Verstandig afvallen (voor jojo-ers)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

aatjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 15:09

Mija schreef:
Ook ik ben altijd maar bezig met dieéten, of je nu SonjaB of iets anders doet het maakt niet uit,het afvallen is niet het echte probleem ,maar het er af houden dat is juist HET probleem,ik weet wel dat het een 80 jarige oorlog is!!!op het moment doe ik EDH dieét, wat wil zeggen eet de helft wat je normaal eet ,en dat bevalt me toch wel ben er al enkele kilo's mee kwijt geraakt.Moet nog een kilotje of 10-15 dus nog een hele oorlog. |( |( _O- _O- :9

heb je dan niet de hele dag honger?

MamaMiesje

Re: Verstandig afvallen (voor jojo-ers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 15:19

Wat een hoop nieuwe dames weer! Veel succes allemaal!

Ja...afvallen bestaat uit een paar belangrijke dingen he?
-Motivatie
-Aanpassen van levensstijl
-Kleine (tussen-)doelen stellen
-Jezelf belonen als je een doel behaald hebt

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 15:21

is broodje filet americain goed of slecht?
nooit geweten, en heb er nu enorme trek in

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 15:22

Het mag MITS je de filet bij de slager vandaan hebt en niet het vuilnis bij de super vandaan. Doe er een lekker blaadje sla bij evt wat plakjes gekookt ei :P

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 15:30

ik ga zo toch eens een lekker broodje maken!!! :P

hmmm, heb er helemaal zin in.
mag ook wel, ik val nu niet meer af in gewicht (af en toe een paar gram) maar mijn lijf komt echt beter in vorm.

en ik wil het toch nog eens iederee aanraden, zeker die nieuwe dames. ga hardlopen. heeerlijk.
doe dit wel onderbegeleiding. en zorg dat je goede schoenen hebt,
en nog iets, niet jezelf uithongeren! dat werkt niet

zo, en nu ga ik lekkers maken.

thnx miep

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 15:35

Hardlopen....iekss...als ik érgens een hekel aan heb :=
Ik heb jarenlang handbal gespeeld en me suf rennen vond ik helemaal niet erg, maar dan wél al doende en niet alleen maar dom rondjes lopen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 15:43

Ik vind/vond dat juist heerlijk, even lekker je hoofd leegmaken terwijl je rent. Ben dat nu weer aan het oppakken met een vriendin samen, dan is het nog gezellig ook.

En uithongeren werkt idd niet. Heb ik ook gedaan (dmv Sonja B. en veeeeeel sporten) en dan kom je naderhand net zo hard aan. Ik moet nog altijd uitkijken dat ik niet aankom als ik een glas water neem :') en een keer uit de band springen wordt bestraft.

Overigens is krachttraining goed om je stofwisseling (blijvend) omhoog te krijgen.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 15:45

Dat moet je ook wel kunnen; dat verstand op 0 en blik op oneindig en gewoon dom doorrennen. Ik kan dat niet :n Ik denk alleen maar: "Mennn wat een takkenend! Waarom doe ik dit eigenlijk? Pffff...ik heb zere benen ^) "
:')

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 15:48

Mijn ding is het ook niet, idd in een teampsport geen enkel probeel maar beetje door de buurt draven laat maar....

Glenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 15:54

het lijkt mij zo heerlijk als je een lang stuk kan hardlopen!
Helaas ben ik vaak al buiten adem aan het eind van de straat :o :D

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 15:58

Ik dacht ook jaren geleden dat het niets voor mij zou zijn....
Het tegendeel is gebleken, loop nu 3 keer in de week zeker een half uur, helaas niet buiten vanwege lichamelijke beperking maar binnen op de crosstrainer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 16:15

Goed alternatief, en nog beter voor je knieën ook. Ik heb een tijd met begeleiding gelopen en nu met goede spullen. Dan maar dure schoenen en sokken, het loopt ook 1000000000x beter als met goedkoop spul. Zou alleen iets vaker moeten gaan, ik ga nu ong. 1 x een uur per week.

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 16:21

Weer 0,8 kg getackeld *\o/*
Het begin is er echt, ik voel dat mijn broeker losser gaan zitten. Op naar de rijlaarzen *\o/*

Ik vind beginnen ook echt het ergste van een dieet *skupt Glenda* :D
Daarnaast kan ik ook heel goed doorslaan, zo erg dat ik tijdens mijn studentijd regelmatig "even" 5 dagen niet at. Hup 5 kg in de pocket, maar vervolgens er weer 10 aan. Niet erg gezond, wel goekoop :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 16:27

Gefeliciteerd Kebie!

Ik wil ook die schop. Kom er alleen niet uit met welk dieet ik nu zal beginnen. Sonja B. dus al geprobeerd, maar dat werd uithongeren met het ritme dat ik erbij had (veel lichamelijk werk, reed veel paard, sportte zeker 5x in de week zo'n 2 uur in de sportschool). Hoe ik dat toen volhield, geen idee! Ik word nu al moe als ik dat opschrijf :')
Nu doe ik zo'n 2 x in de week aan sport (hardlopen en zwemmen) en fitness ik nog af en toe, al ga ik dat abo afzeggen want ik begin een sportschoolsponsor te worden. Beetje jammer. Mijn baan is ook veranderd, ik zit nu veel meer.

Wat is een geschikt dieet? Wat doen jullie allemaal?

Als ik dat Cambridge-dieet hoor vind ik dat aan de ene kant best aantrekkelijk (snel veel gewicht kwijt) maar aan de andere kant zie ik nu al in dat ik dan weer heel veel aan ga komen als ik stop. Ik wil het liefst 'gewoon' blijven eten, maar dus wel minder.

iemand ideeën?

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 16:29

Ik doe weightwatchers online en heb goede hoop dat ik dat wat langer vol kan houden dan 4 weken (mijn record staat op 6 weken dieet, dus ik heb niet zo'n best uithoudingsvermogen).

*skupt ffortuna*

Zo, dat kickt even lekker weg :')

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 16:44

FFortuna breek me de b*k niet open over SB en veel lichamelijke inzet bah wat voelde ik me slecht toendertijd!

Ik volg geen speciaal dieet maar heb mijn voedingskeuze moeten veranderen en whola bye bye vervelende kilo's :D
Cambridgde is echt een crash dieet en wat heeft dat als gevolg, juist het jojo effect want zodra je weer in je normale voediongspatroon terecht komt huppa daar zijn die vervelende pondjes weer

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 16:46

*zwaait*

Hallo dames, ik lees al een tijdje mee. En jojo als een gek.
Ik zou eigenlijk deze week terug beginnen met SB, maar net als meerdere zo te lezen is het niet helemaal mijn ding.

Daarom heb ik vandaag een afspraak gemaakt bij de HA om een doorverwijzing te vragen naar een dieettiste :) ben benieuwd ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 16:47

Hihi, je kunt je idd wel uitleven wat schoppen betreft hier.

Ik heb overigens Sonja online gevolgd. Mocht daardoor iets meer dan in het boek staat, omdat ik aangaf veel aan beweging te doen. Maar wat vonden zij (de helpdesk) dat je dan 'meer' mocht? Een appel, plakje ontbijtkoek of krentenbol :')

En Cambridge... Tja, de resultaten zijn er maar ik denk ook dat je die snel weer kwijt bent. Eet dan liever normaal met de pot mee. Denk dat ik gewoon kleiner moet opscheppen, al heb ik nooit het idee dat ik buitensporig veel eet.

Kebie, wat houdt de WW online in?

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 16:50

Ffortuna schreef:
Kebie, wat houdt de WW online in?

Kijk op www.weightwatchers.nl
Je houdt online bij wat je allemaal naar binnenwerkt en dat wordt omgerekend naar punten. Je mag dan een beperkt aantal punten per dag en daarnaast kan je extra punten verdienen door te sporten.

Het lijkt mij wel aardig, maar ik ben pas 2 weken bezig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 17:00

Nou ja, dat is op zich wel gezond. Dat je dus je voeding op je beweegpatroon afstemt.

Mag ik vragen waarom je niet naar die meetings gaat (net de site even door zitten neuzen) en voor het online programma kiest?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 17:03

Omdat die meetings suf zijn :D

Althans, dat vind ik ;)
Een ander heeft ze nodig als sociale controle/een stok achter de deur, maar ik niet.
Bovendien: dan zou je élke week naar zo'n meeting moeten à -nou wat zal het zijn?- een tientje per keer? Dat is dus 40 tot 50 euro per maand, terwijl ik dus voor online lidmaatschap 14,95 per maand betaal.
Het vergt alleen meer zelfdiscipline idd :j

edit:
*\o/* Keebs al -2,6 *\o/*

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 17:05

Hi meiden,

ik kom even binnenvallen ( ben verder een stille meelezer..) omdat ik zie dat er toch soms een vraag is over de Weight watchers. Zelf ben ik er nu een maand of 8 mee bezig en ben inmiddels 32kg afgevallen.

Bij de weight wachters hebben alle voedingsmiddelen een puntenaantal. Groente en fruit nul en voor de rest kijk je dan naar de hoeveelheid calorieen en vetten en hoeveelheid. 1 sneedje brood is bijvoorbeeld 1,5 punt en 100 gram magere kwark 1 punt. O.a.op basis van je gewicht en leeftijd mag je per dag een hoeveelheid punten eten. Ik mag nu bijvoorbeeld 20 punten. Zodoende kan je zelf indelen wat je wilt eten en groente en fruit (bijna) onbeperkt waardoor je een gezond voedingspatroon leert. Als je erbij sport verdien je extra punten waardoor je weer iets extra mag eten.

Ik betaal € 9 euro per bijeenkomst. Het is wel geld, maar ik snoep niet meer, dus die kosten spaar ik al uit.

Groetjes Sandra

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 17:13

Die meetings trekken me echt helemaal niet. Ik moet er de deur voor uit, voor iets dat ik wel wil, maar niet leuk vind ;) en dan kost het ook nog geld :+
Verder doen vent en ik de avondspits met 2 kleine kinderen graag samen. Daarna ga ik liever paardrijden of met vent op de bank hangen. Dus mijn prio's gaan daar naartoe.

Wolken wat goed *\o/*
Kijk, wat Mies en Wolken doen, dat hoop ik dus ook te kunnen, en dat lukt met een crashdieet dus echt niet.

Mies :):) :D

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 17:16

Ik ben 2 kleding maten naar beneden gegaan,dus ik hoop over niet al te lange tijd weer in maatje 38 te kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 17:17

Kebie en MM, ik snap dat je niet elke keer naar zo'n meeting toegaat. Ik heb ook nog eens het gevoel dat er daar alleen maar oude oma's zullen zitten :') en gezien ik zelf 24 ben is dat geen aantrekkelijke gedachte, hihi. En als WW online dan ook nog eens goedkoper is zou ik het ook wel weten.

Wolken, 32 kilo!!! :oo geweldig! (Indertijd met SB ben ik in 6 maanden 12 kilo kwijtgeraakt, dat vond ik al veel in dat tijdsbestek. Maar het zit er ook allemaal weer aan...)

Ik ga die site nog een keertje goed bekijken, bedankt voor de tip!