Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-24 08:15

Beste wensen voot het nieuwe jaar! De laatste loodjes voor een aantal komen er aan, voor mij ook overigens :+

Vandaag 37+2 bevalbad is in huis, alles geregeld voor onze oudste indien nodig. Tassen staan klaar. Moeten nog wat kleine dingen in de baby kamer (deco) maar wel bruikbaar.

Sinds weekend extra kasten voor speelgoed op te ruimen, want nu is de babybox speelgoed opslag :+ dus die nog even inruimen.

Vind het wel heel spannend, jullie ook? Gewoon ontmoeten vab je kindje enzo. Hoe ons zoontje het gaat vinden. De wisseling van 1 naar 2 kinderen.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 09:09

Fijn dat jullie er klaar voor zijn Maartje!

Ik kijk er vooral heel erg naar uit dat ze er is, ben zó klaar met zwanger zijn. Verder idd spannend hoe de oudste het gaat vinden en de overgang naar 2 kindjes :j

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 09:34

Welmoed herkenbaar, hier voelt 38+3 ook als over tijd na vorige keer 36+5.

Hier heb ik de kerstboom ook opgeruimd! Gaf weer rust en ruimte.

I ben zooo benieuwd naar de baby inderdaad, hoe ze eruit ziet, hoe ze is, en ook heel erg naar de nieuwe dynamiek in het gezin en hoe het voor ons zoontje zal zijn.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 09:53

Set elkol dat was ik niet, dat was Imke, haha.

Bedankt voor de tips! Cranberry sap heb ik gelijk al gehaald inderdaad.

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 09:57

Gelukkig nieuwjaar allemaal! Dat het maar een mooi baby jaar mag worden!! Volgens mij wordt januari wel een drukke maand als ik het overzicht zo zie!
Even mijn kleine man aan het lijstje toegevoegd…
Citaat:
- Vanillia - 8 december - 2e kindje - jongetje
- Leeneliefje - 1 januari - 1e kindje - jongetje
- Linnnh - 5 januari - 1e kindje -
- Jojoni - 5 januari - 1e kindje - meisje
- ImkeTarek - 11 januari - 2e kindje - Meisje
- Toffeltje - 11 januari - 2e kindje - Geslacht nog onbekend, willen het wel weten
- Set_Elkol - 13 januari - 2e kindje - Meisje
- Dustinlover - 15 januari - meisje
- 19marjo90 - 16 januari - 2e kindje - Stef, 12-12-2023
- Bellex - 17 januari - 1e kindje - Meisje
- lucifertje - 18 januari - 1ste kindje - Olivier, 04-10-2023 sterrenkindje
- maartje1990/jinte- 21 januari - 2e kindje - meisje
- Eilinora - 22 januari - 3de kindje - meisje
- Doubtless - 25 januari - 2e kindje - Meisje
- Yesterday - 26 januari - 1ste kindje - geslacht onbekend, willen het wel weten.
- CynThier - 3 februari - 1ste kindje - Jongetje.
- Fabienne_Z - begin februari - 1e kindje -
- NadineK - 7 februari - 3e kindje - jongen
- Welmoed_ - 9 februari - 1e kindje- jongetje
- Daiswees - 13 feb - 1ste kindje - geslacht onekend, willen het wel weten.
- Calanddra - 21 februari - 2e kindje - geslacht onbekend, willen het wel weten.
- Tara_13 - 21 februari - 2e kindje - geslacht onbekend, willen het wel weten.
- CarpeDiem_ - 7 maart - 2e kindje - geslacht onbekend, willen het wel weten
- Barbabientje - 22 maart - 2e kindje - jongetje
- Nathachou - 23 maart - 1e kindje - geslacht onbekend, willen het pas later weten.
- Rensjee -24 maart - 2e kindje - jongetje
- Noeps - 28 maart - 2e kindje - meisje
- PeraManga - 29 maart - 2e kindje - geslacht onbekend, willen het wel weten
-EmptyWords - 2 april - 1e kindje - geslacht onbekend, weten nog niet of we het willen weten
- linoleum- 6 april - 2e kindje - jongetje
- Yonker - 16 april - 1e kindje - jongetje
- JodyM - 10 mei - 2e kindje - geslacht onbekend, wil het niet weten
- Yipee - 11 mei - 1e kindje - jongetje

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 10:06

Hoe gaat het met Stef Marjo? :)

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 10:08

Voor jullie ook allemaal de beste wensen! Hoop dat we allemaal gezonde kindjes op de wereld mogen zetten dit jaar <3 <3

Lees mensen die er al helemaal klaar voor zijn, wat fijn! Hoop voor jullie dat het snel zover mag zijn.

Helaas hier geconstateerd dat ik zwangerschapsdiabetes heb, dus nu aan het prikken en vanmiddag weer overleg met de diabetesverpleegkundige. Hoop dat het met een dieet onder controle te krijgen is :)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-24 10:57

Doubtless schreef:
Fijn dat jullie er klaar voor zijn Maartje!

Ik kijk er vooral heel erg naar uit dat ze er is, ben zó klaar met zwanger zijn. Verder idd spannend hoe de oudste het gaat vinden en de overgang naar 2 kindjes :j

Ja de laatste loodjes wegen wel echt het zwaarst vind ik. En precies wat jij rn set ekol zegt heb ik ook. Hoe oud is jullie oudste?

Yonker schreef:
Voor jullie ook allemaal de beste wensen! Hoop dat we allemaal gezonde kindjes op de wereld mogen zetten dit jaar <3 <3

Lees mensen die er al helemaal klaar voor zijn, wat fijn! Hoop voor jullie dat het snel zover mag zijn.

Helaas hier geconstateerd dat ik zwangerschapsdiabetes heb, dus nu aan het prikken en vanmiddag weer overleg met de diabetesverpleegkundige. Hoop dat het met een dieet onder controle te krijgen is :)

Vervelebd yonker kan er zelf niet over mee praten hopelijk is letten op eten voldoende

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 11:09

Ooh ik bedoelde inderdaad Imke!

Wat vervelend Yonker, hoop dat het meevalt! Hier zijn de waardes eigenlijk nooit meer hoog geweest, dus ben er niet meer zo mee bezig uiteindelijk.

Onze oudste is al 3, denk dat hij al veel snapt maar misschien ook wel moeite heeft met de aandacht die naar de baby gaat. Hij is super lief en zorgzaam naar mij en ook heel benieuwd naar zijn zusje, maar de afgelopen maanden ook wel heel erg mama gericht. Ik ben zo benieuwd!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 14:17

Wat vervelend dat je je grieperig voelt Set_elkol! Hopelijk neemt dat af voor de kleine zich aandient.

Pressent wat leuk zo'n mand en mooie doeken ook!

Welmoed vervelend van je blaasontsteking! Ik neem vaak cranberrycapsules ter ondersteuning van de kuur omdat ik de sap heel vies vind, maar dat werkt wel goed

Fijn dat het bavelbad in huis is Maartje.

Yonker vervelend zeg! Hopelijk krijg je het relatief makkelijk onder controle. Hoe ver was je nu?

Hier vind ik het ook spannend, en zoveel zin om haar te mogen gaan ontmoeten <3 Het gerommel is sinds oudejaarsavond over hier, vanmiddag naar de vk voor 38 weken controle, laatste dame uit het team maar deze had ik nog niet ontmoet. En dat vond ik toch wel fijn voor ze evt bij mijn bevalling zou zijn :')

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 22:33

Ik voelde mij gister ook al grieperig.. maar helaas is er toch niets van gekomen. Ik heb ook weer 2 hele slechte nachten gehad (en dan praat ik echt over maar 3 of 4 uur slapen) dus misschien was t ook wel vermoeidheid..

Vandaag weer aan de monitor gehangen. Nu moet ik 2 keer per week. En volgende week gaan ze dan een 'plan' maken met ons, als de kleine er dan nog niet is.
Ik ben ook helemaal klaar met zwanger zijn, zoals sommige hier. Dat gevoel overheerst soms zelfs t gevoel van t kindje te willen zien..

En ik erger mij echt kapot aan sommige vrienden/familieleden :') .
Er gaat echt geen dag voorbij dat ik niet minstends 3 keer de vraag krijg of ik al bevallen ben -O- . Nee joh, dan had ik echt wel wat laten weten! Herinner mij er nog even aan dat dat vervelend kind er nog voor problemen zorgt :') .
En soms ook echt je wensen niet willen respecteren. Zoals al gokken naar de naam (mijn man kan echt geen glad gezicht houden dus ze proberen hem zelfs apart te krijgen _-:( ). En ik heb al verschillende keren aangegeven dat ik wel iets zal laten weten als de baby er is. Maar dan blijven aandringen dat ze het willen weten als de weeën beginnen.
Daar ga ik echt niet aan beginnen. Ik zit daar gewoon niet op te wachten. Dan weet je al dat je elk uur een berichtje gaat krijgen.. en ik wil dat gewoon samen met mijn partner doen (hoever hij kan) en niet met allerlei media er nog bij.
Vandaag zelfs t antwoordt 'ow dan ga ik je gewoon meerdere keren per dag sturen en als je dan niet reageert weet ik genoeg'. Daar ben ik wel een beetje boos op geworden...
Misschien t grootste nadeel van na de uitgerekende datum bevallen?

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 23:00

Oh maar daar zou ik heel snel klaar mee zijn. Blokkeren op whatsapp en dag hoor.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 23:49

Wat vervelend zeg dat je niet gerespecteerd word in je wensen Jojoni. Wat is er moeilijk aan om te begrijpen dat ze het wel horen als de kleine er is?!

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 00:24

@barbabientje, dat vindt ik moeilijker. Gewoon omdat t ook over familie gaat. De relatie met mijn ouders is al heel slecht en veel familie heb ik niet in de buurt dus iedereen waarmee ik nog een band heb, wil ik graag houden.
Ik denk wel dat de volgende stap gaat zijn dat ik iets zou zeggen in de trant van, ik wil graag rust tot de geboorte dus ik ga niet meer antwoorden op berichten over de baby. Iedereen hoort t wel als ze er is.

@welmoed, dat denk ik dan ook! Wat heb je eraan om te weten wanneer weeën zouden beginnen of whatever.. ik snap dat echt niet. We hebben ook gezegd dat we de eerste dag geen bezoek mogen krijgen in t ziekenhuis. Dat weet ik niet heel zeker. Maar wij willen gewoon ook even rust met ons 3en...

Ik ben al niet zo van de aandacht en kadootjes en joehoe hier ben ik en jippee wat ben ik blij... ik denk echt dat ik gewoon even tijd nodig heb om aan de nieuwe situatie te wennen en me erop voor te bereiden.. al die mensen :o

Heeft niemand anders daar last van? Of is dat misschien omdat ik echt al tegen de 40 weken aanloop ofzo? Al moet ik zeggen dat ik berichten of de baby er al is, al vanaf kerst krijg...

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 07:57

Hetzelfde hier hoor,vorige zwangerschap is dat met een opdringerige buurvrouw ook geëscaleerd en die was vervolgens heel erg op haar teentjes getrapt dat ze het pas te horen kreeg via een geboortekaartje na 5 dagen.
Inmiddels heeft ze zelfs van haar kinderen op haar donder gehad en gedraagd ze zich nu gewoon goed.

Ik heb op een gegeven moment mijn WhatsApp foto veranderd naar een plaatje van "nee ik ben nog niet bevallen!"
Dat hielp wel iets.

Hier nu 37+3,rommelen doet het al weken maar de kleine meid heeft nog geen zin om te komen.

Lichamelijk is het echt afzien nu,alles doet zoveel pijn en zoveel druk op mijn bekken/schaambeen omdat ze al ingedaald is.

Afbeelding

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-24 09:16

jojoni schreef:
Ik voelde mij gister ook al grieperig.. maar helaas is er toch niets van gekomen. Ik heb ook weer 2 hele slechte nachten gehad (en dan praat ik echt over maar 3 of 4 uur slapen) dus misschien was t ook wel vermoeidheid..

Vandaag weer aan de monitor gehangen. Nu moet ik 2 keer per week. En volgende week gaan ze dan een 'plan' maken met ons, als de kleine er dan nog niet is.
Ik ben ook helemaal klaar met zwanger zijn, zoals sommige hier. Dat gevoel overheerst soms zelfs t gevoel van t kindje te willen zien..

En ik erger mij echt kapot aan sommige vrienden/familieleden :') .
Er gaat echt geen dag voorbij dat ik niet minstends 3 keer de vraag krijg of ik al bevallen ben -O- . Nee joh, dan had ik echt wel wat laten weten! Herinner mij er nog even aan dat dat vervelend kind er nog voor problemen zorgt :') .
En soms ook echt je wensen niet willen respecteren. Zoals al gokken naar de naam (mijn man kan echt geen glad gezicht houden dus ze proberen hem zelfs apart te krijgen _-:( ). En ik heb al verschillende keren aangegeven dat ik wel iets zal laten weten als de baby er is. Maar dan blijven aandringen dat ze het willen weten als de weeën beginnen.
Daar ga ik echt niet aan beginnen. Ik zit daar gewoon niet op te wachten. Dan weet je al dat je elk uur een berichtje gaat krijgen.. en ik wil dat gewoon samen met mijn partner doen (hoever hij kan) en niet met allerlei media er nog bij.
Vandaag zelfs t antwoordt 'ow dan ga ik je gewoon meerdere keren per dag sturen en als je dan niet reageert weet ik genoeg'. Daar ben ik wel een beetje boos op geworden...
Misschien t grootste nadeel van na de uitgerekende datum bevallen?

Kan je me even bijpraten waarom je zo vaak aan monitor (ctg??) Moet?

Enne foto sturen van een baby dat je al een week mama benr? :')

Of dit op social media (of whatsapp) zal vast niet door iedereen op prijs gesteld worden, maar wel duidelijk :+

Afbeelding

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 11:31

@eilinora, ik heb mijn whatsappstatus al aangepast :') maar dat helpt nog niet. Dus dat plaatje ga ik proberen.
Wat vervelend dat t fysiek al zwaar wordt. Zullen we maar voor elkaar duimen dat de baby's snel komen? Ik hoop dat de jouwe niet zolang wacht als de mijne!

@maartje, ik denk dat die monitor afspraken standaard zijn in België. Veel collega's hebben het daar ook over gehad en 1 keer per week vanaf 38 weken zwanger was ook al gezegd met de zwangerschapscursus van het ziekenhuis. Aan de ene kant vindt ik t wel fijn, even hartslag horen, bevestiging van harde buiken en zeker weten dat alles nog goed is (ook bv hoeveelheid vruchtwater) maar aan de andere kant ben ik er wel elke keer veel tijd en energie mee kwijt -O- . En zeker nu het ineens 2 keer is. De reden die daarvoor genoemd is, is gewoon omdat ik toch al uitgerekend was vrijdag dus misschien beter een keertje extra?

De foto gaat niet werken, degene die opdringerig zijn, zijn deze week al hier geweest.
Maar dat plaatje voor op social media is misschien wel wat. Met een korte tekst hoe het gaat met mij en dat ik de interesse apprecieër maar dat ik echt wel stuur als de baby er is. Ik ga er even over nadenken...

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 11:39

Maar.... ik zou gewoon heel duidelijk maken dat je er geen behoefte aan hebt en dat ze op moeten rotten?? :Y)
Misschien is dat de Nederlandse directheid maar ik zou er echt niet van gediend zijn als mensen zo opdringerig doen, als ze niet luisteren dan maar blokkeren. Jij moet gewoon in je bubbel gaan zitten :)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 11:42

Ik denk dat het wel normaal is dat mensen op een gegeven moment berichtjes gaan sturen. Heb ik ook gehad vorige keer. Ik reageerde gewoon simpelweg niet, vanaf week 37 al niet meer. Mijn zwangerschap, mijn manier! Ik denk dat je er echt teveel over nadenkt. Niet moeilijker maken dan hoeft.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 11:45

Ik heb er gelukkig nog geen last van gehad. Maar ben morgen ook nog “maar” 35 weken dus misschien komt het nog.

Hoe voelt het rommelen bij jou Eilinora?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-24 11:55

jojoni schreef:
@eilinora, ik heb mijn whatsappstatus al aangepast :') maar dat helpt nog niet. Dus dat plaatje ga ik proberen.
Wat vervelend dat t fysiek al zwaar wordt. Zullen we maar voor elkaar duimen dat de baby's snel komen? Ik hoop dat de jouwe niet zolang wacht als de mijne!

@maartje, ik denk dat die monitor afspraken standaard zijn in België. Veel collega's hebben het daar ook over gehad en 1 keer per week vanaf 38 weken zwanger was ook al gezegd met de zwangerschapscursus van het ziekenhuis. Aan de ene kant vindt ik t wel fijn, even hartslag horen, bevestiging van harde buiken en zeker weten dat alles nog goed is (ook bv hoeveelheid vruchtwater) maar aan de andere kant ben ik er wel elke keer veel tijd en energie mee kwijt -O- . En zeker nu het ineens 2 keer is. De reden die daarvoor genoemd is, is gewoon omdat ik toch al uitgerekend was vrijdag dus misschien beter een keertje extra?

De foto gaat niet werken, degene die opdringerig zijn, zijn deze week al hier geweest.
Maar dat plaatje voor op social media is misschien wel wat. Met een korte tekst hoe het gaat met mij en dat ik de interesse apprecieër maar dat ik echt wel stuur als de baby er is. Ik ga er even over nadenken...

Maar wat bedoel je met monitor? Hier ook wel wekelijks controle maar dat is dan bloeddruk en hartje luisteren

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 12:42

Jojoni wat vervelend dat je je niet lekker voelt en zo slecht slaapt! Met die vragen zou ik heel snel klaar zijn en toch echt eens onvriendelijk antwoorden en blokkeren... Maar goed dat is ook exact waarom wij geen datum hebben gedeeld, enkel 'eind januari' }:0 En het niet snel reageren kunnen ze hier ook weinig mee, ik reageer veel langzamer dan normaal, gewoon meer in mijn bubbel ofzo hihi

Monitor is dat niet gewoon de CTG? Is hier in ieder geval ook aangekondigd dat als je over tijd gaat ze je 1-2 keer per week eraan gaan willen om te zien hoe het met de kleine gaat maar geloof dat ieder ziekenhuis/vk een ander beleid daarop heeft?

Hier alles goed gisteren, even besproken vanaf wanneer er gestript zou kunnen worden, en verder maar weer rustig afwachten, laat haar maar komen :+

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 12:46

welmoed__ schreef:
Ik heb er gelukkig nog geen last van gehad. Maar ben morgen ook nog “maar” 35 weken dus misschien komt het nog.

Hoe voelt het rommelen bij jou Eilinora?

Constant random weeën hebben die weer wegtrekken met liggen of een douche.
Harde buiken combinatie met krampen.
Slijmprop verloren.
Gisteren had ik weeën die echt anders waren.
Die begonnen met krampjes en steken in de onderbuik en toen door naar bovenin de buik.
Maar uiteindelijk zijn ook die gestopt.

En over die Nederlandse directheid, ik heb de vorige keer zo direct gereageerd dat ik nu nog geen enkele keer de vraag heb gehad haha.
Ja 2 van 2 buurvrouwen maar dat was meer "gelukkig Nieuwjaar! Hoe gaat het daar? Of heb je Al babynieuws?"

Verder houdt iedereen zich rustig.

Ik plaats op Facebook ook elke week nu een foto van mijn buik,dat voorkomt ook berichtjes met vragen

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 13:51

Na mijn laatste bericht is het bij mij snel gegaan. Die ochtend, 2 januari, nog uitgebreid gedoucht en pannenkoeken gebakken. Toen ik aan het ontbijten was kreeg ik wat steken, dit werd regelmatiger ik de loop van de ochtend. Manlief was druk in gesprek met de schilder dus ik dacht ik wacht even tot ze uitgepraat zijn.. Dat bleek even te duren, dus ik ijsberen van de badkamer naar de slaapkamer terwijl de pijn regelmatiger en heftiger werd.

Manlief klaar met praten en op weg naar het ziekenhuis.. Onderweg 2x gestopt bij een heftige wee maar verder kon ik het nog uitzitten.

Aangekomen in het ziekenhuis gelijk gecheckt en bleek ik op 8 cm te zitten. Dit was ergens tussen 12 en 1 denk ik? Daarna is het snel gegaan en is de baby rond 14.45 uur geboren.

Bevalling was vrij heftig, heb een hoop lawaai gemaakt en gezegd dat ik medicatie wilde wat op dat moment niet meer mogelijk was. Het is een groot meisje, 4 kg en ze is helemaal gezond.

Hoe heftig de bevalling was hoe gemakkelijk de eerste dag & nacht gingen. Ze heeft amper gehuild en keek vrijwel direct rustig om zich heen. Borstvoeding kwam gelijk opgang en verder heeft ze veel geslapen, ook ‘s nachts. En gister en vandaag nog net zo relaxed.

Inmiddels ben ik bij mijn schoonmoeder, dochter was daar al een paar weken, die was blij ons te zien maar moet ook een beetje wennen aan het delen van de aandacht. De baby heeft inmiddels haar eerste badje gehad wat hier altijd bijzonder is, ze wordt met kruiden gewassen en daarna gemasseerd en ingeolied, waarna ze helemaal relaxed in slaap viel. En ik heb hier ook even mijn rust dus dat is erg prettig.

De naam maken we een week na de geboorte bekend. Dat is gebruikelijk hier.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 15:03

Van harte gefeliciteerd met de geboorte!