Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Linn_ schreef:Heej, hoe gaat het hier met iedereen? Bij mij gaat het super goed, ik zit nu op ruim 3 maanden na operatie. Mag sinds afgelopen week weer rennen, zo onwijs fijn! Afgelopen dinsdag dus ook weer voor het eerst naar mijn basketbaltraining geweest. Mag nog verder niet met de spelletjes en wedstrijdjes mee doen natuurlijk maar kan ten minste weer een beetje rennend dribbelen met de bal en gewoon schotoefeningen doen. Had woensdag dan ook best spierpijn in mijn bovenbenen en armspieren haha. Maar is super fijn om weer zoveel te kunnen en te doen!
PowerReiner schreef:Hallo allemaal,
Ik heb vorige week maandag een vkb reconstructie gehad. De nacht na de operatie was erg vervelend, veel pijnmedicatiw gehad en het verband drukte enorm. Daarna ging het eigenlijk steeds beter. Tegen het weekend zelfs zo goed dat ik bij het lopen (met krukken uiteraard) veel druk op het been kon zetten. Dit maakte dat ik een klein wandelingetje naar de supermarkt om de hoek heb gemaakt en wat heb schoongemaakt in huis. Kleine dingetjes maar. Gisteren werd ik wakker met een flinke terugval, kuit deed heel erg pijn en vandaag weer erger geworden. Zo makkelijk hoe snel het overbelast raakt.
Anderen met soortgelijke ervaring?
_Linn_ schreef:PowerReiner schreef:Hallo allemaal,
Ik heb vorige week maandag een vkb reconstructie gehad. De nacht na de operatie was erg vervelend, veel pijnmedicatiw gehad en het verband drukte enorm. Daarna ging het eigenlijk steeds beter. Tegen het weekend zelfs zo goed dat ik bij het lopen (met krukken uiteraard) veel druk op het been kon zetten. Dit maakte dat ik een klein wandelingetje naar de supermarkt om de hoek heb gemaakt en wat heb schoongemaakt in huis. Kleine dingetjes maar. Gisteren werd ik wakker met een flinke terugval, kuit deed heel erg pijn en vandaag weer erger geworden. Zo makkelijk hoe snel het overbelast raakt.
Anderen met soortgelijke ervaring?
Hai, wat vervelend dat je ook je kruisband gescheurd heb. Hoe is het gebeurd?
Ik had een nieuwe kruisband via de hamstring methode, meniscus hechting en nog extra versteviging door lemaire plastiek. Ik mocht hem door die meniscus echt maar 50% belasten in het begin en dat heb ik dus ook echt gedaan. Echter had ik na 4 weken de belastbaarheid moeten opbouwen maar mijn fysio wachtte echt nog daarmee, daar was mijn arts niet zo blij mee. Na 6 weken gingen direct in 1x de krukken weg en ging ik meteen volledig lopen.
Ik wil je als tip geven om echt je rust te pakken en nu vooral te zorgen dat de zwelling afneemt want dat gaat je echt heel erg helpen in de toekomst. Daarnaast echt werken naar volledige strekking, dat gaat je helpen met goed lopen later.
Verder echt rust, pootje omhoog en wil vooral niet te snel in het begin.
Ik zit nu op 4 maanden na operatie en hij gaat super. Ga 2x in de week naar de fysio en hij zet me flink aan het werk. Veel krachttraining en het wordt flink zwaar gemaakt haha. Cardio training doe ik nu nog zelf door eens per week op mijn basketbal training te rennen en ik heb groen licht om de vierdaagse te lopen dus daar ben ik ook al voor aan het trainen.
Sandorra, wat vervelend dat je weer op krukken loopt! Hoe ver na operatie zat je? Wat is het waar je last van hebt nu?
monnette1 schreef:Ik meld me ook weer even...
Advies gevraagd.
Ik heb 1,5 jaar geleden mijn voorste kruisband gescheurd, samen met de mediale band. Het advies was toen om niet te opereren, ook vanwege leeftijd, ik ben nu 50 jaar.
Op zich gaat het goed, ik kan bijna alles. Ik wandel veel met de honden , fiets, rij paard (stap aan de rechter kant op ) en werk.
Waar ik wel last van heb is soms instabiliteit, met name als de honden tegen mijn knie/been aanlopen. Kruiwagen legen op de mesthoop, dan moet ik schuin omhoog lopen, in glad en hobbelig weiland/ondergrond lopen, als paard aan touw trekt ( gebeurt gelukkig weinig maar ik voel me minder zeker).
Meestal neem ik het voor lief, maar sommige momenten voel ik me wel beperkt. Maar ik zie best op tegen de lange revalidatieperiode ( ik dacht dat er 9 maanden voor stond maar zie hier al dat iemand na 3 maanden hard gaat lopen? )
Is het de moeite waard om me toch te laten opereren? Of blijf je dan even goed nog knieklachten ( pijn, instabiliteit) houden na deze operatie?
monnette1 schreef:Ik meld me ook weer even...
Advies gevraagd.
Ik heb 1,5 jaar geleden mijn voorste kruisband gescheurd, samen met de mediale band. Het advies was toen om niet te opereren, ook vanwege leeftijd, ik ben nu 50 jaar.
Op zich gaat het goed, ik kan bijna alles. Ik wandel veel met de honden , fiets, rij paard (stap aan de rechter kant op ) en werk.
Waar ik wel last van heb is soms instabiliteit, met name als de honden tegen mijn knie/been aanlopen. Kruiwagen legen op de mesthoop, dan moet ik schuin omhoog lopen, in glad en hobbelig weiland/ondergrond lopen, als paard aan touw trekt ( gebeurt gelukkig weinig maar ik voel me minder zeker).
Meestal neem ik het voor lief, maar sommige momenten voel ik me wel beperkt. Maar ik zie best op tegen de lange revalidatieperiode ( ik dacht dat er 9 maanden voor stond maar zie hier al dat iemand na 3 maanden hard gaat lopen? )
Is het de moeite waard om me toch te laten opereren? Of blijf je dan even goed nog knieklachten ( pijn, instabiliteit) houden na deze operatie?
sandorra schreef:@_linn_ Ik ben in april geopereerd vorig jaar kijk operatie toen hebben ze iets met de meniscus en de Plicka gedaan. 29 december heb ik mij verstopt gewoon een stoepje vanaf de straat opstappen niks geks gedaan en het was Knack en nu dus weer terug bij af 7 februari heb ik de MRI scan