TE5 schreef:Ik zie nu toevallig dit topic en ik heb een vraagje voor jullie:
met wat voor regelmaat hebben jullie migraine?
Toch wel om de paar weken helaas ...
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
TE5 schreef:Sorry, daar heb je gelijk in Joyce
Ik vroeg het omdat mijn nieuwe huisarts zegt dat wat ik heb geen migraine kan zijn omdat ik het te vaak heb. Ik heb eigenlijk twee 'soorten'. De eerste is een vrij standaard aanval. Heel heftig en ik kan dan helemaal niks meer tot het na een halve tot anderhalve dag over is. Dat heb ik maar zo'n drie keer per jaar, dus daar is mee te leven.
De tweede is vervelender, want die heb ik twee keer per week tot elke dag (dat verschilt per periode). Het lijkt heel erg op normale hoofdpijn, maar normale pijnstillers helpen niet, alleen migraine medicijnen. Die neem ik overigens alleen als het heel erg erg wordt, het varieert namelijk nogal in heftigheid. Verder merk ik op de heftigere momenten heel duidelijk een verband met licht en geluid en zijn geuren soms plotseling veel sterker/vervelender.
Op aanraden van de psycholoog (daar ga ik heen voor deze hoofdpijn, ik heb inmiddels haptotherapeuten, manueeltherapeuten, psychologen, eeuwige huisartsensessies en weet ik het wat nog meer gehad) heb ik die smelttabletjes die ik heb voor die ergere aanvallen eens een paar keer gebruikt als die tweede soort hoofdpijn wel heel erg erg werd. Tot nu toe heeft het elke keer perfect gewerkt, de hoofdpijn was steeds helemaal weg. Dat heb ik sowieso al eigenlijk nooit, er is altijd wel een klein beetje op de achtergrond.
Maar goed, nou was ik laatst dus bij een andere arts van onze praktijk, o.a. om om een herhalingsrecept te vragen, en die kwam er dus ineens mee dat het helemaal geen migraine kon zijn.
Het blijkt maar weer eens dat ik goed ben in gigantische posts om kleine dingen uit te leggen..
simodi schreef:TE5: wat voor smelttabletjes heb jij, die zo goed helpen?
TE5 schreef:Deesiej, kun je niet ook eens naar een andere neuroloog gaan voor een second opinion?
Kijken of die het wel nuttig vind om een scan te maken?
Als jij direct na een ongeluk ineens 'migraine' krijgt, lijkt het me redelijk voor de hand liggend om te kijken of er een verband tussen is...
Bij mij was het overigens juist absoluut niet dat de HA het graag afschildert als migraine..
Ik liep dus bij de psycholoog die veel verstand heeft van hoofdpijn- en dan vooral migrainepatiënten, bovendien komt het aan beide kanten van de familie overvloedig voor en had ik voor die echte aanvallen duidelijk migraineklachten. Toch kostte het me erg veel moeite die medicijnen mee te krijgen.
Simodi, dat is inderdaad maxalt
Heb daar ook ooit een neusspray van gehad (tenminste, dacht dat dat ook maxalt was), maar dat hielp dan weer vrijwel niet.
lammie, dat is wel goed om te horen, dat het bij jou zo is afgenomen.. Geeft hoop
Erretje, ik heb gelukkig nog helemaal geen bijwerkingen gemerkt van maxalt..
Maar ik neem het dan ook niet zo vaak, alleen als het écht zo erg is dat ik het niet meer trek en dat kan ik heel lang uitstellen(Heb het niet zo op medicijngebruik)..
Stress heeft bij mij inderdaad ook nog wel eens wat invloed
Pinacolada schreef:Jeetje dat is wel heel heftig!
Ik heb hetzelfde, af en toe echte aanval en verder enorme hoofdpijn maar dat is volgens mij geen migraine. Zie dan geen vlekken enzo,voelt ook anders. Ik heb echter nooit immigran voorgeschreven gekregen, wel meteen topamax (wat ik dus niet wil) en wat anders maar nooit dat...maar dat helpt dus wel echt? En zitten daar bijwerkingen aan?
Lilian__ schreef:Loopt bij jullie de neusspray niet in jullie keelgat? De eerste keer toen ik dat probeerde ging het bij mij wel zo, als gevolg overgeven en super misselijk.
Lamie2701, de paracetmaol met Cafeïne werkte bij mij ook helemaal niks..