Grotere borsten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tessa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 16:21

@Femke_L: Ja, ik ben blij dat ik het heb laten doen. In het begin is het wel wennen, maar ik ben er echt blij mee. De littekens zijn al heel licht (vorig jaar december geopereerd) en ik heb er totaal geen last meer van.

@ IceMam: Ik kreeg littekencreme van het ziekenhuis mee. Ook die pleisters (waren silliconenpleisters) kreeg ik daar. Ik heb daarnaast zelf nog een pot Vitamine E creme gekocht om ze dagelijks mee in te smeren (dat doe ik nu nog steeds braaf). Ik weet niet of het veel verschil uitmaakt, maar ik ben in ieder geval meer dan tevreden met het resultaat.

Dorus

Re: Grotere borsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 16:30

Femke_L schreef:
Ik hoop dus maar, dat de HA straks mijn 'redenen' wel goed genoeg vind..

Nou, paardrijden kan ik dan weer wel.. maar ze vliegen wel bekant over mijn schouders weg :')

Het is niet de HA die daarover beslist, maar de verzekering nav de beoordeling van de PC.

Ik heb mijn BVK in 2004 gehad en als ik het goed begrepen heb zijn de regels voor vergoeding daarna wel aangescherpt, maar volgens mij merk je daar in de praktijk weinig van. Tot 2004 was het genoeg om een E cup te hebben, daarna zou je ook echt klachten moeten hebben. Ik had (heb) wel rug, nek en schouder klachten, maar dat is voor mij nooit reden geweest om het te laten doen. Ik vond ze gewoon te groot :+

Mijn HA was er erg makkelijk in. Ik had een afspraak gemaakt voor die verwijsbrief, hij zag dat er genoeg hing, en schreef een verwijsbrief uit. "als jij dat wilt wie ben ik dan om te zeggen dat het niet mag".

Ik heb mij laten vertellen dat niet zozeer de creme zorgt voor fijnere littekens, maar de massage die je gebruikt om de creme erin te wrijven. Ik genees gelukkig erg goed. Ik heb een blauwe maandag met Calendulan gesmeerd en nauwelijks zichtbare littekens.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 16:53

Falona schreef:
Het is niet de HA die daarover beslist, maar de verzekering nav de beoordeling van de PC.

Mijn HA was er erg makkelijk in. Ik had een afspraak gemaakt voor die verwijsbrief, hij zag dat er genoeg hing, en schreef een verwijsbrief uit. "als jij dat wilt wie ben ik dan om te zeggen dat het niet mag".

Nou.. dit is precies wat mijn HA mij net vertelde.

Hij hoefde ze niet te zien.. hij wilde wel even weten welke cupmaat ik had.
Maar verder zei hij precies hetzelfde..

Hij heeft meteen een verwijsbrief gemaakt..
En nu kan ik en afspraak maken met de chirurg en dan zien we wel weer verder :) !

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 17:08

Ik heb net gebeld met het ziekenhuis. Ik heb een afspraak op 26 November. :)
Dus ik ben benieuwd..

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 17:42

26 november al? Dan gaat dat tegenwoordig een stuk sneller.
Ik moest 5 maanden wachten op een eerste consult hier in Eindhoven en dan nog eens zeker een jaar voordat ik geholpen zou worden. Ik ben uiteindelijk uitgeweken naar België en was een twee weken na mijn eerste consult in eindhoven geholpen. Had ook naar Lemmer ofzo gekund maar dat is voor mij een stukje verder weg dus daarom toch voor belgie gekozen.

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 18:08

mamabird schreef:
x_Elise schreef:
Ik kan amper paardrijden :=
Lichtrijden doet al zeer :+

Binnenkort ga ik het ingebandageert proberen := maar dat lijkt me ook geen pretje :+

Misschien een handige tip: De grootste maat tubegrip halen bij de apotheek. Dat is een sterke elstische kous zeg maar (maar dan zonder voet erin natuurlijk). Je kunt er dan twee armsgaten in knippen en er een soort van hemd van maken. Het is snijd niet in je huid en je kunt het prima over een beha aandoen. Ikzelf heb het gebruikt na amputatie van beide borsten (BrCa-1 positief). Zodra ik weer mocht paardrijden van de chirurg was alles enorm gevoelig. Omdat mijn nieuwe 'borsten' (opvul protheses) dat paardrijden nog niet echt accepteerden ben ik de tubegrip blijven gebruiken over een ondersteunende BH en dat voelde erg prettig. Beide prothese waren ieder gevuld met 650 cc zoutopl dus dat is een aardig handje vol. Een tubrgrip kan ook gewoon in de wasmachine. Je moet wel even wennen aan het feit dat het zo strak zit, maar je hebt geen last meer van prikkende en stekende dames. Het handigste is nog dat je hem zo lang laat dat ie goed in je broek kan (als een soort van lang hemd) dan heb je optimale ondersteuning

Oeh klinkt goed!
Zal het gelijk eens gaan bekijken
Dank je wel

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 21:32

Iemand hier ervaring met het merk Simone Pérele? http://www.simone-perele.com/index2.php?site=fl

Heb deze BH gezien en hij is in de aanbieding (39 euro incl verzendkosten), maar twijfel of ik 'm zal bestellen :\
Afbeelding
Vind hem heel gaaf, maar heb eigenlijk altijd voorgevormd..

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 21:35

Geen ervaring met het merk. Maar ik heb 2 setjes voor de 'leuk' := die ook niet voorgevormd zijn, en ik vind ze maar bar weinig steun geven. Ik merk het verschil iig goed. Misschien puur gewenning hoor ;)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 21:36

Nou heb ik niet heel grote borsten (70E), dus het zou misschien qua steun nog kunnen .. Ik twijfel zo!

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 21:45

Ik heb 70F :)

Kan je hem niet terugsturen als het niet goed is? Of even bij een lingerieshop in de buurt gewoon een bh passen?

Wij hebben laatst ook BH's gepast in de winkel, en toen goedkoop online besteld :o

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 21:51

Dat is een goed idee! Heb gekeken en er is een winkel die hem verkoopt :j Wel een heel dure lingerie zaak :o

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 21:57

Pff.. die hebben wij ook. En die een paar van de verkoopsters doen alsof ze van adel zijn :+

Ach, gewoon passen, en hij zat toch niet helemaal goed dan (ook als ie wel helemaal goed zat ;) )

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 22:03

ik kan heel weinig in winkels vinden H/I 105
en als ik iets vind zijn ze niet eens sierlijk

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 22:41

Falona schreef:
Ik moest 5 maanden wachten op een eerste consult hier in Eindhoven en dan nog eens zeker een jaar voordat ik geholpen zou worden. Ik ben uiteindelijk uitgeweken naar België en was een twee weken na mijn eerste consult in eindhoven geholpen. Had ook naar Lemmer ofzo gekund maar dat is voor mij een stukje verder weg dus daarom toch voor belgie gekozen.

Dan worden ze er ook nog niet afgehaald hoor ;) !

Dat is mijn 'intake'-afspraak.
Dus het kan gerust zijn dat ik nog een jaar moet wachten voordat ik daadwerkelijk geholpen kan worden. Maar dat hoor ik dan wel.

:)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 23:02

Dat bedoel ik, ik moest al 5 maanden wachten op mijn intake ;)

@corelli: Ik ken het merk ook helemaal niet.
In eerste instantie oogt de cup er laag, maar de beugel loopt wel ver door naar boven en mijn ervaring is dat bh's die dat hebben vaak ook de juiste steun geven.

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 23:03

Ik kan als het goed is zelf beslissen wanneer ik geholpen word. Voordeel van het zelf moeten betalen :=

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 23:13

@ Elise: Nou dan wacht ik liever.. Want zo'n bedrag kan ik echt niet ophoesten.. Dan moet ik al mijn paardjes verkopen.. haha..

@ Falona: Ja.. dan valt 3,5 week wachten op mijn intake inderdaad reuze mee :) !

Tessa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 10:20

Femke_L schreef:
Falona schreef:

Dan worden ze er ook nog niet afgehaald hoor ;) !

Dat is mijn 'intake'-afspraak.
Dus het kan gerust zijn dat ik nog een jaar moet wachten voordat ik daadwerkelijk geholpen kan worden. Maar dat hoor ik dan wel.

:)

Ik heb in juni 2008 mijn eerste afspraak gehad en kon in september 2008 al geopereerd worden. Heb het uiteindelijk pas in december laten doen i.v.m. school enzo (je bent er toch even uit). Het ligt er ook wel aan of je in een academisch ziekenhuis zit of niet. Ik mocht zelf een ziekenhuis uitzoeken en ik heb er een gekozen waar ik al vaker was geweest (geen academisch ziekenhuis). Scheelde zeker een jaar in wachttijd! :o

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 12:04

Het is ook heel erg per ziekenhuis verschillend wat de wachttijden zijn en voor mij al een aantal jaren terug dus dat kan ook nog verschil maken. Ik ben in november 2003, met verwijsbrief in de hand, gaan bellen en bleek dat in mijn regio ik al 5 maanden moest wachten op een eerste consult. Om maar niet te spreken over de daaropvolgende wachttijd voor de operatie. Ik heb toen dus de hulp van mijn ziektekostenverzekeraar ingeschakeld en dan ben je ook weer beperkt in met welke ziekenhuizen zij afspraken hebben. Zo vergoed de een wel een bezoek aan een privé kliniek (waar ik dan persoonlijk weer wat huiverig voor was omdat je daar niet kan overnachten) en de ander niet.

Ik heb uiteindelijk een heel fijn ziekenhuis in België gehad. Op mijn vraag aan de PC hoe lang het zou duren voordat ik goedkeuring had (omdat ik had gelezen dat je vanuit het buitenland een of ander formulieren moest invullen en dat dat weken kon duren) antwoorden hij "ow, dat mail ik vanmiddag naar CZ en dan weet ik morgen of het doorgaat of niet". Ik kan alleen niet zeggen dat ze me daar veel verteld hebben, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet veel gevraagd heb omdat ik al heel veel informatie had ingewonnen op het borstenforum en dus eigenlijk al een hoop wist. Ik heb me ook braaf gedeisd gehouden en geen problemen gehad met drielandenpunten oid.

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 13:05

Morgen afspraak bij de huisarts! Ben benieuwd :=

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 13:06

Spannend zeg! Succes alvast :)

Tessa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 13:21

Bij mij is de verzekering trouwens wel wat slordig geweest. Ik had al toestemming om de operatie te laten uitvoeren, maar dat had de verzekering niet (schriftelijk) doorgegeven aan het ziekenhuis. Daar moest ik dus zelf nog wel achteraan.

@ Neroo: Succes morgen!

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 18:04

De mensen die een BVK hebben gehad.. hoelang moesten jullie over het algemeen wachten?

Ik vond een site die aangaf hoelang je bij elk ziekenhuis moet wachten.
Die van mij geeft aan: gemiddeld 7 weken.
Dat is echt veeeeel minder dan ik verwacht had.
Nou durf ik die site niet echt te vertrouwen.
Maar ik hoor het natuurlijk zelf van de Chirurg de 26e.

Maar ben stiekem toch wel nieuwsgierig hoelang iedereen heeft moeten wachten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 18:12

Iedereen succes en alvast sterkte die BVK willen/gaan krijgen!
Ben echt heel blij dat ik nu nog nergens last van heb!

Alleen heb ik soms weleens last van vreselijke steken, maar weet niet of het me borst is of ín me borstkas. Zit wel aan linkerkant (hart kant) Komt opeens opzetten, niet na inspanning ofzo. :\ Verdenk er maar niets bij, komt niet met regelmaat iig

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 18:29

Die site heb ik ook wel eens gezien, maar is volgens mij niet altijd up-to-date. Ik heb toen meteen gevraagd toen ik belde voor een afspraak wat ik aan wachttijd kon verwachten.
Ik sprak later trouwens nog iemand die in datzelfde ziekenhuis een borstvergroting had laten doen en die hoefde veel minder lang te wachten. Als je zelf (vooruit) betaald kan het ineens allemaal een stuk sneller.

Slechte zaak overigens als je het mij vraagt. Mensen die echt lichamelijke klachten hebben moeten maanden wachten omdat ze het van de verzekering vergoed krijgen en mensen bij wie het 'gewoon' tussen de oren zit en het uit eigen zak putten zijn veel sneller aan de beurt.