Meer mensen met burn out/overspannen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 19:25

crossmonster schreef:
Huilen = opruimen , meid. Dus huil maar lekker uit, hoewel het vaak een gevoel van schaamte heeft ...

Ik heb tot een paar maanden geleden, wel 3 jaar niet gehuild, ik kon het niet...
Was zo blij toen het eindelijk weer wel lukte.... Stom he :+

nee, dat is niet stom :n ken het. Heb ook heel lang niet kunnen/willen huilen. Nu doe ik niks anders :+

Sammyy

Re: Meer mensen met burn out/overspannen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 19:28

Meiden, ben even boodschappen doen met mn luver en daarna even naar een vriendin de Lama's kijken :D Eens iets anders dan huilen :')

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 20:04

Ik kan ook moeilijk huilen, helemaal nu door de medicijnen die ik gebruik. Daardoor worden emoties en gevoelens wat afgevlakt, waardoor ik (nog) minder snel huil.

Soms zou ik wel willen huilen, dan zit ik er zo tegen aan te hikken maar wil het niet zeg maar...
Vaak na een heftige woede-aanval begin ik spontaan te huilen, verder niet.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 20:26

PW, ik vind je onderschrift zo sterk :) Helemaal kenmerkend voor alle troubles die ons hier dwars zitten!

Over ademhaling gesproken, ik heb voordat al mijn lichamelijke klachten begonnen heel veel ademhalingsoefeningen gehad bij logopedie (loop vanuit mijn opleiding daar). Daar heb ik nu heel veel aan. Buikademhaling, hoorbaar uitademen en ook een zo laag mogelijke toon produceren (net als meditatie: mmmmmmm) werken bij mij ontspannend. Ook gebruik ik de ademhalingstechnieken bij de paniekaanvallen. :j

Over huilen gesproken, ik huil vrij snel.. Helemaal nu mijn emotionele kant het vaak wint van mn rationele lopen de tranen vrij snel. Maar nu het weer wat beter gaat, ook snel van geluk. Toen ik straks thuiskwam had het vriendje al gekookt en had de tafel heel mooi gedekt met kaarsjes enzo :) En een kadootje: een hanger voor mn Pandora :oo Nou, hij kon me echt opvegen :') Hij was heel erg trots op me dat ik mn problemen weer zo goed op de rit had, dat ik ze met 2 handen aanpak :) (met mijn psychi-ding en ook met afvallen :) )

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 20:29

Ook ik huil heel moeilijk. Terwijl ik het vaak wel graag zou willen.Heb nu wel een paar keer gehad dat ik me zó slecht voelde en zo wanhopig dat het toch kwam. En dan lucht het toch wel heel erg op.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 22:42

Petulan wat lieeeeeeefffff. Doe mij die maar :')
Mijn vriendje is wel heel lief, en is heel begripvol, maar zoiets hoef ik helaas niet snel te verwachten _O- Het meest romantische wat ie tot nu toe gedaan heeft, is op bed gaan liggen met een strik om zn ahum :x Het resulteerde in een giga lachsalvo, waardoor nergens meer iets van kwam _O- :o
Heb dus echt een botte boer getroffen, maar das niet erg, beter als zon kwijlert, juk :r

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 11:37

Een strik erom? Hahahahaha, nee dan zou ik inderdaad ook niet meer bijkomen :D Heb gelukkig ook geen kwijlerd, en als 'ie iets doet is het ook wel echt oprecht gelukkig :)

Ik heb geloof ik een goede dag, dus daar ga ik even gebruik van maken :D

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 11:48

Nou huilengata mijopzich best goed af, alleen u zijn de emoties verwarrend, blij of heel boos of heel verdrietig
Zo moe wordt ik ervan, vandaag redeijke dag tot nu toe, ben niet zo moe en best happy denk ik.
Stomme is dat het bij mij ieder moment kan veranderen... daarkan ik op een of andere manier niks aan doen.

Petu wat een lieve vriend heb je :D !!!

Nou ik woon samen met een vriendin van mij sinds vorig jaar, nu heb ik dus het volgende wij kunnen het sper vindne echt geen probleem, maar nu ga ik over alles nadenken, laaste plakje niet opeten omdat z emisschien boos wordt , snel internetten anders stoor ik haar, licht niet aanlaten... enz..
Stom maakte ik mij 6 maanden geleden geen zorgen om en nu eens wel...
.. ik doe echt alles om gewoon bijna onzichtbaar te zijn!!!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 13:05

Ik heb vanochtend een psychodiagnostisch onderzoek gehad. eerst een gesprek van een uur en toen een aantal vragenlijsten invullen. Ben blij dat ik weer thuis ben. 't Was best inspannend. Nu maar even relaxen.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 13:17

Heb je verdiend, nu even afwachten wat er uit je tests is gekomen! :)

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 13:20

zie net in mijn bericht dat het met de spelling ook niet helemaal goed gaat! :+

Ja zulke gesprekken zijn best slopend, nou ff rustig aan.
Lekker ff bijkomen.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 13:41

De spelling is je vergeven hoor ;)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 13:51

sorry dat ik dit topic even kom binnen vallen :o

maar ik heb dus een vriendin die overspannen is en momenteel erg in de knoop zit met haarzelf......
ik wil een grote steun zijn voor haar en luister haar verhalen aan en troost haar en doe leuke dingen met haar (zwemmen,paardjes,winkelen enz)
maar ik zou zo graag meer willen doen voor haar

iemand ideeen of tips wat ik nog voor haar zou kunnen betekenen?

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 14:33

Thanks voor het vergeven... :+

@idmw Super dat je verder kijkt wat je voor haar kan doen!!!!

Euhm even denken, als je er bent voor haar dus dat is geweldig dat ze zo een vriendin heeft!!!
Laat haar merken dat niks hoeft, wil ze een keer niet mee dan bedoelt ze het niet banketstaaf, laat haar altijd zelf beslissen wanneer ze iets niet of wel wil!

Het gaat erom dat ze echt alleen maar dingen onderneemt die ze zelf leuk vindt!
Laat haar weten dat het echt nu om haar draait! Dat zijn vaak de dingen die ze zelf niet beseffen, altijd bezig met anderen blij maken, vrolijk doen voor anderen , enz.
Laat haar weten dat zij nu op de eerste plek staat

Beetje moeilijk te zeggen hoe of wat, kweet niet hoever zij in herstel zit...

Verder kan je eigenlijk weinig doen denk ik, begripvol blijven ook al lijkt het soms moeilijk.
Mensen die dit met zich mee dragen kunnen soms ook niet zo leuk zijn... :+

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 14:41

nou ze is mijn beste vriendin en neemt mij dus ook in volle vertrouwen,uiteraard beschaad ik die niet
tja ik denk dat ze nog lang niet hersteld is....ze zit nog met veels te veel dingen in haar koppie waar ze zelf niet uitkomt
ik luister haar aan maar probeer wel neutraal te blijven zodat ze wel haar eigen beslissingen blijft maken
ik merk vaak dat er toch een "wat moet ik nou" vraag bij komt kijken....

deur staat altijd open en ik probeer juist niet teveel te focussen op de probs maar juist meer op de leuke dingen die gebeuren

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 14:56

Dat is veelwaard dat ze helemaal op jou kan bouwen!
Jahetkanallemaalenige tijd duren,ze is niet meer die persoon die ze was,
en zal als het goed is ook niet meer in haar oude gewoontes terug vallen.
Goed van jou om haar te laten focussen op de leuke dingen, maar ze mag de realiteit niet het het oog verliezen.
Iig geval fijn voor haardat ze jouw als vriendin heeft!
Is ze in behandeling?

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 15:42

@ikdoemaarwat: Super dat ze zo'n vriendin heeft, dat is echt heel belangrijk! Ik denk dat het voor haar al heel belangrijk is dat ze iemand heeft die naar haar luistert en haar door de moeilijke periodes heen helpt. Weet niet wat je nog meer zou kunnen doen, volgens mij doe je het belangrijkste al!

Ik baal weer zo onwijs...Mn vriend is vandaag aan zijn arm geopereerd en moet een paar daagjes in het ziekenhuis blijven. Ik wilde hem zo graag verrassen en hem opzoeken, dus ben net naar het ziekenhuis geweest. Maar het lukt me niet!!! Hij ligt op de vijfde verdieping (natuurlijk) , met de lift ga ik iig niet, maar ik moet nu in totaal 12 trappen op en dat lukt dus niet, schiet iedere keer in die ## paniekaanval. En ga dan hyperventileren.
Heb al een paar dingen geprobeerd, na iedere 2 trappen een poosje blijven staan tot ik weer rustiger ben en dan weer verder en ik heb al een half uur op de begane grond gezeten. Ben wel alleen gegaan, doe dit soort dingen echt liever alleen (hij denkt ook dat ik niet kom). Maar ik wil zo graag!! Ik wil het straks nog wel een keer proberen, maar ik weet ff niet hoe! Iemand tips?

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 15:56

Doorgaan. Dat is wat ik van mijn psych moet doen. Niet meer weglopen voor een aanval, maar ga het maar eens met jezelf aan. En mocht je flauwvallen, je bent in het ziekenhuis.. ;)

En ja, het is veel makkelijker gezegd dan gedaan. Maar geloof me vanuit de grond van mn hart: Je trots wanneer je het wel doet, is sterker dan welke paniekaanval dan ook!!

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 16:26

Ik weet het, ik moet ook doorgaan. Maar ik ben er zo bang voor...
Maar weet je, aan de andere kant denk ik dan, wil ik niet veel te snel. Ben gisteren na 4 maanden weer voor het eerst in de supermarkt geweest en even in de sportschool. De vijfde verdieping van een ziekenhuis gaat dan misschien ook wat ver.
Of probeer ik me er nu weer makkelijk vanaf te maken pff

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 23:46

watvoor cursussen hebben jullie gedaan om uit je burnout te komen? Ik voel me nu een stuk beter als 2 jaar geleden maar wil niet als ik eenmaal weer ga werken een terugval krijgen. Grenzen stellen, nee zeggen, assertief zijn zeg maar en niet gewoon alles maar aannemen en perfect willen doen.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 10:51

Ik heb (nog) geen cursussen gedaan. Welke heb jij zelf gedaan dan? De punten die je noemt zijn in ieder geval wel belangrijke leerpunten voor mij.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 22:50

Dames, ben ik weer. Kom alleen even binnen vallen om hallo te zeggen :wave:

Het gaat de laatste paar dagen redelijk goed. Heb echter ( op de grote dingen na ) mn spullen van onder naar boven moeten verhuizen. In mn eentje :roll: Nja, heb het wel maar mooi gedaan. En ben best trots om eerlijk te zijn :o

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 10:52

Dar mag je ook trots op zijn. en goed dat je er zelf ook zo naar kan kijken :) Fijn om te horen dat het de laatste dagen redelijk goed gaat!

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 12:11

Sam , indd knap gedaan das ff opruimen! Heel goed dat je ook trots op jezelf bent!

Ik heb dubio hier,
Mijn huisgenoot en ik zijn ook best goeie vriendinne, nou werk ik uitgenodigd door een vriend van mij
maar ze zou ooit ook een keer mee gaan daarheen, nu wilde hij dat ik alleen kwam, gewoon even bijkletsen enzo..
Maar wij hebben een iets betere band dan zij met hem
Maar ik heb dus nog niet gezegd dat ik ga,.. :o , eigenlijk hoef i me niet schuldig te voelen... maar dat is altijd al mijn valkuil geweest..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 14:58

Schuldig kan behoorlijk slopend zijn. Ik voel me ook zo gauw schuldig. Maar wat je zelf al zegt, je hoeft je niet schuldig te voelen. Maar ja, makkelijker gezegd dan gedaan...