Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 19:46

Donderdagavond, vrijdagochtend en vanmorgen gesport. Vrijdagmiddag uurtje gereden. Dat ging allemaal best prima en geen napijn! Knie voelt natuurlijk nog niet als normaal en ik weet dat zodra ik te lang in het zadel zit of wel een paar keer spring, het er echt wel weer zit. Maar dit is hoopgevend.

Alleen nu ik dadelijk een andere baan heb, moet ik maandag t/m donderdag elke dag sporten anders kom ik qua lessen niet uit.
Niet ideaal maar het gaat niet anders.
Paardrijden hoef ik dan niet op mijn sportdagen te doen dus dat scheelt weer!

Ik woog mijzelf nu elke vrijdagochtend in sportkleding. Nu kan dat dus niet meer omdat ik moet werken. Ik ben maandag en woensdag vrij. Maandag na het weekend wegen lijkt me geen top idee :')
Woensdagochtend zou kunnen, alleen ik doe op dinsdagavond hyrox en vraag me af wat voor invloed dat de ochtend erna op mijn gewicht heeft...

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 22:04

Fijn dat het beter gaat met je knie! :)
Ik weeg mezelf bijna elke dag in de ochtend, zie namelijk dat het best kan schommelen door de week heen en idd na het weekend is het vaak net wat meer dan midden in de week.
Hoezo kan dat niet als je moet werken, kost toch maar hooguit een minuutje om even op de weegschaal te staan?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 22:12

_Lois_ schreef:
Fijn dat het beter gaat met je knie! :)
Ik weeg mezelf bijna elke dag in de ochtend, zie namelijk dat het best kan schommelen door de week heen en idd na het weekend is het vaak net wat meer dan midden in de week.
Hoezo kan dat niet als je moet werken, kost toch maar hooguit een minuutje om even op de weegschaal te staan?

Nee dan moet ik op en neer naar beneden en wordt er een heel huis wakker. Dus dat is niet handig.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 22:58

Toch wel klein trots momentje. Vandaag met crossfit een aantal herhalingen bench press met dumbells kunnen doen (16kg). Voor mij een nieuw record :D

En dan ook zien dat de rest, inclusief een man, de 7kg maar haalt :o

juliedo24

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 11:08

Wow, sterk! Gefeliciteerd :D

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 11:18

Dankje! Hoe is het met jullie?

juliedo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 08:15

Ik ben maar weinig bezig met sport en merk het aan mn rug. Het is hier al bijna 3 weken boven de 30 graden. Ook 's nachts koelt het maar weinig af en om 6 uur 's ochtends sporten vind ik echt niks -O- Ik fiets af en toe 's ochtends vroeg naar stal en rij dan een klein rondje en ga even zwemmen met paard. In plaats van body attack/kondi ga ik eens per week 's avonds hardlopen maar het is om 10 uur 's avonds gewoon nog 26 graden dus ja :\

Eind van de week zouden we wat storm moeten krijgen en hopelijk koelt het dan genoeg af om weer naar de body attack te gaan want mijn rug heeft het hard nodig :=

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 09:05

Ohnee die warme temperaturen vind ik ook niks.. Ik kom net terug van een kleine wandeling (5km) en ga straks nog even een groepsles pakken in de sportschool. En dan hou ik het voorlopig even voor gezien, ondanks airco vind ik het gewoon te warm om te sporten. Ik zie deze week verder wel even wat er van komt. :)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 10:53

Ik heb gisterochtend 5km gelopen. Vanmorgen 50 minuten ofzo gereden buiten, maar was eigenlijk al best warm.

Vanavond is de nieuwe release van les Mills groepslessen. Ik twijfel heel erg. Het is altijd wel leuk en natuurlijk goed om te sporten. Maar het is gewoon warm. Ondanks airco, binnen 5 minuten zweet je je al te pletter met dit weer als je sport. Nieuwe release duurt ook twee uur...

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 12:15

Zertab schreef:
Ik heb gisterochtend 5km gelopen. Vanmorgen 50 minuten ofzo gereden buiten, maar was eigenlijk al best warm.

Vanavond is de nieuwe release van les Mills groepslessen. Ik twijfel heel erg. Het is altijd wel leuk en natuurlijk goed om te sporten. Maar het is gewoon warm. Ondanks airco, binnen 5 minuten zweet je je al te pletter met dit weer als je sport. Nieuwe release duurt ook twee uur...

Houd overigens in drie nummers van elke les Mills nieuwe release. Dus bodypump, bodycombat, bodyattack, x-core en Body Balance.

Bodyattack mag ik sowieso niet mee doen ivm het springen.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-25 22:15

Hoe is het hier?

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 11:47

Ik ben net terug van vakantie, dus vanmiddag weer even naar de sportschool :)
Al heb ik daar ook gewoon 3x getraind (hele fijne gym met airco _/-\o_ ) dus qua sporten liep alles gewoon door :D
Hoop komende week ook weer te hardlopen, mits het niet te warm is of regent.

En bij jullie?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 14:22

Hier even op een laag pitje, afgelopen maandag de groepsles gehad en deze week 2 keer naar een mooi natuurgebied geweest voor een wandeling. Morgen doe ik weer mee met de groepsles, maar omdat ik vakantie heb plan ik verder even niks in.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 21:57

@Lois: Knap, sporten op vakantie :D

@Petrichor: Wat voor groepslessen doe je?

Hier gaat het wel prima. Nu week drie van niet springen, rennen, etc met mijn knie. Dus op de helft! Met mijn knie gaat het echt goed. Minimaal nog aanwezig de pijn, tijdens wandelen, sporten. Daarbuiten geen pijnklachten en na het sporten/de inspanning ook nergens meer last van.

Vorige week gestart met een nieuwe baan dus is even zoeken naar een nieuwe balans qua sporten. Met die hitte begin van de week ook niet gegaan, en daarna andere prio's.

Afgelopen zaterdag en bosrit gemaakt met pony, vandaag gereden en net bodycombat gedaan. Morgenavond staat hyrox op het programma, woensdagochtend crossfit en donderdagavond bodypump. Alleen met mijn nieuwe werk is het dus de vraag of ik de donderdagavonden de bodypump wel ga halen qua tijd.. anders is het alternatief crossfit, dat begint om 19:30 dus dat zou altijd haalbaar moeten zijn.
Maar dan heb ik wel drie hele intensieve lessen achter elkaa (hyrox en 2x crossfit). Even kijken hoe dat gaat. Ik kan helaas op vrijdag niet sporten. Weekend wil ik geen wekker zetten (vroeg in de ochtend zijn de lessen) en zit ik vaak ook met paardrijden en natuurlijk vrienden zien.

En ik zou het wel echt jammer vinden als ik dus niet meer kan bodypumpen...

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 22:02

Ik volg de fitness groeples, dit is kracht met cardio gemengd. Best heel pittig, we hebben een super fanatieke juf! :D

Ooh zou wel heel jammer zijn van de bodypump, hopelijk gaat dat goed komen.

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 00:01

@Zertab is je nieuwe baan verder weg dat het niet lukt qua tijd? Zou wel jammer zijn inderdaad. Fijn dat je knie beter gaat!

@Petrichor altijd leuk als ze zo enthousiast zijn, dan doe je toch een stapje extra! Ik deed jaren terug ook groepslessen en merk nu ik alleen maar zelf train wel dat je makkelijker de lat wat lager legt :')

Hebben jullie specifieke doelen qua een oefening ofzo?
Ik zou dus wel een pull up willen kunnen. Doe het wel eens met een zware band maar volgens mij kan het nog wel lang duren voor ik sterk genoeg ben :Y)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 17:44

Nee maar wel langer werken. En 18:45 sporten is gewoon echt vroeg.