Zwanger, begin en voorjaar 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 08:23

He dat is balen!!

Baby lag precies 10 minuten goed voor de 3D echo :')
Daarna was ze er klaar mee.

Wel leuk, mn schoonmoeder is erg betrokken dus ik zei aan het einde dat ze dr hand ff op mn buik moest leggen...
Toen zei ze heel lief : komop kleintje, schop je oma maar even.
En er kwam een rotschop <3

En nu mag er niemand meer aan mn buik zitten behalve mn man :))

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 08:41

Jolliegirl schreef:
He dat is balen!!

Baby lag precies 10 minuten goed voor de 3D echo :')
Daarna was ze er klaar mee.

Wel leuk, mn schoonmoeder is erg betrokken dus ik zei aan het einde dat ze dr hand ff op mn buik moest leggen...
Toen zei ze heel lief : komop kleintje, schop je oma maar even.
En er kwam een rotschop <3

En nu mag er niemand meer aan mn buik zitten behalve mn man :))

Heb je mooie foto's meegekregen? Super leuk trouwens om te lezen hoe je je schoonmoeder betrekt, als mama van twee zoontjes geeft dat mij hoop haha <3

@hagelslag: balen dat de prijs enkel voor de commode was! Maar inderdaad gewoon rustig doorzoeken! Ledikant hadden wij bv voor 10 euro, was maar enkele keren gebruikt (grootouders die het voor hun kleinkind hadden gekocht).

@Adamootje: oef die buikgriep klinkt zeer pijnlijk :(:)

@Marlis: 24 weken grens *\o/* toch altijd een mijlpaal he!

@Roulette: fijn een goeie twintig weken echo!

@Simonee: klinkt als heel druk, respect dat je toch nog gaat lesgeven ook.

@Namoi_Jortje: wij lopen bijna gelijk op denk ik! Mooie meubeltjes en hoe leuk dat je al die extra's erbij gekregen hebt zeg!

@Daph: wow zeg 100 steentjes %) hopelijk gaat vanaf nu alles in stijgende lijn :knuffel:

@Eske: haha gelukkig dat het voorproefje je bevalt :P

Hier richting de 32 weken zwangerschap aan het gaan. Ik wil niet teveel klagen maar pffff, buik zit in de weg, moe, harde buiken en had ik al gezegd moe? :') de hoefsmid was deze week nog geweest, normaal gezien de laatste keer voor de bevalling, ik was na vier paarden helemaal gesloopt :\ Herken het ook zó niet van mijn vorige zwangerschap, toen was ik nog tot de uitgerekende datum gewoon relatief fit. Meer dames hier die voor de tweede (of derde) keer zwanger zijn waarbij het nu veel zwaarder is dan de eerste keer?

Verder gaat alles gelukkig wel goed met de baby, die is lekker actief <3 deze week heb ik ook het geboortekaartje getekend, vluchtkoffer is al gemaakt ( :D ) en morgen krijgen we normaal gezien de keizersnede-datum te horen!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 09:33

Dit was het kaartje voor mijn zoontje 2,5 jaar geleden, een lino-druk. Heb nu eentje in dezelfde stijl gemaakt (lino-druk) met in de hoek een klein octopusje als knipoog naar het kaartje van mijn eerste zoontje. Natuurlijk niet zo strak als een professional het zou maken, maar ik ben er tevreden over! Over twee weken krijgen we normaal proefdruk met naam erbij en de achterkant opgemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-24 09:34

Solleke_Noah schreef:
Hier richting de 32 weken zwangerschap aan het gaan. Ik wil niet teveel klagen maar pffff, buik zit in de weg, moe, harde buiken en had ik al gezegd moe? :') de hoefsmid was deze week nog geweest, normaal gezien de laatste keer voor de bevalling, ik was na vier paarden helemaal gesloopt : Herken het ook zó niet van mijn vorige zwangerschap, toen was ik nog tot de uitgerekende datum gewoon relatief fit. Meer dames hier die voor de tweede (of derde) keer zwanger zijn waarbij het nu veel zwaarder is dan de eerste keer?

Verder gaat alles gelukkig wel goed met de baby, die is lekker actief <3 deze week heb ik ook het geboortekaartje getekend, vluchtkoffer is al gemaakt ( :D ) en morgen krijgen we normaal gezien de keizersnede-datum te horen!

Misschien ben ik niet helemaal de juiste om het aan te vragen omdat ik voornamelijk thuis ben en insomnia heb wanneer ik niet zwanger ben. Maar vorige zwangerschap kon ik echt heel goed slapen, beter dan mijn normale slaapritme was (dit was van 00:00-03:00 zonder medicatie, beter tijdens de zwangerschap was echt van 21:00-07:00/08:00). Mijn slaapritme is redelijk fijn gebleven tijdens de nachtelijke baby diensten (omdat ik zelf vaak wakker wordt, zelfs met 3 uurtjes slapen). En op dit moment slaap ik matig tot goed. Dus ik voel me best fit. Soms val ik overdag wel in slaap op de bank maar die ruimte heb ik ook. Denk je dat er voor jou ook een mogelijkheid te vinden is om meer te slapen of te rusten? Met een kindje in huis is het natuurlijk wel zwaarder :j

Ik ga vandaag beginnen aan onze ziekenhuis koffer. Van het weekend is de tas voor mijn zoontje ook binnen gekomen dus die kan ik ook gaan vullen. Ik merk bij mijn man ook wat spanning dus die is denk ik heel erg opgelucht als het klaar staat.

JitskeJeldau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 09:35

Yup! Hier voor de 2de keer zwanger en is soms niet te doen. Ik ben af en toe zo emotioneel van vermoeidheid. (Daarom ook minder actief in het topic)
Logisch ook, want zoonlief wil aandacht terwijl ik wil rusten. Ik kom gewoon niet aan voldoende rust.
Slapen begint lastiger te worden. Ik moet wakker worden om om te draaien. Door werk doet mn lijf meer zeer en dat slaapt ook niet fijn.
Dus ja.. ik herken het heel erg en dan heb ik nog niet eens paarden.. :')

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-24 09:35

Solleke_Noah schreef:
Dit was het kaartje voor mijn zoontje 2,5 jaar geleden, een lino-druk. Heb nu eentje in dezelfde stijl gemaakt (lino-druk) met in de hoek een klein octopusje als knipoog naar het kaartje van mijn eerste zoontje. Natuurlijk niet zo strak als een professional het zou maken, maar ik ben er tevreden over! Over twee weken krijgen we normaal proefdruk met naam erbij en de achterkant opgemaakt.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Als je het niet had gezegd had ik geen idee dat het niet door een professional gemaakt is. Ik vind het er prachtig uitzien :)

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 11:30

@S_imone, ah dat is balen. Vast met de trailer en auto in het gazon. Gelukkig had je hulp!
@Daphx93, fijn dat de operatie goed is gegaan!
@EskeB, hahaha even kunnen proeven van jullie leven straks!
@Roulette, fijn dat alles met de 20-weken echo goed was.
@Naomi_jortje, mooie babykamer zo! Leuk he, van die voetbalfanaten als partners. Hier een die fan is van Ajax, maar zo'n tenue mag netjes in de la. Niet prominent in beeld. :')
@hagelslag, kan me voorstellen dat het steeds zwaarder wordt. Fijn dat je wat hulp hebt met uitmesten. Balen van die babykamer!
@Adamootje, wat naar om buikgriep te hebben tijdens je zwangerschap! Gelukkig dat het nu weer beter gaat.
@Jolliegirl, lief dat je je schoonmoeder er zo bij betrekt! En zo schattig dat je kleine op verzoek schopte hahaha.
@Solleke_Noah, kan me voorstellen dat je zo er wel zat van bent. Heel leuk je geboortekaartje zo! Het is mijn eerste zwangerschap dus ik kan je vraag helaas niet beantwoorden.

Hier rustig. Geen echo's of afspraken meer gehad sinds 18 november. Zaterdag ga ik met de (aanstaande) oma's een pretecho maken. Mogen ze ook even meekijken naar ons meisje :)

Verder valt het me allemaal af en toe heel erg tegen. Winter is niet mijn seizoen, maar als er nog allemaal lichamelijke kwaaltjes bij komen ben ik er allemaal nog sneller zat van. Het is ook gewoon niet zo leuk als je na 4 uur werken de rest van de dag moet bijkomen. Om het huishouden dan toch nog wat netjes te houden terwijl ik in bed lig bij te komen, hebben we maar een mooie robotstofzuiger aangeschaft. :Y)

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-24 11:59

PeerAppel schreef:
Om het huishouden dan toch nog wat netjes te houden terwijl ik in bed lig bij te komen, hebben we maar een mooie robotstofzuiger aangeschaft. :Y)

Onze Johan is ook een life saver! Kan ook dweilen. Moet zeggen dat onze Johan de beneden verdieping dusdanig schoonhoudt dat we eigenlijk nooit handmatig hoeven stof te zuigen of dweilen. Als ik zelf aan de slag ga haal ik niet perse meer van de vloer af.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 12:17

Ik durf geen robot te gebruiken
..de katten kotsen nog wel eens op de vloer en er staat veel te veel in de woonkamer wil zo'n ding goed zn werk doen :')

Ow trouwens.. gisteren ook gesprek gehad met de VK.
We gaan op voorhand een kennismaking doen in het ziekenhuis met de gyneacoloog en het team( of een deel) en er zal dossier worden opgemaakt.
Dit vanwege mijn trauma en op deze manier hoopt mijn VK mij wat gerust te stellen dat ik al bekend ben in het ziekenhuis.

Ook moet ik een kaart gaan maken van het vrouwelijk lichaam en hierop met kleuren ( groen, oranje, rood) aangeven waar ik wel/niet aangeraakt wil/mag worden met/zonder toestemming.

Echt onwijs fijn dat ze zo meedenkt en ze dit wilt regelen voor het geval we toch in het ziekenhuis belanden.

We hebben een groot deel van het geboorteplan al doorgenomen en ook de worscase scenarios. In de hoop dat ik er wat rustiger in zal gaan tzt.

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 12:47

Wat fijn dat je meisje de eerste 10 minuten goed lag voor de echo en wat een lieve, betrokken schoonmoeder heb je. Ik denk dat mijn schoonmoeder dat ook erg leuk zou vinden.

Solleke_noah alles al klaar staan! Spannend hoor. En wat een prachtige kaarten heb je gemaakt. Ik wou soms dat ik zelf zo creatief was :+

Renee ook bijna alles klaar. En een man met spanning. Hopelijk helpt het hem als alles klaar staat.

PeerAppel ook bijna een pretecho, leuk!
Wat vervelend dat het je soms zwaar valt. Een robotstofzuiger is dan wel een fijne uitkomst voor je.

Ik heb dat wat betreft de robotstofzuiger hetzelfde als jij Jolliegirl... alleen hier met een hond. Veel haar en af en toe wat plukken uit zijn favoriete knuffel :+
Kotsen doet hij dan weer niet, maar een stofzuiger die goed bestand is met hondenhaar schijnt lastig te zijn.

PeerAppel

Re: Zwanger, begin en voorjaar 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 15:38

Die van ons heet Herman :D We hadden eerst Anja, maar die is helaas al een paar maanden overleden. Herman kan ook dweilen en volgens een schema aan de gang. Ondanks 3 katten vind ik het ideaal!

@Jolliegirl, wat fijn met zo'n kaart! Dan kan daar mooi rekening gehouden mee worden tijdens je bevalling.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 15:38

JitskeJeldau schreef:
Yup! Hier voor de 2de keer zwanger en is soms niet te doen. Ik ben af en toe zo emotioneel van vermoeidheid. (Daarom ook minder actief in het topic)
Logisch ook, want zoonlief wil aandacht terwijl ik wil rusten. Ik kom gewoon niet aan voldoende rust.
Slapen begint lastiger te worden. Ik moet wakker worden om om te draaien. Door werk doet mn lijf meer zeer en dat slaapt ook niet fijn.
Dus ja.. ik herken het heel erg en dan heb ik nog niet eens paarden.. :')

Hier ook, veel last van vermoeidheid, kortademigheid en duizelig. Ik mag morgen voor een extra controle om even zeker te zijn dat alles ok is en m'n waardes te checken. Alles bij elkaar gok ik dat het m'n ijzer is. De twee kuren die ik heb gehad kunnen als bijwerking bloedarmoede veroorzaken en daar lijken de symptomen wel op te wijzen. Ik heb ook ineens als een malle cravings naar carpaccio en smeerworst, dus dat zegt ook wel iets. :') Maar al met al ging ik echt huppelend door m'n eerste zwangerschap en valt deze mij zwaarder. M'n buik is ook al veel meer aanwezig dan vorige keer, wat ook niet helpt. :+

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 16:42

@Simone jammer dat de kinderwagen die jullie gekozen hebben net degene is die tweedehands bijna niet te vinden is :Y) Wij hadden een Joolz gekozen, keuze zat op marktplaats haha. Lease auto scheelt inderdaad ook zeker bij iets ver weg ophalen. En de kerstboom weer hebben staan is altijd zo gezellig! Wel balen dat je zo moe bent, maar fijn dat je toch nog les kon geven.

@hagelslag toch wel heel actief geweest ;) En echt balen zeg dat het alleen de commode was!

@Adamootje pff zo'n heftige buikgriep is niet leuk... Gelukkig dat het weer beter gaat!

@Jolliegirl wat leuk zo die 3D echo met je schoonmoeder! En wat fijn dat je verloskundige zo pro actief meedenkt :) Hopelijk geeft het je rust!

Mijn moeder vroeg toevallig pasgeleden of ze een keer met een echo mee mag, weet nog niet zo goed wat ik daarmee wil. Ik snap dat het leuk is voor haar om te kijken, maar heb liever dat m'n vriend meegaat en vind het niet fair naar m'n schoonmoeder toe om alleen m'n moeder mee te nemen. En kan moeilijk met de hele bups naar de groei echo bij de verloskundige. Dus dan zou het een pretecho worden maar daar heb ik zelf eigenlijk niet per se behoefte aan en m'n vriend ook niet. Nog even nadenken dus.

@Solleke_Noah klagen mag altijd! Wel fijn dat het goed gaat met de baby en ik vind je geboortekaartje van je eerste zoontje heel gaaf! Als je het niet gezegd had, had ik ook gedacht dat het gewoon door een professional gemaakt was hoor.

@JitskeJeldau balen dat het soms niet te doen is... Dat wakker worden om om te draaien is wel herkenbaar.

@Renee jij ook goed bezig met de voorbereidingen!

@PeerAppel dat tenuetje was opgeruimd en spontaan hing het weer ergens :') Leuk om weer een echo te hebben! Toen het twee weken geleden opeens zo koud was, was ik er ook helemaal klaar mee hoor. Ben nog nooit zo stijf geweest.

@mylittlejoy ah wat rot dat je zoveel klachten hebt! 'Hopelijk' is het ijzertekort en kun je dat simpel oplossen.

Robotstofzuigers zijn top! Wij hebben al 3 jaar onze Nunu, beste uitvinding ooit. Rijdt netjes iedere ochtend z'n rondje en ik blijf me steeds verbazen hoeveel haar van onze kat er opgezogen wordt. Toevallig hebben we afgelopen week een nieuwe besteld die ook echt kan dweilen (Nunu kan alleen een nat streepje trekken met een doekje :+) want dat vond ik wel essentieel als de baby straks kan kruipen (en ik heb een hekel aan dweilen). Nunu 1.0 gaat naar m'n schoonouders verhuizen als cadeautje voor Sinterklaas.
Wij hebben dezelfde ervaring als Renee trouwens, hij houdt het echt heel erg schoon. En zeer groot voordeel: onze Nunu past onder de bank en stofzuigt daar dus ook. Met de gewone stofzuiger kom ik daar niet bij.

Hier gaat het nog steeds vrij goed eigenlijk op 30 weken zwanger. Kan nog steeds m'n tenen zien, maar moet sinds 2 weken wel m'n veters strikken op de tweede traptrede ipv gewoon staand voorover bukken haha. Ik zie wel een beetje op tegen m'n zwangerschapsverlof :o Ik vind m'n werk echt ontzettend leuk en het daagt me mentaal ook erg uit. Afgelopen zaterdag had ik toevallig een rommeldagje in huis en toen merkte ik echt dat ik me in m'n hoofd verveelde. Nadat de baby geboren is, lijkt het me niet zo erg maar vooral die 4 weken voor de uitgerekende datum zie ik een beetje tegenop hihi.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 16:53

Stel voor dat zij zelf de echo betalen :))

Wat een namen voor stofzuigers :')

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 17:02

Bedankt voor de complimentjes over het geboortekaartje <3 ben heel benieuwd naar de proefdruk!

Haha al die stofzuigers, geniale namen ook :') wij durven het ook niet aan met drie katten.

@Naomi: snap goed dat je daar wat tegenop ziet! Al is zo een rustperiode naar het einde toe ook wel echt fijn, want lichamelijk wordt het vaak een stukje zwaarder nog. Mag je eventueel nog verder werken of is dat een no go? In België mag je tot 39 weken werken.

@mylittlejoy en JitskeJeldau: heel herkenbaar jullie ervaringen, 'blij' dat ik niet de enige ben! Inderdaad ook opvallend meer duizelig.. ik slik al ijzerpillen bij; hopelijk helpt jou dat ook wat mylittlejoy.

@jolliegirl: wat een goed idee zeg zo'n kaart. Mooi dat ze er zo een rekening mee houden :j

@Renee: wel fijn zeg dat je juist beter kan slapen als zwangere! Dat hoor je ook niet vaak haha :D ik heb me inderdaad voorgenomen om december nog even op de tanden te bijten (qua werk dan vooral) maar januari wel zoveel als mogelijk vanuit thuis te werken. Doe ik nu ook, met de laptop op schoot languit in de zetel :+ ziet er niet uit maar zo heb ik veel minder last van harde buiken.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 17:10

Naomi_jortje, mijn schoonmoeder vroeg het. Mijn moeder zou dat nooit durven vragen, terwijl ze het wel heel leuk vindt. Voor een "echte" echo wil ik gewoon mijn vriend mee en verder echt helemaal niemand. Dus daarom toch een pretecho gedaan. Ik zit ab-so-luut niet in jouw regio, maar hier is een bureau dat echo's aanbiedt voor 40 euro. Dat vind ik dan ook niet de grootste ramp.

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 17:22

@Solleke_Noah in Nederland mag je 6 weken voor de uitgerekende datum met verlof en moet je 4 weken voor de uitgerekende datum met verlof. Dus is een no go helaas. Gelukkig doe ik wel mee met de bookish advent kalender op bokt, dus hopelijk vermaak ik me een beetje met boeken lezen.

@PeerAppel haha precies andersom dus dan hier, mijn schoonmoeder zou het nooit vragen terwijl ze het ook wel leuk zou vinden, mijn eigen moeder vraagt het gewoon. Wat jij zegt inderdaad, voor een 'echte' echo wil ik inderdaad ook alleen m'n vriend mee. Ik zag dat het hier in de buurt hetzelfde tarief is inderdaad, dus nog maar even overleggen met m'n vriend. Ik weet dat ik m'n moeder er echt heel blij mee maak.

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 17:26

Renee, wat fijn dat je juist nu beter slaapt, klinkt ook wel heel pittig je gebruikelijke slaapritme.

Naomi, lastig! Lief van je moeder dat ze veel interesse heeft, maar kan ook heel goed begrijpen als jij haar niet mee wilt met een echo. Sterkte met bedenken wat je daarmee doet, luister vooral goed naar jezelf.

Jolliegirl, klinkt als een fijne verloskundige en ziekenhuis, dat ze je nu al jou zo begeleiden. Goed idee ook van hen om een kaart te tekenen wat voor jou oké is.

Wie begon er over duizeligheid en licht in het hoofd? Nog geen moment last van gehad tot vandaag… hopelijk trekt het weer weg

Haha, Naomi, ben benieuwd hoe die eerste weken verlof je dan gaan bevallen… wel herkenbaar, ik vind mijn werk ook echt leuk en als ik dan mijn collega’s hoor over wat we vanaf maart op gaan pakken (jan en feb worden heel druk en chaotisch met oa veel nieuwe mensen) dan krijg ik spontaan fomo dat ik einde maart met verlof ga.

Leuke babykamer op de foto, nieuwsgierig waar het bedje staat over een aantal maanden… ben aan het nadenken wat ik wil qua kleur op de muren etc. dus meer inspiratie is welkom als mensen foto’s willen delen. Die mooie muurkleur grijsgroen op vorige pagina (of eerder) is bij ons ongeveer de kleur van de meubels :)

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 21:49

Scraps voor nu is het alweer te veel qua teruglezen en mijn energie is eventjes op.....
Maar ik heb weer een wand af *\%/*

Nog 2 te gaan. De volgende 2 wanden zijn ander behang....
Afbeelding

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 21:52

Hier gelukkig geen schoonfamilie die zich ergens mee kan bemoeien :+
Naar echo’s neem ik altijd wel iemand mee, meestal mijn moeder of mijn zus, controles doe ik gewoon alleen :)

Hier is de babykamer ook grotendeels af. Alleen nog de kozijnen schuren en verven en verder plinten plaatsen! Meubels staan al wel, ik heb de roze serie van myllra IKEA. Helemaal verliefd erop.

Hier gaat het wel. Nog redelijk wat pijn en als ik ook maar iets te veel heb gedaan gaat dat gepaard met pijn en harde buiken. Vooral ‘s avonds gaat ze flink te keer in mijn buik en trapt ze regelmatig op mijn wonden, dat is echt niet prettig.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 21:55

Oef dat lijkt mij naar!
Nog beurs zijn van de operatie en dan een vrolijk scheppende baby -O-

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 22:16

Ja mijn buik is ook nog steeds flink blauw, ik denk dat de kleine er ook voor zorgt dat het minder snel weggaat :')

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 17:37

Goed bezig hagelslag! Succes met de volgende wanden!

@Daph: auw dat zal wel, rekenen ze op een lang herstel van je operatie?

@Roulette: herkenbaar die fomo, ik geef ook aan op het werk dat ik in principe bereikbaar ben tijdens mijn verlof :o

@Naomi: ok dus toch best streng dan, dat je niet op eigen initiatief wel mag doorwerken. Uit ervaring met mijn eerste kindje kan ik wel zeggen, dat het niet slecht is om zo uitgerust mogelijk aan het baby avontuur te beginnen. Flinke stapel boeken is al een goed begin :D

Vandaag hadden we de 32 weken controle. Baby was super actief, heel de tijd naar het echo apparaat aan het schoppen :+ ze schatten hem nu op 1,6 kilo en verder tiptop in orde. Hij lag wel in stuit! Draaien kan in principe natuurlijk nog, maar omdat het een keizersnede zal worden is dat minder belangrijk. Wel grappig want ik vermoedde al dat hij in stuit lag! Zijn hoofdje port echt in m'n ribben en die voetjes rammen op m'n blaas _O-

Morgen de vervolgafspraak voor het inplannen van de keizersnede, ben benieuwd..

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 19:31

Wat komt de einddatum dan snel dichtbij, hé! Wat een leuk kaartje trouwens, Solleke_Noah!

Daph, wat vervelend van de pijn. Jammer dat je meid je dan ook niet een beetje ontziet.

Hagelslag, goed bezig geweest!

Hier hoeft er niet veel aan de babykamer gedaan te worden, behalve dan dat we een muur moeten verven en het ledikant moeten ombouwen, maar dat is zo gedaan. Mijn zoons kamer moet uiteraard wel onder handen genomen worden, dat doen we in de kerstvakantie. Ons nieuwe bed komt pas ergens in januari. Ondertussen ruimen we de bovenverdieping op en dan is het hopelijk even klaar.

Morgen mogen we weer langs de verloskundige voor een controle. De eerstvolgende echo is ergens eind december. Kunnen we lekker weer naar de baby kijken. <3

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 23:48

Ik heb vandaag ook weer controle + echo gehad...
En ik heb op m'n sodemieter gehad :Y)

Ketonen in mijn urine(en bloed).
Ik moest niet meer eten, maar wel vaker eten....
Oepsie foutje.....
Maar nu had ik vandaag echt weinig gegeten. T kwam niet echt handig uit vandaag....

Maar gelukkig was verder wel alles goed.
Ze weegt nu ca 2000 gram, groeit goed.
Zit nog niet in de overzware curve.
Maar wel op ca 75%.
Vruchtwater hoeveelheid was prima.
Ze hebben nog geprobeerd bloed te prikken ivm vitamines etc...
Alleen wouden mijn aders vandaag niet mee werken.
Dus volgende week vrijdag moet ik alweer heen en dan prikken ze dan bloed.
Eind oktober waren mijn waarden goed. Dus ze vermoeden dat het nu ook nog goed zal zijn....

En nu op dit moment wil ik eigenlijk slapen....
Maar heb ik een snurkende vent naast mij en een kleine die al een kwartier een fiets stampfeestje houd _O- _O-