[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yell

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 12:36

ja dat zou ook kunnen, ik zou voor de zekerheid je dokter nog even vragen..

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 12:42

_Evelyn: als ik jou was zou ik inderdaad voor de zekerheid een test doen en daarna gewoon even wachten tot je weer ongesteld wordt. Vervolgens gewoon weer op de eerste dag beginnen.

_Evelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 14:36

@Bealy, ik heb vanmorgen een test gehaald en ga m vanavond als ik thuis ben doen. Ik kan vanaf vanmorgen nergens geen bloed meer ontdekken, dus vind het echt heel vreemd!! Maargoed vanavond maar eventjes afwachten..

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 14:41

Een testje is het enige wat je kan doen. Succes vanavond!

Annemarie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 16:46

Heey; ik heb drie maanden lang Diane35 geslikt..
(Eerste pil voor mij)
En nu wou ik vervolgrecept ophalen.. krijg ik een heel ander doosje mee!

63 ST CYPRON/ETHINYL tablet staat erop.
En op die oude staat gewoon 63 ST DIANE-35

Ik heb nog anderhalve week van die oude pil; moet ik daarna gewoon deze slikken of dokter bellen dat ik de verkeerde pil heb mee gekregen?

Want Diane35 is toch niet verandert van naam ofzo?

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 16:58

dat is waarschijnlijk de stofnaam Lachen

gebeurt vaker dat je een doosje krijgt met de stofnaam i.p.v merknaam zeg maar Lachen

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 17:00

Wat je nu hebt is een generiek merk, is feitelijk hetzelfde als de Diane maar goedkoper. Ik heb dat ook gehad, kreeg echter de Diane niet uitgereikt van de apotheker en ben vervolgens na een paar maanden dat generieke merk te hebben gebruikt over gegaan op een ander soort anticonceptie want waar ik bij de Diane pukkel en bultvrij was, was ik dat bij dat generieke merk al vrij snel niet meer.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 17:12

Ik ben +/- een jaar lang niet ongesteld geweest, en daarvoor slechts een keer of 3. Ik ben nu sinds maandag aan de pil, op doktersadvies.
Zondagnacht werd ik weer ongesteld, voor het eerst sinds een jaar weer dus, en maandagavond ben ik begonnen met de eerste strip. Ben ik dan nu wel gewoon beschermd tegen zwangerschap? Verward Gezien ik zo vreselijk onregelmatig was, of gewoon niet ongesteld was?

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 13:02

Ik zou voor de zekerheid de eerste week extra bescherming gebruiken.

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 17:43

Hee, ik heb een vraag en het klinkt misschien heel dom, maar mn zus en ik denken er allebei hetzelfde over. Vanaf de eerste dag dat je de pil slikt, ben je beschermd. Maar stel dat je niet zo vaak bij je vriend komt, dan kan je net toch net zo goed die dag vantevoren 1 slikken, en die dag daarop ook? En dan bijv nog een weekje.
Niet dat dit uit luiheid is ofzo, maar ik durf de pil niet aan mijn moeder te vragen... (niet dat ik er nu al aan toe ben, maar voor later, zegmaar... Lachen )

Annemarie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 17:48

Je bent alleen maar meteen beschermd als je met de pil begint op de eerste dag van je menstruatie; anders duurt het zowiezo een week. Dus volgens mij is het een heel dom plan Lachen

En denk niet dat het gezond is dat je dan wel slikt en dan niet; en ook dan zul je wel niet goed beschermd zijn.

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 17:58

Annemarie89 schreef:
Je bent alleen maar meteen beschermd als je met de pil begint op de eerste dag van je menstruatie; anders duurt het zowiezo een week. Dus volgens mij is het een heel dom plan Lachen

En denk niet dat het gezond is dat je dan wel slikt en dan niet; en ook dan zul je wel niet goed beschermd zijn.

Aah oke, nouja ik dacht laat toch maar even vragen.. Ik snap die uitleg bij biologie daar zowiezo niet van Sigaar

cecieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 23:46

Ik slik nu al bijna een jaar de pil 3x door. Dit omdat ik hevige buikkrampen heb tijdens mijn menstruatie. De dokter schreef mij hiervoor allerlei pijnstillers voor en de pil (femodeen), maar niets hielp. Hij zei toen tegen mij dat ik maar 2x door moest slikken en dan met een andere pil (Neogynon 21). Deze pil heb ik niet lang geslikt, want ben er veel kilo's van aangekomen. Die keer heb ik een verwijsbrief gevraagd, zodat ik naar de gynaecoloog kon. Ik was bang dat er misschien iets mis was.
De gynaecoloog die schreef mij gelijk weer mijn oude pil voor, omdat ik zoveel aan was gekomen en zei dat dat hij niets abnormaals zag en dat alles er goed uit zag. Hij zei: 'De pijn..daar groei je wel overheen'. Toen zei hij ook tegen mij dat ik de pil wel 3x door kon slikken, zodat ik er minder last van zou hebben van mijn menstruatie.

Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd of het wel zo goed is om zoveel keer de pil door te slikken? Is het niet schadelijk?

Chupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 13:16

Ik kan dit in de bijsluiter nergens precies vinden, dus vraag ik het hier maar even.
Vorige week zondag had ik met een nieuwe strip moeten beginnen, dat was ik vergeten ds ben ik maandag begonnen. Dat leek me nog niet zo'n probleem, maar nu ben ik het vrijdag en zaterdag weer vergeten...
Ik was heel erg bezig met andere dingen en het schoot er allemaal een beetje bij in en zo, nou toen ben ik zondag gewoon weer doorgegaan met de pil, maar nu weet ik niet of ik nu zwanger kan worden?

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 13:17

Citaat:
Je bent alleen maar meteen beschermd als je met de pil begint op de eerste dag van je menstruatie; anders duurt het zowiezo een week

vraag em af in hoeverre dat al zo is, neem aan dat alle artsen niet voor niets adviseren om de eerste weken alsnog een condoom te gebruiken.

linetka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 13:29

ik heb zelf ook de mycrogynon 30 gehad 4 jaar lang maar ben overgestapt omdat ik geen zin meer had om intiem samen te zijn. En had overal last van buikkramp rugklachten maar sinds ik de yasmin gebruik is alles over. En geen last meer van dikker worden .

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 13:31

ik heb de implanon nog steeds en de bloedingen zijn eindelijk gestopt..

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 14:10

Denim schreef:
Ik kan dit in de bijsluiter nergens precies vinden, dus vraag ik het hier maar even.
Vorige week zondag had ik met een nieuwe strip moeten beginnen, dat was ik vergeten ds ben ik maandag begonnen. Dat leek me nog niet zo'n probleem, maar nu ben ik het vrijdag en zaterdag weer vergeten...
Ik was heel erg bezig met andere dingen en het schoot er allemaal een beetje bij in en zo, nou toen ben ik zondag gewoon weer doorgegaan met de pil, maar nu weet ik niet of ik nu zwanger kan worden?

Hij is niet meer veilig dus je kunt zwanger raken

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 16:49

Hallo Knipoog,

Ik wil binnenkort ook aan de Pil, maar wat mijn nog tegen staat is dat veel mensen zeggen dat ze er van zijn aangekomen?

Heeft iemand hier ervaring mee?

Chupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 16:53

Mijn huisarts zei dat dat tegenwoordig bijna niet meer voorkwam, en ik heb er zelf ook geen last van Lachen
[edit]: ik was er in het begin wel dood- en doodziek van

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 17:25

Kun je bij de huisarts zelf aangeven welke pil je wil?

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 17:52

Marijuhhhhh schreef:
Hallo Knipoog,

Ik wil binnenkort ook aan de Pil, maar wat mijn nog tegen staat is dat veel mensen zeggen dat ze er van zijn aangekomen?

Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik ben 4 kg aangekomen. Maar ik was erg dun (48 kg) dus vond het wel oké Knipoog
Ik zit trouwens aan de diane 35, hier is volgens mij ook algemeen bekend van dat je er van aankomt Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Barroco op 24-07-06 18:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 17:56

Aankomen komt niet zozeer door de pil, maar gewoon door je eetlust/trek. Dus dat moet je in de hand houden Lachen

Annemarie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 18:48

Ik ben wel 4 kilo aangekomen Scheve mond
(Ook diane.. )

Marloes0508

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 20:55

Ik ben ook een jaar tijd 4 kg aangekomen. Ga binnenkort een andere pil vragen denk ik. Gebruik rivegidon (of zo iets?), was eerst microginon 30