[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 11:21

Yessy schreef:
Ymke schreef:
De vraag is waarschijnlijk al ontelbaar veel keren gesteld, maar toch: Dinsdag had ik de laatste pil van mijn strip, meteen een nieuwe strip klaargelegd om de stopweek nog even uit te stellen, en vervolgens gisteren (woensdag) en vandaag (donderdag) helemaal vergeten de pil in te nemen. Ik heb die van vandaag net geslikt (normaal 7.30u 's ochtends), en die van gisteren gelaten voor wat 'ie is. Ben ik nu nog 'veilig'?

Ja hoor, als je daarvoor netjes 3 weken geslikt heb en dat nu weer gaat doen. Zie het als extreem korte stopweek ;)

Oke, dankje! :)

Morrie05

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 18:41

Ik vroeg me af of iemand hier ervaringen heeft met de nieuwe pil Qlaira? Ik ben aan het overwegen om die te nemen maar wil eigenlijk eerst weten of het wel oke is?

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 22:26

Hallo meiden!

Blegh, vandaag een spiraaltje laten plaatsen, wat een rotgevoel!

het deed echt wel pijn!

Ik heb nu verschrikkelijke krampen waarvan de tranen in mijn ogen schieten, hoelang gaan deze gemiddeld aanhouden?

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 22:31

Dat is lastig te zeggen, het verschilt sterk per persoon. :(:) Heb je al een pijnstiller genomen?

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 22:42

Haha ja, een enorme pil die ik van de HA had genomen, en net een paracetamol. Ik bloed ook als een rund!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 14:04

denice schreef:
Hallo meiden!

Blegh, vandaag een spiraaltje laten plaatsen, wat een rotgevoel!

het deed echt wel pijn!

Ik heb nu verschrikkelijke krampen waarvan de tranen in mijn ogen schieten, hoelang gaan deze gemiddeld aanhouden?

de eerste paar uur deden pijn, de avond en nacht was een hel,(geen pijnstiller die werkte!) de dag erna ook (liet hem op maandag zetten) woensdag kon ik weer rechtop staan, donderdag afentoe krampen gehad en nu heel zelden komt er nog een krampje voorbij, heb hem nu anderhalve week en geen last meer van :D zetten bij mij was ook vreselijk!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 14:15

en daarom had ik dus niet zo'n zin in een spiraaltje....Misschien dat het daarna ideaal is, maar verschrikkelijke krampen en helse pijnen, nee dankje...Succes en sterkte voor bovenstaande Bokkers :(:)

Morgen kan ik mijn nieuwe pilletjes halen, ik ga het de komende maanden proberen met de Yasmin, misschien dat het enig verschil maakt. (Al zou het alleen het placebo-effect zijn, ook al welkom :) ) Ben héél benieuwd!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 14:19

Ik ben nu weer redelijk hersteld, ik had een stap-afspraak met mn vriendinnen vanavond, maar aangezien hij gisterenmiddag is gezet ga ik maar niet mee, ook maar even niet paardrijden vandaag. Ik lig heerlijk in bed, film gekeken, lekker bokken, zo even rustig aan het huis opruimen en dan vanavond kerstdiner met mijn klasje kinderen!

Daarna weer lekker naar huis en vroeg slapen, en dan morgen weer normaal doen :+

chrispy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 10:26

ik heb heel even een vragje over de stopweek als ik mijn pil de laatste vrijdag ochtend neem moet ik dan de eerste van de volgende strip zaterdag ochtend nemen. want als ik hem vrijdag zou pakken dan verschuift je stop week toch ? en dan heb je ook geen 7 dagen maar 6
misschien een domme vraag maar ik zit er effe mee in de knoop en in de bij sluiter staat het niet duidelijk.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 10:27

chrispy schreef:
ik heb heel even een vragje over de stopweek als ik mijn pil de laatste vrijdag ochtend neem moet ik dan de eerste van de volgende strip zaterdag ochtend nemen. want als ik hem vrijdag zou pakken dan verschuift je stop week toch ? en dan heb je ook geen 7 dagen maar 6
misschien een domme vraag maar ik zit er effe mee in de knoop en in de bij sluiter staat het niet duidelijk.

Ik neem de laatste altijd vrijdagavond en begin zaterdagavond weer, dus dat klopt wat je zegt.;)

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 10:29

Rijerijerije schreef:
Wat is eigenlijk het verschil tussen een zware en een lichte pil? Echt alleen de hoeveelheid hormonen? Of ook de samenstelling / werkzame stof? En waarom zitten er meer in een zware pil als minder ook volstaat? Kan iemand mij daarmee helpen?

Van meer hormonen kan je ook ontzettend aankomen. ;)

chrispy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 10:32

milatje schreef:
chrispy schreef:

Ik neem de laatste altijd vrijdagavond en begin zaterdagavond weer, dus dat klopt wat je zegt.;)

oke gelukkig dankje :) ik dacht al moet ik me zorgen gaan maken de aankomde stopweek :P

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 11:14

Ik heb hier trouwens nog een doosje Stediril 30 liggen. Gebruik het zelf niet dus degene die wil kan 't zo op komen halen. Is nog goed tot januari 2011.

sHaKiEjLaVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 17:07

_Tara_ schreef:
Ik heb hier trouwens nog een doosje Stediril 30 liggen. Gebruik het zelf niet dus degene die wil kan 't zo op komen halen. Is nog goed tot januari 2011.

heb hier ook nog 3 strippen liggen voor de liefhebber!

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 23:53

Ik heb een vraag. Slik nu sinds mijn 13e de pil omdat mijn menstruatie vrij heftig en niet regelmatig was. Ik liep krom van de rug én buikpijn dus begon met de Microgynon 30 en dat hielp ruim 3 jaar. Heb een maandje ook de Sterilon[?]pil gehad, maar deze deed ook niks. Dus terug op de Microgynon. Nu heb ik sinds bijna een jaar de Microgynon 50, maar deze zorgt voor een nog heftigere menstruatie en soms ook ergere rugpijn. Sinds 4 maand geleden werkt deze pil helemaal niet meer. Heb hem nog nooit doorgeslikt, en ben er maar 1x eentje vergeten en deze binnen 24 uur genomen. Ik wordt er altijd door ongesteld en de klachten zijn ook terug gekomen. Ben naar de huisarts geweest en deze zei dat ik 3 maand moest stoppen, dit heb ik gedaan, maar het werkt niet.
Kan ik nu een andere pil vragen aan de HA of zou dit ook het probleem niet kunnen oplossen? Verga van de pijn, maar om nou de hele dag paracetamol te slikken vind ik ook niks. Ook ben ik in deze 4 maand opeens 6 kilo aan gekomen? Wordt ik ook niet blij van. Ben niet anders dan anders gaan eten.

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 12:59

Haay ,

als je de pil doorslikt en je wordt dus niet ongesteld na 3 weken en bent dit ook al meer dan 2 maand niet geweest.
Dan komt er toch ook geen eisprong zonder dat je ongesteld wordt ?
Dan is er toch ook een onmogelijke kans op zwangerschap als je de pil gewoon constant neemt en doorslikt ?

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 18:19

Hier ook een vraag.

Ik heb vorige week vrijdag de Mirena gekregen, en nu nogsteeds lichte bloedingen en buikkrampen, vooral na sporten, fietsen of paardrijden gaat het ff lekker krampen, en nu krampt het ook ff lekker door...
Is dat normaal? Hoe lang gaat zoiets normaalgesproken door?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 18:23

De gyn vertelde mij toen dat het tot +- 6 maanden aan kan houden.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 18:34

zo lang??? damn... want de krampen doen afentoe best pijn...

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 18:48

Meestal duurt het korter. :(:)

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 18:50

Ja dat zeg ik... kan :D
Maar naar mijn weten duurt het meestal wel korter ja. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 19:09

Ik heb de Mirena nu ruim 6 weken. Ik heb 3 weken lang dagelijks krampen gehad en nu nog af en toe. Ook hier vooral na het sporten. Maar bloedverlies heb ik nog steeds, daar word ik inmiddels wel een beetje gestoord van...

Het kan inderdaad tot 6 maanden duren, dat wist ik toen ik er aan begon. Ik had alleen gehoopt dat dat niet voor mij zou gelden. ;)

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 19:13

aleve feminax vind ik daar goed tegen helpen, heb ik ook gebruikt toen hij net gezet was. Heb verder weinig last gehad en de dag erna alweer gereden!

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 20:20

Hier ook nog steeds bloedverlies en heb de mirena nu ook 6 weken. Weet nu niet eens meer wanneer ik gewoon de duiveltjes heb ;)

Als ik krampen heb slik ik 3x per dag 400 mg ibuprofen en dan gaat het wel, anders krampeer ik van de pijn.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 20:22

Pff sterkte! Kun je niet aan de aleve feminax? Zoveel ibuprofen laat je nog eens leeglopen :=