op. Wat voor auto heb jij? Kom niet heel veel bij deze oma, is geen doen want ze snapt er niets meer van en is daarnaast ook super moeilijk. Dat geen rust kunnen vinden herken ik ook wel, slaap je wel wat? Heb je geen laptop die je mee kan nemen? Kan me voorstellen dat je je vriend wilt zien maar je opleiding is ook belangrijk en als je even doorbijt ben je daar lekker vanaf. Kan je vriend niet naar jou toe komen?
koi
Geplaatst: 07-06-09 21:38
Op SBS is nu stuk over medicijnen, Oxazepam wordt hierin ook genoemd.