Fibromyalgie, deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [Centraal] Fibromyalgie, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 20:09

Neen, als het anders kan wordt er nog niks gezegd hoor, maar als het op het punt zou komen dat ik kan kiezen tussen zeggen dat ik pijn/last/een probleem heb of dat ik gewoon slecht werk lever terwijl ik gezond zou zijn (om het allemaal even cru & zwart-wit te zeggen) dan ga ik het toch melden hoor .. en dan is het aan hun wat ze ermee doen ..

Sowieso ga ik alvast aan de slag om te zien of er niks anders zich aanbiedt wat mij beter ligt (maar wat.. :+ ), misschien gewoon hetzelfde werk op een andere plaats, want het gaat gewoon algemeen niet goed, er zijn diverse dingetjes enzo (maar daar ga ik liever niet uitgebreid op in) waardoor ik iets heb van "als ik daar nog 40 jaar moet blijven ... ". Dus als ik de kans heb ben ik wel weg, maar voorlopig inderdaad liever nog even de werkzekerheid houden ..

Maarja, misschien is zo denken helemaal niet nodig, misschien zeggen ze spontaan al dat in maart mijn contract gewoon niet verlengd wordt, dan weet ik meteen waar ik sta :+

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 22:00

Krijg binnenkort ook een verwijsbrief naar een reumatoloog. Vanmiddag gesprekje met de huisarts gehad. Nu hebben we een heel lijstje en niet alles kan tegelijk dus ga er eens rustig voor zitten. Wil iig een hele goeie reumatoloog dus zal eerst eens uitzoeken of die in de buurt zit. De dokter zei dat er in Leeuwarden een hele goeie zit maar die er weg gaat en hij weet niet waar naar toe :+

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 13:43

Ik meld mij hier ook maar! Had net een topic geopend maar werd hierheen verwezen!
Dit stond er in mijn topic:

Citaat:
Even bij het begin beginnen.. Ik denk dat ik 12 was toen ik voor het eerst naar de dokter ging ivm pijn in mijn knieën. Er is gevoeld maar niets gevonden. Wellicht lag het aan het paardrijden maarja, dat kon ik niet opgeven.
Rond mijn 14e ben ik weer terug gegaan. Bleef pijn houden in mijn knieën en nu deed ook mijn heup pijn. Ik voelde mijn heup ook altijd knakken.
Dokter mij doorgestuurd voor fotos van knieën en heupen.. Niets gevonden.. Die knak was waarschijnlijk een snapping hip. Er was dus een spier/pees iets wat tijdens het lopen verschoof en dan over mijn bot heen en weer ging (zoiets).
Ik moest naar de fysio, die zag dat mijn lichaam scheef was. Heupen ongelijk en voeten zwak waardoor ik "ingezakt" was.
Moest mijn been spieren trainen, als die sterker waren dan ging het wel over... Mooi niet dus..
Weer een aantal jaar door geleefd alsof er niets was, ongeacht ik elke dag pijn had. Maarja was al zo vaak geweest bij de dokter en er was onderzoek gedaan, dus er zal wel niets aan de hand zijn. De dokter zegt het, dus dan zal het ook wel zo zijn.
Denk dat ik een jaar of 2 geleden nog een keer ben gegaan, dat de pijn steeds erger werd. En weer was er niets aan te doen. Ik moest gewoon mijn spieren goed blijven trainen en dingen als fietsen/traplopen/hardlopen ed niet te veel meer doen.
Ben inmiddels gestopt met paardrijden, ik durf niet te sporten omdat alles wat ik doe pijn doet na een tijdje..
Nu ben ik vorige week in gesprek gegaan met mijn vriend en die heeft mij eigenlijk naar de dokter gestuurd van ja en nu ga je en je laat je niet afschepen. Het is niet gezond dat een jonge meid van 24 ALTIJD pijn heeft tijdens het lopen/fietsen/sporten ed.
Ook ben ik eens goed gaan nadenken en ineens begon ik verbanden te leggen met de andere lichamelijke klachten die ik heb. Bijvoorbeeld bij het oprollen van bandages krijg ik altijd na een halve bandage kramp in mijn vingers. Bij het schrijven krijg ik binnen zeg 1 minuut al kramp in mijn hand. Als ik ga slapen en eventjes op mijn arm lig doet de bovenkant van mijn arm pijn, echt het stuk waar het bot in de kom gaat zeg maar..

Nou hebben wij sinds december een nieuwe arts, dus ik dacht zelf ook ik moet maar eens gaan...

Vanochtend dus geweest.. Al mijn klachten uitgelegd, alles aangewezen enz. Ze heeft even gevoeld aan mijn knieën en zij eigenlijk ook meteen dat mijn gewricht zelf goed voelt..
Toen we weer gingen zitten vertelde ze eigenlijk gelijk dat ze denkt aan wekedelenreuma -> Fibromyalgie.
Alle dingen die ik opnoem komen daarmee overeen. Een onverklaarbare pijn aandoening.

Er is nu bloed geprikt op heeel veel dingen.. Op Psychogeriatrische klachten als: Vitamines/calcium tekort, reuma en nog iets. ook mijn schildklier wordt getest en een algeheel bloedbeeld.
Als daar de uitslag van komt dan moet ik door naar de reumatoloog. Deze gaat dan bevestigen (of niet) dat het inderdaad een vorm is van reuma. Ik zal daarna naar een soort van revalidatie therapie moeten om opnieuw te leren omgaan met mijn lichaam.
Ik moet zsm weer gaan sporten. Bewegen doe ik op zich voldoende in mijn werk (zorg) maar ik moet echt mijn spieren weer trainen. Beste is iets van zwemmen of Yoga, maar dit moet ook die reumatoloog samen met mij gaan bekijken.

Ben aan de ene kant wel geschrokken, als het dit echt is weet ik ook dat het echt niet meer weg gaat en het met de jaren erger zal worden. Aan de andere kant, pijn had ik toch al, en ik had ook niet verwacht dat de pijn na het dokters bezoek ineens weg zou zijn...

Maar ik zie dus dat er al erg veel mensen zijn met fibromyalgie.. Ga zo eens even goed lezen!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 13:50

Attitude schreef:
Wilawander schreef:
heb acupunctuur gehad van twee verschillende therapeuten. Bij de 1 veel baat bij gehad bij de ander totaal niet

Zat er verschil in de therapeuten dat je weet?

Diegene wat hielp was een fyshio uit NL en de ander een Orthopedische arts uit Dld.

Diaantjev

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 16:03

Ik ben afgelopen maandag bij de reumatoloog geweest. Een gesprek gehad en daarna een uitgebreid lichamelijk onderzoek (ook longen en darmen enzo gecontroleerd). Ook mijn bloeddruk, maar die is standaard te hoog. Daarna weer verder met haar gesproken en ook zij verdenkt fibromyalgie. Om andere aandoeningen uit te sluiten moest ik een foto laten maken van mijn borstbeen en mijn bekken en daarna nog acht buisjes bloed voor allerlei aandoeningen. Over twee weken moet ik terugkomen. Dan heb ik een afspraak met een reumaconsulente en wordt de uitslag van de onderzoeken besproken.

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 16:52

Welkom Lola en Diaantje. Spannend dat afwachten van de onderzoeken, maar dan heb je tenminste wel duidelijkheid wat er aan de hand is.

Hoe gaat het met iedereen? Hier gaat het redelijk goed, maar ook wel omdat ik weinig te doen heb op het moment. Schouder is nog wel wat jammer, maar hopelijk kan ik binnen kort voor de second opinion naar de orthopeed in Den Helder (schijnt een erg goede te zitten).

En nog wat goed nieuws, mijn laatste verslag is goedgekeurd, dus 18 februari mag ik mijn diploma HBO Diermanagement op halen :D

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 17:16

Hier gaat het slecht :(

Alvast gefeliciteerd met je diploma!

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 17:22

Dank je!

Vervelend dat het zo slecht gaat! Nog met de magnesium bezig?

Painless, ik hoorde dat je misschien bij de kinderboerderij ponykar ga rijden? Ik heb daar samen met Sarah (LaraCroft) stage gelopen (ook ponykar gereden met Josefien) en het onwijs naar mijn zin gehad.

Mienky_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 17:24

ik lees ff mee! mn schoonmoeder heeft t. ze is echter stront eigenwijs als ze te horen krijgt dat ze te zwaar is(dat is ze ook), en gaat kwa eten dr eigen gang. t is al zo ver uitgelopen dat dr maag tussen dr ribben is gegroeid aangezien dr middenrif gescheurd is.. hebben haar al zo vaak gewaarschuwd dat dit zo hardstikke verkeerd gaat! maar ze luisterd niet.
65 is ze loopt met rollator, en heeft door haar zware overgewicht diabetes type 2

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 18:37

Hier wisseld het een beetje ... vorige week echt een rotweek, kon totaal niet uit mijn bed en voelde mij alsof ik gewoon terug in slaap kon vallen waar ik stond of zat ... en ook erg veel pijn. Momenteel gaat het weer wat beter, al heb ik maandag wel een ibuprofen (600) genomen omdat ik niet meer kon lopen van de pijn in mijn kuit .. denk dat daar weer ergens iets aan het broeden was ... heb nu nog wel last, maar niet meer zo fel (niet genoeg om medicatie te nemen). Verder nog last van nek & knieën & polsen & enkel, maar dat is standaard :+

Heb ondertussen (na aandringen :+ ) ook dat gesprek gehad met mijn werkgever, was een gunstig gesprek dus mag binnenkort in principe mijn vast contract tekenen :j Weet nu alleen niet of ik hem moet inlichten of niet, dus daar ga ik nog eens met de arbeidsgeneesheer (omdat ze vroeg haar op de hoogte te houden) en de huisarts over praten. Mijn baas heeft wel heel erg aangedrongen dat ik mij moest verzorgen en op tijd naar de dokter gaan en gewoon thuisblijven als ik ziek was (dus niet eerst nog proberen te werken en dan ziek naar huis gaan zoals ik gewoonlijk doe), dus ik heb het idee dat hij wel een vermoeden heeft .... Moeilijk ...

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 23:01

Truf schreef:
Dank je!

Vervelend dat het zo slecht gaat! Nog met de magnesium bezig?

Painless, ik hoorde dat je misschien bij de kinderboerderij ponykar ga rijden? Ik heb daar samen met Sarah (LaraCroft) stage gelopen (ook ponykar gereden met Josefien) en het onwijs naar mijn zin gehad.

oh dat nieuws gaat snel hahaha

ja ik heb er wel zin in. lijkt me leuk.

nieuwe matrassen liggen wel heul lekker. :o

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 23:15

Hier gaat het ook nog niet echt beter.
Vermoed dat het voornamelijk door de regen komt en omdat het nu wéér koud is :(
Vooral last van de knie, schouder en heup.
Slik elke dag trouw mijn glucosamine, maar vraag me af wanneer is verschil moet gaan merken.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 12:16

dat vraag ik me ook af. maar goed. kan ook niet want ik kwam er dagen later achter dat ik de ochtend vergat. :P

ik ben zo trouw wb medicijnen/supplementen

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 12:23

Ahum, de magnesium moet ik nog steeds gaan slikken, vergeet het steeds :o

Ik denk dat het weer wel degelijk een invloed heeft op de pijn. Gelukkig ga ik morgen een weekendje weg, lekker in een huisje met sauna, dus ik weet wel wat ik ga doen :+

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 12:26

ik slik multivitaminen, 's avonds voor het slapen gaan. die lukt heel braaf. en dan neem ik ook 1 glucosamine.. maar moet er 2 hebben schijnt.. wel balen.

maar goed. buiten mijn schouder en mijn nek, en dus hoofd, heb ik niet heel veel last. :D

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 12:27

Ohja, multivitaminen slik ik trouwens wel!

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 12:28

zit ook magnesium in. je hoeft denk ik niet dubbel te slikken.

van sommige dingen kun je wel te veel krijgen en dat plas je dan dus niet uit, zoals met vit. C wel gebeurt..

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 12:29

Hmm... Ik zal dan maar eens kijken wat er allemaal inzit! Zijn van Davitamon, die rode pilletjes.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 12:31

daar zit het in, die slik ik namelijk ook.

linda212

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 12:34

Bij mij is het 6 jaar geleden gevonden.
Duurde vrij lang voordat ze er achter kwamen
Ik heb ook 5 maanden in een revalitatiecentrum gezeten om er mee om te leren gaan
Op dit moment gaat het goed maar moet wel dingen plannen om niet te veel op een dag te doen
Heb samen met mijn vriend 3 paarden en moet er niet aan denken om deze weg te doen en rijd 1 keer in de maand een wedstrijd.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 12:37

wij zijn net paardje verloren maar willen wel weer een andere kopen. ik kan me niet voorstellen zonder die dieren te moeten leven.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 13:03

Ik slik nu een week 2x magnesium & 1x b12. De ergste pijn was vrijdag weg, maar is nu terug aan het komen... Vraag me af of het dus werkt :+

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 18:48

Ik heb even een vraagje he.. Wat voor matrassen slapen jullie op?? Ga een dezer weken een nieuw kopen ivm mijn pijnklachten.. Dus ben benieuwd wat voor verschillende matrassen jullie hebben!

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 19:50

Op mijn 1 persoons bed had ik een heel zachte slap matras op een lattenbodem, erg fijn matras, maar ja, doen kwam er een vriendje :P. Slaap nu op een boxspring met een redelijk stevig matras (van de wehkamp), zou graag weer een zachtere willen, deze is mij eigenlijk net te hard. Maar eerst eens geld gaan verdienen, samen gaan wonen en dan eens kijken wat we met t bed gaan doen.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 20:24

wij hebben een nieuwe traagschuimmatras... heerlijk