Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

welmoed__

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 10:35

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 13:24

Alleen als ik veel ui en/of knoflook heb gegeten. En dan vaak in een aanval van een half uur, met als afsluiter een serieuze spuitluier.
Geen tips er tegen, buiten troosten en met zijn buik tegen mijn buik houden (knuffelen).

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 14:26

Rebecca, wauw wat een heerlijke flinke kerel om te zien al joh. Hij zou op de foto zo voor 5/6 maanden door kunnen. Inderdaad ook door z’n bos met haar!
Wat lekker dat je er weer naar uitkijkt om te gaan werken. Ik zie er juist erg tegenop.

Claudia, gefeliciteerd met de geboorte van Noé. Heerlijke foto! <3

Floortje, ook van harte gefeliciteerd. Ook al zo’n droppie om te zien :)

Kiichi, heeft de baby er al een beetje zin in? :+

Dennenboom, Noud had de eerste week ook last van krampjes. Toen de grootte van z’n flessen het toeliet, hebben we een keer per dag Orthiflor Start aan z’n fles toegevoegd. Hij heeft nergens meer last van gehad. Of een wondermiddel of toeval. Ik heb geen idee. We maken nu het laatste potje op. Dan heeft hij het ruim 12 weken dagelijks gekregen.

Vrijdag zijn we met Noud voor het eerst naar de baby Spa geweest. Hij vond het heerlijk! Met Cas kwamen we daar ook regelmatig. Zo leuk om nu weer terug te komen met Noud.

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 14:29

Floortje88 schreef:
Ik gebruik infacol sinds paar dagen en heb wel idee dat het helpt. Ik heb geen krijsende baby meer met krampen. Wel verkrampt hij af en toe nog een beetje, maar daarna vaak een goede scheet :') en het is weer over. Ervaringen zijn wel wisselend geloof ik, maar hier positief!

Ik heb kruidvat darmkrampdruppels. Maar de kraamzorg zei dat druppels pas mogen vanaf 4 weken.. ze is van 1 december.

Wel krijgt ze een combinatie voeding van borst en fles. Ben bang dat dat ook voor ongemak zorgt

Kiichi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 20:27

Saskia, het is een heel druk mannetje, maar volgens mij zit hij nog hartstikke lekker :j Ik begin het inmiddels wel een beetje zat te worden, fysiek wordt het echt wel zwaar (ook met een kindje van 1.5 wat veel energie kost). Maar momenteel is de oudste flink aan het hoesten en snotteren, dus misschien maar beter als de baby nog even een weekje blijft zitten

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 22:30

Wij gebruiken sinds kort probiotica voor de darmen. Heb wel het idee dat dat tot nu toe beter helpt dan infacol. Daarmee had ze alsnog momenten dat ze 2 uur gilde van de pijn
Dat hebben we tot nu toe nog niet weer gehad gauw afkloppen

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 07:58

Gefeliciteerd met alle baby’s <3

Kiichi, sterkte nog even! Met nog een kindje van 1,5 erbij zal zeker pittig zijn.

Saskia, wat leuk zo’n baby spa! Wanneer moet jij eigenlijk weer werken? Dat komt er ook al bijna aan zeker?

NPS, die zit wel lekker := Hoe gaat het met je?

Welmoed, ik heb zelf een matras op maat gesneden toen ik een afwijkende maat nodig had voor onze antieke wieg.

Ik geef borstvoeding en slik zelf probiotica. Ik let verder niet op mijn eten, behalve gevarieerd en voornamelijk gezond uiteraard. B heeft nauwelijks last van krampen. Soms sputtert ze een beetje en zie je haar duwen en persen en komt er inderdaad een flinke scheet of poep uit. Dat gaat gelukkig vrij rap.
Ze was gisteren alweer 1 maand oud. Het gaat weer snel!

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 08:26

claudiadvx schreef:
Wij gebruiken sinds kort probiotica voor de darmen. Heb wel het idee dat dat tot nu toe beter helpt dan infacol. Daarmee had ze alsnog momenten dat ze 2 uur gilde van de pijn
Dat hebben we tot nu toe nog niet weer gehad gauw afkloppen

Tip van iemand uit een eerder topic. De druppels tegen darmkrampjes van de Etos. Hier zit meer werkende stof in dan in infacol. Hij is vergelijkbaar met sab simplex wat je in Duitsland kan krijgen ;)

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 22:40

Goede tip Ynskek! Daar ga ik morgen eens naar kijken.
Hier helaas veel last van lucht die hij mee naar binnen krijgt tijdens het huilen en drinken. Door de spruw hapt hij niet altijd even goed aan. Misschien dat hij met die druppels wat makkelijker van de lucht afkomt.
Verder slik ik zelf probiotica van Laveen, ik heb het idee dat hij voor de spruw aanzienlijk minder last had van krampjes dan z’n zus rond die leeftijd.
Afgelopen nachten zijn pittig, en nu krijg ik ook nog een beginnende borstontsteking. Het is even een zware periode maar gelukkig begint hij met momenten ook veel en gericht te lachen, zo schattig <3 .

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 20:56

Lisitano schreef:
NPS, die zit wel lekker := Hoe gaat het met je?

Ben er goed klaar mee. 41+1 nu, gister gestript. Niks geholpen.

Probiotica, wat houdt dat dan in? Wil ook borstvoeding geven…

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 21:48

Duurt lang NPS, hopelijk komt de kleine snel!

Probiotica is een of meerdere ondersteunende bacterieculturen, zit bijvoorbeeld ook in Yacult.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 11:54

Wat fun met je partner kan de boel ook in gang zetten. Dat was hier toch de doorslaggever, drie uur later begonnen de weeën! ;)

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 16:06

Ah thx, goed om te weten ;) ja dat heb ik meer gehoord maar moet er nu toch echt even niet aan denken :')

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 09:00

Iedereen gefeliciteerd met de baby's

Ben een tijdje offline geweest van bokt maar inmiddels bevallen van een gezonde zoon. 22 november is Luuk met een noodgang terwerele gekomen. Van begin tot einde 2.5 uur dus dat was behoorlijk intens maar goed, hij is er gezond en wel!

Hoeveel moeten er nog bevallen uit het topic?

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 15:42

Zo dan! Die had flink zin om de wereld te verkennen. Gefeliciteerd! Hoe zijn de eerste weken verlopen?

Succes nog even nps. Of hopelijk is julllie kleine er al!

Pittig Ilse, maar dat lachen maakt wel een hoop goed hè :)

Lisitano, 15 januari moet ik weer aan de slag. Heb nog wat vakantie aan m’n verlof geplakt.

Kiichi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 19:38

Hier ook feest, gister is onze zoon Levi geboren, ongepland thuis (had indicatie voor ziekenhuis), het ging ineens heel vlug! Gelukkig zonder complicaties. Onze oudste is erg lief voor hem.

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 22:21

Gefeliciteerd kiichi! Fijn dat het zonder complicaties is verlopen. Wel spannend als het zo snel gaat!

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 23:59

Van harte gefeliciteerd met jullie zoon Kiichi! En wat fijn dat alles goed is gegaan zonder complicaties. Vond je het niet heel erg spannend dat je thuis ging bevallen, ondanks de indicatie? Geniet in elk geval lekker van je kraamweek!

Ik ben wel heel benieuwd hoe het nu verder met alle baby's is!

Hier is Klaas vandaag alweer 3 maanden. Het gaat zó snel! Het is ook echt geen baby-baby meer, hij is al bijna 7 kilo -O- Sommige kleertjes maat 62 passen nog net, maar over het algemeen zit hij gewoon al in maat 68 := Het is ook echt een makkelijk kereltje, zeker in vergelijking met hoe zijn zus was. Hij heeft alleen wat meer probleempjes, we lopen nog steeds bij de osteopaat en kinderfysiotherapeut, hij heeft echt continu spuitluiers, reageerde behoorlijk heftig op zijn vaccinaties (echt een paar dagen flinke koorts en pijn gehad) en is echt om de haverklap verkouden.

8 januari begin ik weer met werken. Vorige week heeft Klaas een middagje geoefend op de opvang, ging gelukkig hartstikke goed. Hij kwam helemaal blij terug, dus daar heb ik wel vertrouwen in! Hoop alleen dat we tegen die tijd een beetje kunnen afbouwen met alle afspraken bij fysio/osteo etc...

Kiichi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 13:36

Met de eerste had ik thuis willen bevallen, maar dat eindigde in het ziekenhuis. Met Levi wilde ik eigenlijk ook thuis, maar advies gynaecoloog gevolgd en gekozen voor ziekenhuis. Bleek “natuurlijk” ook tijdens m’n bevalling dat ze ICT storing hadden en geen patiënten konden aan nemen, dus waarschijnlijk hadden we al verder weg moeten gaan (en zonder kamer met bad). Toen ik ineens van 4cm naar baby ging in een uur, was verplaatsen sowieso niet haalbaar meer, maar zeker omdat de complicaties van de eerste bevalling zich niet hebben herhaald, had het eigenlijk niet mooier kunnen gaan.

Tijd gaat snel hè! Maat 68 alweer! M’n oudste is 1.5 jaar en nu is het weer duidelijk hoe klein hij ook ooit geweest is, het gaat echt hard

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 19:00

Wat fijn Kiichi, achteraf dan heel fijn dat je een thuisbevalling toch hebt kunnen meemaken. En gefeliciteerd met Levi, leuke naam!

Wat een reus Rebecca! Wel balen van alle probleempjes. Ze zijn zo jong toch nog kwetsbaar. Misschien komt hij overal net niet lekker doorheen?

Noud is over een paar dagen ook alweer 3 maanden. Hij weegt een kleine 6 kilo en gaat nu langzaam over naar maatje 62. Waar Noud met de geboorte flink zwaarder was dan z’n broer, schelen ze rond de leeftijd van 3 maanden eigenlijk nauwelijks meer in lengte of gewicht. Ze lijken ook sprekend op elkaar. Zo leuk! Ben zo benieuwd of dat zo blijft.
Donderdag krijgt hij z’n eerste vaccinatie… mehh!!

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 20:44

Proficiat Kiichi en linn!

Die vaccinatie is zo zielig. Hier in België krijgen ze al hun eerste prikjes met 8 weken (2 prikjes en 1x druppels). Daar was z'n eetlust toch een paar dagen van weg. En vandaag (10w) heeft hij nog een prikje gehad. Nu wilt hij alleen maar op ons slapen :(:)

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 23:09

Gefeliciteerd Linn en Kiichi! Wat een leuke namen voor de heren :).

Hier is de (niet zo) kleine man vandaag weer bij het consultatiebureau geweest. 8 weken, 6,3 kilo en 61 cm :Y) . Ondanks het spugen (wat gelukkig wel minder wordt) groeit hij dus helemaal prima. Borstontsteking was gelukkig na een dag ijlend op bed liggen ook zo weer over.

Vaccinaties zijn zo zielig, het zal je werk ook maar zijn om de hele dag baby’s te prikken :+ , gelukkig zijn ze er vaak maar eventjes van van slag…
@Rebecca, Hopelijk is Klaas snel van z’n ongemakken af, het klinkt verder wel als een hele tevreden baby, fijn ook dat hij het leuk vond bij de opvang.

meliss1812

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 12:03

Wat gaat dat hard de eerst baby’s alweer 3 maanden .
Fijn dat ze het goed doen! Hoop voor je Rebecca dat de afspraken idd minder worden, wordt anders wel erg druk voor je.

Dat is dan een behoorlijke wending Kiichi, van medisch naar thuis. Gelukkig goed gegaan .

Jesslynn is morgen 3 weken. Af en toe nog wat zoeken voor ons maar ze doet het heel goed. Volgende week controle bij de osteopaat gezien de bevalling.

MaTuMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 22:26

Afgelopen dinsdag ben ik na een inleiding bij 41+3 bevallen van ons zoontje Loek.

Afbeelding

Vorige week woensdag had ik een afspraak bij de verloskundige en bleek mijn bloeddruk erg hoog. Ter controle de dag erna nog eens gecheckt maar toch door verwezen naar het ziekenhuis zaterdag. Geen zwangerschaps vergiftiging en met de baby was alles goed.
Maandag nog maals naar het ziekenhuis geweest voor controle en hebben we besloten om te strippen, dit heeft helaas geen effect gehad.
In overleg toen besloten dinsdag te melden voor een inleiding.
We moesten er om kwart voor 7 zijn, eerst een half uur aan de ctg gelegen.
Rond half 9 hebben we de vliezen gebroken en hebben we dat even de tijd gegeven om te kijken of er wat gebeurde maar helaas.
Toen zijn we gestart met weeen opwekkers. De weeen heb ik tot een uur of 3 volgehouden maar de ontsluiting schoot niet op en toen heb ik een ruggenprik gekregen.
We hebben toen nog tot half 8 moeten wachten op de 10cm en toen was het kindje nog niet ver genoeg gezakt. Door op mijn zij te gaan liggen zakte hij gelukkig en om 8 uur mocht ik begonnen met persen.

Om 20u56 is Loek geboren. Hij is een flinke jongen, 55cm en bij de geboorte 4525 gram.

Nu zitten we midden in de kraamweek en alles is ontzettend druk. Het voelt alsof elke dag 2 dagen duurt, alsof er een nieuwe dag begint als de kraamhulp weg is.

Loek is erg duidelijk qua singalen met eten en als hij zelf niet aan geeft honger te hebben drinkt hij ook echt niet.
Omdat hij meer dan 7 procent was afgevallen hebben we borst en kunst voeding moeten combineren maar inmiddels gaat het kolfen zo goed dat de kunstvoeding bijna weer de kast in kan.
Nog 2 dagen, eventueel nog 3, kraamzorg en dan zit de eerste week er al weer op.
Heftig maar we hebben het ontzettend fijn met zijn 3tjes.

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 02:45

Gefeliciteerd met de geboorte van Loek. Wat een grote jongen. Fijne kraamweek gewenst :D