fibromyalgie..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jeddah

Re: fibromyalgie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 07:17

Ik niet Eleonoor, maar ben wel beneiwud naar meer info. Ja

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 16:40

Citaat:
@goof:
Ik vindt het eerlijk gezegd nogal cru dat je het belachelijk noemt dat iemand met zijn studie stopt vanwege medische redenen. Dan zou ik dus ook belachelijk zijn?
Heb immers hetzelfde moeten doen, het ging gewoon niet meer.

Dan heb je misschien niet goed gelezen of ik heb het niet goed geformuleerd.

Ik vind het belachelijk dat zij gedwongen wordt te stoppen met de studie omdat de regering van die fijne poedersuiker heeft, die het voor een minder gezond iemand kennelijk niet mogelijk maakt de studie te vervolgen.
Mijn studie heeft ook stilgelegen, ik ben er anderhalf jaar tussenuit geweest, maar gelukkig heb ik wel samen met mijn opleiding en werk aangepaste regelingen kunnen treffen.

Het is gewoon bijzonder spijtig dat dat in het geval van Sronnie niet mogelijk is!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 16:43

Eleonoor schreef:
Mag ik even inbreken in deze topic.

Heeft iemand van jullie die de diagnose fybromyalgie wat geprobeerd met de traditionele chinese geneeskunde? Was er gewoon nieuwsgierig naar. Ik studeer namelijk chinese geneeskunde en volgens die theorie zijn een aantal redenen waarom er fybromyalgie kan zijn. Ben gewoon zeer nieuwsgierig aangelegd en dacht dat ik niet beter deze vraag kan stellen aan een groep bokkers die er (helaas) last van hebben.

Ik ben wel erg nieuwsgierig naar die redenen en naar de geneeswijze volgens de Chinese traditie.

Oydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 14:01

Ik heb een tijd geleden al eens gereageerd in dit topic en tja, hier ben ik weer.

Ik heb het nu na een jaar eindelijk voor elkaar om naar een reumatoloog te gaan. Mijn vorige huisarts wilde er eerst niets van weten, en zei later dat het wel eens fibro. kon zijn. Mijn internist vond het onzin om me door te sturen, en zei dat ik het met mijn huisarts moest uitzoeken. ( de huisarts die niet mee wilde werken)

Ik ben nu sinds kort van huisarts veranderd en die wil me wel helpen om het een en ander uit te zoeken wat betreft fibro.
Nu zit ik alleen te twijfelen tussen 2 ziekenhuizen, namelijk het Erasmus MC en het MCRZ locatie Zuider. Wie heeft er ervaring met deze ziekenhuizen??
Ik heb de afgelopen 2 jaar in het MCRZ Clara gelopen maar van hun zakt me broek af.

groetjes

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 14:14

Ik ben bij een reumatoloog in het Erasmus geweest en dat vond ik simpel gezegd geen toffe vent. Een hele simpele man die precies volgens het bokeje werkte zoals hij dat op zijn opleiding heeft gehad. Fibro past daar natuurlijk niet in en dus geloofde hij daar ook niet in.
Ik heb daar onderzoeken gehad en kreeg te horen dat ik gewoon gezond ben en dat er niets aan de hand was.....

En bedankt, ik heb hem toen vriendelijk verzocht eens een dagje mee te komen lopen met me...

Oydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 14:20

Oké, en daar ben ik dus bang voor, dat er wordt gezegd dat ik een gezonde jonge meid ben.

Ik heb van 1 iemand gehoord dat er in het Zuider een goede arts zit, denk dat ik dan toch dat maar moet doen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 14:30

Oydis daar was ik ook bang voor maar de reumatoloog dacht bij mij gelijk aan fibro en idd kwam er niks op de foto's maar reageerde ik wel op veel te veel tenderpoints.

Oydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 14:39

@ Urielle : van wat hebben ze foto's gemaakt bij jou??

Ik ben nu zelf 2 jaar aan het tobben en het lijkt me verschrikkelijk als ik net als Goof word weggestuurd. Ik weet heel goed wat ik voel, en wat ik voel is niet goed.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 14:40

Ik ben in het Clara geweest en heel fijn geholpen Ja

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 14:42

Oydis schreef:
@ Urielle : van wat hebben ze foto's gemaakt bij jou??

Ik ben nu zelf 2 jaar aan het tobben en het lijkt me verschrikkelijk als ik net als Goof word weggestuurd. Ik weet heel goed wat ik voel, en wat ik voel is niet goed.

Ja, plezierig is anders ja. Ben daarna overgestapt van huisarts en door gestuurd naar een andere reumatoloog die me wel serieus nam. Ben daar een hoop wijzer geworden.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 14:42

Mijn handen zijn op de foto geweest, zo'n 4 jaar geleden. En een paar maanden geleden mijn bekken en heupen.
Omdat je artritis en artrose op de foto kunt zien, maar dat was het niet, en toch zo stijf als een hout en reageren op de tenderpointtests. Dus: fibro.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 14:44

Urielle schreef:
Mijn handen zijn op de foto geweest, zo'n 4 jaar geleden. En een paar maanden geleden mijn bekken en heupen.
Omdat je artritis en artrose op de foto kunt zien, maar dat was het niet, en toch zo stijf als een hout en reageren op de tenderpointtests. Dus: fibro.

Ik had hetzelfde, ook mn bloed is gechecked. Volgens mijn reumatologe moeten ze idd ook alle andere soorten reuma uitsluiten, voordat je de diagnose fibro krijgt.

Latruda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 14:45

Getver wat een vies weer zeg.. Ik ben ook zo vreselijk moe terwijl ik toch goed heb geslapen.
Ook heb ik weer een aantal dagen last van mn linker schouder terwijl ik toch nix bijzonders heb gedaan..
pff het zal wel door al het slecht nieuws van de laatste tijd komen.
Oma van mn vriend hebben we vorige week begraven,
mijn Opa afgelopen vrijdag begraven, Mijn ouders gaan scheiden,
en het veulen van mn beste vriendin is overleden. Verdrietig

sorry moest het even van me afschrijven..

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 14:47

Nou, dat is inderdaad iets wat energie vreet zeg, jakkes, wat een ellende allemaal.
Sterkte!!

Latruda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 14:50

bedankt, het zal wel weer goed komen over een tijdje.

Oydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 14:51

Nou ik heb net het Zuider gebeld, en daar hebben ze geen reumatoloog meer, die zit nu in het Clara, dus toch maar daarheen dan. Kon volgende week al komen maar dan ben ik op vakantie, dus nu mag ik 1 oktober.

@ Liesje23: Welke arts heb jij in het Clara gehad?

@ Goof: Het is inderdaad fijn dat je nu wel serieus genomen word.

@ Urielle: Oke op die manier. Nou ik ben benieuw 1 oktober wat hij/zij te zeggen heeft.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 14:52

Sterkte Latruda!!!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 14:54

1 oktober al?? Wow, dat is snel zeg!!! Ik heb toen enkele maanden moeten wachten, het zat overvol!!
Ben benieuwd voor je!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 14:57

liesje23 schreef:
Ik had hetzelfde, ook mn bloed is gechecked. Volgens mijn reumatologe moeten ze idd ook alle andere soorten reuma uitsluiten, voordat je de diagnose fibro krijgt.

o ja, bloedonderzoek. Dat was ik alweer vergeten maar dat hoort er ook bij Ja

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 14:58

Bloedonderzoeken zijn niet leuk.
Vraag mij weleens af waarom ze zoveel bloed van je nodig hebben.

Even iets raars.
Er is iemand jaloers op mijn ziek zijn (fibro + hoogstwaarschijnlijk bindweefselziekte, 1 oktober afspraak geneticus).
Kreeg net een mail + sms waar de honden geen brood van lusten.

Op zich zal het mij een zorg zijn. Probleem is echter dat mijn 6 jarige zoontje bevriendt is met haar dochter en ze bij elkaar in de klas zitten.
Haar dochter mag niet meer met mijn zoontje omgaan.

Hoe nu verder?

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 15:01

Jaloers op ziek zijn? Ik ben dan toch wel benieuwd wat ik me bij de mail en sms moet voorstellen?

Ik zou jouw zoontje niets verbieden, hij lijkt mij inprincipe buiten de kwestie te staan dat de moeder van het dochtertje het niet wilt hebben, zal i.m.o. alleen maar vragen (en opstandigheid) opwekken.
Komt dat meisje bij jullie ook over de vloer? Want dan wordt het lastig uit te leggen waarom haar moeder niet wilt dat ze thuis komt.

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 15:59

ik word er echt zo moe van dat er steeds meer mensen denken dat fibo tussen je oren zit. steeds moet je maar verdedige. gelukkig hoef ik dat niet meer nu ik ontstekings reuma heb . maar ik begrijp heel goed hoe jullie je voelen Lachen ik moet 8 okt weer naar me raumatoloog ik moet gaan spuiten voor de pijn. gelukkig ben ik niet bang voor naalden moet me nu ook spuiten voor tramboze Lachen 1 tip voor jullie ga niet alles uit proberen wat een andere ook doet want dat kost te veel energie Lachen zei mij reumatoloog altijd Lachen

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 16:14

Citaat:
Op zich zal het mij een zorg zijn. Probleem is echter dat mijn 6 jarige zoontje bevriendt is met haar dochter en ze bij elkaar in de klas zitten.
Haar dochter mag niet meer met mijn zoontje omgaan.

Hoe nu verder?

Ik zou haar eens persoonlijk aanspreken en vragen waarom haar dochter jouw zoon niet meer mag zien. Dat zij problemen heeft met jou (of jouw ziek zijn), gaat volledig buiten haar dochter om lijkt me.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 16:29

De dame in kwestie ontliep mij steeds.
Heb vanochtend tegen haar gezegd dat ik wil praten.
Onze kinderen spelen met elkaar en mijn zoontje heeft haar dochter uitgenodigd voor zijn feestje.
Kreeg ik deze mail:

Citaat:
Zo,voordat jij begint zal ik even mijn zegje doen.Dan hoef je me op school ook niet op te wachten. Ik heb daar namelijk helemaal geen zin in.En ik dacht dat ik dat in de afgelopen weken toch aardig duidelijk had gemaakt, maar schijnbaar nog niet duidelijk genoeg.Ik ben die competitie over gezondheidsproblemen meer dan zat. Altijd als ik wat heb heb jij ineens ook wat en altijd erger dan dat wat ik heb. Ik word dat spuugzat.Als t allemaal zo erg was met je dan hadden ze je onderhand weleens opgenomen in t ziekenhuis. In de vakantie heb ik de dood in de ogen gekeken en dat heeft voor mij de boel behoorlijk veranderd.Ik heb gewoon geen zin in dat gezeur van jou de hele tijd dat het allemaal zo erg met je is en dat de dokters niets doen. Ik heb genoeg gezondheidsproblemen binnen mijn gezin om die van jou er nog eens bij te krijgen.
En wat betreft dochter, die wil helemaal niet spelen.Ze is alleen niet bij machte om dat goed duidelijk te maken. Ze voelt zich zwaar onder druk gezet. En op 10 oktober kan ze gewoon echt niet en al had ze wel gekund dan had ze ook niet gewild.
Bij deze verzoek ik je met klem ons met rust te laten.Je hoeft me niet op te wachten op school of me aan te spreken ik ben namelijk niet van plan om te luisteren!
En je hoeft me ook niet terug te mailen;je email-adres is geblokkeerd dus mail komt toch niet aan.

Ik een sms gestuurd dat het mij spijt dat ze ziek is geweest maar dat ik toch wil reageren.
Ik bedoel we zijn volwassen en ik ben van mening dat je je kind hiervoor niet moet gebruiken.
Haar dochter wil namelijk graag met mijn zoontje spelen.
En dat is wat mij betreft geen probleem.

Kreeg ik terug per sms:

Citaat:
Mens lazer op!ik hoef je reactie niet, ik was al klaar met je! weet je wat pas onbeschoft is:iemand die zo ziek is als ik voortdurend lastig vallen met je eigen zogenaamde ziekzyn@laat my en mijn dochter met rust

Heb haar voor het laatst gesproken met het wegbrengen van kinderen naar een speelkasteel op het partijtje van haar dochter.
Ze is boos omdat ik naar een geneticus moet Koe .

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 17:33

crisis,wat een naar mens!
geen energie aan verspillen Luuntje,dat is het niet waard!