[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MSophie

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 19:20

OOO MIJ GOD HAHA dat een mens zo blij kan zijn dat die ongesteld is haha..

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 20:52

MSophie schreef:

_O- Heeft het duimen toch geholpen :)) Gefeliciteerd :+

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 00:50

ik had eerder ook al eens een berichtje geplaatst toen mn spiraal werd geplaatst, nou......... Morgen bel ik voor controle maar ik ben er niet zo zeker van. Rot ding. Ben nu al 9 dagen ongesteld, en heb 's avonds steeds **** pijn in mijn buik.....:( word er niet goed van. Hopen dat het beter word, anders ga ik gewoon weer over naar de pil. Heb de mirena nu 6 week. Eerste weken waren best prettig, maar nu ben ik toch ff aan het twijvelen,hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 01:31

Ik ging ook kapot van de pijn bij t inbrengen. Ik moest 10 min blijven liggen omdat ik anders flauw zou vallen...

Binnen een week stond het spiraaltje alweer buiten want de uitsmijters waren hem beu...

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 08:45

chantalvdv schreef:
MSophie schreef:

_O- Heeft het duimen toch geholpen :)) Gefeliciteerd :+

hihi het is maar HEEEEEEEEEEEL weinig maar ach boeie is igg iets:P

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 11:40

Heb vanmiddag een afspraak met de gynaecoloog omdat de HA mijn spiraaltje er niet in kreeg. Wat baalde ik toen zeg! Hoop dat hij snel tijd heeft om hem erin te zetten want ik ben het wachten een beetje beu onderhand :P

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 11:44

Dat kan ik me voorstellen... maar kan ie hem niet direct plaatsen dan??

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 11:53

Nou ik kwam bij de assistente en die vroeg niet eens om mijn verwijsbrief (heb ik zelfs nog aangeboden, maar was niet nodig zei ze) dus ik denk het niet. Of hij moet tijd overhebben of zij heeft me gewoon op mijn woord geloofd.

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:04

Ik heb gewoon gebeld voor een afspraak voor het plaatsen en zo gezegd zo gedaan.....

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:22

Nou, dan hoop ik dat die man het vandaag bij me wil doen, dan ben ik ervanaf! Voor zover de HA het voor elkaar kreeg deed het vreselijk zeer. Hoop dat het nu meevalt.

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:32

Ik heb even een vraagje voor de mensen met spiraal waarbij het plaatsen niet in 1 keer is gelukt. Niet omdat ik er zelf 1 wil, maar ben gewoon nieuwsgierig.
Als het plaatsen bij de huisarts niet lukt en je wordt doorgestuurd naar het ziekenhuis, moet je dan zelf weer een nieuw spiraaltje kopen of krijg je dat vergoed of wordt dat hygienisch verpakte spiraaltje wat al in je muts is geweest weer in de doos gestopt, een paar weken aan de bacterievolle lucht blootgestelt om dan vervolgens weer naar binnen te proppen? Ik vind de laatste optie nogal zeer onhygienisch klinken en zou doodsbang zijn voor baarmoederontsteking ofzo, maar ik heb nog van niemand gehoord dat ze een nieuwe moesten halen na een mislukte plaatsing of heb ik daar over heen gelezen?

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:34

Ghehe, dat is een goede vraag. Nooit over nagedacht eigenlijk... Maar ze pakken hem toch pas uit nadat de controle op de baarmoeder is geweest?

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:35

Ik mag toch aannemen dat een 2de spiraaltje gewoon wederom (als soort van garantie) door de verzekering vergoedt wordt....

@Shahazai: zal voor je duimen!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:36

xx_ladyilse schreef:
ik had eerder ook al eens een berichtje geplaatst toen mn spiraal werd geplaatst, nou......... Morgen bel ik voor controle maar ik ben er niet zo zeker van. Rot ding. Ben nu al 9 dagen ongesteld, en heb 's avonds steeds **** pijn in mijn buik.....:( word er niet goed van. Hopen dat het beter word, anders ga ik gewoon weer over naar de pil. Heb de mirena nu 6 week. Eerste weken waren best prettig, maar nu ben ik toch ff aan het twijvelen,hihi

De klachten van pijn en bloedingen kunnen (met name kunnen) tot 6 maanden aanhouden.
Ik zou als ik jou was ook met de gyn overleggen ;)

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:37

Toen het bij mij niet lukte heeft hij hem weggegooid. In het ziekenhuis worden ze besteld en krijg je gewoon een schone nieuwe ;)

@ DenK4ever: Dank je :D om half 4 is het zover :P

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:37

Shahazai schreef:
Nou, dan hoop ik dat die man het vandaag bij me wil doen, dan ben ik ervanaf! Voor zover de HA het voor elkaar kreeg deed het vreselijk zeer. Hoop dat het nu meevalt.

Oeh dat is balen zeg. Bij mij de eerste keer is ie ook niet goed gezet en een paar dagen later mocht ik naar de gyn... := Drama! :D
Hopelijk kan je snel terecht

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:38

MandyR schreef:
Ik heb even een vraagje voor de mensen met spiraal waarbij het plaatsen niet in 1 keer is gelukt. Niet omdat ik er zelf 1 wil, maar ben gewoon nieuwsgierig.
Als het plaatsen bij de huisarts niet lukt en je wordt doorgestuurd naar het ziekenhuis, moet je dan zelf weer een nieuw spiraaltje kopen of krijg je dat vergoed of wordt dat hygienisch verpakte spiraaltje wat al in je muts is geweest weer in de doos gestopt, een paar weken aan de bacterievolle lucht blootgestelt om dan vervolgens weer naar binnen te proppen? Ik vind de laatste optie nogal zeer onhygienisch klinken en zou doodsbang zijn voor baarmoederontsteking ofzo, maar ik heb nog van niemand gehoord dat ze een nieuwe moesten halen na een mislukte plaatsing of heb ik daar over heen gelezen?

Wat ik had was dat ik bij de apotheek een nieuwe op moest halen en die moest ik meenemen naar de gyn.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:38

Joolien schreef:
Ik ging ook kapot van de pijn bij t inbrengen. Ik moest 10 min blijven liggen omdat ik anders flauw zou vallen...

Binnen een week stond het spiraaltje alweer buiten want de uitsmijters waren hem beu...

:o?

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:49

Utixo schreef:
Ghehe, dat is een goede vraag. Nooit over nagedacht eigenlijk... Maar ze pakken hem toch pas uit nadat de controle op de baarmoeder is geweest?

Ja, goed hé. Kwam zomaar ineens bij mij op.
Ik zou het ook niet meer dan normaal vinden als er een soort garantie op zit. Ik heb geen idee wat ze kosten, maar het zou toch te gek voor woorden zijn als je iedere keer een nieuwe moet kopen omdat je arts niet zo goed in het plaatsen is.

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 20:55

Nou ben eindelijk terug van de gyn. Die heeft echo's gemaakt en m'n baarmoedermond bekeken. Afspraak gemaakt voor volgende week en ik krijg er een plaatselijke verdoving bij.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 21:04

hmm, zijn er hier meer mensen die last hebben van buik pijn :( ik heb 28 dec me spiraaltje gekregen, en ik heb vaak last van me baarmoeder, dan krijg ik krampen...alsof ik ongesteld moet worden terwijl ik dat niet word, meer mensen met dit probleem. ?

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 21:05

xx_ladyilse schreef:

t heeft bij mij 8 weken geduurt voor t over was.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 21:10

heb het ook gehad in het begin, maar nu heb ik het zelden nog.

Spiraaltje kostte mij 125 euro, en enkel het plaatsen zelf werd vergoed, het ding zelf niet.

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 21:11

Hier kost het spiraaltje bijna 200 euro. Ook zelf ophalen bij de apotheek. Zetten ed word volgens mij wel gewoon vergoed :j

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 07:53

Bij mij wordt hij volledig vergoedt en zowel bij de HA als bij de gyn wordt hij voor me besteld. Anders zou dat koperspiraaltje me ongeveer 125 euro (incl. plaatsen) zijn gaan kosten, is mij verteld door de gyn.