Op een stalen ros over wegen en door het bos

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 21:42

Wat is jullie favo merk bibshort? Ik heb er 1 van futurum, maar daar zou de zeem wat comfortabeler mogen, en een van Sport2X, die heeft een fijnere zeem maar zit verder minder lekker.

Ik heb m’n schoenplaatjes nog wat vaster gezet. Merkte dat die iets bewogen en dat leek me het uitklikken moeilijker maken. Ik ga morgenavond een beetje oefenen op het industrieterrein hier.

maaikemuis

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-25 21:58

Ik heb momenteel een aantal broeken van Gobik en dat zijn fijne broeken. Vooral de prijs/kwaliteitsverhouding is fijn: ze niet te idioot duur, maar de zeem en pasvorm vind ik wel fijn. Ik rij ook graag met Biehler, maar daar moet je bijna een niet voor afstaan. Castelli is mijn vriend fan van, maar past mij minder.

Eucalypta (zoals de gravel heet) staat te shinen in de schuur. Zij is klaar voor de wedstrijd. Nu ik nog shinen *\%/*

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 22:06

Lughnassadh schreef:
Klikpedalen…… voor nu is het iets waar ik van besloten heb dat ik me daar niet aan ga wagen.

Ik heb ook jaren met geen klik pedalen gefietst, leek mij zo eng en niet fijn. Inmiddels toen een beetje verplicht de overstap moeten maken , en nu wil ik eigenlijk niet meer terug. Maar zonder had ik wel wat meer skills qua bochten maken met de mountainbike dan nu met klik pedalen, ik ben wel wat voorzichter geworden nu ik echt vast zit aan de fiets.

Maar voor jumps vind ik het wel een stuk leuker!

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 22:55

Sportful! Bij die broeken zweer ik voor lange afstanden.

Alleen ze maken ze tegenwoordig in Moldavie met doorschijnende zwarte stof… Daar ben ik nu achteraan aan het gaan.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 07:50

Castelli en bioracer kan ik zo 6 uur mee fietsen. Agu vind ik de zeem minder van en schurende naden. Dus daar heb ik alleen een wintervariant van die soms gebruikt wordt. Rapha schijnt ook wel fijn te zijn.
En mijn man besteld nog weleens broeken bij Ekoi. Die zeem is ook goed.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 20:02

Lughnassadh schreef:
Ja, heb ik!

Top *\o/*
Janneke is idd wat makkelijker :j

Ik ben trouwens Jeanette

Eerst gewoon lekker fietsen en vertrouwd raken met je fiets . Dan komen die klikpedalen vanzelf wel .
Nice bike !!

@Tiggs ; ik ben geen bib short fan -O-
Heb gewoon het liefst een gewone fietsbroek zonder bretels .

@ Maaike ; morgen is the day *\o/*
Wauw , zo lang hard voor gewerkt !
You are going to rock it !
Vergelijk jezelf niet met anderen , jou weg , jou doel , jou finish !
Genieten , je hebt er hard voor gewerkt en bent er klaar voor .
Heel veel succes .

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 20:15

Succes morgen Maaike!

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 20:30

Maaike, heel veel succes morgen!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 21:42

Hier groot fan van Siroko, als je die in de opruiming haalt (wat ze bijna altijd hebben haha) dan is het goed te doen.

Hier al jaren met klik, toen ik begon met fietsen was het gebruik van flat paddels nog niet zo normaal. Dus of korfjes als je nog jong was of direct ingeklikt.

Succes Maaike! You can do this!

Ik ga morgen in Wierden 45km georganiseerde tocht doen. Op en neer op de fiets dus een km of 70 bij terugkomst. Op de mtb dikke prima.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 22:29

Zebrastreep schreef:
Lughnassadh schreef:
Klikpedalen…… voor nu is het iets waar ik van besloten heb dat ik me daar niet aan ga wagen.

Ik heb ook jaren met geen klik pedalen gefietst, leek mij zo eng en niet fijn. Inmiddels toen een beetje verplicht de overstap moeten maken , en nu wil ik eigenlijk niet meer terug. Maar zonder had ik wel wat meer skills qua bochten maken met de mountainbike dan nu met klik pedalen, ik ben wel wat voorzichter geworden nu ik echt vast zit aan de fiets.

Maar voor jumps vind ik het wel een stuk leuker!

Ik durf het met mijn lijf zoals het nu is sowieso niet aan. Mocht ik ooit weer op een acceptabeler/veiliger gewicht komen dan weet ik ook niet of ik overstag ga gezien mijn motoriek. En als ik het al doe dan zeker niet voor de mountainbike. Juist omdat ik durfal ben en graag voluit wil kunnen gaan binnen mijn mogelijkheden.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 10:51

Dank voor de broekentips! Time2Tri: wat vind je fijne merken zonder bretels? Ik heb nu dus ook 2 broeken zonder bretels en wil een keer met proberen.
Volgens mij is de zeem in de Sport2x trouwens van Bioracer en die vind ik dus erg fijn. Alleen de rest van de broek minder.

Ik heb een kort rondje gefietst met m'n kliks en het ging prima. Ik heb blijkbaar de beweging te pakken, want ik kom makkelijk los.

Lug: goed dat je ook fietst! Ik vind het fijn dat ik zo langer kan trainen op een lagere intensiteit.

Maaike succes! En Marlies veel plezier met je tocht.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 06:07

Tiggs schreef:
Dank voor de broekentips! Time2Tri: wat vind je fijne merken zonder bretels? Ik heb nu dus ook 2 broeken zonder bretels en wil een keer met proberen.
Volgens mij is de zeem in de Sport2x trouwens van Bioracer en die vind ik dus erg fijn. Alleen de rest van de broek minder.

I

Ik heb drie of vier broeken van Liv , maar ik fiets ook heel vaak in een trisuit .
En die hebben zo goed als geen zeem :=

@Maaike ; ik zag op Strava al een hele mooie tijd !!
Ben heel erg benieuwd naar je verslag :j

Ik rijd zo naar Leiden , we gaan met een paar van mijn coaching een rondje fietsen daar :D

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-25 08:11

Oh jongens, wat een dag gisteren met de Gravel 150! Ik was zo ontzettend zenuwachtig dat ik in dat startvak stond en mij echt afvroeg wat ik daar deed. En die vraag werd wel heel erg werkelijkheid bij de start. En een vraag die 150 kilometer later wel beantwoord werd, ik weet nu waar ik sterk in ben en waar ik aan zou kunnen werken.

Het startschot klonk en iedereen stoof weg en mijn enige gedachte was: ‘holy f*cling airball’! Ik reed de eerste 15 minuten meer dan 35 km per uur en na 10 minuten was ik alleen, de rest haalde snelheden van 40 km per uur en ik had echt het nakijken. Ik voelde me even heel klein, maar wist gelukkig snel in mijn hoofd de knop om te zetten. Ik bedacht mij dat ik gewoon moest gaan rijden zoals afgesproken met mijn trainer: inzetten op 170 watt in de basis en op de technischere stukken niet boven de 230 watt. Ik hoorde hem nog zeggen: het is 150 km Maaik, je haalt ze vanzelf weer ergens in.

En dan blijk ik dat dus wel heel goed te kunnen. Ik heb de hele rit eigenlijk constant dezelfde output kunnen leveren. Verhard of onverhard lijkt daarbij geen verschil te maken, ik blijf hetzelfde wegtrappen. En inderdaad, uiteindelijk begon ik weer mensen in te halen en vond ook ik een groepje waarmee een super leuk samenwerkingsverband ontstond. En hoe mooi is het compliment van iemand die aangeeft zich veilig te voelen in jouw wiel op de onverharde secties omdat je zo gelijkmatig fietst! Ik zat steeds lekkerder op de fiets, mijn lijnen koos ik super, de bochten werden steeds beter en ik ging voor mijn doen echt hard!

En zo kwam ik 153 km later over de finish in 5:59:49. Ik had de wens om binnen de 6,5 uur te finishen en ik ben dan ook ontzettend trots op dit resultaat! En ik ben niet laatste geworden *\%/*.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 10:01

Wauw! Wat super gedaan zeg!
Mooie tijd. Ging het wel een beetje met de warmte?

Time, veel plezier in Leiden vandaag!

Marlies, hoe was Wierden?

Ik ben druk met de regio kampioenschappen dit weekend, dus hoop dinsdag een rondje te kunnen doen.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 12:16

Gaaf Maaike, super knap. Wat een snelheid zeg!

Wierden was verrassend leuk!
https://m.youtube.com/watch?v=Yfr5IS50h ... wjaa0w&d=w

Geen idee of de link werkt maar dit is een filmpje. Zijn redelijk herkenbaar (rose helm en Giro shirt van Monique en ik in donkerblauw shirt en mintgroene broek) bij de start en na dik 4 minuten fiets ik achter Koos, en nog een keer bij de stop haha.

Jullie hebben er goed weer bij Padoertje, fijn voor de organisatie en ruiters!

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 16:15

Oooh maaike wat ontzettend knap gedaan! Ik zag het al op Strava, wat een tijd ook! Knap hoor!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 16:19

Lekker Maaike , onwijs goed gedaan *\o/* Gefeliciteerd !
Altijd je eigen plan trekken , en je niet gek laten maken .
Trots mag je zeer zeker zijn , je hebt er ook consequent voor gewerkt .chapeau *\o/*

@Marlies , leuk filmpje :j Heb je gespot !

Pff , met drie mannen van rond de 40 fietsen was pittig -O-
Vooral het steeds weer aantrekken na bochten etc .Tussendoor 42,3 km/h op de teller gehad .
Na ca 50 km heb ik het rondje iets afgekort en ben alleen door gegaan .
Zo konden de drie mannen nog effe knallen := En ik nog effe chill fietsen .
Dadelijk douchen , dan lekker niets meer .

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 15:52

Wat gaaf Maaike!!

Tips voor kleding heb ik niet. Ik heb voor nu ook maar 1 setje. Heb al moeite genoeg om iets passends te vinden. En wil ook nog niet te veel geld uitgeven omdat ik niet weet of en wanneer ik weer in gewicht ga toenemen.

Nou ik had hem ook afgelopen zondag. Ik wilde nog even gaan mountainbiken in de avond. In een voor mij bekend bos. Oortjes in met een muziekje aan zachtjes. En toen sloeg ik onbedoeld een verkeerd paadje in. Dus gestopt, mobiel gepakt, gekeken waar ik was, route bekeken, mobiel weggestopt en weer gaan fietsen. Stopt ineens de muziek. En ik dacht in eerste instantie dat het internet weggevallen was. Stop ik een eindje verderop om de route nog even te checken en ontdek dat ik mijn mobiel verloren ben......Nu ben ik ernstig autistisch dus mijn reactie is sterker dan bij de gemiddelde mens. Ik mezelf rustig gehouden en gaan graven in mijn hoofd van wat nu? En dan ben je blij opgegroeid te zijn zonder mobiel ;) . Terug gefietst maar ik vond niks. Wat dan? Mezelf nog steeds rustig houdend. Gaan fietsen tot ik weer een bordje vond van de MTB-route. Die heb ik ik nog niet helemaal gehad maar weet wel dat die rond loopt en dat ik dus uiteindelijk op een voor mij bekende plek kom. Het duurde even maar die kwam. Terug gefietst naar huis. En daar raakte is dus compleet in paniek. Niet omdat ik de weg kwijt was geweest maar door het verliezen van een duur mobiel en het onverwachte. Nu heb ik een geweldige lief die mij snel rustig kreeg. Lief zette snel Find my iPhone aan, zijn in de auto gesprongen en vonden gelukkig zonder problemen mijn mobiel weer terug. Het was wel een donkere boswandeling........

Dus dankzij deze situaiie onbedoeld kilometers meer gefietst en dus extra gevloerd in bed die avond......

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 20:08

Och jeetje, kan je paniek nog lezen in je bericht. Fijn dat je toch naar huis hebt gefietst zelf en dat je vriend zo adequaat heeft gehandeld.

Hier morgenavond als het lukt nog even een rondje op de gravel. En anders pas het weekend op vakantie. De mtb is iig schoon en vakantie klaar!

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 20:59

Oh kan me voorstellen dat dat even paniek was Luhg. Gelukkig alles goed gekomen.

Hier niet gefietst vanavond. Werd regen opgegeven, dus zijn naar de gym gegaan.

Lekker vooruitzicht Marlies!