Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Prairy

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 21:27

Sjonge Enniee...... Wat een ... ortho zeg... Klachtenbrief schrijven zou ik zo denken. Klinkt misschien vervelend, maar denk toch dat je een dossier moet gaan opbouwen.

Ook erin zetten wat hiervoor allemaal al fout gegaan is. En heb je aangegeven dat je niet het idee hebt dat het niet goed gaat omdat je niets voelt als er aangedraaid wordt?

Balen balen balen...

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 22:06

Ik ga het de volgende keer zeggen.
Ik ga altijd alleen naar de ortho en ben niet brutaal genoeg om er iets van te zeggen. Mijn moeder gaat de volgende keer zeggen wat er allemaal niet goed gaat.

1) ze weten niet hoe ze de beugel moeten plaatsen, hoeveel kiesringen er nodig zijn & of mijn spalk weg moet
2) ik voel niks als de beugel aangedraaid wordt
3) de beugel moet opnieuw geplaatst worden omdat de blokjes te laag zijn geplaatst.

De vorige ortho was ook een verschrikkelijke man, gelukkig is die gestopt met z'n werk want hij was zo onvriendelijk. Daar hebben we ruzie mee gehad. Ik moest zelf mijn verhaal vertellen over mijn gebroken kaak terwijl ik toen 4-5 was. We overwegen wel om toch naar een andere ortho te gaan want dit schiet ook niet op natuurlijk!

Ben er echt klaar mee, eerlijk gezegd!

Net aan het overleggen met m'n moeder, misschien gaat ze ook wel bellen zodat we eerder iets weten dan 5 mrt en onze klachten kwijt kunnen :')

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 09:16

Ik zou idd wel proberen afspraak op korte termijn te maken. Je proces duurt zo onnodig lang en dan hebben we het nog niet over de kosten...

En idd, zou ook zoetjes aan eens gaan kijken naar een andere ortho... Kijk ook eens op van die ortho / tandarts fora, of google, om te kijken of mensen toevallig ervaringen gedeeld hebben met deze of andere ortho's. En als je daar weggaat, een slechte review op internet is misschien niet zo netjes, maar wel een fijne waarschuwing voor een volgend persoon.

Oja, voor een volgende keer, als je alleen gaat, probeer eens om op te schrijven wat er niet goed is, en dat mee te nemen. Dan heb je iets om aan vast te houden als je je verhaal doet. (Probeer het eerst eens zelf te zeggen als je moeder mee gaat, misschien helpt dat ook al! En anders kan je moeder het gesprek altijd nog over nemen als jij er toch niet echt uitkomt. Spreek gewoon iets af met je moeder dat ze je dan te hulp schiet als je bijv. in haar hand knijpt ofzo.)

Je bent absoluut niet brutaal hoor! Je komt voor jezelf op, en dat is een heel groot verschil!!! Brutaal is iets heel anders :)

_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 20:59

Jeetje Enniee wat een verhaal! Ik zou als ik jou was inderdaad de ortho even goed duidelijk maken wat er allemaal misgaat.

Bij mij gaat het op het moment wel heel erg snel allemaal.
Gister gesprek bij de kaakchirurg gehad en die heeft alles uitgelegd over de kaak verbreding, moet zeggen dat hij ook niet alles had hoeven zeggen haha..
Mijn operatie staat al op 11 april gepland dus best wel gunstig voor mij omdat ik in de maand april voor school bijna niks meer hoef te doen. En het hele proces na de operatie valt dan voor een groot deel in de zomer vakantie.

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 21:12

_Iris schreef:
Jeetje Enniee wat een verhaal! Ik zou als ik jou was inderdaad de ortho even goed duidelijk maken wat er allemaal misgaat.

Bij mij gaat het op het moment wel heel erg snel allemaal.
Gister gesprek bij de kaakchirurg gehad en die heeft alles uitgelegd over de kaak verbreding, moet zeggen dat hij ook niet alles had hoeven zeggen haha..
Mijn operatie staat al op 11 april gepland dus best wel gunstig voor mij omdat ik in de maand april voor school bijna niks meer hoef te doen. En het hele proces na de operatie valt dan voor een groot deel in de zomer vakantie.

dat is de verbreding van de bovenkaak? Dat gaat erg snel inderdaad zeg!
Mooi ! :)

_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 21:30

Ja de verbreding van de bovenkaak!
Ik ben benieuwd de kaakchirurg zei dat het met de pijn allemaal wel meeviel dus ik hoop het..

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 21:33

Het klinkt in ieder geval niet fijn. Ik hoop dat het geen pijn doet! Maar dan word het bij je gehemelte opengesneden?, daar gaat toch allemaal vuil in zitten als je eet?

_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 21:53

De kaak word boven doorgesneden vanaf de neus zeg maar en dan word het ook doorgesneden vanaf het puntje van je neus naar beneden..Tussen je voortanden zeg maar..
Gehemelte blijft volgens mij dicht maar daar komt een schroef die je kaak naar buiten drukt..
Beetje lastig verhaal haha maar ik hoop dat de pijn meevalt, er worden tegelijkertijd ook nog twee verstandskiezen uitgehaald dus zal er wel iets meer last van hebben dan normaal.

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 19:09

van verstandkiezen trekken heb ik eigenlijk geen last gehad! Dat viel me echt 100x mee! :) Denk dat je daar weinig last van zal krijgen. Of liggen de verstandkiezen schots en scheef?

_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 20:22

Mwah dat schots en scheef valt volgens mij wel mee. Ach ik laat alles maar gewoon op me af komen en dan zien we dan wel weer. Zie wel enorm op tegen het aandraaien van die schroef :=

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 20:28

Ene kant ben ik blij dat jij voor me bent met dat aandraaien zodat ik weet hoe dat is, andere kant wil ik het misschien liever niet weten :')

Nog 3 weken en dan zijn mijn verstandskiezen eruit... En dan 2 maanden voor deel 2 en 6 weken voor beugel aan de onderkant en apparaatje erin aan de bovenkant.

Ennie, nog bij de ortho geweest of gesproken?

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 20:29

5 maart ga ik naar de ortho en dan gaat één van mijn ouders mee om te zeggen dat we het plaatsen van de beugel niet opnieuw betalen en wat er allemaal is gebeurd.. Die zijn het namelijk ook zat.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 20:33

Eerder kon niet? Das echt balen zeg.

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 20:35

naja, de ortho zelf zei dat het geen tijd ging kosten in de hele behandelingsperiode.. Het zou er alleen mooier van worden. Daar geloof ik natuurlijk helemaal niks van :+
Mijn ouders wilden eerst gaan bellen, maar ze vonden het beter om het persoonlijk te zeggen!

_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 22:11

Dat duur idd nog lang enniee! Maar het is misschien wel beter om het face to face met de ortho te bespreken ik denk dat dat ook wat beter overkomt.

Haha Prairy ik zag het eerst ook als een voordeel dat jij eerder moest maar helaas hahaha..Wanneer werd jij ongeveer geopereerd?

Ik heb net bericht gehad dat ik volgende week vrijdag al langs moet bij de anesthesist..
Gaat erg snel allemaal poeh poeh

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 08:50

27 feb voor verstandskiezen dus die kan ik je wel vertellen.

23 april voor de verbreding.

_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:33

Ojaa zo zat het...nou dan ligt het allemaal nog niet zo heel ver uit elkaar! als ik ongeveer mag stoppen met draaien ga jij onder het mes!
Ook een van de redenen dat ik voor 11 april heb gekozen aangezien ik de 24e jarig ben :+
Dus hoop dat ik dan een beetje fatsoenlijk taart kan eten.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 22:15

Hoe lang moet jij draaien? Ik meen dat ze 2 weken tegen mij gezegd hebben, en dat dat apparaatje er nog zo'n 6 maanden na de operatie in moet blijven zitten.

_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 12:51

uhm 10 tot 14 dagen!
Die schroef moet daarna nog 3 maanden zitten als het goed is en na 2 maanden komt de beugel er al in..
Loop je wel erg lang met een enorme spleet tussen je tanden := ach het is in de vakantie dat scheelt!

6 maanden is wel erg lang joh! Dat eruit halen van die schroef gaat gewoon met een verdoving in jee gehemelte :=

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 16:42

Hmm verdoving :+ Dan zal ik eerst maar weer naar de dokter gaan voor een valiumpje :x

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 18:01

Ik word maandag gebeld door mijn kaakchirurg over implantaten, denk dat ik eerst langs de tandtechnicus moet om gebit aan te passen hiervoor!
Ben benieuwd!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 18:03

Spannend :)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 11:48

De assistente heeft het schijnbaar niet goed genoteerd, ik had mijn nieuwe mobiele nummer doorgegeven omdat k die gewoon bij me heb, heeft hij schijnbaar naar mijn oude nummer zitten bellen |o
Moet nu morgen om half twaalf komen want je schijnt een soort van traject in te gaan <<)
Ben zeer benieuwd!

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 18:37

chanicha schreef:
De assistente heeft het schijnbaar niet goed genoteerd, ik had mijn nieuwe mobiele nummer doorgegeven omdat k die gewoon bij me heb, heeft hij schijnbaar naar mijn oude nummer zitten bellen |o
Moet nu morgen om half twaalf komen want je schijnt een soort van traject in te gaan <<)
Ben zeer benieuwd!

Handig :z

Spannend!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 20:44

De KC heeft Agis gemaild over de aanvraag en ik ben doorverwezen naar Bijzondere Tandheelkunde naar Dr. Créton die de verbindingen gaat maken tussen de implantaten en dan moet er nog een gebit gemaakt worden.
Als dat allemaal gedaan is gaat de KC ze plaatsen onder plaatselijke verdoving dus ben benieuwd!!