Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nuage schreef:@Nadine_ :Als je je stopweek verlengd dat ben je niet meer beschermd idd. Voor de zekerheid moet je dan de eerste 2 weken dat je weer de pil slikt voorbehoedsmiddelen gebruiken.
@ Maaykuuh: Het is niet zo dat als je de pil vergeet en daarna een week weer goed slikt je weer beschermd bent.
Citaat:Pil vergeten?
Indien je minder dan 12 uur te laat bent, kun je de vergeten tablet alsnog innemen en de volgende tabletten gewoon op de gebruikelijke tijd blijven innemen. De werking van de pil zal niet verminderen als je de rest van de strip op de juiste tijden inneemt.
Indien je meer dan 12 uur te laat bent kan de werking wel minder worden. Volg in dat geval de volgende richtlijnen:
Ben je meer dan 1 tablet vergeten?
Neem contact op met je dokter. Je hebt kans zwanger te worden of te zijn.
Ben je in de eerste week 1 tablet vergeten?
De tablet alsnog innemen, ook als je daarvoor 2 tabletten tegelijk moet innemen. Gebruik de eerstkomende week een condoom tijdens het vrijen. Als je in de voorgaande 7 dagen zonder condoom hebt gevreeën dien je, je dokter te raadplegen. De kans bestaat dat je zwanger bent.
Ben je in de tweede week 1 tablet vergeten?
De tablet alsnog innemen, ook als je daarvoor 2 tabletten tegelijk moet innemen. Neem de rest van de strip op tijd in. De werking van de pil is niet verminderd.
Ben je in de derde week 1 tablet vergeten?
Dan zijn er 2 mogelijkheden:
1
De tablet alsnog innemen, ook als je daarvoor 2 tabletten tegelijk moet innemen. Aan het eind van de strip zonder stopweek vervolgen met de volgende strip. De mogelijkheid bestaat dat je geen bloeding krijgt, of tussendoor wat bloed verliest.
2
Stoppen met de huidige strip; vanaf de dag dat je de pil vergeten bent gaat de stopweek in. Na de stopweek begin je weer met een nieuwe strip.
kler schreef:Met antibiotica is je pil niet veilig, condoom gebruiken dus!
Nuage schreef:@Babe: blaasontsteking! Pijn in je onderrug kan erop duiden dat je ondertussen een nierbekkenontsteking hebt. Snel naar de dokter dus!
babe schreef:Nuage schreef:@Babe: blaasontsteking! Pijn in je onderrug kan erop duiden dat je ondertussen een nierbekkenontsteking hebt. Snel naar de dokter dus!
Inderdaad, het was een blaasontsteking, ik heb gelijk gebeld. Kon pas vandaag terecht, en zometeen een kuurtje ophalen.
Heel vreemd, ik heb het nooit doorgehad.. ja, dat ik vaker naar de wc moest dan normaal en op het laatst die rugpijn
Bedankt!
Marly_ schreef:Ik las net dat het niet zo is dat je pil veilig is als je hem na de vergeten pil 7dagen hebt geslikt?
Kan iemand dit uitleggen, dit staat namelijk wel in alle bijsluiters etc.Dus nu ben ik best nieuwschierig waarom dit dan niet zou zijn!