Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
tamary schreef:Slecht nee, maar zodra je hulp nodig hebt van een instantie is dat anders zijn wel funest.
Ik ben zo langzamerhand op een punt gekomen dat ik geen zin meer heb om te proberen aan die sociale eisen en verwachtingen te voldoen. Ik zie er nl weinig tot niks voor terug.
Citaat:Ik moet de GGG regel toepassen: Gedrag, Gevolg, Gevoel. Ik vind het niet leuk dat je je zus slaat, want nu moet ik weer boos op je worden en daar wordt ik verdrietig van. Een soort aanpakken met zijden handschoentjes. Heel vermoeiend, want instictief zou je liever even tegen hem tekeer gaan o.i.d. Dat werkt niet.
Marieke_K schreef:@siskeh:![]()
@Floridian: het SARR is een instelling wat diagnostiseert maar ook begeleiding aanbiedt. Op het gebied van begeleiding heb ik goede ervaringen met deze instelling.
@Menino: op het gebied van diagnostiseren kan ik je alleen meegeven dat het soms wel rust kan bieden, althans dat zie ik bij studenten die pas op latere leeftijd gediagnostiseerd worden. Eindelijk weten ze dan wat hen 'mankeert' en door het uit te kunnen leggen kunnen anderen er weer mee leren om gaan. Al kan ik me ook voorstellen dat je niet alles wilt weten misschien.
Floridian schreef:Nooit geweten dat er hier een topic over was.
Ik heb een zoon van 13, waarvan we pas sinds een jaar weten dat hij ADHD en PDD-NOS heeft.
Het vermoeden bestaat dat ik ook PDD-NOS heb.
Het is zwaar. Je moet hem begeleiden in alles (huiswerk, voor andere mensen 'simpele'dagelijkse dingen, medicijnen, sociale contacten). Dan werk ik zelf nog 21 uur p/week, een man die vrachtwagenchauffeur is en een dochter van 10 die ook huiswerk heeft en wel eens aandacht wilt en het soms zwaar heeft met haar broer.
Hem 'gewoon' op z'n donder geven gaat niet. Ik moet de GGG regel toepassen: Gedrag, Gevolg, Gevoel. Ik vind het niet leuk dat je je zus slaat, want nu moet ik weer boos op je worden en daar wordt ik verdrietig van. Een soort aanpakken met zijden handschoentjes. Heel vermoeiend, want instictief zou je liever even tegen hem tekeer gaan o.i.d. Dat werkt niet.
We proberen hem zo goed als het kan het 'gewone' voortgezet onderwijs te laten volgen. Gelukkig hebben we nu eindelijk een 'rugzakje' en krijgt hij op deze school een goede begeleiding.
Helaas wisten we een aantal jaren niet waarom hij zo deed. Pas in groep 8 van de basisschool (nadat we hadden gezegd wat hij nou had) zei een leerkracht: we hadden al een vermoeden dat hij dat had. Tjonge, waarom zeiden ze dat niet eerder?! We hebben zelf contact gezocht met het RIAGG en toen is alles op z'n plaats gevallen. We hebben daarvan prima begeleiding, ook van de arts met z'n medicatie.
Ik heb nu informatie aangevraagd van Stichting Balans, we hebben nu een rugzakje gekregen en de TOG (tegemoetkoming onkosten gehandicapten) en we zijn nu bezig met een PGB. Daarnaast ga ik nu de mallemolen in. Ik moet structuur hebben, duidelijkheid en geen onverwachte wijzigingen/bezoek. Dan raak ik gestresst. Op mijn werk heb ik moeite om prioriteiten te stellen en ik moet veel opschrijven om niets te vergeten of het overzicht kwijt te raken. Excel is mijn beste vriend om mijn werk te ordenen...
Weet er iemand een goed forum (behalve Balansdigitaal) waar nog meer ouders met kinderen met ADHD/PDD-NOS zijn of volwassenen?
Samurai schreef:@mennino, wel eens gedacht aan HSP?