Diabetes voor het leven!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 12:53

Hallo Lieve mensen!
ik meld me ook weer na het weekend, moet alles nog bijlezen, zag dat er ook nieuwe mensen zijn, Welkom iedereen!
inmiddels al weer paar dagen bezig met het dieet, suikers zijn gelukkig stabiel.

CarmN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 20:13

Ann_Pam schreef:
MI1990 schreef:
ik ben bezig met een soort lijst te maken voor school over mijn diabetes. want ik ga dit jaar wel mee naar barcelona en ze vroegen me of k wou nadenken over wat hun allemaal moeten weten daarover.

ik heb uitgelegd wat diabetes is en welke type ik heb. wat een hypo/hyper is en wat je daar tege moet doen, de insulinepomp/sensor uitgelegd
wat zouden jullie er nog meer bij doen?

Ehm glucagonspuit misschien? :Y)

Wat ik een heel prettig idee vond toen ik met school naar het buitenland ging, was dat iemand bij mij kon bloedprikken en dat iemand bij mij zou kunnen spuiten.

Mijkee_

Re: Diabetes voor het leven!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-10 20:48

we denken er ook over na om een soort 'buddy' te vragen, een goede vriendin. dan leer ik haar hoe ze bloed moet prikken enzo :)

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 20:58

MI1990 schreef:
we denken er ook over na om een soort 'buddy' te vragen, een goede vriendin. dan leer ik haar hoe ze bloed moet prikken enzo :)

Dat zou wel handig zijn, dan weet je toch dat er iemand is die eventueel bij kan springen als het even mis gaat! :)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 22:48

Inderdaad, strak plan!

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 08:39

glucagon mag ook niet door iedereen gespotn worden. een vriend van mij heeft een logeerhuis voor kinderen met adh en aanverwante stoornissen. Hij mag wel insuline spuiten bij de kids maar geen glucagon. Hj moet dan echt eena rts bellen.
Maar iemand uitleggen hoe het werkt is nooit verkeerd als er slnel gehadndeld moet worden gaat het wel eens boven en onder de wet.

Iig fijn dat je dit jaar wel mee mag

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 10:06

mag dat niet door iedereen gespoten worden??
Dat wist ik niet, ik heb die spuit altijd liggen en als het mis gaat mag van mij iedereen dat spuiten hoor!
Waarom heb je dan zelf zo'n spuit als niet iedereen dat mag spuiten??

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 10:47

goed nieuws mensen :D
mijn hba1c is van 9,2 naar 8,2 gegaan! in 2 maanden tijd

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 10:50

MI1990 schreef:

Kik dat is mooi ! en nu zo houden he .. ;)

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 11:04

zozo, flinke daling! Netjes hoor!
Heb je geen last van dat ie zo snel is gedaald?

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 13:16

netjes hoor, goed gedaan!!!

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 13:21

MI1990 schreef:

Netjes zeg! :D Mijne zit nu ook rond de 8,2!

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 13:33

meikemarieke schreef:
mag dat niet door iedereen gespoten worden??
Dat wist ik niet, ik heb die spuit altijd liggen en als het mis gaat mag van mij iedereen dat spuiten hoor!
Waarom heb je dan zelf zo'n spuit als niet iedereen dat mag spuiten??

Ik denk dat het mespeelt dat hij dan als werker (noem je dat zo??) bezig is. Ik heb ook tegen hem gezegd. Als je met mij samenwerkt (znder werk) en ik heb hem nodig dan roetsjj dat ding er maar gewoon in. Hij moet een arts bellen en dan is het middel iig in de buurt

Mijke goed gedaan zo laten dalen.

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 14:28

MI1990 schreef:

Is handig! Ik ben ook de 'soort' buddy van mijn vriend hihi.
Kan al vingerprikjes doen *trots* :D

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 14:28

MI1990 schreef:

Leuk voor je! :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 16:05

Allereerst welkom aan al de nieuwe mensen!!

En super al die mooie suikers!

Ik ben niet zo blij, maar ook héél blij :P
Vorige week bij kaakchirurg geweest (mijn verstandskies was in de kies ervoor gegroeid :P ). Goh, wat was ik daar bang voor.... Had het ook 4 maanden voor me uit geschoven....
Behandeling was echt zo klaar (10 minuten...). Maar sinds de verdoving uit is gewerkt........................ Zit dagelijks nog aan het maximaal aantal paracetamols... Je wordt gewoon chagarijnig van continue pijn in je mond!!! Het nadeel was dat ze in het bot hebben moeten boren :P Wat is hij aan het wrikken en rukken geweest zeg........ Nadeel was ook dat het onder was, dus ik had echt het idee dat hij m'n hele kaak ontwricht had....
MAAR ik ben vandaag bij de oogarts geweest voor controle (ben nu beiden ogen 2x gelaserd). Ik hoef pas over 4 maanden bij hem terug te komen!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hoe het dan is, zien we dan wel weer, maar ik ben er wel voorlopig even van af!!!!

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 12:52

goed hoor kentaro van je ogen en ja joh meid de kaakchirurg weet r alles van, je kan ibubrufen bruis vragen hoor, werkt veel beter dan paracetamol, sterkte

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 14:58

Dank je! Maar dat mag ik dan weer niet i.v.m. medicijnen die ik gebruik :P

Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 19:17

Heey, vraaaaagje..

Hoe kan ik via internet een leenpomp voor de vakantie aanvragen bij Medtronic? (ik heb de Veo)? Kan het echt niet vinden.. onduidelijke site.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 23:17

Gewoon bellen, minimaal 3 weken van tevoren. Dit staat keurig onder 'contact' op http://www.medtronic-diabetes.nl. Duidelijker kan echt niet. Het gaat niet online, je moet altijd bellen:

Voor alle technische of servicegerelateerde vragen over uw insulinepomp of glucosemonitoringsysteem kunt u tijdens kantooruren bellen met onze customer service-afdeling via het telefoonnummer:
0800-342 23 38

CarmN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 17:20

Bonaire schreef:
Heey, vraaaaagje..

Hoe kan ik via internet een leenpomp voor de vakantie aanvragen bij Medtronic? (ik heb de Veo)? Kan het echt niet vinden.. onduidelijke site.

Kan dat nog dan? Want toen ik een paar jaar terug met school weg ging zeiden ze dat ze dat niet meer doen...

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 17:27

Ik heb ze een paar weken geleden gebeld. Ik heb de ADI-pomp getest, maar uiteindelijk toch gekozen voor de Veo. Omdat wij vrij veel in het buitenland zitten, was dit voor mij een heikel punt bij de keuze voor een pomp.

Regel: binnen de Benelux leveren ze 24-uurs service, daarbuiten vraag je een leenpomp aan, minimaal drie weken van te voren.

Oef, goed dat jullie het er hier over hebben, wij gaan 1 mei al naar Londen en ik heb nét mijn nieuwe Veo (twee uurtjes).

Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 09:41

Haha, dan ga ik zo maar even bellen :) Succes met je pompje! Ik vind m wel fijn, maar ja, heb geen vergelijkingsmateriaal :P

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 10:36

Bbrrrr Kentaro, da's lekker dan, bij die kaakchirurg........Zie zoiets bij mezelf ook nog wel een keer gebeuren, met mijn onwillige verstandskiezen }>

@Monique: was dat het enige punt om voor de Veo te kiezen? Of vond je die in gebruik ook fijner?

Ik heb mijn Hba1c binnen van enkele weken geleden, weer netjes 6,5% <3 Jaar geleden nog 7,5%.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 10:39

@ Amulet: de ADI gaf bij mij gewoon teveel storing en Boeren is bezig om dat allemaal keurig op te lossen, maar het duurt me te lang. Bovendien kon ik het display niet zo goed lezen, zeker niet zonder bril.

De Combo viel bij mij af, ik wil alles kunnen regelen zonder afstandbediening, want dat ding vergeet ik.

Mooi Hba1c trouwens!